Microsoft Surface stöder Xbox 360-kontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Sc2 finns garanterat inte till ARM arkitekturen, x86 != arm

Då är jag alltså ute och cyklar när jag har fått för mig att man kommer kunna installera 32bitars program på RT?
Och nej, jag är inte sarkastisk, jag tar självklart åt mig av informationen, är intresserad av w8 tablets sedan jag provat både Android tablet (Far har en) och iPad(Mor har en) och känt mig handikappad med båda.

Permalänk
Skrivet av careface:

Då är jag alltså ute och cyklar när jag har fått för mig att man kommer kunna installera 32bitars program på RT?
Och nej, jag är inte sarkastisk, jag tar självklart åt mig av informationen, är intresserad av w8 tablets sedan jag provat både Android tablet (Far har en) och iPad(Mor har en) och känt mig handikappad med båda.

Helt ute och cyklar. Men du är inte ensam om det, finns många felaktiga rykten på den fronte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

bara bra,
Ingen mer av dem ruttna dyra frukt
Vill förboka en Surface

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Då är jag alltså ute och cyklar när jag har fått för mig att man kommer kunna installera 32bitars program på RT?
Och nej, jag är inte sarkastisk, jag tar självklart åt mig av informationen, är intresserad av w8 tablets sedan jag provat både Android tablet (Far har en) och iPad(Mor har en) och känt mig handikappad med båda.

Du kanske blandar ihop det?
På windows RT kommer inte vanliga saker kunna installeras.

Men det kommer att komma x86 plattor med vanliga Windows på och där går det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Du kanske blandar ihop det?
På windows RT kommer inte vanliga saker kunna installeras.

Men det kommer att komma x86 plattor med vanliga Windows på och där går det.

Det var tråkigt att höra. Windows market är visserligen på uppgång men som det ser ut nu så är det väl kanske ingenting att hänga i granen, kanske kommer man kunna installera x86 versionen via någon fuskväg?
Kanske bara är jag men jag är inte jättesugen på att lägga 10k på en surfplatta. Iaf både Android och iOS är väldigt limiterat så man känner sig inte tillräcklig med en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Det var tråkigt att höra. Windows market är visserligen på uppgång men som det ser ut nu så är det väl kanske ingenting att hänga i granen, kanske kommer man kunna installera x86 versionen via någon fuskväg?
Kanske bara är jag men jag är inte jättesugen på att lägga 10k på en surfplatta. Iaf både Android och iOS är väldigt limiterat så man känner sig inte tillräcklig med en sådan.

asså du kan ju inte "fuska" in ett OS som bygger på en annan processorarkitektur, möjligen om du byter CPU och moderkort.

Detta är anledningen till att jag tycker att denna är totalt ointressant, men är lite sugen på att titta på den "riktiga" plattan

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Det var tråkigt att höra. Windows market är visserligen på uppgång men som det ser ut nu så är det väl kanske ingenting att hänga i granen, kanske kommer man kunna installera x86 versionen via någon fuskväg?
Kanske bara är jag men jag är inte jättesugen på att lägga 10k på en surfplatta. Iaf både Android och iOS är väldigt limiterat så man känner sig inte tillräcklig med en sådan.

Nej, att installera x86 på ARM är inte realistiskt under dom närmsta 5 åren iaf, troligen inte ens dom närmsta 10. Men såpass långt är svårt att förutsäga.
Om ARM ska emulera x86 så tappar man nog 90% av prestandan eller nått. (total spekulation från min sida)

Jag har planerat att köpa en laptop-surfplatta hybrid, där skärmen är löstagbar och går att använda som surfplatta på x86 plattformen, räknar med att det kommer finnas rätt bra sånna iom broadwell om ~2 år...

Skrivet av Jockew1989:

asså du kan ju inte "fuska" in ett OS som bygger på en annan processorarkitektur

Det mesta går ju att emulera på ett eller annat sätt, men det är inte direkt genomförbart i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nej, att installera x86 på ARM är inte realistiskt under dom närmsta 5 åren iaf, troligen inte ens dom närmsta 10. Men såpass långt är svårt att förutsäga.
Om ARM ska emulera x86 så tappar man nog 90% av prestandan eller nått. (total spekulation från min sida)

Jag har planerat att köpa en laptop-surfplatta hybrid, där skärmen är löstagbar och går att använda som surfplatta på x86 plattformen, räknar med att det kommer finnas rätt bra sånna iom broadwell om ~2 år...

Det mesta går ju att emulera på ett eller annat sätt, men det är inte direkt genomförbart i dagsläget.

Ja det är väl teoretiskt genomförbart, tror dock de kan vara förenat med total prestandaförlust

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag har planerat att köpa en laptop-surfplatta hybrid, där skärmen är löstagbar och går att använda som surfplatta på x86 plattformen, räknar med att det kommer finnas rätt bra sånna iom broadwell om ~2 år...

Surface Pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Surface Pro?

Nej, det är en surfplatta med tangentbord, som jag ser det.

Asus Transformer x86 som kommer är den som är närmast, men jag tycker den verkar bli för dyr och har ingen brådska.
Kan tänkas fånigt att planera att köpa saker 2 år i förväg, men, ja, sån är jag.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Nej, det är en surfplatta med tangentbord, som jag ser det.

Asus Transformer x86 som kommer är den som är närmast, men jag tycker den verkar bli för dyr och har ingen brådska.
Kan tänkas fånigt att planera att köpa saker 2 år i förväg, men, ja, sån är jag.

Tja, gränsen mellan "plattor med tangentbord" och "laptops utan tangentbord" är väl så luddig idag att det mest är personliga preferenser som avgör
Men vad är det som Transformern har som skiljer den från Pro'n? Den extra tummen på skärmstorleken?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tja, gränsen mellan "plattor med tangentbord" och "laptops utan tangentbord" är väl så luddig idag att det mest är personliga preferenser som avgör
Men vad är det som Transformern har som skiljer den från Pro'n? Den extra tummen på skärmstorleken?

Transformern har ju ett "riktigt tangentbord", inte bara en sån där tunn grej.
Dessutom har transformern extra-batteri och massa anslutningar och så i tangentbordsdelen.
Och behöver inget stöd för att skärmen ska stå osv.

Permalänk
Medlem

Har RT flash i webbläsaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Det är så dålig batteritid på Xboxen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är så dålig batteritid på Xboxen.

Du läste inte fler inlägg från mig i den här tråden va?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.