Battlefield 3: Armored Kill i ny trailer

Permalänk
Medlem

Skall bli kul när det kommer, har inte spelat något PC spel på ett par månader, sitter och knåpar på min expanderade Amiga 1200 och har snart kört igenom ett par bra RPG där
Så det här kan vara nästa sak som får mig att spela PC ett tag till (Borderlands 2 lär jag spela till ögonen blöder).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Som vanligt när man kollar på battlefield 3 trailers så måste man kolla om en andra gång med ljudet avstängt för att få ett hut av vad det faktiskt är man kollar på, cinematics kan de men banorna ser inte så annorlunda ut, visst är de större och är mer fokuserat på fordon men att betala för det.. kalla mig kräsen men jag har inga planer på att köpa premium eller "Armored Kill".

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Det verkar inte ha framgått, men jag jobbar som 3D Artist på DICE och vet därför precis hur mycket manpower och arbete som ligger i att skapa en expansion. Den officiella termen för de 5 releaserna är expansion, och är inte ett map pack som du uttrycker det, utan innehåller utöver nya kartor som ju dessutom är anpassade för CQ/RUSH/TDM, nya vapen, assignments, unlocks, rentav fordon eller nya gameplay modes.

Det finns inga andra spel som har den form av destruction på både objekt och arkitektur som BF3 har, vilket är tidskrävande, unikt, och en detalj du inte återfinner mer än på väldigt få, utvalda objekt som bäst i andra spel. Du har en otrevlig ton genom alla dina inlägg i denna tråden så kanske visar sig vara meningslöst att skriva detta, men folk som jobbar som game designers här inne kan nog enbart bli förbryllade över hur fel du har i din teori om, ja, det mesta du skrivit. Försöker inte sätta mig över dig på något sätt, men att säga att en bra bana tar 1 ensam person 1 vecka att göra och då slår våra banor på fingrarna, är en grov förolämpning mot mig och alla mina kollegor, ja rentav alla människor som jobbar på professionell nivå med multi player gaming i upp till 64-player skala.

Bra svar, jag tycker ni gör ett underbart jobb och kan knappt vänta tills den 11'e då man får testa på detta!!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Håller med före före gående talare... om man inte har kunskap ska man inte uttala sig om andras ...

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag använder de inte som ett argument, mer som ett bevis på EAs vilseledande marknadsföring!?

Nog för att jag är rätt anti EA men hur kan detta vara nåt mot deras marknadsföring? Du har gjort ett aktivt val att köpa samma spel till två olika plattformar och skyller det på EA? Var det någon som tvingade dig, eller är det jag som missar nåt här?

Eller är det så att du tycker att premium borde vara "köp ett premium, funkar över alla plattformar"?

Ser fram emot AK, kommer bli fett med tank battles hoppas bara att banorna är stoora, inte som typ caspian som också är stor men all fighting är i mitten så egentligen är den inte så stor..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Det verkar inte ha framgått, men jag jobbar som 3D Artist på DICE och vet därför precis hur mycket manpower och arbete som ligger i att skapa en expansion.

He he tack för denna! Störiga spån förtjänar att bli ägda. Har själv jobbat inom datorgrafik och vet hur mkt jobb som krävs för att något ska bli produktionsdugligt. När man sedan träffar dessa "experter" vet man inte om man ska skratta eller gråta...

Permalänk
Medlem

Mycket tjat om huruvida det är värt att köpa expansionerna/DLC, det beror ju självklart på hur mycket du själv spelar, men om jag tar mig själv som exempel så har jag spelat närmare 900 timmar och betalat under 1000kr för detta. Det är alltså en kostnad på c:a 1kr/timme. Är det dyrt? Jag tycker inte det iaf.
I slutändan handlar det enbart om hur mycket du gillar spelet och ev. hur mycket tid du lägger på det. Känns som att många "glömmer bort" hur mycket tid dom faktiskt spenderar med ett spel. Även om du bara spelat 100 timmar, så är det alltså en timkostnad på under 10 kr per timme vilket jag upplever som en trivial summa.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

SATAN! Dom dära Dice kan göra trailers måste jag säga. Bästa spelet just nu!

