[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Är det den som är 2-kärnig med 2 GB ram?
Eller jag kanske missuppfattat nåt.

Den ska tydligen ha samma specs som vanliga S3(så Exynos Quad) fast med 2GB ram och LTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

Den ska tydligen ha samma specs som vanliga S3(så Exynos Quad) fast med 2GB ram och LTE.

Okej, läst att den ska vara tvåkärnig men med extra ram.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Är det den som är 2-kärnig med 2 GB ram?
Eller jag kanske missuppfattat nåt.

4 kärnig och 2gig ram

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

4 kärnig och 2gig ram

Exynos SoC har inte LTE det är en snapdargon S4 med två kärnor och 2gb ram.

nvm. I stand corrected
http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-4g-borjar-saljas-...
"Samsung har nu bekräftat att det sitter ett Exynos 4 Quad i enheten, precis som i vanliga S3:an."

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

4 kärnig och 2gig ram

är du säker på att den kommer ha 2Gb ram? för på Tele2s sida så står det bara 1GB för exakt samma modell.
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-s-iii-4g#be...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Är det den som är 2-kärnig med 2 GB ram?
Eller jag kanske missuppfattat nåt.

Det står att den är quad core men jag tvivlar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Det står att den är quad core men jag tvivlar.

Samsung har redan verifierat att det är deras quad core i den.
http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-4g-borjar-saljas-...

Men jag är mer sugen på att veta om den verkligen har 2GB ram.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Tackar !!! Di är min hjälte, letat efter dessa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Är det bara min S3a som inte kan streama youtube? Vissa filmklipp fungerar bra, de som man fick med telefonen fungerar inte med den orginala videospelaren, men med nerladdade videospelare fungerar videon utmärkt..

Någon med samma problem? Tack & Hej leverpastej

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Det här är exakt samma modell som Telia har men den har bara 1GB ram.
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-s-iii-4g#be...

Och det gör att jag tvekar, Samsung ska bara ha bekräftat att det är deras quad core i den inte att den skulle ha 2GB ram.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Det här är exakt samma modell som Telia har men den har bara 1GB ram.
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-s-iii-4g#be...

Och det gör att jag tvekar, Samsung ska bara ha bekräftat att det är deras quad core i den inte att den skulle ha 2GB ram.

Det är väldigt vanligt att operatörerna har flera fel i sina speccar på nya & kommande lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det är väldigt vanligt att operatörerna har flera fel i sina speccar på nya & kommande lurar.

Borde inte det räknas som falsk marknadsföring?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Borde inte det räknas som falsk marknadsföring?

Operatörerna brukar han en text som säger typ alla specs är inte slutliga, ny information kan komma senare

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Lite besviken att luren börjar hacka lite mer nu när man skiftar mellan menyer än tidigare när den var sprillans ny. Hoppas JB fixar det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Galaxy S3 4G ser ju bra ut men det är ju synd att dom inte stöder alla LTE-banden som används i Sverige i samma mobil utan istället släpper 2 olika mobiler. Nokia stöder till exempel alla banden (som används i Sverige) i nya Lumia men jämför man med iPhone 5 (som bara stöder 1800MHz-bandet som inte används för 4G i Sverige än) ska man väl inte klaga direkt. Det är ju också lite förvirrande att Tele2 anger minnet till 1GB och Telia säger 2GB. Telia och Tele2 kommer ju visserligen att sälja två olika versioner av S3 4G (anpassade för dom olika frekvensbanden som respektive operatör använder) men jag kan inte tänka mig att det skulle skilja i mängden minne mellan dom två versionerna.

Edit: En sak jag kom att tänka på är ju om man inte vill köpa S3 4G från operatören utan beställa den utan abonnemang att det kan krångla till det för konsumenten. Det vill ju till att det framkommer väldigt tydligt vilken version det är man får när man inte köper direkt av operatören så att det verkligen fungerar med den operatören man har tänkt att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Lite besviken att luren börjar hacka lite mer nu när man skiftar mellan menyer än tidigare när den var sprillans ny. Hoppas JB fixar det.

De där tycker jag är ett märkligt fenomen jag läser om ibland. Att luren blir mer "jerky" efter en tids användning. Hur det kan bli så med linux i grunden begriper jag inte??

