Logitech släpper minimalistiska Bluetooth Illuminated Keyboard K810

Permalänk
Skrivet av Exabyte:

Om dom bara kunde fixa ett liknande i fullstorlek med, gärna med sladd.

Fullstorlek ja tack, men ingen sladd ffs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Eller ännu hellre med en inbyggd pekplatta med rörelsekänsliga ytor.

Nej! Usch och fy, tvätta hjärnan med såpa! Pekplattor är djävulens påfund!!!!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Nej! Usch och fy, tvätta hjärnan med såpa! Pekplattor är djävulens påfund!!!!

Du har uppenbarligen aldrig använt en touchpad tillverkad av Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Undrar om det klarar mer än två nertryckta knappar samtidigt? (2KRO). Det Illuminated jag hade kunde jag inte använda W/A/S/D+Shift+Space..

För det priset får du ett bra mekaniskt gaming-tangentbord istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Du har uppenbarligen aldrig använt en touchpad tillverkad av Apple.

Ingen nyanserat inlägg av ZAIZAI kanske men en Ipad är ju inget annat än en dyr leksak som inte kan något en bärbar kan göra bättre så det spelar nog mindre roll om det är en pekplatta från Samsung eller Apple i sammanhanget.
[ot]För dem som ändå gillar leksaker så kommer nog tangentbordet i artikeln till nytta, det är trotts allt skönare att skriva på ett "riktigt" tangentbord... saknar dock funktion för muspekare.[/ot]

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Mitt trådlösa Logitech K400 har jag haft ett riktigt bra tag nu, minst sedan slutet av 2011 och jag har aldrig behövt byta batterier. Och då använder jag det dagligen. Använder det tex nu, är väldigt nöjd med det, men det är inte det snyggaste, är plastigt och har inte så många funktioner. Men det fungerar perfekt att styra datorn när man är i sängen som jag är nu eller styra netbooken när man har den kopplad till en TV

Synd att K810 inte har en styrplatta, då hade det definitivt varit något för mig. Bakgrundsbelysta tangenter + att kunna koppla till mobilen och surfplattan hade lockat Men som några skrivit så känns priset lite väl dyrt, dock så har Logitech alltid väldigt höga riktpriser enligt vad jag märkt och att det oftast går att hitta produkterna på Prisjakt för nästan halva priset ibland. Så var det med mitt K400 iaf, tror att det låg på 499 SEK på Logitechs sida, men att jag fick det för 249 SEK hos Komplett eller liknande.

Exakt! Hade detta kommit med touchpad hade det varit perfekt. K400 är lite för simpelt och billigt gjort. Och dinovo edge är för stort och dyrt! Det finns för lite små tangentbord med touchpad/kula. Jag har ett från Ace och det är helt värdelöst.

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk

Ser ut som en klon av Apples bluetooth tangentbord som jag skriver på nu. Apple gör bäst produkter och alla kloner är beviset. Nu saknar de bara trackpaden som jag också använder nu. (Blir svårare att klona för Apple har garanterat patent på teknologin)
Once you go Mac you never go back.

Visa signatur

ska hitta på en ny först ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av datawigge:

Ser ut som en klon av Apples bluetooth tangentbord som jag skriver på nu. Apple gör bäst produkter och alla kloner är beviset. Nu saknar de bara trackpaden som jag också använder nu. (Blir svårare att klona för Apple har garanterat patent på teknologin)
Once you go Mac you never go back.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140646-logitech-wirel...

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ingen nyanserat inlägg av ZAIZAI kanske men en Ipad är ju inget annat än en dyr leksak som inte kan något en bärbar kan göra bättre så det spelar nog mindre roll om det är en pekplatta från Samsung eller Apple i sammanhanget.
[ot]För dem som ändå gillar leksaker så kommer nog tangentbordet i artikeln till nytta, det är trotts allt skönare att skriva på ett "riktigt" tangentbord... saknar dock funktion för muspekare.[/ot]

Skulle sätta en hundring på att han menar MacBook. Vilket har en gudomlig touch/track/mousepad.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Skrivet av datawigge:

Apple gör bäst produkter och alla kloner är beviset. Nu saknar de bara trackpaden som jag också använder nu. (Blir svårare att klona för Apple har garanterat patent på teknologin)

Varför då, har trackpaden rundade hörn? (höhö)

Permalänk
Skrivet av datawigge:

Ser ut som en klon av Apples bluetooth tangentbord som jag skriver på nu. Apple gör bäst produkter och alla kloner är beviset. Nu saknar de bara trackpaden som jag också använder nu. (Blir svårare att klona för Apple har garanterat patent på teknologin)
Once you go Mac you never go back.

Chansen är större att logitech tillverkat den för 10år sen.
Visst äpplet har nog knuggat ihop designen som med alla sina saker, men det innanför skalet är gammalt skåpmat.

Och just ja, jag har redan en tangentbord med trackpad, blåtand bla bla och just ja, tillverkad 2008.
Logon är inte en äppelskrutt..

Så vem klonar vem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Skulle sätta en hundring på att han menar MacBook. Vilket har en gudomlig touch/track/mousepad.

´
Ah, ser det nu... ja då blir hela diskussionen rätt skev då det inte sitter någon trackpad på Ipad. Bäst att gå tillbaka ner til stranden och ett litet dopp i medlehavet

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Sött!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

´
Ah, ser det nu... ja då blir hela diskussionen rätt skev då det inte sitter någon trackpad på Ipad. Bäst att gå tillbaka ner til stranden och ett litet dopp i medlehavet

Rätt så.
Japp, ner i havet å skämmes! Glöm inte dumstrutsdrinken med paraply också! ;P

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Eller ännu hellre med en inbyggd pekplatta med rörelsekänsliga ytor.

Ja hellre så har man ett sånt här så slipper man musen till sin mediamaskin:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Verkar att bli en klart intressant produkt. Tycker att Microsofts Wedge Keyboard är bra, men denna har två saker som tilltalar mig. Dels bakgrundsbelysningen som är kanon i mörka vardagsrum när man vill skriva lite på iPaden (som nu tex). Dels så är det riktigt smart att man kan ha den parad med upp till tre olika enheter och enkelt switcha emellan dem. Klockrent!

Pris helt OK, och om butikspris inte blir väldigt mycket högre än MS Wedge eller Apples BT-tangentbord så är detta nog en vinnare. Gillar känslan i tangenterna på både MS Wedge och Apples tangentbord, så blir detta lika bra så har vi nog en höjdare här.

Gillar att den, precis som MS Wedge, fungerar med både Windows, iOS och Androidplattor. Väldigt bra för oss som inte är låsta till en enda miljö.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Någon som har en bild på ett k810 med svenska tecken?
vart är @ placerad, såg ett skräckexempel där det var placerad på heeelt fel ställe.