Permalänk
Medlem

Blir att köpa premium, detta verkar så SJUKT skoj! Premium köper jag för att mina polare har det + vissa servrar kräver det.. Vilket jag tycker är FEL, men vad ska man göra Som någon skrev tidigare, krogrunda kostar lika mycket!

Sen lite offtopic.. Men vad har hänt med Swec? Detta jag skriver nu är inte bättre det, men detta forum är inte vad det en gång var Blivit så sjukt mycket negativt överallt så jag vet inte vad?!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Måste säga att jag inte riktigt förstår tankesättet att
1) DLCs skulle vara gratis när det håller den kvalitet som våra X-packs gör.
2) det är något konstigt i att priset för 5 X-packs är detsamma som BF3 vanilla.
Det känns ofta som att folk som uttalar sig negativt om att den sammanlagda summan för BF3+X-packs inte riktigt har förstått hur mycket content dom har framför sig att spela. Man kan dessutom välja om man vill köpa Premium eller om man vill köpa expansioner löst, om det skulle vara något X-pack man inte känner sig sugen på.

Om folk visste hur mycket tid, arbete och manpower som läggs ner på att skapa ett spel som alltid sticker ut från mängden, som dessutom ska funka till PC/Xbox/PS3 så hade nog många sett det annorlunda.

Har själv inte hunnit testa AK ännu men hoppas göra det snart! Awesome!

Ni får ju skylla er själva lite när ni gör Spelet till xbox/ps3 när det enbart skulle varit till PC

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Det verkar inte ha framgått, men jag jobbar som 3D Artist på DICE och vet därför precis hur mycket manpower och arbete som ligger i att skapa en expansion. Den officiella termen för de 5 releaserna är expansion, och är inte ett map pack som du uttrycker det, utan innehåller utöver nya kartor som ju dessutom är anpassade för CQ/RUSH/TDM, nya vapen, assignments, unlocks, rentav fordon eller nya gameplay modes.

Det finns inga andra spel som har den form av destruction på både objekt och arkitektur som BF3 har, vilket är tidskrävande, unikt, och en detalj du inte återfinner mer än på väldigt få, utvalda objekt som bäst i andra spel. Du har en otrevlig ton genom alla dina inlägg i denna tråden så kanske visar sig vara meningslöst att skriva detta, men folk som jobbar som game designers här inne kan nog enbart bli förbryllade över hur fel du har i din teori om, ja, det mesta du skrivit. Försöker inte sätta mig över dig på något sätt, men att säga att en bra bana tar 1 ensam person 1 vecka att göra och då slår våra banor på fingrarna, är en grov förolämpning mot mig och alla mina kollegor, ja rentav alla människor som jobbar på professionell nivå med multi player gaming i upp till 64-player skala.

Mycket gilla på den! Ignorera stollarna framöver och fokusera på de som är positiva framöver nu och och fortsätt göra ett bra jobb! En del skulle inte kunna bli nöjda ens om de fått en toastol av guld. MOD-scenen är en sak men det ger inte i närheten en korrekt bild av hur spelutveckling ser ut. Det lär man sig ganska fort efter ett tag.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tandborste:

Nog för att jag är rätt anti EA men hur kan detta vara nåt mot deras marknadsföring? Du har gjort ett aktivt val att köpa samma spel till två olika plattformar och skyller det på EA? Var det någon som tvingade dig, eller är det jag som missar nåt här?

Eller är det så att du tycker att premium borde vara "köp ett premium, funkar över alla plattformar"?

Ser fram emot AK, kommer bli fett med tank battles hoppas bara att banorna är stoora, inte som typ caspian som också är stor men all fighting är i mitten så egentligen är den inte så stor..

Har aldrig köpt Premium och har inga planer på det.

Skrivet av MyRus:

Blir att köpa premium, detta verkar så SJUKT skoj! Premium köper jag för att mina polare har det + vissa servrar kräver det.. Vilket jag tycker är FEL, men vad ska man göra Som någon skrev tidigare, krogrunda kostar lika mycket!

Sen lite offtopic.. Men vad har hänt med Swec? Detta jag skriver nu är inte bättre det, men detta forum är inte vad det en gång var Blivit så sjukt mycket negativt överallt så jag vet inte vad?!

