Asus lanserar Zenbook U500 – tunn bärbar med IPS-skärm i 15 tum

Permalänk
Medlem

Fast Zenbook är väl ett rätt lätt och passande namn? U32, U35, U31 osv är inte lika lätt för folk att komma ihåg.

Permalänk
Medlem

undrar om man kan ha Windows 7 på den...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Instämmer!

Skrivet av rektor:

Nej tack, inget Windows 8.

Dom borde ha den med högre upplösning, grå skärmram, nån millimeter tunnare, 16:10 istället för 16:9.

Samt Ubuntu eller Windows 7 istället för Windows 8.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Det var en sån här jag ville ha när jag köpte samsung 900x och utrustade den med 256 gig msata ssd från crucial samt la in 16 gig ram... enda jag inte är "nöjd" med är skärmen :< synd bara att asus är så förbannat sega. Att folk vill ha "ultrabooks" i 15 tums klassen borde inte vara så konstigt väl? Inte alla som fortfarande är 15 år och har perfekt syn.

Angående att dom kan bli varma som nån skrev, min samsung blir enbart varm om jag stänger igen fläkthålen, annars hör man inte fläkten och datorn blir inte varm.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

ser fin ut, hoppas på bra recentioner, då blir d köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Det finns klipp utlagda på youtube nu. bland annat unboxing och hands-on.
Det verkar som att det kommer följa med en external subwoofer till den här datorn, samt en extern Optisk enhet.
Stämmer det så tycker jag det är en smart idé att skicka med saker till en såpass dyr dator(som det troligtvis blir)

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte vara någon vidare batteritid i den där. Då kanske köpet av UX32VD-R4002V känns allt bättre.

Permalänk

FInns nu att förbeställa på de flesta elektronikkedjor. inkl vårt kära Inet.

https://www.inet.se/produkt/1969549/asus-zenbook-u500vz

Recensioner finns ute, den har nästan topp betyg förutom viss värme utveckling m,m

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

FInns nu att förbeställa på de flesta elektronikkedjor. inkl vårt kära Inet.

https://www.inet.se/produkt/1969549/asus-zenbook-u500vz

Recensioner finns ute, den har nästan topp betyg förutom viss värme utveckling m,m

Synd att den billigare versionen som är utan dedikerad GPU och har hybridlagring inte finns att beställa än.

Känner att 128x2GB raid 0 är ganska onödigt för min del i en laptop. Borde bli rejält mycket svalare utan GPU och sen borde batteritiden förlängas också.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Synd att den billigare versionen som är utan dedikerad GPU och har hybridlagring inte finns att beställa än.

Känner att 128x2GB raid 0 är ganska onödigt för min del i en laptop. Borde bli rejält mycket svalare utan GPU och sen borde batteritiden förlängas också.

Yes, tänkte också slå till mot en sån när den kommer ut. Hoppas den finns ute innan november-december är slut.

Har en dell inspiron just nu som är knappt två månader, och den är en riktig prestanda maskin, men den är värdelös för att man ej kan stänga av den dedikerade gpun, och dell verkar inte heller jobba på en lösning till skiten.

Så köp aldrig en dell produkt med gpu från amd om ni vill installera FreeBSD, Slackware, eller någon annan linux variant på maskinen.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Letat efter uppgifter om vikt men det visade sig svårare än trott. Vore nice om man kunde köpa utan hårddisk då ju en 256gb ssd är rätt dyr samt många som skulle köpa sån här antagligen redan har en SSD och kan uppgradera själv och spara 2,5k + en tusenlapp eller whatever det kostar med win 7-8. 15k är rätt mycket men trevligt med lite större skärmar om de fortsatt väger under 1,9-2 kg vilket känns som en maxgräns.

Har själv enultrabook från 2011 med pissig grafik, tänkte först slå till iår men blir nog att vänta på nästa generations zenbook tror jag så kanske man kan få bättre grafik utan att punga ut för mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Letat efter uppgifter om vikt men det visade sig svårare än trott. Vore nice om man kunde köpa utan hårddisk då ju en 256gb ssd är rätt dyr samt många som skulle köpa sån här antagligen redan har en SSD och kan uppgradera själv och spara 2,5k + en tusenlapp eller whatever det kostar med win 7-8. 15k är rätt mycket men trevligt med lite större skärmar om de fortsatt väger under 1,9-2 kg vilket känns som en maxgräns.

Har själv enultrabook från 2011 med pissig grafik, tänkte först slå till iår men blir nog att vänta på nästa generations zenbook tror jag så kanske man kan få bättre grafik utan att punga ut för mycket.

http://forum.notebookreview.com/asus/685796-zenbook-u500-anno...

---

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Finns på dustin nu tror jag. Ingen som äger en redan? Hoppas den går ner lite i pris till jul...

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Yes den kom med posten förrgår, sjukt skön dator! klart den bästa om man vill ha både prestanda och smidigt! Skämen är nice, dock lite bleeding men inget jätte farligt. Enda nackdelen e väl Win8, men de kanske man vänjer sig eller lägger in nå annat!