Noctua introducerar NH-L9 – lågprofilkylare för Intel och AMD

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om den kommer passa ASROCK z77-E ITX utan blockera PCI-E platsen.. har ännu inte hittat en kylare som inte gör det annat än orginalkylaren

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

Nån som vet om den kommer passa ASROCK z77-E ITX utan blockera PCI-E platsen.. har ännu inte hittat en kylare som inte gör det annat än orginalkylaren

titta på noctua sidan
klicka på compability >> asrock
hoppas du hittar

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Någon som sett vilken TDP de här klarar, tänker på trinity.

Skickades från m.sweclockers.com

http://noctua.at/main.php?show=nh_l9i_tdp_guidelines

Nu är ju den för Intel med då ser du iaf ett TDP-värde.

Permalänk
Medlem

Skulle det ses som en onödig investering till bättre kylning om satt denna kylare i ett Midi tower chassi?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Skulle det ses som en onödig investering till bättre kylning om satt denna kylare i ett Midi tower chassi?

Jag kör en Scythe Big Shuriken 2 i mitt midi tower just nu och det fungerar skitbra. Största anledningen är dock för att jag är lite smånojig och tror att en större bumling kommer gå av eller liknande (speciellt när man har lådan i bilen t.ex). Skitlöjligt jag vet.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Någon som sett vilken TDP de här klarar, tänker på trinity.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr bara upp till 65W-modellerna. NH-L9a: TDP Guidelines

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag kör en Scythe Big Shuriken 2 i mitt midi tower just nu och det fungerar skitbra. Största anledningen är dock för att jag är lite smånojig och tror att en större bumling kommer gå av eller liknande (speciellt när man har lådan i bilen t.ex). Skitlöjligt jag vet.

Vad sitter du för komponenter och vad får du för temps med den?

Överklockat?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok? Har du erfarenhet av att det tar månader att få en ny fläkt? Samt vad vill du säga med det? Att det är dåligt med 6 års garanti eller vad?

Nej jag har inga erfarenheter av trasiga fläktar. Just därför det är onödigt med 6 års garanti? Betalar hellre lite mindre och får normal garanti på 1-3 år. Fläktar går inte sönder fort.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Äntligen har Noctua börjat tänka lite bredare, Tummen upp!

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Vad sitter du för komponenter och vad får du för temps med den?

Överklockat?

Intel E8500 utan clock (har bara ändrat multiplier så att den kör i 3,1 Ghz). Moderkort EP35-DS4. 8 GB DDR2 och ett 560 Ti.

Idlar säkert runt 35-40 grader, sen håller den sig hyfsat sval under arbete med, men jag har inga färska siffror just nu.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Äntligen en vettig kylare att ha i Silverstones slim HTPC chassin. Undrar bara hur mycket den låter och hur dess kylningsförmåga är.

Skrivet av joejjeman:

Nån som vet om den kommer passa ASROCK z77-E ITX utan blockera PCI-E platsen.. har ännu inte hittat en kylare som inte gör det annat än orginalkylaren

Under intervjuer på senaste Computex (tror jag det var) sa de att de var gjorda att passa inom kylarspecifikationerna för respektive plattform, så det skall egentligen inte finnas några moderkort som de inte passar på.

Permalänk
Medlem

Kan man tänka sig en review av denna i t.ex. en Node 304 elller Prodigy.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Det ser bara bättre och bättre ut för ett mini-itx bygge

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Skulle det ses som en onödig investering till bättre kylning om satt denna kylare i ett Midi tower chassi?

Ja, du kan få en bättre kylare för mindre pengar om du köper Thermalright Macho och du kan köpa en Noctua NH-D14 för 200kr mer som är en mycket bättre kylare.

Skrivet av spda242:

Kan man tänka sig en review av denna i t.ex. en Node 304 elller Prodigy.

