Google Maps uppdateras med undervattensbilder

Permalänk
Medlem

Tänk när det blir live i tfn

Permalänk
Medlem

Jag vill ju se mitt hus först i Streetview Dumma Google!

Permalänk
Medlem

Google är ute och fiskar... meanwhile Apple letar efter Göteborg

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

undrar om de kommer sudda ut sköldpaddornas och fiskarnas ansikten som de gör med de ovan jord.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Haha fan va coolt det kan bli. Tänk er om 10 år, då har man säkert google streetview överallt i hela världen förutom nordkorea, även under vatten. Det skulle vara jävligt coolt att ta en streetview roadtrip runt hela jorden

även bilder på hus till salu ? kanske ditt badrum eller ditt sovrum ? haha

Nää men det är kul att dom gör något different iaf

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

subview och aquamented reality nästa då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fan vad coolt. Ännu en anledning till att Apple ska använda Google Maps istället för deras skit.

Man kan ju fundera på varför de INTE gör det då de har licens för ungefär ett år till....

OnT> Fräckt.....men användbart? Hmmmmm.......

Permalänk
Avstängd

Jätte bra för dem som dyker så det inte simmar vilse...visst ja, mobilen är ju jätte vattentät, så detta är ju jätte användbart *idioti att ens komma på denna meningslösa uppdatering*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Justbecause:

Jätte bra för dem som dyker så det inte simmar vilse...visst ja, mobilen är ju jätte vattentät, så detta är ju jätte användbart *idioti att ens komma på denna meningslösa uppdatering*

Skickades från m.sweclockers.com

En kul grej att göra när man sitter hemma en söndag och inte har något o göra ;>

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Apropå ingenting, google tar ju sina streetview bilder med bil så hur gör dom streetview på gågator?

De har rätt söta Street View-cycklar som det glids runt på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jätte bra för dem som dyker så det inte simmar vilse...visst ja, mobilen är ju jätte vattentät, så detta är ju jätte användbart *idioti att ens komma på denna meningslösa uppdatering*

Skickades från m.sweclockers.com

fast det finns ju redan rätt så vattentäta telefoner. efter detta så kommer säkert dykmodellerna som klarar 50M också snart..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phoenixdisciple:

En kul grej att göra när man sitter hemma en söndag och inte har något o göra ;>

Man måste verkligen dyrka allt Google gör för att vara så lättroad...och personligen existerar inte sysslolösa dagar i för mig i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Lontarus:

Haha fan va coolt det kan bli. Tänk er om 10 år, då har man säkert google streetview överallt i hela världen förutom nordkorea, även under vatten. Det skulle vara jävligt coolt att ta en streetview roadtrip runt hela jorden

Skrivet av Itchy Trojan:

Tror att situation: Nordkorea inte är relevant om 10 år. Dock kan det bli svårt att få till en Street View i förbjudna staden @ peking

Förhoppningsvis så finns varken nordkorea eller någon förbjuden stad om 10 år... drömma kan man ju alltid

Skrivet av Justbecause:

Jätte bra för dem som dyker så det inte simmar vilse...visst ja, mobilen är ju jätte vattentät, så detta är ju jätte användbart *idioti att ens komma på denna meningslösa uppdatering*

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt nick förklarar detta rätt bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Förhoppningsvis så finns varken nordkorea eller någon förbjuden stad om 10 år...

Nä, för Nordkorea har ju alltid varit gästvänligt, det är bara det senaste åren de varit lite elaka och ett 600 årigt historiskt palats går ju helt plötsligt bara upp i rök...historielektion kanske vore på sin plats för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

Kan dom inte konvertera hela världen till en karta som man kan springa runt i en FPS motor?

Permalänk
Medlem

Häftigt: Ja, det tycker jag.

Användartbart: Nja, inte för oss vanliga tippar jag på.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Så nu hjälper det inte ens att bygga ett undervattenshus om man vill gömma sig från Google.

Permalänk
Skrivet av Googolplex:

Ge oss en iOS app för maps istället, Google!

Den är redan inskickat till Apple, dock tar godkänningen sin tid(ca 3mån= om jag fattat det rätt??

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag hitta till bikinibotten!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Vilket blir det bästa tidsfördrivet emellan att skratta åt Apples kartor eller kolla på vackra undervattens bilder....?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Ge oss en iOS app för maps istället, Google!