Är det samma JB version som polska DLIB releasen så har jag svårt att tro att någon blir missnöjd med flytet
Skulle det inte vara hundra så är det en wipe data/factory reset o wipe cache som behövs efter nyinstallation av OSet.

Permalänk
Medlem

android kommer alltid hacka tror jag oavsett vad dom försöker göra.. man tycker en telefon med quad cores 1,4ghz det inte borde inte laggs osv men det gör det.. android är inte direkt optimerat för så många cpu kärnor som till pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

android kommer alltid hacka tror jag oavsett vad dom försöker göra.. man tycker en telefon med quad cores 1,4ghz det inte borde inte laggs osv men det gör det.. android är inte direkt optimerat för så många cpu kärnor som till pc.

Nämn en mobil/operativsystem som inte laggar. Säger du OSx eller iOS, då saknar du kunskap. Just saying.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

De där tycker jag är ett märkligt fenomen jag läser om ibland. Att luren blir mer "jerky" efter en tids användning. Hur det kan bli så med linux i grunden begriper jag inte??

Är det samma JB version som polska DLIB releasen så har jag svårt att tro att någon blir missnöjd med flytet
Skulle det inte vara hundra så är det en wipe data/factory reset o wipe cache som behövs efter nyinstallation av OSet.

Ja, som att det skulle vara som med windows att det blir "smutsigt" efter ett tag...men som du säger är det ju Linux vi snackar om.
Det kanske är så att man får göra en formatering samt factory reset någon gång per halvår?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur i hela friden gömmer jag alla facebook kontakter som kom med synkningen?
Vill ju bara visa mina telefonkontakter, inte varenda vän på FB...

På min gamla Desire var det ju bara att ta meny -> visa bla bla. Nu hittar jag inget likvärdigt?

EDIT: Haha glöm det. Kunde ju faktiskt scrolla på menyn som kom upp...
Fick telefonen idag och kände mig lite korkad.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, som att det skulle vara som med windows att det blir "smutsigt" efter ett tag...men som du säger är det ju Linux vi snackar om.
Det kanske är så att man får göra en formatering samt factory reset någon gång per halvår?

Jag har inte varit med om det själv. Jag körde checkrom 2.3.6 länge på min s2 o då skedde ingen "degradering". Har ingen aning om vad det kan bero på.
Factory reset är ju lite omständigt om man inte har rootat.

@Hazzard

JB på min s3 är riktigt fint. Det är smooth samtidigt som man slipper det ligga lagget som sker när man trycker på t.ex en mapp i ios. Duger inte det så har man löjliga krav, alt: är en fanboy/android hatare av rang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag har inte varit med om det själv. Jag körde checkrom 2.3.6 länge på min s2 o då skedde ingen "degradering". Har ingen aning om vad det kan bero på.
Factory reset är ju lite omständigt om man inte har rootat.

Kanske pga bloatware som finns med i stockROM? Men vem vet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Gunmoses:

Galaxy S3 4G ser ju bra ut men det är ju synd att dom inte stöder alla LTE-banden som används i Sverige i samma mobil utan istället släpper 2 olika mobiler. Nokia stöder till exempel alla banden (som används i Sverige) i nya Lumia men jämför man med iPhone 5 (som bara stöder 1800MHz-bandet som inte används för 4G i Sverige än) ska man väl inte klaga direkt. Det är ju också lite förvirrande att Tele2 anger minnet till 1GB och Telia säger 2GB. Telia och Tele2 kommer ju visserligen att sälja två olika versioner av S3 4G (anpassade för dom olika frekvensbanden som respektive operatör använder) men jag kan inte tänka mig att det skulle skilja i mängden minne mellan dom två versionerna.

Edit: En sak jag kom att tänka på är ju om man inte vill köpa S3 4G från operatören utan beställa den utan abonnemang att det kan krångla till det för konsumenten. Det vill ju till att det framkommer väldigt tydligt vilken version det är man får när man inte köper direkt av operatören så att det verkligen fungerar med den operatören man har tänkt att använda.

Beställde precis en från Telia men sitter med Tele 2 som operatör. Kolla in denna tråd http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=83400 , problemet gäller främst dem som bor på landet. I städerna med utbyggt 2600mhz band spelar det ingen roll vilken verion du har då båda stödjer det bandet. Men visst, onödigt komplicerat att släppa två modeller, speciellt för de som inte är så insatta.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andiders:

Nämn en mobil/operativsystem som inte laggar.

Jelly Bean är helt laggfritt
jag har kört det några dagar på S2an och det är en otrolig skillnad mot ICS

ex: skrollade man Aftonbladet förut så stannade skrollningen upp flera gånger och det hackade som fan.
nu är det som att skrolla runt en stor bild i galleriet.
även uppdateringsfrekvensen vid skrollning tycks vara högre...det flyter så innåt i helv.

JB för S3an och S2an är ett måste så det är bara att ni håller ut tills det kommer..om ni inte vågar testa en custom rom innan.
Det kommer att kännas som en helt ny mobil.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Beställde precis en från Telia men sitter med Tele 2 som operatör. Kolla in denna tråd http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=83400 , problemet gäller främst dem som bor på landet. I städerna med utbyggt 2600mhz band spelar det ingen roll vilken verion du har då båda stödjer det bandet. Men visst, onödigt komplicerat att släppa två modeller, speciellt för de som inte är så insatta.

Jag tycker du ska ta en titt på täckningskartan på Tele2s hemsida. http://www.tele2.se/kundservice/drift-och-tackning/tackningsk...
Det finns två färger för 4G bocka ur den ljusrosa så ser du vad 2600MHz-bandet täcker. Sen klickar du i den igen så ser du 900MHz-bandet också. Skillnaden i geografisk täckning är jättestor. Man ska helt klart välja mobil efter nätet man har tänkt använda den i.

Edit: På Tele2s hemsida står det:
"800 MHz-bandet:
Är under planering och utrullning. Kommer att nå samma täckning som 900 MHz-bandet. "
Nån tidsplan eller mer information om det hittar jag dock inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske pga bloatware som finns med i stockROM? Men vem vet.

Jag vet inte om det är sant men jag har hört att 1GB är lite för lite för GS3:an då den använder så mycket mer än många andra telefoner och att det är därför LTE versionen får 2GB.

*edit*
jag skriver som en kråka

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Dom har fått in Galaxy S3 4G på Halebop ser jag:
"Samsung Galaxy S III 4G är mobilen som finns till för dig som vill ha en mobil livskamrat. Smart och lyhörd med 4 quad core-processor (som att ha fyra hjärnor) och har 4G (som att ha fyra fötter). Snygg dessutom, ett riktigt kap."

Tekniska specifikationer för Galaxy SIII 4G
Produktbeskrivning:
Samsung GALAXY S III - Android-telefon - GSM / UMTS

Typ av produkt:
Android-telefon

Formfaktor:
Beröring

Dimensioner (BxDxH):
71 mm

Teknik:
WCDMA (UMTS) / GSM

Band:
WCDMA (UMTS) / GSM 850/900/1800/1900

Inbyggda komponenter:
Digitalkamera, Andrakamera, digital spelare, röstinspelare

Trådlöst gränssnitt:
NFC, Wi-Fi

Bildskärm:
OLED-skärm - färg - HD Super AMOLED

Ingångsanordning(ar):
Pekskärm (multi-touch)

Digitala standarder för uppspelning:
MPEG-4, DivX, 3GP, H.264, H.263

Minneskort som stöds:
microSDHC - upp till 64 GB

Dom får nog snäppa upp sig lite på Halebop för den där specen va ju inte direkt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jag vet inte om det är sant men jag har hört att 1GB är lite för lite för GS3:an då den använder så mycket mer än många andra telefoner och att det är därför LTE versionen får 2GB.

*edit*
jag skriver som en kråka

Jag har 1GB versionen av S3an o tycker den har i princip samma ramanvändning som S2an (kanske inte så konstigt ). Har själv inte stött på något problem p.g.a för lite ram.
Jag flashade JB direkt efter leverans o har heller inte haft några launcher redraws. Använder dock inte Touchwiz heller utan Holo.

Men det är väl aldrig fel med mer ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Jelly Bean är helt laggfritt

Gief already (stock ROM).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9