[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

köpte mig en s3 igår och är supernöjd än så länge. Någon som har några inst tips? Som man bör göra. så otroligt mångs sidor att scrolla igenom. mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju på hur du vill ha det.
Vill aktivera allt med rösten?
Vill du ha andra nyanser?
Starkare/svagare ljus?
Hålla den vaken när du ser på den?

Finns otroligt mycket, och bara du kan välja vad du vill ha.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Beror ju på hur du vill ha det.
Vill aktivera allt med rösten?
Vill du ha andra nyanser?
Starkare/svagare ljus?
Hålla den vaken när du ser på den?

Finns otroligt mycket, och bara du kan välja vad du vill ha.

tänkte som bara litr snabba allmäna tips, för att spara lite batteri kanske och lite sånt nyttigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

tänkte som bara litr snabba allmäna tips, för att spara lite batteri kanske och lite sånt nyttigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Seriöst så är batteriet väldigt bra.
Så det är svårt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Seriöst så är batteriet väldigt bra.
Så det är svårt.

ok! låter ju kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Seriöst så är batteriet väldigt bra.
Så det är svårt.

Kan jag tyvärr inte hålla med om :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av wasted:

ok! låter ju kanon

Skickades från m.sweclockers.com

¨

Batteriet är trevligt, du kan ju stänga av gps, wifi, bt, synk, automatisk ljusstyrka osv för att minsk batterianvändning.

Skrivet av KKay:

Kan jag tyvärr inte hålla med om :/

Är det dåligt batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan jag tyvärr inte hålla med om :/

Om ditt batteri känns som att det absolut är dåligare än andra exemplar så är det bara att skicka in den, Du kan ha fått ett dåligt exemplar.

Spara batteri: Stäng av Localisations eller vad det heter, så den inte försöker hitta din plats hela tiden, drar sjukt mycket.

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Skrivet av KKay:

Kan jag tyvärr inte hålla med om :/

Mitt batteri fungera först bra men sedan börja den dra jättemyck i standby. Jag googla på de kom fram till att de var en mjukvarebugg. Nu efter senaste uppdateringen var de fixat:)

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem

Du kan gå in i inställningar och titta på vad som drar vad i % av batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

¨

Batteriet är trevligt, du kan ju stänga av gps, wifi, bt, synk, automatisk ljusstyrka osv för att minsk batterianvändning.

Är det dåligt batteri?

nice tack för tipsen!.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

nice tack för tipsen!.

Skickades från m.sweclockers.com

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.haxor&hl=sv...

Om man inte tycker mjukvaran kan justera ned displayen tillräckligt och/eller man behöver lite extra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.haxor&hl=sv...

Om man inte tycker mjukvaran kan justera ned displayen tillräckligt och/eller man behöver lite extra batteritid.

nice tåls att kika på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket Engergisparläget hjälper men flera av funktionerna där gör ju telefonen något slöare och hackigare (finns förklarat i texten). Stängde av det och det blev då en mer angenäm upplevelse. Antar dock att det är en smaksak.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mocka:

Vet inte hur mycket Engergisparläget hjälper men flera av funktionerna där gör ju telefonen något slöare och hackigare (finns förklarat i texten). Stängde av det och det blev då en mer angenäm upplevelse. Antar dock att det är en smaksak.

Hur blir telefonen slöare? Visst begränsas cpuhastigheten men enl. cpuspy är den och sniffar på 1400 MHz ibland
Mest påverkas spel och film men vanligt användande lär inte få nån skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur blir telefonen slöare? Visst begränsas cpuhastigheten men enl. cpuspy är den och sniffar på 1400 MHz ibland
Mest påverkas spel och film men vanligt användande lär inte få nån skillnad.

Tydligen sänks bildfrekvensen också . Tycker verkligen jag märker av skillnaden mellan på och av då av ger ett bättre flyt när man swappar mellan hemskärmarna samt scrollar i t ex Inställningar.
"Skärmenergisparläge - Det här alternativet minskar bildfrekvensen för skärmen och minskar ljusstyrkan...."

