Apple håller presskonferens den 23 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du missade lite i mitt inlägg. Bl.a. så skrev jag att Apples kartor inte klara av gatunummer över huvudtaget - om det inte finns ett företag på adressen som betalt för att synas. Google Maps däremot klarar i alla fall av att som minst peka på rätt kvarter mig veterligen. Det är skillnaden jag pratar om.

Jag tycker bara att när Apple har ungefär ett år kvar på sitt avtal med Google så kunde de åtminstone använda den tiden till att utveckla sin karttjänst lite mer så man slipper en massa strul.

Prissänkning och Android kommenterar jag inte eftersom det inte är mina åsikter.

Den hittar till mina föräldrars hus iaf, och dom bor inte på Sveavägen eller liknande så ja, finns väl skräckexempel och exempel..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Den hittar till mina föräldrars hus iaf, och dom bor inte på Sveavägen eller liknande så ja, finns väl skräckexempel och exempel..

Det största skräckexemplet jag vet när det gäller sverige är om man söker på Landskrona, enligt Apple Maps så ligger Landskrona på Ven ( en liten ö utanför Landskrona).

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Är det bara jag som kommer ihåg när Steve Jobs sa att alla 7" plattor kommer vara DOA i den term att ingen kommer vilja ha dem? Och att Appler aldrig skulle kunna göra en sån platta för att den storleken är helt fel?

Skulle vara riktigt kul om det visar sig att Apple faktiskt släpper en iPad mini efter de uttalandena.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

Skulle vara riktigt kul om det visar sig att Apple faktiskt släpper en iPad mini efter de uttalandena.

Nja, det skulle väl inte vara första gången de ändrar sig?

Permalänk
Medlem

Rykten säger att Google släpper en Nexus 7 för 99$ i slutet av 2012. Jag får en känsla av att iPad Mini inte kommer att vara riktigt så billig..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Samma dag trillar min iPhone 5 ner i brevlådan, vilket sammanträffande!

Om iPad Minin får 32 och/eller 64GB blir det ett givet köp för mig. Lagra filmer och serier på 16GB känns lite väl snålt.

En lättare och tunnare variant av MBP 13" med retina, quad-core och utan optisk läsare hade onekligen varit intressant, vilket det troligtvis också blir. Bara en dedikerad grafikkrets på det och den varit nästan perfekt! Om inte plånboken säger ifrån kanske det blir ett MBP-köp trots allt.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu hittar jag förvisso dåligt i Göteborg men när jag slumpmässigt testade med "Ånäsvägen 15" samt "Ånäsvägen 42" verkade resultatet stämma med eniro. Motexempel?

Pröva med Kungsgatan 35. Då hamnar - i alla fall jag - på Bagel Street Kungsgatan som ligger på Oxtorget (2?). Min hemadress ger bara "Inga träffar" men söker jag på enbart gatunamnet så får jag träff på gatan. Testade min gamla hemadress som är en fastighet byggd långt efter den jag bor i nu och den hittas!

Skrivet av Rawet:

Den hittar till mina föräldrars hus iaf, och dom bor inte på Sveavägen eller liknande så ja, finns väl skräckexempel och exempel..

Men vi kan nog konstatera att tjänsten inte är perfekt ännu, eller hur?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Pröva med Kungsgatan 35. Då hamnar - i alla fall jag - på Bagel Street Kungsgatan som ligger på Oxtorget (2?).

Det verkar förvisso stämma, men felet (~25 m) är ju inte jättestort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det verkar förvisso stämma, men felet (~25 m) är ju inte jättestort.

Fast nu var det inte någon avvikelsen jag hade åsikter om utan att om det inte finns ett företag på aktuell gatunummer eller i omedelbar närhet så visas ingen exakt position eller adress - i vissa fall. Nåja, Äpplet fixar väl till detta så småningom.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Fast nu var det inte någon avvikelsen jag hade åsikter om utan att om det inte finns ett företag på aktuell gatunummer eller i omedelbar närhet så visas ingen exakt position eller adress - i vissa fall.

Fast riktigt så är det nog inte heller; mig hittar den till exempel och här finns vad jag vet inget företag. Däremot kanske upplösningen är begränsad och om det finns något intressant inom 25 meter eller så kanske nålen hamnar där.