inför Black Mesa släppet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiRai:

Okey, då vart det alltså uppköpt i ett tidigt skede? Vet att jag spelade beta eller 1.0 nånting och då kostade det inget. Sen när jag lite senare tänkte spela igen var jag var tvungen att betala för det.

minns 0.x beta tiden jag

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Taggarå boys! Ser fram emot att försöka speedruna laddat up med chips och dricka!

Permalänk
Avstängd

dryck på kylning -klart
Chips -Klart
fixat Headset -klart
Skillt mig från frun -kanske inte är nödvändigt
silvertejpat katten - nja då dödar frun mig
Slagit sönder ringklockan på dörren -klart
Haft sönder mobilen -klart
fixat whisky -klart

något man glömt?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

dryck på kylning -klart
Chips -Klart
fixat Headset -klart
Skillt mig från frun -kanske inte är nödvändigt
silvertejpat katten - nja då dödar frun mig
Slagit sönder ringklockan på dörren -klart
Haft sönder mobilen -klart
fixat whisky -klart

något man glömt?

Silvertejp på frun?

Permalänk
Medlem

Har hämtat min kofot så jag kan banka lite på olika saker under laddningstiderna, annars inget speciellt, fixat lite proviant^^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Silvertejp på frun?

hehe så riktigt illa äre inte hon skulle sitta med Guild wars idag istället, dock sa ja att idag äre jag som tar in 60tums tvn i dator rummet

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bubbleq:

Har hämtat min kofot så jag kan banka lite på olika saker under laddningstiderna, annars inget speciellt, fixat lite proviant^^

kan inte du vara snäll och skicka en röd kofot till mig också? proviant = chips och apelsiner för min del kanske lite vindruvor och annat gott, och självklart istället för cola blir det Trocadero.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte kan kolla upp info på jobbet och är så sjukt sugen - man tankar ned HL1 Source på Steam och laddar ned moden från Blackmesa killarnas hemsida så fungerar det? Eller räckte det med vanliga HL1 så lägger modden till Source delen?

Hoppas någon vänlig själ kan svara på det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Eftersom jag inte kan kolla upp info på jobbet och är så sjukt sugen - man tankar ned HL1 Source på Steam och laddar ned moden från Blackmesa killarnas hemsida så fungerar det? Eller räckte det med vanliga HL1 så lägger modden till Source delen?

Hoppas någon vänlig själ kan svara på det.

alltså Black Mesa kräver faktisk bara SDK2007 som är gratis och finns under TOOLS(eng) sedan så kommer BM att kunna tankas från deras hemsida, via Torrent och liknande, mest troligt sprids det MOD DB också.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thunderboy88:

alltså Black Mesa kräver faktisk bara SDK2007 som är gratis och finns under TOOLS(eng) sedan så kommer BM att kunna tankas från deras hemsida, via Torrent och liknande, mest troligt sprids det MOD DB också.

Spelet har ju också fått grönt på Steam Greenlight. Bara Valve tar och fixar det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men kommer det på steam idag eller? det har ju fått grönt ljus men kanske kommer ta tid innan det kommer upp.. hoppas allafall.

Permalänk

väntar med spänning!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Men kommer det på steam idag eller? det har ju fått grönt ljus men kanske kommer ta tid innan det kommer upp.. hoppas allafall.

Nej http://forums.blackmesasource.com/showpost.php?p=489374&postc...

Permalänk
Skrivet av fiskerens:

samma här
har ju väntat nu ett jävla tag på spelet

Ohja!

Skrivet av Thomaseron:

Grattis.

OnT: Får fixa ner spelet när det släpps.

Tackar! Fixa Source SDK nu i förväg innan mirrorn kommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ohja!

Tackar! Fixa Source SDK nu i förväg innan mirrorn kommer!

kanske bara är dum nu men var fixar man source SDK :)?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Laggzor:

kanske bara är dum nu men var fixar man source SDK :)?

Tog ett tag för mig att hitta det, men gå in på library och sen tryck i rullisten precis under, där finns tools!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

3 timmar och 45 minuter tills det släpps. nu går tiden sakta igen.

http://www.blackmesasource.com/

Black Mesa = 4free(gratis) allt som behövs är SDK 2007 som finns under flikten "Tools" på steam.

Black Mesa kommer inte lanseras idag på Steam även fast vi lyckats rösta fram det där, utan det lär dröja tills Steam/Valve själva får ändan ur vagnen och lägger upp det.
kommer troligen landseras genom att ladda ner klient(EXE fil) eller genom torrent, i alla fall vad jag har hört hittils.
Hoppas ni alla som testar det kommer njuta av denna skapelse.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

kanske bara är dum nu men var fixar man source SDK :)?

Precis som nån annan sa, tools nånstans i menyn upp till vänster över spellistan!

Permalänk
Medlem

Kan nån vänlig själ förklara vad jag behöver för att kunna spela detta???

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

3 timmar och 45 minuter tills det släpps. nu går tiden sakta igen.

http://www.blackmesasource.com/

Black Mesa = 4free(gratis) allt som behövs är SDK 2007 som finns under flikten "Tools" på steam.

Black Mesa kommer inte lanseras idag på Steam även fast vi lyckats rösta fram det där, utan det lär dröja tills Steam/Valve själva får ändan ur vagnen och lägger upp det.
kommer troligen landseras genom att ladda ner klient(EXE fil) eller genom torrent, i alla fall vad jag har hört hittils.
Hoppas ni alla som testar det kommer njuta av denna skapelse.

Skrivet av Ayla666:

Kan nån vänlig själ förklara vad jag behöver för att kunna spela detta???

thunderboy88 förklarar detta väldigt bra

Angående release på steam så bör alla ta i beräkning att Valve-time gäller!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Blir hem fort som F från jobbet och testa sen, taggad till max!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

alltså Black Mesa kräver faktisk bara SDK2007 som är gratis och finns under TOOLS(eng) sedan så kommer BM att kunna tankas från deras hemsida, via Torrent och liknande, mest troligt sprids det MOD DB också.

Tackar

Tur att jag sitter på jobbet så jag slipper sitta vid datorn hemma och titta på countern i 3 timmar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Ayla666:

Kan nån vänlig själ förklara vad jag behöver för att kunna spela detta???

Source SDK går att ladda ner gratis i fliken tools i Steam.
Och filerna som kommer länkas av Black Mesa folket om några timmar.

Permalänk
Medlem

SDK 2007 nerladdat.
Nu väntar vi.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av KTL:

thunderboy88 förklarar detta väldigt bra

Angående release på steam så bör alla ta i beräkning att Valve-time gäller!

Släpps väl ändå inte på steam, utan via skaparnas hemsida mm.?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Oj jäklar, jag har missat att det var på G, senast jag kollade för evighetersedan verkade det stå still! Nu förvinner min helg och jag kommer ha svårt att ha tid med mina Amiga i helgen

Väldigt roligt!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Hedersmedlem

SDK2007 tar ju fem gig. Jag sitter på en sottig lina i Hangzhou. 30KB/s just nu. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Sötast

Snart är det dags!!!!!!

Skrivet av huzko:

Bara jag som aldrig fastnade för half life spelen?

Nej, det är nog många.

Men du verkar vara den enda som aktivt går in i en tråd om ett ämne man inte är intresserad om och skriver där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Släpps väl ändå inte på steam, utan via skaparnas hemsida mm.?

Släpps vi hemsidan, men det har blivit 'Greenlit', så att säga, det kommer till steam inom kort.

Permalänk
Medlem

Börjar på att göra min pizza nu och räknar med att vara klar om ca 40 minuter. Blir bra det här!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5