Dessutom kanske detta löser en "bugg" jag haft på sistonde - för när jag t ex surfar eller har spotify uppe och trycker på hemskärmsknappen så "laggar" defaultklockwidgeten och googlebar fram (dvs de syns inte direkt utan hemskärmen är nästan tom förutom defaulticons i någon halv sekund eller sekund tills allt poppat fram.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mocka:

Tydligen sänks bildfrekvensen också . Tycker verkligen jag märker av skillnaden mellan på och av då av ger ett bättre flyt när man swappar mellan hemskärmarna samt scrollar i t ex Inställningar.
"Skärmenergisparläge - Det här alternativet minskar bildfrekvensen för skärmen och minskar ljusstyrkan...."

Dessutom kanske detta löser en "bugg" jag haft på sistonde - för när jag t ex surfar eller har spotify uppe och trycker på hemskärmsknappen så "laggar" defaultklockwidgeten och googlebar fram (dvs de syns inte direkt utan hemskärmen är nästan tom förutom defaulticons i någon halv sekund eller sekund tills allt poppat fram.

Lite sent svar menmen:)
Jo på det sättet så förstår jag fast inget man riktigt lider av, inte så att telefonen blir trögare än sirap.

Permalänk
Medlem

Vad betyder symbolen i vänstra hörnet?

Den dök nyligen upp. Och ja, det är ingen HTC, det är Galaxy S3 med GO Launcher

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Vad betyder symbolen i vänstra hörnet?

http://i.imgur.com/zvfID.png

Den dök nyligen upp. Och ja, det är ingen HTC, det är Galaxy S3 med GO Launcher

Att meddelanden är avstängt, finns i notifikationsbaren att slå på och av med standard launchern... ingen aning för go...

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Att meddelanden är avstängt, finns i notifikationsbaren att slå på och av med standard launchern... ingen aning för go...

Hittade nu, tack. Måste ha tryckt på den av misstag..

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Var hittar man baksidor till Samsung Galaxy S3? Jag talar alltså inte om skal, utan att man plockar bort batteriluckan och sätter dit en ny. Det verkar vara betydligt mycket svårare att hitta, främst kanske eftersom det inte verkar ha något officiellt namn riktigt. Jag har hittat några utspridda på tradera här och där bara.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Var hittar man baksidor till Samsung Galaxy S3? Jag talar alltså inte om skal, utan att man plockar bort batteriluckan och sätter dit en ny. Det verkar vara betydligt mycket svårare att hitta, främst kanske eftersom det inte verkar ha något officiellt namn riktigt. Jag har hittat några utspridda på tradera här och där bara.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=samsung+galaxy+s3+back+co...
Battery door etc

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.

Finns det aluminium bakstycke till Galaxy Note 2 eller större batteri med bakstycke?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Tack vet du var man hittar det på svenska sidor?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Lånar tråden.

Finns det aluminium bakstycke till Galaxy Note 2 eller större batteri med bakstycke?

Kanske du skulle göra en tråd för Note 2?

Men kolla här:
http://www.ebay.com/itm/2x-5200mAh-Extended-Battery-White-Cov...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Tack vet du var man hittar det på svenska sidor?

Dyrt.
http://www.24.se/m/product/22141#product/22141

Googla på batterilucka s3.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Tack för hjälpen

Hittade den här sidan med lite billigare: http://www.itsajten.com/kategori/Baksida-1

De flesta var emellertid gräsliga men den svarta var helt okej.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag fick lov att byta lösenord på min Hotmail, och måste nu skriva in det nya för att kunna logga in med min S3a.
Problemet är att jag inte hittar vars tusan jag gör det, någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som uppmärksammat att SGS3 LTE har anlänt till Sverige? Finns hos Telia i var fall.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Någon som uppmärksammat att SGS3 LTE har anlänt till Sverige? Finns hos Telia i var fall.

Visst, funderar på att köpa mobilen

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Någon som uppmärksammat att SGS3 LTE har anlänt till Sverige? Finns hos Telia i var fall.

Är det den som är 2-kärnig med 2 GB ram?
Eller jag kanske missuppfattat nåt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär