Logitech gör tre nya pekdon för Windows 8

Permalänk
Medlem

öhhh unified remot till android (finns det till ios?) bara köra in servern på datorn sen appen på plattan och voila du har spotify media player musplatta tangetbord till datorn...

Liksom en sån där mus-platta lär ju inte va gratis å ex en nexus 7 är ju klart mer mångsidig än bara som styrplatta

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirvasher:

Blev riktigt intresserad av de nya mössen, men så när jag går in på Logitech hemsida så står det att de är OPTISKA! OPTISKA MÖSS, 2012!?!?!

WHAT.

Laser är inte alltid bättre.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd

Håller säkert jättehög kvalité men jädrar vad fula deras produkter är!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Äntligen får jag nog säga. Magic mouse som apple gör är helt värdelös då den är på tok för platt. Apple kan noll om ergonomi. Logitech är bra på detta så jag hoppas de fått till det bättre. Isf blir det nog ett köp.

Permalänk
Medlem

Plattan ser interesant ut .. men jag fattar inte varför jag ska behöva ha en sån bara för å använda deras fullskärms skämt de kallar modern-ui ?

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Inaktiv

"Gör" de 3 nya pekdon? Vad "Gör" de med dem?

Permalänk
Medlem

Alltid hålla pekfingret i luften för att inte klicka?... HEJ KRAMP!

Permalänk
Skrivet av Mytos:

Laser är inte alltid bättre.

Min upplevelse är att laser är betydligt bättre på fler underlag och känns rakt av snabbare och stabilare. Har en optisk mus och en laser, båda används på samma underlag och därmed kan jag med lätthet säga att lasern presterar mycket bättre. Den största skillnad kan väl enbart vara att optiskt är energisnålare och billigare än laser?

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Skrivet av Rockjesus:

Så startar vi tidtagaruret för hur lång tid det tar för att Apple ska börja med stämningarna.

HAHA JAPP.

Frågan är dock, hur bra är dessa produkter jämfört med touchen på Apple-produkter?

Just nu leder ju Apple stenhårt, har en gammal acer och jag hatar att använda touchpaden på den när man väl provat på ett antal Mac.

Varför kan dom inte göra produkterna lite snyggare också? Apple's produkter ser ju faktiskt bra ut, de borde gå samma väg.

Skrivet av backfeed:

Bah, om någon absolut måste kopiera Apples idéer så ta åtminstone någon BRA idé (vilket iofs kan vara svårt, så kopiera helst inte alls från dem). Hatar all former av touchpads, och Magic Mouse (eller vad skiten nu heter) är ett uselt skämt.

Touch, my ASS!

Vad menar du? Har inte Windows tillräckligt bra idéer eller menar du Apple?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Alltid hålla pekfingret i luften för att inte klicka?... HEJ KRAMP!

Det är inte så det fungerar

Permalänk

Ser fina ut! Den ena musen som är mer flat påminner lite om wedge mouse som Microsoft visade för en tid sedan. Denna här har ett bättre pris dock!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

HAHA JAPP.
Frågan är dock, hur bra är dessa produkter jämfört med touchen på Apple-produkter?
Just nu leder ju Apple stenhårt, har en gammal acer och jag hatar att använda touchpaden på den när man väl provat på ett antal Mac.

Du tror inte att det finns andra PC än din "gamla Acer"? Det var inte en särskilt rättvis jämförelse.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Det är så otroligt roligt att läsa alla era kommentarer som verkligen visar att ni aldrig vare sig sett eller använt en touchmus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Jag tyckte hur som helst att han sa "mouth" istället för "mouse".

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pholostan:

Det finns sk force-pads nuförtiden. Dvs en touch-pad som kan känna skillnad på hur hårt man trycker på den. Känns lite intressantare än vanlig touch som alltid är sämre än en knapp.

Det låter bättre tills man tänker efter lite. Det är väldigt svårt att trycka med en viss styrka. Oftast blir resultatet helt enkelt att handen får kram för att man försöker kontrollera styrkan. Det är därför som mekanisk feedback är så skönt för att man känner direkt när man har exakt tillräckligt med kraft.

Sådan kan fungera för pennor och folk som sitter i PS där olika tryck är relativt naturligt med en penna och går enkelt att räkna om till hur tjock linje det blir på skärmen.

Permalänk
Medlem

Varför fanns funktionen "att skrolla sidleds" när det funkade med den traditionella upp och ner scrollen för att skrolla sidleds också?
Genialiskt....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emigrating12:

Det är så otroligt roligt att läsa alla era kommentarer som verkligen visar att ni aldrig vare sig sett eller använt en touchmus.

Skickades från m.sweclockers.com

Att folk tror att man klickar med touch är inte helt förvånande. Men även om det är inte ett problem är fortfarande det hela betydligt mera känsligt än en vanlig råtta. Som scroll, oberoende villken touch platta det är eller även lenovos track point så blir det aldrig lika precist som på en must med trög rullknapp (ja jag har testat Apple och en jävla massa windows burkar).