Betala mer för att ansluta och spela på specifika servers? :cry:

Permalänk

Premium kostar ju mindre än en utekväll med polarna, så jag köper det garanterat.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Gillar man BF3 så är premium ett givet köp!

Permalänk
Medlem

Ser ju kul ut men va fan...T-shirt på snöbanan? Kan de inte ens fixa andra skins?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Haha, tummen upp för det...

En utekväll hamnar lätt på 1500-2000 om man gör det ordentligt.

BF3 är sjukt kul när man kommer in i det ordentligt OCH har polare att spela med ! Att springa o lägga sig i en buske med 12x sikte på en JNG-90 gör ju knappast att man cappar flaggor iaf.....

Skrivet av dysenteri:

Premium kostar ju mindre än en utekväll med polarna, så jag köper det garanterat.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

Det finns inga andra spel som har den form av destruction på både objekt och arkitektur som BF3 har

Snacka om att fanboya sitt egna företag.

Red Faction Guerilla har bra mycket bättre destruction än Battlefield 3, som använder samma sätt som Red Faction 1 och 2 hade, där man swappar väggarna och sedan triggar particle effects.

Fast visst, det är ju mindblowing att skjuta 2 skott på ett trä staket och staketet exploderar i fel riktning...varför exploderar ett staket överhuvudtaget när man skjuter på det med pistol? Och varför ska bitarna flyga flera meter för det? Ni ska nog ta en titt på t.ex. Crysis hur dom gjort där, bra mycket mer realistiskt.

Och det är så mindblowing att kniva ett stålnäts stängsel och det, som ovan, exploderar och skapar rökpuffar!!!

Vad händer förresten med destructionen, skulle inte fallande debris döda spelare? Har sprungit rakt igenom fallande debris flera gånger utan att ta någon skada

Gillar förövrigt att fysiken i spelet är riktigt tattig, ta en bil och kör in i en tank/bil/helikopter/plan och upplev deja vu ett par gånger. Ta ett flygplan och flyg in i ett annat plan i luften, ni studsar bara ifrån varandra, samma sak gäller helikoptrar... fysiken överlag är patetisk jämfört med den ni hade i 2142 och BF2.

Tycker förövrigt du kan ta och nypa Patrick på kinden lite

Citat:

"We don't ever want to charge for our maps and insisted to EA that this attitude was crucial when it came to keeping our community happy and playing together," DICE senior producer Patrick Bach

Skrivet av Inanimate:

Försöker inte sätta mig över dig på något sätt, men att säga att en bra bana tar 1 ensam person 1 vecka att göra och då slår våra banor på fingrarna, är en grov förolämpning mot mig och alla mina kollegor, ja rentav alla människor som jobbar på professionell nivå med multi player gaming i upp till 64-player skala.

Så komisk. Detta har bevisats om och om igen i spel där mod tools finns tillgängliga, det kan du inte säga något emot.

Och ja... antalet spelare betyder ju att det blir svårare att designa en bana, eller? Nej faktiskt inte.
Du tar en bana och anpassar den helt enkelt. Och era banor är ju patetiska, majoriteten är ju öde, de har kanske en liten by eller något i mitten och sedan nåt enstaka hus här och där, och sedan runtom banan är allting totalt öde, Kharg Island 98% av alla träden runtom banan är i 2D... hör talats om LOD? Tydligen inte.

Firestorm 80% av ytan är tom ödemark, mitten har ett litet område där olje fabriken/lager lokalerna är. Såååå avancerad bana det där!

Caspian Border, så gott som samma sak som Firestorm, fast denna har lite mindre 2D träd av någon anledning jämf med Kharg. Grymt avancerad bana, måste tagit er ett par månader!

Grand Bazaar, är ju i princip en CS bana där allt är en rat maze. Kan inte ha tagit lång tid, gillar förövrigt att regnet går UPPÅT på vissa väggar istället för neråt Saknas även en hel del av denna episka Destruction!

