Acer Aspire S7 sägs vara "världens tunnaste" Ultrabook med pekskärm

Permalänk

finns det ultrabooks med 17" ?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

finns det ultrabooks med 17" ?

Nej, inte i dagsläget. Den största är på 15,6" (tror jag).

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Breddas:

Hur tyst var det inne på IFA då? Lika tyst som i sovrummet i en fjällstuga?

Ja? De håller inte alla demon i hallarna? mitt sovrum är inte tyst...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av €lysian:

Aha, så om din Volvo fungerar utmärkt så gör automatiskt alla Skoda, Peugeot eller Fiat det också? Och givetivis kan man inte dö i en trafikolycka heller, för man har ju simulerat detta scenario innan bilen släpptes. Fin logik där du.

Men nu jämför vi inte http://se.euroncap.com/se/home.aspx med en R&D avdelning hos en PC-byggare.

http://www.youtube.com/watch?v=m_sT9NvVMjk

tror du HP är ensam om att göra detta?...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Men nu jämför vi inte http://se.euroncap.com/se/home.aspx med en R&D avdelning hos en PC-byggare.

http://www.youtube.com/watch?v=m_sT9NvVMjk

tror du HP är ensam om att göra detta?...

Varför inte, det är ju samma logik och princip som du själv slängde till med från första början? Bara för att något har simulerats i en testmiljö innebär det inte automatiskt att det verkligen blir så i verkligheten. Det är bil- och möbeltillverkare levande bevis på. Detta är även bevisat i datorvärlden många gånger.
Något jag tycker är väldigt intressant också är att du tog just HP som ett exempel här, för min bärbara dator var just av det märket. Efter ett år i drift (normal användning och regelbunden, grundlig städning) satt det rejält mycket skit i kylsystemet. Så min poäng är: bara för att man har testat (eller "simulerat") något, innebär det inte automatiskt att det kommer att bli så senare. Det ser nämligen inte likadant ut hemma hos oss konsumenter som det gör i deras kontrollerade testlabb. Detta gäller även för bilar (som jag tog som exempel) då inga simulatorer i världen kan förutse alla oväntade saker i trafiken. Om du krockar i en väldigt knepig vinkel kanske det finns en punkt där som man har glömt bort i simuleringen och som är svagare än andra ställen inom samma område. Det händer allt för ofta också att tillverkare tänker "Ja, men det är ju i princip omöjligt att det händer så det behövs inte skyddas där", och så händer det "omöjliga" ändå ibland.

För att besvara din fråga: Nej, det tror jag inte, men jag tror samtidigt inte att det är en garanti. Vilket du får det att låta som.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av €lysian:

Varför inte, det är ju samma logik och princip som du själv slängde till med från första början? Bara för att något har simulerats i en testmiljö innebär det inte automatiskt att det verkligen blir så i verkligheten. Det är bil- och möbeltillverkare levande bevis på. Detta är även bevisat i datorvärlden många gånger.
Något jag tycker är väldigt intressant också är att du tog just HP som ett exempel här, för min bärbara dator var just av det märket. Efter ett år i drift (normal användning och regelbunden, grundlig städning) satt det rejält mycket skit i kylsystemet. Så min poäng är: bara för att man har testat (eller "simulerat") något, innebär det inte automatiskt att det kommer att bli så senare. Det ser nämligen inte likadant ut hemma hos oss konsumenter som det gör i deras kontrollerade testlabb. Detta gäller även för bilar (som jag tog som exempel) då inga simulatorer i världen kan förutse alla oväntade saker i trafiken. Om du krockar i en väldigt knepig vinkel kanske det finns en punkt där som man har glömt bort i simuleringen och som är svagare än andra ställen inom samma område. Det händer allt för ofta också att tillverkare tänker "Ja, men det är ju i princip omöjligt att det händer så det behövs inte skyddas där", och så händer det "omöjliga" ändå ibland.

För att besvara din fråga: Nej, det tror jag inte, men jag tror samtidigt inte att det är en garanti. Vilket du får det att låta som.

En simulation görs för att förespå problem eller designfel (glaskulan är svår att jobba med). För att rent krast se till så att kostnader i form av garantijobb osv minskas bla samt för att slippa att få varumärken totalt förstörda.

Apple är väll ett levande bevis där man gav design mer vikt än funktion med Iphone4. Sånna fel vill normala företag göra allt för att undvika.
Att jämföra med en bil är rätt korkat då säkerhet är något helt annat än damm. Men principen är den samma man vill inte / har inte råd att göra dåliga produkter. Tror att apple är ett av få företag som kan komma undan med just design före funktion. Men sen så hade de en Jobs.

Ang simuleringen av damm så är det såklart värsta tänkbara senario man vill simulera, och inte en/ett välstädad lägenhet/hus. Men jag förlitar mig på marknadsekonomin städar bort de flesta av korkade designer/funktioner då företag 2012 får ett få antal försök sen är det kört.

