Lian Li introducerar PC-7H – ny mellanklassare i aluminium

Permalänk
Avstängd

ja vill ha chassi helt utan 5.25 det är lika ute som floppy

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

ja vill ha chassi helt utan 5.25 det är lika ute som floppy

fast det är väldigt skönt å ha om man använder vatten å fläktkontroller:)

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Aluminiumiserat Arc (Påhittat ord med torr humor, tyckte det var ganska roligt iallafall)

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Många verkar tro att aluminium är mycket bättre. I detta sammanhanget förstår jag inte hur det kan vara en fördel alls, det låter ju bara mer genom sidoplåtarna...

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Man ser ju att det är ett Lian Li iaf.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crazymike:

fast det är väldigt skönt å ha om man använder vatten å fläktkontroller:)

mjo, men det räcker faktist med en 5.25 för en sån kontroller då.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem

Lian-li är en av mina absoluta favoriter. Det enda som varit negativt på en del av deras äldre konstruktioner var att dem inte direkt varit tysta (framförallt om man använder de medföljande fläktarna) Detta är dock inte ett lika stort problem med deras chassin idag. Att bygga i alu ger en grymt snygg finish och en mycket trevlig vikt för den som inte vill behöva gymma 5ggr i veckan för att dra på lan. Aluminiumets värmeledningsförmåga kan ha betydelse dock är det naturligtvis underordnat en bra kyllösning överlag.

Det enda som jag kan säga som är negativt med deras chassin är att man får vara rädd om ytan de repar relativt lätt och det blir lätt avtryck efter fingrar.

Jag anser att Lian-li de senaste åren haft en betydligt högre byggkvalitet överlag och i mycket faktiskt tagit fram lösningar för snabbfästen och hd vaggor som faktisk funkar.

Om denna lådan håller samma kvalitet som dem brukar skulle jag ha svårt att välja ARC framför den om dem låg i samma prisklass. (Jag har även byggt en hel del med FD även arc och arc mini). Detta kan nog mycket väll bli det nya standardvalet för gamerburkar runt 8-9k, som jag bygger en hel del av. Hoppas att Jonas får klämma lite på det snart

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Avstängd

Om man väljer deras silverfärgade chassin så slipper man fingeravtryck och damm eller rättare sagt så syns det inte alls på samma sätt. Förmodligen blir det lika mycket fingeravtryck som på de svarta men som sagt, de syns inte. Förövrigt kan jag rekomendera en mjuk bommulstrasa och lite fönsterputs. Lådan blir skinande ren på några sekunder.

Överlag verkar det inte vara någon superlåda men priset är ju ganska lågt. Om nu en plåtlåda med plast bara är ca 200 kr billiagare så skulle mitt val vara enkelt om det inte skulle visa sig att chassit har väldigt mycket brister. Tycker det verkar var helt okej prissatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ATX... *gäsp*, ge oss mATX/mITX! det är framtiden!

Visst, om man inte vill köra SLI/CF eller ha vettigt ljud så är mITX skitbra. Nästan samma sak gäller mATX. Det går inte köra SLI/CF och ha ljudkort samtidigt.
Så nej, ATX är här för att stanna.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

nu vill jag se hur den klarar testet.
Lian Li introducerar PC-7H vs. Jonas

kommer hårddiskvaggorna vara tillräckligt stabila?
är där plats för ordentlig kabeldragning?

Och finns det snabbfästen? Vi alla vet ju hur mycket Jonas älskarrrr snabbfästen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bingobelle:

Om man väljer deras silverfärgade chassin så slipper man fingeravtryck och damm eller rättare sagt så syns det inte alls på samma sätt. Förmodligen blir det lika mycket fingeravtryck som på de svarta men som sagt, de syns inte. Förövrigt kan jag rekomendera en mjuk bommulstrasa och lite fönsterputs. Lådan blir skinande ren på några sekunder.

Överlag verkar det inte vara någon superlåda men priset är ju ganska lågt. Om nu en plåtlåda med plast bara är ca 200 kr billiagare så skulle mitt val vara enkelt om det inte skulle visa sig att chassit har väldigt mycket brister. Tycker det verkar var helt okej prissatt.

Hehe brukar också köra och rekommendera Ajax fönsterputs samt en mikrofiberduk. Kul att fler kör samma husmorsknep. Funkar ypperligt även på de svarta. Min poäng var dock främst att det lätt blir avtryck

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Galet snyggt baktill med utskärningen för slutna vattensystem. Med deras design kan man ha radiatorn monterad på utsidan utan att behöva såga i chassit som jag fått göra. Mycket trevligt. Hoppas fler gör så. Bild 3

Fixa en länk
Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Vill gärna se att Jonas testar detta chassit.
Ser riktigt intressant, har ett Lian-Li just men det är från 2004-2005 så det är lite gammalt

I med en Lian-Li 4IN3 modul så har man ett mycket trevligt chassi skulle jag kunna tänka mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Wow!
Låg vikt, stilrent som ini, Lianli, 900kr?¿

Nu vill jag byta ut mitt trogna Fractal R3!

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk

Jonas! Testa nu

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att de ser ut som en ripoff på Fractal design arc / arc mini?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av Marticus:

ATX... *gäsp*, ge oss mATX/mITX! det är framtiden!

Varför skulle man vilja ha mindre moderkort? Jag är nyfiken, föredrar själv alltid ATX, eller så att säga så stort som möjligt. Utrymme är inte en bristvara på en stationär dator, så varför kompromissa?

On topic: Vore fint med en jämförelse med Define R3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Varför skulle man vilja ha mindre moderkort? Jag är nyfiken, föredrar själv alltid ATX, eller så att säga så stort som möjligt. Utrymme är inte en bristvara på en stationär dator, så varför kompromissa?

On topic: Vore fint med en jämförelse med Define R3!

Jag var varken intresserad av varesig dubbla grafikkort eller ljudkort när jag byggde datorn i signen. Jag ville ha en liten och tyst dator med mycket prestanda. Med mina krav så förstår jag inte varför man inte skulle ta mitx, tycker det ser fult ut att ha ett enormt chassi ståendes på bordet eller golvet. Nu hänger min dator i skrivbordsskivan och inte en sladd ligger på golvet, tyst är den också och snart ska jag överklocka grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