Operation Metro, en till CS liknande bana då det är för det mesta en rat maze och väldigt liten, även om den är lite lång. Så kan det inte ha tagit särskilt lång tid heller. Och galet tråkig design och interiör i den där tunnelbanan, och typ ingen destruction alls, även om destruction faktiskt passar bäst på mindre banor. Eller vänta, man kan skjuta sönder lite pelare, 3-4 skott med en AR på en pelare och pelaren exploderar på olika ställen !!! *Mind blowing*

Tehraan Highway rätt simpel bana också, väldigt liten, då det är natt så behöver ni hellre inte spendera lika mycket tid på banans design, och därmed copy pasta byggnaderna som finns längs kanten. Och gillar att de flesta byggnaderna är immuna mot "Unrivaled Destruction"

Damavand Peak, galet tråkig bana, speciellt i Conquest, allt man gör är att slåss i en tunnel, likt Metro. Och ingen destruction i denna tunneln, ni hade ju kunnat inspirerats, eller stulit snarare, iden från Red Faction 1 och 2 där man kunde terra forma terrängen, alltså i detta fallet, grottorna, åtminstone litegrann!
Kan inte heller tagit särskilt lång tid att göra denna banan då alla områden är relativt små och har inte alltför många objects.

Seine Crossing, även där en mindre bana, väldigt lite destruction och mycket copy pastande av byggnader och väldigt få objects runtom på banan.

Noshahr Canals.... det enda som kan ha tagit tid där är väl tågrälsen samt dess tillbehör, att få rälsen att vara rätt alignade och inte se dåligt ut. Fast ctrl c + v är ett bra verktyg när man gör banor, så det tar inte såå lång tid det heller.
(Prova CE2, Sandbox2 och lägg ut lite räls och tillbehör som strömledningar och annat, går rätt snabbt att göra något som ser bra ut) och så har ju banan en del copy pasta assets från de tidigare banorna.

Skulle vilja se ett par mer unika banor där ingenting förutom just fordonen samt vapnena är desamma.

Btw vad tänkte ni på egentligen när ni la in alla lens flares, överexponerade svart/vitt och även den irriterande colorgradingen som gör allting blått?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inanimate:

Det verkar inte ha framgått, men jag jobbar som 3D Artist på DICE och vet därför precis hur mycket manpower och arbete som ligger i att skapa en expansion. Den officiella termen för de 5 releaserna är expansion, och är inte ett map pack som du uttrycker det, utan innehåller utöver nya kartor som ju dessutom är anpassade för CQ/RUSH/TDM, nya vapen, assignments, unlocks, rentav fordon eller nya gameplay modes.

Det finns inga andra spel som har den form av destruction på både objekt och arkitektur som BF3 har, vilket är tidskrävande, unikt, och en detalj du inte återfinner mer än på väldigt få, utvalda objekt som bäst i andra spel. Du har en otrevlig ton genom alla dina inlägg i denna tråden så kanske visar sig vara meningslöst att skriva detta, men folk som jobbar som game designers här inne kan nog enbart bli förbryllade över hur fel du har i din teori om, ja, det mesta du skrivit. Försöker inte sätta mig över dig på något sätt, men att säga att en bra bana tar 1 ensam person 1 vecka att göra och då slår våra banor på fingrarna, är en grov förolämpning mot mig och alla mina kollegor, ja rentav alla människor som jobbar på professionell nivå med multi player gaming i upp till 64-player skala.

Varför var de då så svårt att istället leverera hela spelet (inkl. allt löjligt extramaterial) från första början?
Ett spel, fem DLCs eller Premium, kan bli åksjuk av mindre!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Varför var de då så svårt att istället leverera hela spelet (inkl. allt löjligt extramaterial) från första början?
Ett spel, fem DLCs eller Premium, kan bli åksjuk av mindre!

För det är DICE, största lögnarna inom spelbranschen efter Peter molyneux...fast han är bara så gullig!
De är ju piskade av EA och gör allt de kan för att de hatar sina kunder, kommer du inte ihåg när Bach och Co. höll på med att "Battlefield 3 är ett PC Spel, det tillverkas på PC i första hand och Konsoll i Andra hand!" Efter release: Switched to Consoles Midproduction.

