Spelveckan: Medal of Honor, Elder Scrolls och Minecraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Några fler? Tips? Nu talar jag singleplayer...

F.E.A.R. (ettan) är ett av mina favorit FPS.
Nu har grafiken åldrats en hel del sedan 2005, men spelet är fortfarande riktigt roligt i mitt tycke.
En go atmosfär, galet bra AI, roliga vapen och skön slowmotion förmåga.

Till skillnad från senare spel i serien (tvåan i alla fall) så är skräcken mycket bra gjord(även om den är sparsam). Den är inte upp-i-ansiktet, utan den går in under din hud. Det finns många sekvenser du till och med kan missa. Man hör ett ljud bakom sig t.ex. och någonting springer förbi oavsett om du tittar eller inte.

Jag har nog inte ens nu - 7år senare - spelat ett spel med bättre AI eller lika bra shotgun som FEAR

Tvåan och "F3AR" är inget jag direkt skulle rekommendera dock

Call of Juarez: Bound in Blood är även det ett bra spel. Det har den bästa cover "mekaniken" jag någonsin sett i ett spel. Jag fattar inte varför inte andra FPSer kopierar den.. Här är en video på hur den fungerar(killen i videon failar lite, men det ger en rätt bra idé om hur det funkar):

Multiplayern i spelet är även den riktigt bra. Ett av de roligaste spelen jag har haft nöjet att spela online med ett gäng med kompisar.
Det största problemet med CoJ:BiB är att det är en halvdålig port. Inte jätte dålig, men den har låst FoV på ~65 och det suger rätt hårt..

Sedan är det kanske även värt det att spela igenom Crysis 1 med "agumenterade abilities" om du gillade spelet. Jag tyckte personligen spelet var lite halvdant utan det, men lite ändringar i en konfig för att göra dina "krafter" starkare gjorde spelet sjukt kul. Sedan drog jag upp svårighetsgraden för att kompensera för bättre krafter. Det viktigaste i mitt tycke var att minska energiåtgången, då man knappt kunde göra något innan den tog slut.
Man kan t.ex. öka hastigheten på "speed" grejen så mycket att man dör när man springer in i något XD
Det går även att flyga utanför banan om man springer upp för en ramp med det på.
Dock valde jag en något lägre hastighet själv. I den hastighet jag valde så föll fiender om man sprang in i dem. Tyckte jag var kul

Ledsen för lång kommentar, men hoppas att de passar dig!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sears:

Vi svenskar är mindre toleranta med fuffens jämfört med många andra länder.
Nu har jag inget bevis på att IGN håller på med fuffens, men du kan inte neka att möjligheten finns om du inte kan motbevisa mig.

Jag tror inte riktigt du förstår hur stor risk IGN hade tagit ifall de skulle hållt på med mutor. De är ett förbannat stort företag med väldigt många anställda och ifall det skulle läckt bevis för detta så skulle de fan gå under, deras anställda stå utan jobb och utan chans att få recensera åt andra företag.

Att de skulle sitta å sälja höga betyg och dessutom lyckas hålla det hemligt är högst osannolikt. De har för mycket att förlora.

Och angående neka möjligheter så kan jag ju inte heller neka möjligheten att folk blir bortförda av aliens men det betyder inte att det är mer trovärdigt för det. Släng foliehattarna!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fyfan vad Bishock Infinite kommer sluka timmar!

Permalänk
Entusiast

http://www.gametrailers.com/videos/6ssc0u/annoyed-gamer-polit...

spola fram till 04:20, trevlig rant för folk som tror att recensenter blir mutade till höger å vänster.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Sears:

F.E.A.R. (ettan) är ett av mina favorit FPS.
Nu har grafiken åldrats en hel del sedan 2005, men spelet är fortfarande riktigt roligt i mitt tycke.
En go atmosfär, galet bra AI, roliga vapen och skön slowmotion förmåga.

Till skillnad från senare spel i serien (tvåan i alla fall) så är skräcken mycket bra gjord(även om den är sparsam). Den är inte upp-i-ansiktet, utan den går in under din hud. Det finns många sekvenser du till och med kan missa. Man hör ett ljud bakom sig t.ex. och någonting springer förbi oavsett om du tittar eller inte.

Jag har nog inte ens nu - 7år senare - spelat ett spel med bättre AI eller lika bra shotgun som FEAR

Tvåan och "F3AR" är inget jag direkt skulle rekommendera dock

Call of Juarez: Bound in Blood är även det ett bra spel. Det har den bästa cover "mekaniken" jag någonsin sett i ett spel. Jag fattar inte varför inte andra FPSer kopierar den.. Här är en video på hur den fungerar(killen i videon failar lite, men det ger en rätt bra idé om hur det funkar):
b4EQFGd-Wq4

Multiplayern i spelet är även den riktigt bra. Ett av de roligaste spelen jag har haft nöjet att spela online med ett gäng med kompisar.
Det största problemet med CoJ:BiB är att det är en halvdålig port. Inte jätte dålig, men den har låst FoV på ~65 och det suger rätt hårt..