Sen kan man kombinera http://www.youtube.com/watch?v=1DwbsokfOVM&feature=related

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

En simulation görs för att förespå problem eller designfel (glaskulan är svår att jobba med). För att rent krast se till så att kostnader i form av garantijobb osv minskas bla samt för att slippa att få varumärken totalt förstörda.

Apple är väll ett levande bevis där man gav design mer vikt än funktion med Iphone4. Sånna fel vill normala företag göra allt för att undvika.
Att jämföra med en bil är rätt korkat då säkerhet är något helt annat än damm. Men principen är den samma man vill inte / har inte råd att göra dåliga produkter. Tror att apple är ett av få företag som kan komma undan med just design före funktion. Men sen så hade de en Jobs.

Ang simuleringen av damm så är det såklart värsta tänkbara senario man vill simulera, och inte en/ett välstädad lägenhet/hus. Men jag förlitar mig på marknadsekonomin städar bort de flesta av korkade designer/funktioner då företag 2012 får ett få antal försök sen är det kört.

Sen kan man kombinera http://www.youtube.com/watch?v=1DwbsokfOVM&feature=related

Jag tycker att det är rätt korkat av dig att inte förstå varför jag drog upp det där med bilarna från första början. Men så att eh...
Och trots att du har en åsikt om att företag inte borde vilja släppa dåliga produkter, så händer det faktiskt tyvär skrämmande ofta även nu 2012. Verkligheten ser annorlunda ut än det du försöker måla upp, men det vill du inte inse av någon anledning. Jag tror inte att det är någon mening att jag ens försöker fortsätta den här diskussionen med tanke på hur du har resonerat redan från början.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

http://www.inet.se/info/239/acer-aspire-s7-forsta-intryck
Core I7, ser ut som att det är två olika versioner

sen är det ju hur priset kommer att vara.

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Fattar inte var swec kunde hitta dessa priser då engadget skriver helt andra. Hoppas på att engadget har rätt den här gången.
De skriver att 13,3 tummarn med i5 och 128GB SSD kommer kosta $1,400 vilket är typ 9500kr.
Att 13,3 tummarn med i7 och 256GB kostar $1,650 som är typ 11000kr.
Och den lilla $1,200 som är typ 8000kr.

Source: http://www.engadget.com/2012/10/02/acers-aspire-s7-ultrabooks...

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niz3:

Fattar inte var swec kunde hitta dessa priser då engadget skriver helt andra. Hoppas på att engadget har rätt den här gången.
De skriver att 13,3 tummarn med i5 och 128GB SSD kommer kosta $1,400 vilket är typ 9500kr.
Att 13,3 tummarn med i7 och 256GB kostar $1,650 som är typ 11000kr.
Och den lilla $1,200 som är typ 8000kr.

Source: http://www.engadget.com/2012/10/02/acers-aspire-s7-ultrabooks...

Ska du handla från US så får du lägga till tull+moms.
10kr/dollarn i sverige brukar stämma hyffsat bra.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Exigo:

Hur fungerar det att söka efter program i metro? i Win7 så trycker jag bara på Windowsknappen, skriver och trycker sedan på enter för att starta/öppna.
Inget hat, men har svårt att se hur det ska vara snabbare att först ladda metro, sedan stänga det och öppna vad du nu letade efter.
Men då jag inte har provat Win8 mycket så lyssnar jag gärna på någon som faktiskt har.

När du kommer till MUI så har du dina program där precis som ikonerna på skrivbordet i W7. Vill du söka efter något så skriver du bara t.ex. "mspaint" så letar den upp mspaint. Sen trycker du enter. Precis som i start-menyn i windows7.

Dock om du ska söka på t.ex. "mouse" för att ändra inställningarna för musen måste du göra ett extra klick, för MUI söker enbart i "applications" som default, så du måste ändra till "settings" i sökresultaten.

Själva startskärmen kan du ändra nästan hur du vill. Lägga till spel, program osv ungefär som taskbar i Windows7.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med den här överdrivna fascinationen för tunna grejor? Någon som kan förklara?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Vad är grejen med den här överdrivna fascinationen för tunna grejor? Någon som kan förklara?

Tar mindre plats och gör ofta rätta för vikten.

Sedan ser det väldigt smäckt ut också, otroligt vackert.

En bärbar ska inte behöva vägra flera kilo idag...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

När du kommer till MUI så har du dina program där precis som ikonerna på skrivbordet i W7. Vill du söka efter något så skriver du bara t.ex. "mspaint" så letar den upp mspaint. Sen trycker du enter. Precis som i start-menyn i windows7.

åfan, då förstår jag
Provade aldrig Win8 så långt.

Visa signatur

Citera.