Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

jag försöker stava så gått jag kan.... har väldigt grov dyslexi

top gear kör med V12 så alla vet de nu !

Trodde det var en v8 som Jeremy tog från en porshe 928(?) tillsammans med sätena för och gjorde möbler av dom. Men jag kan ju ha fel:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Trodde det var en v8 som Jeremy tog från en porshe 928(?) tillsammans med sätena för och gjorde möbler av dom. Men jag kan ju ha fel:-)

porshe använder boxermotor i sina bilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Tänkte direkt, Top Gear inspirerad?

Och för att få slut på snacket om TG helt och hållet om det var 8-10-12 cylidrar.

http://escapedintothewaves.com/uploads/top-gear-table(1).jpg

ja sa att dom hade en v12

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

porshe använder boxermotor i sina bilar

Då vet du även att 928 fanns bara med V8

Edit: Bordet och stolarna som jeremy gjorde i top gear och sålde var V8. Det dom har haft i studion är en Jaguar V12. Hur svårt kan det vara.

Permalänk

Det dära V8 märket är väldigt likt det märke som Scania använder på sina V8 bilar...

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Då vet du även att 928 fanns bara med V8

Edit: Bordet och stolarna som jeremy gjorde i top gear och sålde var V8. Det dom har haft i studion är en Jaguar V12. Hur svårt kan det vara.

Skrivet av Swedish Chef:

Det dära V8 märket är väldigt likt det märke som Scania använder på sina V8 bilar...

http://www.scanianewsroom.com/files/2009/03/09234-010_500px.j...

där ser man . trodde att alla deras villa körde med boxermotor men man lär sig nåt nytt varje dag.

V8 märket är köpte i tyskland och är till lastbilar

vad tror ni att man kan få om man säljer bordet ?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av tarning241:

du får fixa kylning i cylindrarna så colan är kall. awesome ide och ass coolt (y)

Bara att ställa ut blocket på altanen/balkongen under natten nu när det är svalt och sedan bära in innan festen. Perfekt till vintern, 120kg gjutjärn håller tempen ganska länge.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Bara att ställa ut blocket på altanen/balkongen under natten nu när det är svalt och sedan bära in innan festen. Perfekt till vintern, 120kg gjutjärn håller tempen ganska länge.

de var en jävligt bra idé:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

där ser man . trodde att alla deras villa körde med boxermotor men man lär sig nåt nytt varje dag.

V8 märket är köpte i tyskland och är till lastbilar

vad tror ni att man kan få om man säljer bordet ?

Alla 911or har boxermotor

Det finns liknande på ebay: http://www.ebay.com/itm/Rover-V8-Engine-Coffee-Table-Top-Gear...

Och då vill dom ju ha en slant, fast en v8 kostar ju en slant också antar jag? Hur mycket kostade motorköpet?`

En annan favorit: http://www.ebay.com/itm/Rover-V8-Engine-Wine-Rack-Side-Table-...

Permalänk
Medlem

motorn gick 800 kr... blästring och lack gick 500 kr och glasskivan gick på en 500 lapp så runt 1800 kr plus minus noll typ

Permalänk

colan på sista bilden var det som vägde över från en fyra till en femma Jag vill ha ett sånt bord.....

Permalänk
Medlem

Jeremy clarkson gjorde ett liknade bord tidigare, med ditt är också intressant.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Avstängd

det där kan inte stå stadigt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt bygge mannen!!! Tycker du får byta ut cola flaskorna till sprit eller vin och ta ett nytt kort

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Jeremy clarkson gjorde ett liknade bord tidigare, med ditt är också intressant.

Skrivet av joshoa:

det där kan inte stå stadigt

Skrivet av Flonta:

Riktigt coolt bygge mannen!!! Tycker du får byta ut cola flaskorna till sprit eller vin och ta ett nytt kort

Skrivet av _MmattiasS_:

colan på sista bilden var det som vägde över från en fyra till en femma Jag vill ha ett sånt bord.....

cola flaskorna är bara där för man ska se hur dom ligger i cylindrarna.

Bordet stå sjukt stadigt den kommer ingen stans

Har sprit cylindrarna kan man också men inte om man ska lägga upp det här på sweclockers,

Permalänk
Medlem

Coolt, ser dock ut som den är skit oljig fortf?

Lär dig svenska också tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Coolt, ser dock ut som den är skit oljig fortf?

Lär dig svenska också tack.

de är inte så mycket som en droppe olja kvar

Permalänk
Medlem

120kg, kul att flytta med andra ord

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Skulle dock inte vilja råka springa in med tårna i den!

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Snyggt!
Skulle dock inte vilja råka springa in med tårna i den!

de har redan hänt ett par gånger HAHA

Permalänk

Vilken skönhet

Permalänk
Medlem

Fint! tycker dock cylindrarna och cylinderhuvudet borde varit putsade(smaksak!)

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Trodde det var en v8 som Jeremy tog från en porshe 928(?) tillsammans med sätena för och gjorde möbler av dom. Men jag kan ju ha fel:-)

Du har helt rätt!! det var iaf vad de sa i programmet, har aldrig tänkt på det förut men antingen ljög de eller så har de moddat den ordentligt

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Härligt bord! Måste säga att det är finare än TopGears iaf

Fixa till ett V4 bord oxå, bara tuta och köra jue!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

jag bor hemma än iallfall... när jag hittar en ny flickvän så får tycka vad hon vill... vill hon ha ut får hon ta ut de själv

haha de e rätta tackterna. störtskönt bygge

sen ang din dyselexi

fortsätt skriv på data till sist börjar du se ett mönster ist då känner man när man skriver fel. hur vet jag detta för jag med har skrevit som du så vet hur du har de. snart kommer väl språkpoliserna o påpekar mitt inlägg med. men va e de o bry sej deras huvudvärk.

fortsätt me fina påhitten o lägg upp fler galleri

hare kanin:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Avstängd

Herregud, seriöst sämsta jag har sett. Bra stavat också. Dessutom verkar V8 emblemet va en dålig kopia av Scanias V8 emblem.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Hade varit snyggt om du tigat det ist, pinne hade inte blivit mycket snyggare. Även någon kunnig skulla målat det. Inget man visar upp i dagsljus enligt mig. Annars rätt skoj.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

häftigt. lite annorlunda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Herregud, seriöst sämsta jag har sett. Bra stavat också. Dessutom verkar V8 emblemet va en dålig kopia av Scanias V8 emblem.

Om det är det sämsta du sett så har du otroligt lite livserfarenhet.
Det är dock inget kanonhantverk.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Leon1:

Herregud, seriöst sämsta jag har sett. Bra stavat också. Dessutom verkar V8 emblemet va en dålig kopia av Scanias V8 emblem.

Gå och gräv ner dig

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240