Thermaltake börjar sälja Level 10 Limited Edition i november

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Så länge man inte kompromissar och köper komponenter för 10k och sätter i ett dyrt chassi ser jag inga problem. Finns sjuuuukt mycket fulare chassin på marknaden, med plexiglas på sidan osv. Då föredrar jag lätt ett innovativt udda chassi (så länge det är bra och funktionellt) alla dagar i veckan. Speciellt för ett high-end-bygge som förmodligen kommer att vara "one of a kind" i hela världen. Det är ju verkligen ett chassi som kommer att väcka ett par ögonbryn, och dessutom något som man kan ha i väldigt många år utan att det blir utdaterat.

Mitt nuvarande CM 840 chassi kostade också någonstans över 2 000 kronor har jag för mig, värt varenda krona då jag har svårt att se att det går att hitta ett chassi som kyler bättre, är otroligt rymligt och lätt att arbeta i, inte har massa fjolliga lampor som blinkar och lyser och har en utdragbar moderkorts-plåt.

1. Att man inte kunde välja bort plexiglassidan när man köpte 800D från börjanär det enda minus jag tycker med det, som tur var kunde man dock köpa ett fönsterlöst och sätta på istället.

2. Att man skulle höja på ögonbrynen över det nu betvivlar jag, ser ut som de gjort i ett par år med annan färg bara.

3. Usch ja, lampor har inget i en dator att göra, förstår inte varför folk vill ha en julgran

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

1. Att man inte kunde välja bort plexiglassidan när man köpte 800D från börjanär det enda minus jag tycker med det, som tur var kunde man dock köpa ett fönsterlöst och sätta på istället.

2. Att man skulle höja på ögonbrynen över det nu betvivlar jag, ser ut som de gjort i ett par år med annan färg bara.

3. Usch ja, lampor har inget i en dator att göra, förstår inte varför folk vill ha en julgran

Skickades från m.sweclockers.com

3* det är mysigt på kvällen =3 och man ser alla dyra komponenter igenom glaset om nu har ett =D Ett sätt att flasha komponenterna på om man är på ngt lan typ..

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaW D Coy:

3* det är mysigt på kvällen =3 och man ser alla dyra komponenter igenom glaset om nu har ett =D Ett sätt att flasha komponenterna på om man är på ngt lan typ..

Jag vill inte se dem, de ska prestera, inte synas...och så snygga är de inte heller och jag är för gammal för att tycka lampor i en dator är "coolt" eller för att åka runt på LAN

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Jag vill inte se dem, de ska prestera, inte synas...och så snygga är de inte heller och jag är för gammal för att tycka lampor i en dator är "coolt" eller för att åka runt på LAN

Skickades från m.sweclockers.com

ja det har ju lite med ålder å göra med såklart =D

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaW D Coy:

ja det har ju lite med ålder å göra med såklart =D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Det var nog det fulaste chassit jag sett på länge, vissa må tycka den är snygg men naeee inte i min smak. Smaken är som baken som sagt

Permalänk
Medlem

Ah, Level 10 är en kul idé och jag gillar konceptet, men den är inte direkt klockrent genomförd, och kostar ju som redan konstaterats för mycket för att vara intressant.
Den har väckt en hel del uppmärksamhet, så även om man bara ser den som en reklamkupp så tror jag den är en lyckad affär för Thermaltake

Skrivet av light44:

en liknande historia för Mini-ITX hade varit guld!

Har du sett den här?
http://slipperyskip.com/page29.html

Kolla även killens andra skapelser på den här sidan:
http://slipperyskip.com/page23.html (tex Level 12, och den grymt snygga Aerodyne)

Visst, nu snackar vi trä istället för aluminium, men det är snyggt det med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

"Iögonfallande" är nog det sista ordet jag skulle använda för att beskriva denna låda.
Jag tillhör nog inte målgruppen dock.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

"Iögonfallande" är nog det första ordet jag skulle använda för att beskriva denna låda.
Jag tillhör nog målgruppen. ;P

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

"Iögonfallande" är nog det sista ordet jag skulle använda för att beskriva denna låda.

Ordmärkningsdags:
Iögonfallande betyder att lådan sticker ut och drar blickarna till sig. Tycker du verkligen den är så diskret?
(ordet iögonfallande lägger inte nödvändigtvis in någon vikt i om den är ful eller snygg)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ordmärkningsdags:
Iögonfallande betyder att lådan sticker ut och drar blickarna till sig. Tycker du verkligen den är så diskret?
(ordet iögonfallande lägger inte nödvändigtvis in någon vikt i om den är ful eller snygg)

han förstod fel han älskar ju den =3

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Oj det här gillade jag verkligen! Har inte råd, eller snarare lust, att lägga ut 9.000:- men jösses så snyggt det var! Gillade det skarpt!

Permalänk
Skrivet av Svantesson666:

Oj det här gillade jag verkligen! Har inte råd, eller snarare lust, att lägga ut 9.000:- men jösses så snyggt det var! Gillade det skarpt!

Du är inte ensam heller!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ordmärkningsdags:
Iögonfallande betyder att lådan sticker ut och drar blickarna till sig. Tycker du verkligen den är så diskret?
(ordet iögonfallande lägger inte nödvändigtvis in någon vikt i om den är ful eller snygg)

Fel av mig där.

Ok, den är "iögonfallande" då, men ful som stryk. Så! ^^

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Har ett ännu ouppackat 'gammalt' Level10 i garaget, man kanske skulle köpa sig en burk silverfärg och 'uppdatera' det.

Permalänk
Skrivet av Scepticer:

Har ett ännu ouppackat 'gammalt' Level10 i garaget, man kanske skulle köpa sig en burk silverfärg och 'uppdatera' det.

låter som en häftig ide =D

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ah, Level 10 är en kul idé och jag gillar konceptet, men den är inte direkt klockrent genomförd, och kostar ju som redan konstaterats för mycket för att vara intressant.
Den har väckt en hel del uppmärksamhet, så även om man bara ser den som en reklamkupp så tror jag den är en lyckad affär för Thermaltake

Har du sett den här?
http://slipperyskip.com/page29.html

Kolla även killens andra skapelser på den här sidan:
http://slipperyskip.com/page23.html (tex Level 12, och den grymt snygga Aerodyne)

Visst, nu snackar vi trä istället för aluminium, men det är snyggt det med

Nä. De där har jag inte sett innan. Det va verklugen annorlunda. Kan inte bestämma mig om det r läckert eller ej

Är väl mest van vid plast och metallchassin men hade vart kul och känna på en sån innan köp för och se hur det känns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av light44:

Nä. De där har jag inte sett innan. Det va verklugen annorlunda. Kan inte bestämma mig om det r läckert eller ej

Är väl mest van vid plast och metallchassin men hade vart kul och känna på en sån innan köp för och se hur det känns.

Ett chassi i trä må vara "läckert", men ingen optimal lösning beträffande kylning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

måste vara ett helvete att damma av hårdiskburarna och alla andra vinklar och vrår

Säger dock inte att jag inte sku villa ha ett

Tryckluft på burk borde göra rengöringen av vinklar och vrår till en barnlek... ?

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techs:

Tryckluft på burk borde göra rengöringen av vinklar och vrår till en barnlek... ?

Det får inte bort allt så att det blir riktigt rent

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!