Permalänk
Skrivet av Diversion:

Vad är det för fel på en vanlig mus? Ibland känns det som om det skall finnas en touchfunktion bara för att alla telefoner har det nu utan tanke på om det faktiskt är bättre. If it ain't broken don't fix it.

Höll spontant med, men att använda en mus för att styra en dator kan väl egentligen beskrivas som "broken"? Det är i alla fall ingen naturlig arbetsställning för kroppen, vilket kan leda till, till exempel musarm.

Tycker det är bra att de fortsätter experimentera. Har inte testat windows 8, men det och en platta kanske gör arbetet snabbare...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Att folk tror att man klickar med touch är inte helt förvånande. Men även om det är inte ett problem är fortfarande det hela betydligt mera känsligt än en vanlig råtta. Som scroll, oberoende villken touch platta det är eller även lenovos track point så blir det aldrig lika precist som på en must med trög rullknapp (ja jag har testat Apple och en jävla massa windows burkar).

Jag förstår inte helt denna kommentaren heller, musen fungerar ju precis som en vanlig mus - dvs. man styr markören precis som man gjort de senaste 25 åren, vänster och höger -klickar med en knapp och scrollar upp/ned med ett finger. Enda skillnaden är att man har en touch yta i tillägg där man även kan [momentum] scrolla upp/ned/sidoled och utföra enklare gestures - f.ex. två/tre fingrar upp/ned/sidolängs för att zooma in/ut, öppna (i Win8/RT) charms, minimera/maximera fönster etc.

Det blir varken mer eller mindre precision jämfört med en vilken som helst annan mus på marknaden.

Stick och köp en Microsoft Touch Mouse på Dustin vettja, kostar bara 199,- och "fullbordar" Windows 8.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emigrating12:

Jag förstår inte helt denna kommentaren heller, musen fungerar ju precis som en vanlig mus - dvs. man styr markören precis som man gjort de senaste 25 åren, vänster och höger -klickar med en knapp och scrollar upp/ned med ett finger. Enda skillnaden är att man har en touch yta i tillägg där man även kan [momentum] scrolla upp/ned/sidoled och utföra enklare gestures - f.ex. två/tre fingrar upp/ned/sidolängs för att zooma in/ut, öppna (i Win8/RT) charms, minimera/maximera fönster etc.

Det blir varken mer eller mindre precision jämfört med en vilken som helst annan mus på marknaden.

Stick och köp en Microsoft Touch Mouse på Dustin vettja, kostar bara 199,- och "fullbordar" Windows 8.

Ärligt talat blir det skumt som fan att använda en. Kompisen tvingade på mig apples mm en hel dag. Helvete vad irriterande den grejen är. Ingen feedback är mördande för mig (sitter med medel M och G5 ). Tycker inte alls om det och det blir inte mer precist än min G5. MM är också ganska platt så det är svårt att veta om jag fick kramp i handen på grund av det eller för att touch grejen fick mig att inte våga röra fingrar som man gör på en vanlig mus medan man inte klickar.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Backa och gå fram i webbläsaren gör man ju med RMB+LMB respektive LMB+RMB. Snabbare än någon touchyta.
I photoshop använder jag bara Wacom + Tangentbord och aldrig märkt av några problem med att zooma.

Men visst. Det man vant sig vid är väl alltid bäst?

RMB + LMB? Höger musknapp + vänster musknapp? Aldrig testat då jag inte har den funktionen. Hade extraknappar just för framåt och bakåt på en gammal logitechmus, men jag kan inte säga att den navigeringen gick snabbare än touchen då man bara behöver röra fingrarna någon millimeter för att aktivera funktionen.

Nu har jag ingen ritplatta då jag inte har nytta av någon sådan, så jag vet inte riktigt hur det är att arbeta med den i inzoomat läge. Det var inte zoomingen i sig utan om man vill flytta sig längre sträckor i zoomat läge som jag menade. För mig så går det både fortare och är exaktare att flytta position i bilden med hjälp av musen än med piltangenterna. Även om alltid en hand är på tangentbordet så går det ändå fortare att förflytta sig med hjälp av musen.

Edit: sen vet man ju inte alls hur detta kommer fungera i praktiken i Windows. Precis som med pekplattor på bärbara datorer så är det ju natt och dag mellan OSX och Windows, så man kanske inte ska förvänta sig för mycket.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Tycker att den riktigt intressanta produkten är Touchpad T650. Har länge funderat på Apples alternativ, men känts som om deras support för Windows inte varit lika bra som för Mac, så har hittills inte blivit någon. Om Logitech har samma kvalitet som Apples, men med klockrent stöd för Windows, så är jag definitivt intresserad. Synd bara att den kräver en USB-dongle. Hade definitvt fördragit BT itstället.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Ärligt talat blir det skumt som fan att använda en. Kompisen tvingade på mig apples mm en hel dag. Helvete vad irriterande den grejen är. Ingen feedback är mördande för mig (sitter med medel M och G5 ). Tycker inte alls om det och det blir inte mer precist än min G5. MM är också ganska platt så det är svårt att veta om jag fick kramp i handen på grund av det eller för att touch grejen fick mig att inte våga röra fingrar som man gör på en vanlig mus medan man inte klickar.