Någon annan som kommer ihåg "You cant beat call of duty by being call of duty" Nehe, vad gör de då? Försöker imitera CoD så gott de kan, tar betalt för DLC och det första map packet är anpassat för just Call of Duty fans.
DICE tycker om att splittra sin community nu. Vore inte fel om DICE gick emot strömmen och lät folk "prova" X bana under låt oss säga, 30min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Synd att det kommer en tisdag...

Skickades från m.sweclockers.com

Fördelen med att det släpps på en tisdag är att med tanke på hur bra B2K och CQ fungerade när det släpptes så kanske det flyter på fint när helgen kommer...

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Äh typerna som har funnit varandra är den typiska internet-zombie:n som tycker att allt ska vara gratis, allt är så enkelt att göra men de orkar inte göra det själva.just.nu, det är kul när företag går i konkurs och att EA är världens absolut sämsta företag i världen (någonsin). Låt dem fortsätta sitt gnällande i PM så att vi som är intresserade av videon och kan betala för oss kan fortsätta hypa.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Ja man kan inte annat än skratta åt dem två besserwissers ovan. Lite tråkig attityd, "göra inte alla som jag tycker är bäst, RAGE".

Fast Stårk har ju helt rätt i sitt senaste inlägg, på samtliga punkter!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Fy vad jag har längtat efter en riktig snöbana, fattar inte hur de kunde missa det när de bor i Sverige...

Vintertid är det ju även väldigt mörkt i Sverige.. Såå jag tycker dom har missat ett viktigt tillägg kallat "Night mode".

Eller har det blivit omodernt att kriga i mörker?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

Vet inte om du anser att "bättre destruction" innebär att fler saker går att spränga eller inte. Visst kan du ha sönder väldigt mycket i Red Faction Guerilla, men hur ser det ut då; orealistiskt, fysiskt inkorrekt och överflödigt.

BF3 bjuder inte på att allt är destructible av den anledningen att det gör det inte roligare för gameplay. Föreställ dig en Conquest-runda på 500 tickets Seine Crossing där 64 spelare kan ha sönder allting. Jag har svårt att föreställa mig tråkigare gameplay. En annan faktor som anknyter till varför destruction begränsas till objekt som passar gameplay är prestanda. All destruction kostar framerate och draw calls, och en slående skillnad mellan t.ex. R.F.G och BF3 är hur resten av spelet ser ut och vad allt kostar. R.F.G har "råd" med destruction för att dom sparat in mycket prestanda med hjälp av lågupplösta texturer, snålt byggda shaders som ofta saknar både specular och normal maps samt low-poly modeller, medans BF3 bjuder på dynamiskt ljus, global illumination, högupplösta texturer och avancerade shaders, men även betydligt högre poly count som resulterar i ett visuellt mycket snyggare spel, men som också på den fronten kostar mer prestanda. Spelen visuellt är som natt och dag i jämförelse.

Hade BF3 innehållit ännu mer destruction hade prestandan lidit i samma form som R.F.G, eller Crysis 2 för den delen, med hög polycount och dyra shaders som t.ex. reflektivt glas inne i city-området. Med mer destruction i den rika multiplayermiljö som BF3 oftast erbjuder hade pretandan gått ner, och då hade folk rättfärdigat klagat på det. Vi har ett stort gäng Quality Assurance-folk som dagligen sitter och analyserar varje vrå av spelet för att optimera prestanda för varje plattform. Alla företag använder sig av detta i någon form.

Man får också tänka på att i Crysis 2 finns den destruction (begränsad till props) enbart i Single Player, och nästintill ingenting i Multiplayer, vilket är taktiskt av Crytek för att fler människor ska få chansen att ligga på samma nivå prestandamässigt i en tävlingsarena som player vs player. I gengäld är deras multiplayermaps typ 30% av storleken av BF3-kartorna. Jag älskar Crytek och Crysis-serien, men att jämföra deras Singleplayer med BF3s Multiplayer går inte, dom är vilt skilda på alla sätt.

RFGs destruction är mer realistisk än den i BF3, vet väl alla. Och dra inte in prestanda i detta, har så gott som ingenting att göra med det. Skadan ser bättre ut då den är bra mycket mer dynamisk, till skillnad från BF3 där hål X i vägg X ser likadant ut som hål Y i vägg Y. (Om dimensionerna på väggarna är desamma)

Du har även glömt bort att RFG är ett konsoll spel och inte ett PC spel, därav grafiken.

