Många oklarheter efter polistillslag mot webbhotellet PRQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

tillslaget gäller tankafettast, och orsaken till tillslaget är spridningen av filmen johan falk.

Källa på det tack

Permalänk

Nu så ligger Myndigheterna.se nere med en liten speciell bild

http://imgur.com/fVMSg

Permalänk
Skrivet av mine.craft:

Nu så ligger Myndigheterna.se nere med en liten speciell bild

http://imgur.com/fVMSg

Grattis, den trettioälfte som länkar den.
Det är fortfarande inte, och har aldrig varit, en sida som har något med någon myndighet att göra.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Grattis, den trettioälfte som länkar den.
Det är fortfarande inte, och har aldrig varit, en sida som har något med någon myndighet att göra.

Jag har aldrig påstått att jag var först och inte heller att den har med någon myndighet att göra men om myndigheter har den allt att göra

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Haha, orolig?

Skickades från m.sweclockers.com

Faktiskt inte ett dugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

De slår till där det skadar, de visar att de är kapabla till att göra saker som skadar väldigt mycket för staten.

Det där låter väldigt mycket som en terroristorganisation.

Jag själv anser att Anon är en terroristorganisation och skall straffas likvärdigt om polisen hittar dem. Det de gör straffar oss privatpersoner. Om det är frihet på internet, har Anon då rättighet att bestämma vilka sidor som ska fungera? Det de gör nu skadar oss privatpersoner lika mycket som de skadar staten.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast om de har som vana att komma med syrliga kommentarer borde de väl rimligtvis varit galet snabba på att kommentera om något inte gick rätt till, eller?

Poängen med att spärra av är inte för att saker inte ska promenera iväg av sig självt, det är för att säkra bevisning. Det är ju inte helt långsökt att de vill skydda sig mot "oväntade hårddiskkrascher" och "plötsligt korrupt data". De spärrar alltså helt enkelt av för att säkra bevisning så att den inte saboteras. Det är ju exakt samma anledning som de ofta tar bevismaterial o beslag, alltså för att säkra att ingen saboterar det. Hade de fått servrarna de sökte i handen hade det funnits noll anledning att spärra av stället eller hur? Det ger ju väldigt mycket mer jobb och pappersarbete för polisen. Nu fick de inte det utan en bråkade router gjorde det svårt att lokalisera just de servrarna de sökte. Så istället för att montera ner hela serverhallen och låsa in den tills de rätt ut vilka delar de sökte så låste de in serverhallen. Det låter väl mycket smidigare för allt och alla eller?

Det har du rätt i.
Det finns många frågetecken kring detta, och jag tvivlar faktiskt på att det kommer komma några klara svar. Så egentligen är det ju bara ren spekulation oavsett hur man tänker sig att det hela gått till. Sen tror jag ju inte att vår kära polis har någonting emot pappersarbete, med tanke på hur mycket sådant de sysslar med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Känns som att ordet terrorism används lite väl lättvindigt i denna tråden. Anonymous har tagit ner några sidor, inte hotat människor till livet. Terrorism innebär att man använder rädsla för att tvinga igenom sin ideologi. Känns inte som om särskilt många är rädda för att några websidor ligger nere.
Oavsett vad man tycker om Anonymous så är det knappast försvarbart att gruppera de med organisationer som IRA, PKK, PLF eller Al-Qaida.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

[u]Detta var fan det mest korkade jag läst på något forum någonsin![/u].
Så du försöker indirekt påstå att jag stödjer staten i allt de gör, bara för att jag (hypotetiskt) röstade på något av allianspartierna i riksdagsvalet 2010?
Tänk om jag kanske inte ens röstade på något av de sittande partierna, är det fortfarande mitt ansvar?

Jag hoppas verkligen inte att du själv tror på vad du precis skrev, isåfall behöver du hjälp, snabbt.

Demokrati betyder folkstyre. Folket styr och du och de flesta andra här inne tillhör folket. Det är inte endast ditt ansvar men alla som lever i Sverige och har rösträtt delar på ansvaret för vad staten gör.
Eller säger du att Sverige är diktatur (går hävda utan större problem med tanke på att etablerade partier skiljer bara till namnet)?

Så att slå till mot staten och folket som är delvis ansvariga är helt logiskt. Om folket blir tillräckligt trött på vad staten gör kommer de göra något åt det hela. Tyvärr verkar svenskar gilla att ta den i röven ofta och mycket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Det där låter väldigt mycket som en terroristorganisation.

Jag själv anser att Anon är en terroristorganisation och skall straffas likvärdigt om polisen hittar dem. Det de gör straffar oss privatpersoner. Om det är frihet på internet, har Anon då rättighet att bestämma vilka sidor som ska fungera? Det de gör nu skadar oss privatpersoner lika mycket som de skadar staten.

Du skulle säkert tycka att Egypten borde bombat alla protesterande, för att inte tala om att USA borde avrättat alla slavar som vill ha rättigheter, svarta och så vidare. För att inte tala om när några anställda strejkar. Skjut skiten i huvudet direkt.
Ingen av de hade rätt att bestämma att något ska inte fungera eller hur. Har man minsta lilla mot vad staten gör måste man nog vara terrorist efter allt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wotanziu:

Känns som att ordet terrorism används lite väl lättvindigt i denna tråden. Anonymous har tagit ner några sidor, inte hotat människor till livet. Terrorism innebär att man använder rädsla för att tvinga igenom sin ideologi. Känns inte som om särskilt många är rädda för att några websidor ligger nere.
Oavsett vad man tycker om Anonymous så är det knappast försvarbart att gruppera de med organisationer som IRA, PKK, PLF eller Al-Qaida.

Eller staten som skriker om terrorister hela tiden för att skrämma upp befolkningen så att de går med på vad som helst. Samma skit körde de under kalla kriget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Känns som att ordet terrorism används lite väl lättvindigt i denna tråden. Anonymous har tagit ner några sidor, inte hotat människor till livet. Terrorism innebär att man använder rädsla för att tvinga igenom sin ideologi. Känns inte som om särskilt många är rädda för att några websidor ligger nere.
Oavsett vad man tycker om Anonymous så är det knappast försvarbart att gruppera de med organisationer som IRA, PKK, PLF eller Al-Qaida.

Skrivet av AxMi-24:

Eller staten som skriker om terrorister hela tiden för att skrämma upp befolkningen så att de går med på vad som helst. Samma skit körde de under kalla kriget.

Det beror ju helt på vilka sidor de ger sig på och plockar ner, vilken information de väljer att gräva fram och publicera..
Skapar de en oro hos ett folk, en rädsla om att vitala funktioner för samhället kan stängas ner så har d elyckats.
Hur kan det INTE vara terrorism undrar jag då...

Genom att skapa ett hot som oroar folket i ett land är inget annat än terrorism, om så bara psykologiskt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Du skulle säkert tycka att Egypten borde bombat alla protesterande, för att inte tala om att USA borde avrättat alla slavar som vill ha rättigheter, svarta och så vidare. För att inte tala om när några anställda strejkar. Skjut skiten i huvudet direkt.
Ingen av de hade rätt att bestämma att något ska inte fungera eller hur. Har man minsta lilla mot vad staten gör måste man nog vara terrorist efter allt.

Säg gärna vart jag sa att de skall avrättas, för jag har inte sagt att de ska avrättas. Däremot fängelse i ett flertal år och grova böter. Det de gör är att förstöra samhällskritiska funktioner och det skall straffas. Jag har inga problem att folk inte gillar regeringen men det de gör är olagligt och skall inte tillåtas. Det är en rätt stor skillnad mellan att ogilla regeringen och attackera den. De attackerar befolkningen, inte bara regeringen. Sen att Anon består av scritkiddies utan verklighetsuppfattning är ju en annan sak. De har fått för sig att det de gör är bra för befolkningen....

De vågar ju inte ens stå för vad de gör, då hade de inte behövt vara anonyma, men det vågar de inte.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Frågan är väl om de svenska medborgarna får reda på vem som egentligen trycker på för att polisen ska göra dessa högst specifika insatser. Tidigare har det ju framkommit med tydlighet att det varit andra nationer som ansett att Sveriges åklagarväsende "måste agera". Men ordföranden i advokatsamfundet sa ju själv för något år sedan att "man kan inte bötesfälla eller fängsla två miljoner svenskar".

Det är en kamp vi ser, mellan gamla affärsmodeller och konglomerat(mestadeles mediehusen i USA och Tyskland) och den nya tiden där folk tar vissa ting för givet. Spännande att följa utvecklingen.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Skulle gissa på att de stora killarna från USA (samt de med mycket pengar) återigen vill vara med och peta lite... som vanligt. Tragiskt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Säg gärna vart jag sa att de skall avrättas, för jag har inte sagt att de ska avrättas. Däremot fängelse i ett flertal år och grova böter. Det de gör är att förstöra samhällskritiska funktioner och det skall straffas. Jag har inga problem att folk inte gillar regeringen men det de gör är olagligt och skall inte tillåtas. Det är en rätt stor skillnad mellan att ogilla regeringen och attackera den. De attackerar befolkningen, inte bara regeringen. Sen att Anon består av scritkiddies utan verklighetsuppfattning är ju en annan sak. De har fått för sig att det de gör är bra för befolkningen....

De vågar ju inte ens stå för vad de gör, då hade de inte behövt vara anonyma, men det vågar de inte.

