Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av quizz_kid:

Tack. Ska kolla upp det där, men jag tror disken fick sig en ganska rejäl omskakning i smällen...

Köpte den från pixmania, så garanti-ärendet blir nog klurigt

Hade jag kunnat så hade jag skickat över en HDD, men mina.är trasiga de med, och jag får ibte ge bort mina ssds än. Så jävla olyckligt, men tur att mycket H/W ändå överlevde.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jocke92:

Du kan skicka den direkt till tillverkaren. Men om tillverkaren öppnar disken borde de kunna se att det är fysisk skada? Det kostar under 100-lappen i frakt att försöka antar jag.

Ja, det känns relativt ovärt då en ny disk går att hitta på ebay för några hundralappar...

Skrivet av sack:

Hade jag kunnat så hade jag skickat över en HDD, men mina.är trasiga de med, och jag får ibte ge bort mina ssds än. Så jävla olyckligt, men tur att mycket H/W ändå överlevde.

Hade vart fint med ssds, men jag förstår att du inte kan ge bort guldklimpar hit o dit. Det är tanken som räknas! Så tack Sack!!

Hursomhelst så hittade jag en slim-slot in-DVD+Western 500gb för mindre än 500 spänn, så det känns rätt lugnt ändå! China dock, så det tar väl ett gäng arbetsdagar... Ska försöka få upp bilderna snarast!

Gjorde ett par nya fossingar idag också

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad snyggt arbete, kom in på den här tråden från "nytt i forumet" och är så jäkla imponerad! Fick rent spontant en idé som jag kan tänkas gillas, av åtminstone några av oss: Att vi medlemmar skänker pengar till delar och material (via t ex paypal, typ $5 eller $10 var eller nåt sånt), och så att du sen skulle bygga datorn, och sen kanske lotta ut den. Självklart får man då göra upp en skiss på hur det ska se ut, och bestämma sig för vad som ska vara i, och sen går alla pengar som blir över till dig, så att du kan tjäna lite pengar på det du gör också. Självklart kräver det en del medlemmar, men troligtvis är vissa villiga att skänka mer än andra, och nog ska man kunna skrapa ihop ett antal medlemmar! Vet inte vad du tycker om idén, men rent spontant kändes det som en rolig idé, speciellt om du tycker att det är kul att bygga sånt här!

Tråkigt det där med att du tappade den, trist när sånt händer, får bara hoppas att den blir som förr!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Snyggt Jobbat !! 10/5 Points

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av phroggyy:

Fy helvete vad snyggt arbete, kom in på den här tråden från "nytt i forumet" och är så jäkla imponerad! Fick rent spontant en idé som jag kan tänkas gillas, av åtminstone några av oss: Att vi medlemmar skänker pengar till delar och material (via t ex paypal, typ $5 eller $10 var eller nåt sånt), och så att du sen skulle bygga datorn, och sen kanske lotta ut den. Självklart får man då göra upp en skiss på hur det ska se ut, och bestämma sig för vad som ska vara i, och sen går alla pengar som blir över till dig, så att du kan tjäna lite pengar på det du gör också. Självklart kräver det en del medlemmar, men troligtvis är vissa villiga att skänka mer än andra, och nog ska man kunna skrapa ihop ett antal medlemmar! Vet inte vad du tycker om idén, men rent spontant kändes det som en rolig idé, speciellt om du tycker att det är kul att bygga sånt här!

Tråkigt det där med att du tappade den, trist när sånt händer, får bara hoppas att den blir som förr!

Tackar! Jo, det låter ju som en idé om folk är intresserade... Jag gillar idén med utlottningen! Hade vart kul med ett nytt bygge dessutom

Skrivet av roobi:

Snyggt Jobbat !! 10/5 Points

Tack roobi!!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare

Sådär ja... Nu ligger galleriet uppe för alla intresserade. Tack alla för visat intresse, det uppskattas!

Galleri här

Video:

Till videoinspelningen använde jag mitt egentillverkade smartphone-fodral i trä med stativ-gänga:

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Ser grymt snyggt ut, bra jobbat.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Entusiast

Till och med kamerahållaren har du gjort snyggt Har också en sådan kamerahållare men min består av en träkloss med ett vinkeljärn på och ett gummiband

Riktigt snygg bygge! Älskar on/off spaken och förstoringsglaset

Permalänk
Medlem

Tack för en mycket trevlig läsning och ett otroligt snyggt bygge.. Mycket genomtänkt yttre som givit en mycket tilltalande yttre.. 5p utan tvekan..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Ruggit snyggt åh stiligt! ! Du hade ju kunnat göra och sälja dina byggen skulle lätt köpt ett?! SÅ FRUKTANSVÄRT UNIKT! !! Många + till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad fint!! Jag är sjukt imponerad!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Häftig film! kändes som en reklam från 80-90talet

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Stativet/kamerahållaren förtjänar sitt eget galleri. Riktigt snyggt jobbat med bygget, gillar din stil. Btw tycker jag fler moddare ska ta efter och fixa en matchande skärm eller minst ett stativ.