Har inte Apple tagit mapsen i egna händer nu? Har för mig att jag läste om att de kastade ut Google, och Google maps. Har de tillåtit (?) Google att göra en app igen?
I så fall borde Google dissa dom.
De klarar sig ju "bra" själva. Haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

Vilket blir det bästa tidsfördrivet emellan att skratta åt Apples kartor eller kolla på vackra undervattens bilder....?!

Det fanns en tid då man skrattade åt Googles kartor oxå (och fortfarande gör i viss mån, de är inte fullständiga de heller), men människor glömmer så lätt, Apple kommer igen och de realtiduppdateras, men försök själv sätta ihop en karta över hela världen och få med precis allt så vi får skratta lite åt dig med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det fanns en tid då man skrattade åt Googles kartor oxå (och fortfarande gör i viss mån, de är inte fullständiga de heller), men människor glömmer så lätt, Apple kommer igen och de realtiduppdateras, men försök själv sätta ihop en karta över hela världen och få med precis allt så vi får skratta lite åt dig med

Ge mig Apples tillgångar så ska jag nog se till att lyckas! Innan jag släpper den åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

Ge mig Apples tillgångar så ska jag nog se till att lyckas! Innan jag släpper den åtminstone.

Var inte vad jag sa, vad jag sa var att Google oxå släppte totalt fucked up kartor i början och att vissa av deras saker fortfarande är...och varför ska du ha deras tillgångar, börja från grunden som alla andra, finn dina egna vägar för att få till det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Var inte vad jag sa, vad jag sa var att Google oxå släppte totalt fucked up kartor i början och att vissa av deras saker fortfarande är...och varför ska du ha deras tillgångar, börja från grunden som alla andra, finn dina egna vägar för att få till det

Men om jag nu ska mätas emot Apple, så att du eller andra kan skratta åt mig med, så måste jag ju ha samma förutsättningar som Apple?

Finns väl förövrigt ingen anledning egentligen, eftersom Google redan gör ypperliga kartor. Även under vatten!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Eller kör man med http://www.openstreetmap.org och lägger till och förbättrar kartan själv....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

Men om jag nu ska mätas emot Apple, så att du eller andra kan skratta åt mig med, så måste jag ju ha samma förutsättningar som Apple?

Finns väl förövrigt ingen anledning egentligen, eftersom Google redan gör ypperliga kartor. Även under vatten!

"Ypperliga" kartor kan ju diskuteras då du uppenbarligen inte läst allt jag skrivit, i alla fall inte fårstått det jag skrivit, de är långt ifrån "ypperliga" och ska du mätas med Apple så ska du börja med två tomma händer i ett garage och så jämför jag dig redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Tjusigt, men gärna lite högre upplösning på deras raster istället och noggrannare interpolation i z-axis

My opinion

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

"Ypperliga" kartor kan ju diskuteras då du uppenbarligen inte läst allt jag skrivit, i alla fall inte fårstått det jag skrivit, de är långt ifrån "ypperliga" och ska du mätas med Apple så ska du börja med två tomma händer i ett garage och så jämför jag dig redan

Eftersom Google vet att en hamn är en hamn, och en park är en park är de ypperliga i jämförelse.

Och, ja, de har arbetats på längre men det är väl bara upp till Apple. Att antingen börja tidigare. Lägga mer kraft på det. Eller att släppa senare.

Hur ska det mäta mig? I så fall ska jag även börja för x antal år sedan. Sedan lyckas bra. Sedan försöka mäta mig emot Googles Ypperliga kartor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

Eftersom Google vet att en hamn är en hamn, och en park är en park är de ypperliga i jämförelse.

Och, ja, de har arbetats på längre men det är väl bara upp till Apple. Att antingen börja tidigare. Lägga mer kraft på det. Eller att släppa senare.

Hur ska det mäta mig? I så fall ska jag även börja för x antal år sedan. Sedan lyckas bra. Sedan försöka mäta mig emot Googles Ypperliga kartor.

Varför skulle du ha börjat tidigare?! Börja nu och kom igen sen.
BTW, har du ens använt Apples kartor så att du har belägg för allt det du påstår? Jag har navigerat med dem utan problem och hittar väldigt mer exakt än vad Google Maps gjorde i iPhone, men uppdateringar kommer, det största problemet med de Europeiska (och Asiatiska) kartorna är att det inte är TomTom som levererat de kartorna, de har bara levererat kartorna för USA och där fungerar det annorlunda, för resten av världen har de använt sig av diverse olika kartleverantörer

"Inom USA ser situationen bättre ut, där är det Tomtom som står för kartorna. I resten av världen har Apple använt sig av många olika karttjänster, och därmed är resultatet sporadiskt."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!