Destruction kostar INGENTING gällande prestanda, det är främst RÖKEN som kostar prestanda.
Jag får ingen framedrop (eller gpu/cpu usage spike) när jag skjuter hål i en vägg, eller när en polare gör det.
Älskar även att ni alltid ska dra in grafiken när det talas om destruction

Kan du inte läsa eller vad är problemet? Var skrev jag något om att ALLT måste vara förstörbart?

Reflektivt glas, i city området? Va?!
Du menar statisk reflektion som är förbakad baserad på sin omgivning och ändras inte?
BF3 har dynamiskt ljus...du menar när en raket flyger?! Oj, så dynamiskt

Gillar hur du drar in Crysis 2 istället för Crysis 1.
Att få staketen och stängsel gå sönder på ett snyggare och mer realistiskt sätt, är tydligen för tungt.
Istället för att staketen och stängsel m.m. exploderar och skapar rökpuffar och gör så allt flyger åt skogen, så hade ni kunnat skippa det och göra så skiten ramlar ner på marken (eller ala dice går genom marken) istället för att explodera och flyga ett par meter åt motsatt håll.

PS så hade prestandan kunnat varit minst dubbelt så bra, om ni faktiskt brytt er om erat spel på PC Plattformen. Men då ni främst är konsoll utvecklare idag, så är väl inte det prioritet. ~60fps på Bazaar "Ultra" med 2x MSAA är imponerande med GTX 680, 2500K och 8GB RAM. Och där är det tamefan galet med destruction *wink wink* och den är ju så öppen *wink wink* med realtime reflektioner *wink wink* och dynamiskt ljus *wink wink*

Ja troligt att ni tar 1 år på er att göra 20 banor (4 små COD banor, och troligtvis 16st som är öde ala Caspian/Firestorm) copy paste gamemodes från andra spel....och 50 vapen som troligtvis ligger stockpilade i era datorer redo för släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

text text

Jag uppskattar verkligen att du skriver här Inanimate. Jag vet att många andra uppskattar det också. Men jag tror att du kan ge upp på Stråk och co. Det du gör är att nära deras forumtendenser - en ohövliga sådana- genom att föra en konversation med dem. Stårk jämför BF3 med RFG?... Bara det säger något
Jag undrar vilka spel Stårk sitter och spelar iom dennas kvalitetskänslighet..

Och här kommer ett klipp som visar vad RFG är för typ av MP-upplevelse. Skillnaden mellan bf3 och rfg finns...

http://www.youtube.com/watch?v=hSQxtJKdxvE

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Jag uppskattar verkligen att du skriver här Inanimate. Jag vet att många andra uppskattar det också. Men jag tror att du kan ge upp på Stråk och co. Det du gör är att nära deras forumtendenser - en ohövliga sådana- genom att föra en konversation med dem.

Stråk jämför BF3 med RFG... Bara det säger något
Och här kommer ett klipp som visar vad RFG är för typ av MP-upplevelse...

http://www.youtube.com/watch?v=hSQxtJKdxvE

Jämföra ett konsoll spel från 2009 med ett "PC" spel från 2011.
Där BF3 lider av tattig destruction (wall swap/model swap) och grafik som inte vore särskilt imponerande överhuvudtaget om de tog bort colorgrading och lens flares, frågan är ju varför vattnet är så sjukt fult? Det är ju bara ca 3st 2d layers i BF3.

Förövrigt så såg ju förstörelsen i BC2 mycket trevligare ut och hade mindre delays.
Notera när han spränger C4 andra gången, explosionen sker EFTER att väggen försvunnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Jämföra ett konsoll spel från 2009 med ett "PC" spel från 2011.
Där BF3 lider av tattig destruction (wall swap/model swap) och grafik som inte vore särskilt imponerande överhuvudtaget om de tog bort colorgrading och lens flares, frågan är ju varför vattnet är så sjukt fult? Det är ju bara ca 3st 2d layers i BF3.

Förövrigt så såg ju förstörelsen i BC2 mycket trevligare ut och hade mindre delays.
Notera när han spränger C4 andra gången, explosionen sker EFTER att väggen försvunnit

http://www.youtube.com/watch?v=BEQ4sNWxBn4

Du jämför spel som finns på både konsoll och pc från 2009 med ett spel från 2011 som finns på både konsoll och pc.
Men nu finns colorgrading och lens - som gör det imponerade. Trist att utvecklarna inte gjorde som du ville. Du borde skicka iväg ditt cv så att du kan styra upp saker och ting.
Vattnet så fult enligt dig. Det beror på prioritering. Du vet att man måste göra sånt när ting produceras under verkliga förhållanden (och inte i en påtänkt värld). Din smak är även högst subjekt. Vattnet är det bästa som har hänt mig och är även väldigt fint och funktionsdugligt.
Videon är en amatörvideo. Fel på deras inställning troligen. Yes, där satt den.
Sluta hata nu Stårk. Ge dig i kast med ditt spelval och ha roligt istället för att gnälla och roa oss andra.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Folk verkar inte förstå det här med DLCer riktigt. När spelet släpps är det ett fullt spel som släpps, så argumentet att "jag vill ha hela spelet för en prislapp" fungerar inte riktigt. Om utvecklingen av spelet fortsätter efter release innebär det ytterligare utvecklingskostnader och löner som skall delas ut. Detta betalas hjälp av inkomsterna från allt nedladdningsbart material som expansioner och map packs. Folk verkar ju helt seriöst tro att spel görs med en "Make game"-knapp, och inte av hundratals människor som ska betala räkningarna som alla andra... Hur i helvete kan folk egentligen förvänta sig att DLCs ska vara gratis? Vad har ni för argument?

Dessutom är Premium en bra deal där priset för hela paketet är mindre än alla fem expansionerna tillsammans.

Från någon som förhoppningsvis ska börja jobba i industrin vore det trevligt om folk sätter sig in lite bättre i detta innan de börjar bröla om hur giriga alla spelföretag är.

Permalänk
Skrivet av Stårk:

The Vulture på Swec är galet duktig på CE2/3 http://www.youtube.com/user/Brygelsmack
Han kan nog svara på en del frågor gällande kreation av banor..åtminstone för singleplayer, som kräver mer tid och energi samt mer planerande (även om det mesta han gör verkar vara on the fly)

Öh, visste inte att någon visste vem jag var. Uppskattar givetvis berömmen men försök gärna vara lite med ödmjuk i den här debatten. Level Design, oavsett för MP eller SP är svårt och tar inte en vecka att färdigställa. Jag har svårt att tro att ens heightmappen, terrängen, för en bana blev klar på den tiden. Att balansera en bana är svårt som fan eftersom man som designer måste ha sjukt många scenarion i åtanke när så många spelare som 64 pers kör samtidigt.

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Folk verkar inte förstå det här med DLCer riktigt. När spelet släpps är det ett fullt spel som släpps, så argumentet att "jag vill ha hela spelet för en prislapp" fungerar inte riktigt. Om utvecklingen av spelet fortsätter efter release innebär det ytterligare utvecklingskostnader och löner som skall delas ut. Detta betalas hjälp av inkomsterna från allt nedladdningsbart material som expansioner och map packs. Folk verkar ju helt seriöst tro att spel görs med en "Make game"-knapp, och inte av hundratals människor som ska betala räkningarna som alla andra... Hur i helvete kan folk egentligen förvänta sig att DLCs ska vara gratis? Vad har ni för argument?

Dessutom är Premium en bra deal där priset för hela paketet är mindre än alla fem expansionerna tillsammans.

Från någon som förhoppningsvis ska börja jobba i industrin vore det trevligt om folk sätter sig in lite bättre i detta innan de börjar bröla om hur giriga alla spelföretag är.

Jag håller med. Ledordet här är dock att utvecklingen fortsätter efter release, och inte som med ME3. Där hävdade utvecklarna att första DLC'n utvecklades efter att skivorna hade gått i tryck, men du behövde bara ändra några variabler från originalinställningen så hade du DLC'n.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360