Nästa gång någon strejkar kan du gå dit och säga åt de att dra till fängelse och betala böter så kan vi se vad de säger. Kanske borde läsa på historien och se vad som krävdes för att du skulle få livet du har idag (hint: inte fan var det att alla satt på sin feta röv och inte vågade protestera mot vad som hände i landet).

Systemet är uppbyggt så att det inte går på lagligt väg att göra för mycket skada mot de styrande. Det är därför det har alltid krävts mer aktiva protester för att tvinga fram en förändring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Nästa gång någon strejkar kan du gå dit och säga åt de att dra till fängelse och betala böter så kan vi se vad de säger. Kanske borde läsa på historien och se vad som krävdes för att du skulle få livet du har idag (hint: inte fan var det att alla satt på sin feta röv och inte vågade protestera mot vad som hände i landet).

Systemet är uppbyggt så att det inte går på lagligt väg att göra för mycket skada mot de styrande. Det är därför det har alltid krävts mer aktiva protester för att tvinga fram en förändring.

Om vi jämför det så här istället: Om de som strejkar sätter hänglås på samhällskritiska byggnader så ser jag gärna att de bötfälls och fängslas.

Jag vågar protestera, jag vågar till och med göra det under eget namn. Det vore bra mycket mer intressant om de i anon vågade stå för vad de gör och göra det öppet! Om jag anser att något är fel så är jag inte rädd för att säga det och protestera mot det!

Anon anser jag vara ett gäng tramsungar som inte förstått att allt i världen kan vara gratis och fritt. De klagade på att piratebay stängdes ner, piratbay har själva gått ut och sagt att raiden inte var vad som stängde ner dem i några dagar. Information wants to be free som vissa säger, ja information kanske vill vara fritt, men tv-serier, film och musik är inte information som vill vara gratis.

Anon har rätt i vissa saker men de för inte fram det på rätt sätt. Hotelser är inte rätt sätt!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se om de kan fälla för "medhjälp" då de bara pekat mot tracker precis som Google.

Permalänk
Medlem

Vad anser ni om denna artikeln från ab?

nara en massa balja eller har dom verkligen hittat en ifrån gruppen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15555248.ab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Vad anser ni om denna artikeln från ab?

nara en massa balja eller har dom verkligen hittat en ifrån gruppen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15555248.ab

Det känns alldeles för obvious för att vara sant, det är aftonbladet, jag lägger min röst på att denna artikel är påhittad, eller att nån trollar med dem. Verkar osäker på sin sak i svaren. Ska dock bli kul/underhållande och se hur fredagen blir.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Om vi jämför det så här istället: Om de som strejkar sätter hänglås på samhällskritiska byggnader så ser jag gärna att de bötfälls och fängslas.

Jag vågar protestera, jag vågar till och med göra det under eget namn. Det vore bra mycket mer intressant om de i anon vågade stå för vad de gör och göra det öppet! Om jag anser att något är fel så är jag inte rädd för att säga det och protestera mot det!

Anon anser jag vara ett gäng tramsungar som inte förstått att allt i världen kan vara gratis och fritt. De klagade på att piratebay stängdes ner, piratbay har själva gått ut och sagt att raiden inte var vad som stängde ner dem i några dagar. Information wants to be free som vissa säger, ja information kanske vill vara fritt, men tv-serier, film och musik är inte information som vill vara gratis.

Anon har rätt i vissa saker men de för inte fram det på rätt sätt. Hotelser är inte rätt sätt!

Inget av det anon anfallit är samhällskritiskt ens i vildaste drömmar. Det går (ganska enkelt för den delen) att göra riktig skada om man nu känner för det. Det närmaste de kommer är protester som blockerar lite här och där för att uppmärksamma att Svenska staten går andras ärenden som en snäll knähund.

Vad gäller att uppge sitt namn är det absurt. Det är tydligt för alla som följer det hela att stater spelar fult som fan och att lagar och liknande inte spelar någon som helst roll när de ska sätta dit dig. Kolla på PTB, Assange, Kim Dotcom, och så vidare. När man vet att andra sidan spelar fult som fan är det endast korkat att göra det enkelt för de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gammaldator:

De heter PeriQ Networks AB nu och har gjort det ett bra tag, varför skriver alla Periquito AB fortfarande, de gick i konkurs.

Skickades från m.sweclockers.com

för att ingen bryr sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Pedofili ÄR ett riktigt brott och de jobbar för att VÅRA BARN ska vara säkrare, så där lägger de resurserna helt rätt.
Jag vill då att den skatt jag betalar ska bidra till att min son ska få en så säker uppväxt som möjligt.

Med tanke på hur mycket mer pengar som läggs på fildelning kontra barnporr förstår jag inte riktigt vad du pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

På onödigt inflammatoriska meddelanden och OT. Det går att diskutera minsta lilla fråga in absurdum, men tråden har ett ämne: håll er till det.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.