Jepp apples mus suger. Den är på tok för platt så man får ont i handen efter ett tag. Hoppas logitech inte gjort samma fel

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att Touch Mouse var riktigt läcker!

Permalänk

Jag hoppas att Touchpad-varianten får ett matchande tangentbord, och att det dessutom kommer andra färgalternativ än svart.

Idag använder jag Apples touchpad och tangentbord i Windows 7, men det vore trevligt att få dedikerade Windowstangenter igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirvasher:

Blev riktigt intresserad av de nya mössen, men så när jag går in på Logitech hemsida så står det att de är OPTISKA! OPTISKA MÖSS, 2012!?!?!

WHAT.

Skrivet av Mytos:

Laser är inte alltid bättre.

Skrivet av Nirvasher:

Min upplevelse är att laser är betydligt bättre på fler underlag och känns rakt av snabbare och stabilare. Har en optisk mus och en laser, båda används på samma underlag och därmed kan jag med lätthet säga att lasern presterar mycket bättre. Den största skillnad kan väl enbart vara att optiskt är energisnålare och billigare än laser?

*host* Lasermöss är med optiska eftersom laser är ljus...och ljus kräver optik för att fungera i dessa sammanhang.
Det hela är iofs en definitionsfråga men även om man inte kan se ljuset på en del lasermöss (det beror helt enkelt på att frekvensen är utanför vår fysiska kapacitet att se det) så är det optik i dem....

Permalänk
Skrivet av Lonefox:

*host* Lasermöss är med optiska eftersom laser är ljus...och ljus kräver optik för att fungera i dessa sammanhang.
Det hela är iofs en definitionsfråga men även om man inte kan se ljuset på en del lasermöss (det beror helt enkelt på att frekvensen är utanför vår fysiska kapacitet att se det) så är det optik i dem....

...

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Skrivet av nilsrock:

Du tror inte att det finns andra PC än din "gamla Acer"? Det var inte en särskilt rättvis jämförelse.

Nu var det ju ingen större analys, så du har ingen anledning i att göra dig lustig över mitt uttalande. Självklart finns det andra datorer än min Acer och även andra datortillverkare som förmodligen nyttjar den här funktionen. Min Acer råkar vara 2 år gammal och har ca 4 av de funktioner som Apple-touch's erbjuder. Zoom, bläddra, scroll och rotera men det är en stor skillnad att utföra dessa "kommandon" på en acer-touch och en apple-touch.

De som ligger bakom utvecklingen av Apple's underbara touch är Fingerworks, som Apple har köpt upp. Därmed innehar dom alla patenten och de kan bli jävligt svårt för konkurrenterna att kontra just detta utan att bryta mot några patent.

Jag vet ingen tillverkare som fixar lika fina touch's som de apple har i sina MacBooks, gör du?

Sen kan jag inte annat göra än att önska Logitech lycka till i den här fighten. Jag är för övrigt inget Apple-fan-boy, deras touch är däremot gudomlig.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuggovic:

Jag hoppas att Touchpad-varianten får ett matchande tangentbord, och att det dessutom kommer andra färgalternativ än svart.

Idag använder jag Apples touchpad och tangentbord i Windows 7, men det vore trevligt att få dedikerade Windowstangenter igen...

Kan rekommendera Microsoft Wedge Mobile Keyboard (som jag köpte på Dustin):
http://reviews.cnet.com/keyboards/microsoft-wedge-mobile-keyb...

Jag kanske inte skulle använda det som huvudtangentbord på en stationär dator, men som portabelt tangentbord så är det helt grymt (övervägde just Apples eller Logitech Tablet keyboard innan jag såg och fick provat detta i Inets butik).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Kan rekommendera Microsoft Wedge Mobile Keyboard (som jag köpte på Dustin):
http://reviews.cnet.com/keyboards/microsoft-wedge-mobile-keyb...

Jag kanske inte skulle använda det som huvudtangentbord på en stationär dator, men som portabelt tangentbord så är det helt grymt (övervägde just Apples eller Logitech Tablet keyboard innan jag såg och fick provat detta i Inets butik).

Jepp, har kikat på det där smidiga tangentbordet; dessvärre så finns det bara i svart...

Har redan börjat tjata på Logitech att vi konsumenter (dvs. jag) vill ha ett matchande tangentbord till touchpaden, och även andra färger att välja mellan (if it ain't white, it ain't right ).