Varför testa en kompakt kylare i Prodigy när det är större än flera matx chassin och är designat just för att man ska kunna montera in så gott som varenda kylare som finns på marknaden.
Den här kylaren är gjord för ultrakompakta chassin i stil med det här.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Eller ännu hellre:

Bild från Inet.

Permalänk
Medlem

Eller ännu ännu hellre:

Permalänk
Skrivet av psiko:

Den har jag hemma väntandes på komponenter, ska bli ett roligt bygge, min första HTPC, chassit snyggt som f*n

Permalänk
Medlem
Skrivet av detomaso80:

Den har jag hemma väntandes på komponenter, ska bli ett roligt bygge, min första HTPC, chassit snyggt som f*n

Köpt ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av detomaso80:

Den har jag hemma väntandes på komponenter, ska bli ett roligt bygge, min första HTPC, chassit snyggt som f*n

Har suttit och drägglat efter den i drygt ett år eller så, men bor man på 29 kvm utan TV så känns det inte som HTPC har så hög prio

Får man fråga vilka komponenter du hade tänkt stoppa i den? Själv hade jag tänkt mig helt ljudlöst med något i still med följande innehåll Asus E45M1-I Deluxe, 64-128 GiB SSD, 4-8 GiB RAM och kanske en slim BD-spelare.

Skrivet av aLEx-16:

Köpt ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte var detomaso köpt sin, men den fanns att köpa hos CDON och Dustin och finns fortfarande att köpa hos t.ex. Webhallen enligt Prisjakt.

Permalänk

ÄNTLIGEN!!!!

Min HTPC kommer gilla detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

Nån som vet om den kommer passa ASROCK z77-E ITX utan blockera PCI-E platsen.. har ännu inte hittat en kylare som inte gör det annat än orginalkylaren

Om du har plats på höjden och inte är rädd för att modda lite så går det alldeles utmärkt att köra med en Noctua NH-L12. Den är visserligen 93mm med båda fläktarna och 66 med bara den undre, men ganska mycket större kylflänsyta. Kör den själv med mitt ASROCK z77-e M-ITX och ett Geforce 670.

Väldigt lätt att böja till heatpipsen till önskat läge. Blev själv förvånad, trodde det skulle vara en mycket mer delikat manöver, men om man spände fast den på ett bord så var det bara att trycka långsamt så som man ville ha. Kommer upp en bygglogg framöver så kan du få se.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Den finns att beställa på Inet för 399kr. Kliar oerhört i fingrarna

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Timingen är nästan skrämmande. Sitter precis och försöker pula ihop ett htpc-system, och var lite skeptisk till Scythe Shuriken-kylarna. Och så kommer den här nyheten. Fasiken va gött! Älskar Noctuas kylare.

Visa signatur

Projekt Rokushou: Intel i5 3570K : Asus P8H77-I : be quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold Modulärt : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB : Noctua NH-U9B SE2 : Intel 520 SSD 120GB : Samsung Spinpoint F1 1TB

Permalänk
Skrivet av psiko:

Har suttit och drägglat efter den i drygt ett år eller så, men bor man på 29 kvm utan TV så känns det inte som HTPC har så hög prio

Får man fråga vilka komponenter du hade tänkt stoppa i den? Själv hade jag tänkt mig helt ljudlöst med något i still med följande innehåll Asus E45M1-I Deluxe, 64-128 GiB SSD, 4-8 GiB RAM och kanske en slim BD-spelare.

Vet inte var detomaso köpt sin, men den fanns att köpa hos CDON och Dustin och finns fortfarande att köpa hos t.ex. Webhallen enligt Prisjakt.

Lite sent svar men...
Råkade stövla över en som var 3mån begagnad, satt även i en slim dvd-r station. Köpte direkt bra pris dessutom
Sen tänkte jag MSI FM2-A75IA-E53 moderkort, 128GiB SSD samsung 830/840, 8GiB ram 2133Mhz, samt Noctua fläkten på en AMD A10-5700