Permalänk
Proffsmoddare

Tack alla! Det värmer... Nästan så man blir sugen på ett nytt projekt

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Skrivet av quizz_kid:

Tack alla! Det värmer... Nästan så man blir sugen på ett nytt projekt

Tycker jag verkligen, inte ofta man sitter och kollar en speciell tråd om den är uppdaterad varje dag innan man går och lägger sig!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Tycker du ska göra ett nytt som jag sa med att vi kan skänka pengar till det och så får en lottas ut (det är bäst om det inte är en tävling eftersom tävlingar ofta baseras på färdigheter, där vissa kommer ha större chans att vinna än andra! Du kan väl försöka samla in något via kickstarter t ex, skulle vara kul tycker jag. Då får du ju bygga, vilket du uppenbarligen tycker är kul, vi får följa det, vilket också är kul, och så blir det en lucky winner, I think it's a good idea at least, får väl se om det är fler som tycker samma sak.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Fick din mor datorn? Vad tyckte hon?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst bygge, är mäktigt imponerad
Jag undrar däremot ang. förlängningen av C14, är det möjligt att enbart isolera väl samt dra 3 kablar från PSU till en C14 skruvmonterad hane?
Är lagom osäker då jag själv håller på med ett bygge och du är den första jag stöter på som har gjort något liknande.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av phroggyy:

Riktigt snyggt! Tycker du ska göra ett nytt som jag sa med att vi kan skänka pengar till det och så får en lottas ut (det är bäst om det inte är en tävling eftersom tävlingar ofta baseras på färdigheter, där vissa kommer ha större chans att vinna än andra! Du kan väl försöka samla in något via kickstarter t ex, skulle vara kul tycker jag. Då får du ju bygga, vilket du uppenbarligen tycker är kul, vi får följa det, vilket också är kul, och så blir det en lucky winner, I think it's a good idea at least, får väl se om det är fler som tycker samma sak.

Verkar inte finnas något jätteintresse av detta...

Skrivet av sgtspiff:

Fick din mor datorn? Vad tyckte hon?

Det står på förgående sida

Skrivet av Vernox:

Riktigt schysst bygge, är mäktigt imponerad
Jag undrar däremot ang. förlängningen av C14, är det möjligt att enbart isolera väl samt dra 3 kablar från PSU till en C14 skruvmonterad hane?
Är lagom osäker då jag själv håller på med ett bygge och du är den första jag stöter på som har gjort något liknande.

Det bästa är väl att göra sin egen C14-förlängningskabel. Det gör du enkelt med en C14-hona, -hane samt lite sladd. Att köra flathylsor runt stiften som jag gjorde är inte att rekommendera. Att jag gjorde det på detta vis berodde på bristande utrymme. Lycka till med bygget!!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av quizz_kid:

Verkar inte finnas något jätteintresse av detta...

Jag kan tänka mig att sverige är lite fel forum för välgörenhetsmodding.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt. gillar spaken skarpt 5/5

Permalänk
Medlem

Visserligen ett bra tag sen tråden "dog" men tänker bumpa ändå.

Kul att se någon med så mycket talang innom hantverken, går själv sista året på en möbelsnickeriutbildning och är inte i närheten utav din precision. Använder du mycket CNC eller sinkmaskin när du fräser ut spår osv?

Grymt

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

Vart får man tag i liknande mässingsfönster? eller vad ska man söka på för att hitta dem? har letat och letat

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av GeneralenP:

Vart får man tag i liknande mässingsfönster? eller vad ska man söka på för att hitta dem? har letat och letat

Fönstret är från en gammal båtklocka jag hittat på loppis... Kolla runt bland antikhandlare är tipset. Lycka till!!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem
Skrivet av quizz_kid:

Fönstret är från en gammal båtklocka jag hittat på loppis... Kolla runt bland antikhandlare är tipset. Lycka till!!

Haha kollat in gallerierna nu för typ 5 gången! Lika imponerad varje gång! XD Grymt jobbat och 4MOM va sjukt! Din mamma har en väldigt duktig och fin son! Haha

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jävligt fint bygge Sjukt impad! Videon funkar inte längre BTW, de står att du har tagit bort den.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Grymt läckert! Satt och funderade på hur det sett ut med ett oscilloskop i linsen ist. Insåg dock att det röda ljuset gör sig bra mycket bättre med bygget.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av radx:

Jävligt fint bygge Sjukt impad! Videon funkar inte längre BTW, de står att du har tagit bort den.

Tack Radx! Ska se vad jag kan göra åt det där med videon...

Skrivet av nilhe1:

Grymt läckert! Satt och funderade på hur det sett ut med ett oscilloskop i linsen ist. Insåg dock att det röda ljuset gör sig bra mycket bättre med bygget.

Tackar! Ett oscilloskop hade vart jävligt fint... Jag har faktiskt haft sådana planer. I framtiden kanske

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare

Det visar sig att jag blivit nominerad i kategorin Mod of the Year på bit-tech.net. Känner mig enormt hedrad! Jag har en stolt mamma just nu. Om ni vill rösta på mig eller någon annan av de 20 fantastiska byggena på sidan, så kan ni göra detta här

God Jul allesammans! / Quizz

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Skrivet av quizz_kid:

Det visar sig att jag blivit nominerad i kategorin Mod of the Year på bit-tech.net. Känner mig enormt hedrad! Jag har en stolt mamma just nu. Om ni vill rösta på mig eller någon annan av de 20 fantastiska byggena på sidan, så kan ni göra detta här

God Jul allesammans! / Quizz

Sjukt snygga byggen där, röstade på dig och Cor leonis:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω