Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Om ni har/skaffar Rabble till er smartphone delar CDON för tillfället ut 50-kronors rabattkoder som kan användas ifall ni köper något för över 100 kr. Jag har dock för mig att de brukar gå att använda oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullyboy:

Nya högtalare till datorn ? Elgiganten har bra pris på Z906 för 1690kr i veckan reklamutskick.
Köper man på nätet sparar man desutom 200kr till.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorhogta...

Är det någon som har erfarenheter av hur bra högtalarna är?

Edit: Tänkte på hur prisvärda de är, med tanke på deras nuvarande pris.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Simcon:

Är det någon som har erfarenheter av hur bra högtalarna är?

Det finns hundratals mer eller mindre uttömmande inlägg om det systemet, så en sökning kan vara på plats. Helt ok till det priset anser jag iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Är det någon som har erfarenheter av hur bra högtalarna är?

Edit: Tänkte på hur prisvärda de är, med tanke på deras nuvarande pris.

Jag köpte dessa under dustins expo för ett par månader sedan, dock för 999 kr vilket var ett otroligt bra pris. Rekommenderas, bra ljud, smidig att koppla in och bra kontroller osv.

Permalänk

Såg att någon postat att z623 var till salu billigt på elgiganten och vill bara säga att jag äger dem och är riktigt nöjd. Jag köpte mina för 899 på någon jätterea för cirka två år sedan så 599 är ett mycket bra pris också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medlem46:

Jag avråder alla från att köpa den här stolen. Den är fullkomligt värdelös. Köpte en på rea för ett par år sen och efter att jag suttit i den i en timme så hade hela läderinnehållet plattats till. Då är det ungefär som att sitta på en betongplatta. (Notera att jag inte är överviktig, utan väger ca 70kg.)
Jag gick genast till Jysk för att lösa problemet och fick en ny stol med mig hem. Efter en stund var den också lika dålig.
Numera håller jag mig till IKEA:s stolar!

Håller med. Men tack vare det inlägget så hittade jag denna: http://www.jysk.se/120/122/3699301/a/catalog-sales som är mycket skön och ser cool ut. Jag hade tur för det var bara en kvar i lager.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av '[Qvist:

;12752307']ZTE blade 2 för 990kr, 700kr billigare än den andra på prisjakt:)
http://cdon.se/hemelektronik/zte_blade_ii_black-21030930

Trots att det är ett lågt pris så råder jag eventuella intresserade att leta runt lite bland omdömen och recensioner innan de slår till på denna telefon.
Överlag verkar åsikterna vara åt det negativa hållet och att den tyvärr inte är ens i närheten av dess föregångare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadhettehaaan:

Corsair Flash Voyager 64GB USB 3.0 Small endast 112:-

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=755137&cks=ASS&assoc=...

Hm, fel i systemet? För den kostar 800 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Hm, fel i systemet? För den kostar 800 nu.

Antagligen något fel ja, tippar på en felaktig prissättning som de nu märkte av.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Angående OCZ SSD 240 gb så borde väl en Agility 3 vara en bättre disk än Vertex 2? Finns för samma pris på t.ex. cdon.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654570 , Logitech Z623 för 599:- är ett riktigt kap! El Giganten har dom för 599 men kan även fås på Media Markt eftersom dom har prisgaranti.. dvs så länge El Giganten finns i närheten..

Bara o köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

http://www.alina.se/news/20121003/

Skärmen 500 kr billigare(när man loggat in) Orginal pris: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1359181

Erbjudanden gäller t.o.m. 2012-10-07

500 kr billigare hurdå?

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg flyttat*

Skrivet av burgarn:

500 kr billigare hurdå?

Jag tycker det ser ut som 300 billigare

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

*Inlägg flyttat*

Jag tycker det ser ut som 300 billigare

Tack, sorry och eller hur?

Permalänk
Medlem

va nog 300 billigare när man börja tänka trodde de stog 1990 först orginal pris sen 1490 efter.

Hoppas ni också köpte duke nukem för 19 riksdaler! beställde det direkt, inte så mkt att fundera över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Hoppas ni också köpte duke nukem för 19 riksdaler! beställde det direkt, inte så mkt att fundera över

Perfekta julklappar ju

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på Omaura-chassiet som länkades i tråden... Vad tror ni, är det något att ha? Lite för stort för min smak, men med medföljande OLED-skärm, fjärris och 160w psu kanske det är värt det bara för tillbehörspaketet. Problemet är att själva Omaura gick i graven 2008 så jag är lite fundersam över hur bra deras produkter har fått ny software? Fjärrisen och OLED-skärmen står att dom stödjs av windows XP och Vista, men med Windows 7 nu och Windows 8 runt hörnet så vet jag inte riktigt hur supporten för deras software kommer se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Lite nyfiken på Omaura-chassiet som länkades i tråden... Vad tror ni, är något att ha? Lite för stort för min smak, men med medföljande OLED-skärm, fjärris och 160w psu kanske det är värt det bara för tillbehörspaketet. Problemet är att själva Omaura gick i graven 2008 så jag är lite fundersam över hur bra deras produkter har fått ny software? Fjärrisen och OLED-skärmen står att dom stödjs av windows XP och Vista, men med Windows 7 nu och Windows 8 runt hörnet så vet jag inte riktigt hur supporten för deras software kommer se ut.

Cdon har separat accessorykit för några hundringar mindre utan chassi.. Däremot ska själva IR-dioden vara integrerad i chassit och inte i den separata mottagaren har jag för mig..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Är det någon här som har provat att kolla svt-play på denna eller någon med liknande specs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Någon som har beställt därifrån, är dom bra och hur lång är leveranstiden?
Kan man köra in linux på den, typ ubuntu (eller liknande?)?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlackern:

Är det någon här som har provat att kolla svt-play på denna eller någon med liknande specs?

Borde väll gå fint med svt-play app från market?
Men kan inte så mycket om dom dock

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Borde väll gå fint med svt-play app från market?
Men kan inte så mycket om dom dock

Grejen är att den appen bara har låg videokvalitet. Svt Plays nya app verkar bara skicka en vidare till webbsidan. Där kan man dock få bra kvalitet. Jag testar, får bära eller brista

Skrivet av bourne94:

Någon som har beställt därifrån, är dom bra och hur lång är leveranstiden?
Kan man köra in linux på den, typ ubuntu (eller liknande?)?

Jag beställde en nyss. Har inte gjort så mycket efterforskningar men det kostade så lite, orkade inte bry mig :P. Det stod att leveranstiden skulle vara 7-15 dagar. Det verkar som om kontakten inte kommer passa i svenska vägguttag, så du vet. Såg denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=9w4LfjFxU7g&feature=relmfu
En till grej. På benchmarkbilden så ser det ut som om det inbyggda minnet är på 1GB. Vet ej vad som stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlackern:

Grejen är att den appen bara har låg videokvalitet. Svt Plays nya app verkar bara skicka en vidare till webbsidan. Där kan man dock få bra kvalitet. Jag testar, får bära eller brista

Jag beställde en nyss. Har inte gjort så mycket efterforskningar men det kostade så lite, orkade inte bry mig :P. Det stod att leveranstiden skulle vara 7-15 dagar. Det verkar som om kontakten inte kommer passa i svenska vägguttag, så du vet. Såg denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=9w4LfjFxU7g&feature=relmfu

Okej, kan inte så mycket om dom apparna
Men var bara en tanke jag fick

Okej, såg att dom hade på DX för runt 380 kronor, men får se om jag beställer en då jag inte vill ha android utan linux och kan programmera lite på

Men får läsa på lite mer om den, och se om det blir något
Men dela gärna med dig av hur den är när du fått den

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, kan inte så mycket om dom apparna
Men var bara en tanke jag fick

Okej, såg att dom hade på DX för runt 380 kronor, men får se om jag beställer en då jag inte vill ha android utan linux och kan programmera lite på

Men får läsa på lite mer om den, och se om det blir något
Men dela gärna med dig av hur den är när du fått den

Eller köp inte där ifrån, tror det är scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlackern:

Eller köp inte där ifrån, tror det är scam.

från geekbuying eller DX?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

från geekbuying eller DX?

Geekbuying, dx vet jag inte något om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlackern:

Geekbuying, dx vet jag inte något om.

Okej, då skippar jag nog det

DX har levererat det jag velat haft... men tror jag bara beställt 1 gång
Men blir sugen på att köpa en sådan och köra linux på

Kan förövrigt tipsa om en svensk återförsäljare som säljer en, dock inte lika billigt: https://www.24.se/android-tv-box-p-22566.aspx?externalsearch=...

EDIT: såg att det inte var samma "androidbox", men en liknande dock

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/msi_ge70_i5-3210m_6gb_500gb_17.3...

Är den prisvärd? Såg sjukt snygg ut iallafall Inte sett någon liknande laptop

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nobbe34:

Känns väldigt off-topic nu när det inte postas så mkt om topperbjudanden utan mer om kvalitén på dessa eller om butiken är bra. Jag tror sweclockers har trådar specifikt för sådana. Självklart om ngt som postas här är ifrån en fishy butik ska de skrivas ut men diskussionen om det borde höra hemma i en annan del av sweclockers. Vore angenämt om ni isf. startar en ny tråd om det och länkar till den ist.

Observera att detta är diskussionstråden till "Dagens fynd"-tråden. Diskussionen hör alltså hemma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Observera att detta är diskussionstråden till "Dagens fynd"-tråden. Diskussionen hör alltså hemma här.

Hmmm hade markerat dagens fynd som bevakad men tydligen var det diskussionstråden. My bad, inlägget raderat!

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D