Forskare upptäcker massövervakning av Bittorrent-användare

Permalänk
Melding Plague

Forskare upptäcker massövervakning av Bittorrent-användare

Den som någon gång laddat ned film, musik eller spel via Bittorrent kan mycket väl ha blivit övervakad, det rapporterar forskare vid University of Birmingham.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, tur att man är laglig då!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk

om detta gäller hela världen så lär det bli rätt många ip-adresser

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk

Inte helt otippat. Kan dom inte lägga pengar på att fixa riktiga tjänster som piraterna kan använda istället för att jaga och stämma piraterna "al la Apple"?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite läskigt. Nu känner jag mig visserligen varken träffad eller oroad då det ju inte kommer att beröra mig, men jag kan inte låta bli att känna att mina rättigheter blir smått kränkta.

Permalänk

Gränsen mellan det privata och publika på Internet är minsann en stor gråzon. Även det öppna Internet har sina baksidor (utifrån privatpersonens perspektiv).

Permalänk

ohh crap

Permalänk
Medlem

Det är väll inte lagligt att övervaka sådär eller?

Permalänk
Medlem

En smart kontring vore ju att införa någon sorts 'trust'-system där man kan välja att inte ha connection med peers som har låg trust.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Obehagligt värre...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tur att man alltid har vägrat att ladda ner spel olagligt etc. Även fast alla kompisar tjatar på mig att det inte gör något bla bla

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

SKYNET

Permalänk
Avstängd

Känns ganska /care. En fängelsecell skulle vara som en räddning av mitt liv i dagsläget..

Permalänk

Inte okej. Spelar ingen roll om det jag laddar ner och upp är lagligt (vilket det faktiskt oftast är) eller inte. Det är inte okej att bevaka oss såhär.

Permalänk
Medlem

fml

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoapDropper:

om detta gäller hela världen så lär det bli rätt många ip-adresser

Många ip-adresser bliré.

Permalänk
Medlem

Finns väl inget nytt i detta? Klart dem kollar näten. Om de sedan får ut informationen som säger vem som är vilket IP vilken tid är ju en annan sak. Men att upphovsrättsindustrin kollar är inget förvånande.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Skrämsel propaganda.. Allt är korrupt..

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig ifall det snart börjar ske massiva brevutskick med hotelser som stämning till alla ungdomar i Europa. Typ "betala mig nu annars tar vi dig till domstolen"

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

frågan är hur användbar den informationen de loggar är.

att man har startat upp en specifik torrent och haft den aktiv en viss stund på dagen lär ju knappast vara olagligt.

kan de däremot se att man slutfört hela nedladdningen via torrenten i fråga, alternativt laddat upp 100% till en specifik person, så är det annorlunda.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Spelar ingen roll om du är i loggarna, dom lär ju ändå inte göra något.
Vad ska dom göra? Skicka ett hotfult brev? LOL

Annars kan man använda VPN så ser dom aldrig din IP, bara IP från den VPN du använder.

Här en lista på VPN-tjänster som tar din anonymitet seriöst.
http://torrentfreak.com/which-vpn-providers-really-take-anony...

Finns säkert VPN-tjänster som du kan betala med Bitcoin, e-gold, etc - anonym betalning.

Permalänk
Medlem

Fy. Fan.

Mår ju illa över skiten...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Känns ganska /care. En fängelsecell skulle vara som en räddning av mitt liv i dagsläget..

Gratis boende, gratis mat, tillgång till TV och internet och så någon form av lön på de Bara man får ta med sig PCn så kan de allt bli lite BF

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Använder man vpn-tunnel så spelar det ju ingen roll hursom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tur att man inte använder öppna torrentnätverk.

Betyder inte det här att de som övervakar själva har deltagit i olaglig fildelning på extremt stor skala?

Permalänk
Medlem

NÄHÄ?! Ens ISP kan ju se more or less allt man gör ändå

Permalänk

Läste på internet förut kankse inte är sant men i alla fall, så om du laddar ner något olagligt så, UNDER den tiden du laddar ner den kan dem ju spara loggar, men de är ju oftast ute efter uppladdaren/uppladdarna och seeders som sitter och laddar upp till andra användare!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

å shit jäklar det måste vara mycket porr dom bevakat om det är topp 100 XD.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

I see you!

Visa signatur

Apple Mac Mini