Sedan är det kanske även värt det att spela igenom Crysis 1 med "agumenterade abilities" om du gillade spelet. Jag tyckte personligen spelet var lite halvdant utan det, men lite ändringar i en konfig för att göra dina "krafter" starkare gjorde spelet sjukt kul. Sedan drog jag upp svårighetsgraden för att kompensera för bättre krafter. Det viktigaste i mitt tycke var att minska energiåtgången, då man knappt kunde göra något innan den tog slut.
Man kan t.ex. öka hastigheten på "speed" grejen så mycket att man dör när man springer in i något XD
Det går även att flyga utanför banan om man springer upp för en ramp med det på.
Dock valde jag en något lägre hastighet själv. I den hastighet jag valde så föll fiender om man sprang in i dem. Tyckte jag var kul

Ledsen för lång kommentar, men hoppas att de passar dig!

Vi verkar ha på pricken lika spelsmak. Första FEAR var helt underbart. Bästa AI'n jag mött. Miljöerna var lite stela men det glömde man då striderna var så sjukt givande. FEAR2 var en otrolig besvikelse. Fulare, dummare AI, sämre bandesign och knappt någon skräck.
Jag spelade igenom första Call of Juarez. Det var grymt bra. BiB är 2'an eller? Jag får ta och testa det då isf. Fast fov 65 låter bedrövligt. Jag har problem med fov 90.
Crysis och Crysis Warhead har jag säker lirat igenom 10 ggr. Frihet frihet frihet. Sen besluta Crytek att gör 2'an till nåt ja jag vet inte vad. En axelryckning?

Tackar för tipsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vi verkar ha på pricken lika spelsmak. Första FEAR var helt underbart. Bästa AI'n jag mött. Miljöerna var lite stela men det glömde man då striderna var så sjukt givande. FEAR2 var en otrolig besvikelse. Fulare, dummare AI, sämre bandesign och knappt någon skräck.
Jag spelade igenom första Call of Juarez. Det var grymt bra. BiB är 2'an eller? Jag får ta och testa det då isf. Fast fov 65 låter bedrövligt. Jag har problem med fov 90.
Crysis och Crysis Warhead har jag säker lirat igenom 10 ggr. Frihet frihet frihet. Sen besluta Crytek att gör 2'an till nåt ja jag vet inte vad. En axelryckning?

Tackar för tipsen!

Första Call of Juarez är ett av mina favoritspel. Relativt okänt men jävlans bra.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag tror inte riktigt du förstår hur stor risk IGN hade tagit ifall de skulle hållt på med mutor. De är ett förbannat stort företag med väldigt många anställda och ifall det skulle läckt bevis för detta så skulle de fan gå under, deras anställda stå utan jobb och utan chans att få recensera åt andra företag.

Att de skulle sitta å sälja höga betyg och dessutom lyckas hålla det hemligt är högst osannolikt. De har för mycket att förlora.

Och angående neka möjligheter så kan jag ju inte heller neka möjligheten att folk blir bortförda av aliens och får prober i röfven men det betyder inte att det är mer trovärdigt för det.

Mutningar händer.
Det kanske händer mer inom hårdvara, men faktumet är att SweC har blivit erbjudna en muta.

Jag säger inte att jag är säker på att recensenten har blivit mutad. Jag säger att jag tror det är möjligt att han blivit mutad för att hans bedömning av spelet är otroligt konstig. Det är precis lika troligt att han bara är en dålig recensent.
Att ta upp aliens och foliehattar tycker jag är lite omoget. Håll dig till sakliga argument då jag inte har förolämpat dig i det minsta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sears:

Att ta upp aliens och foliehattar tycker jag är lite omoget. Håll dig till sakliga argument då jag inte har förolämpat dig i det minsta.

Det var inget personligt utan ett generellt tips till alla som pekar på korruption i första hand när det kommer till en recension de inte håller med om.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har någon en länk till youtube på Forza videon? Den vill inte funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Första Call of Juarez är ett av mina favoritspel. Relativt okänt men jävlans bra.

Jag har inte spelat Call of Juarez 1 än, men jag har planer på att knipa det när det kommer på Steam rea

Skrivet av Eisenhart73:

Vi verkar ha på pricken lika spelsmak. Första FEAR var helt underbart. Bästa AI'n jag mött. Miljöerna var lite stela men det glömde man då striderna var så sjukt givande. FEAR2 var en otrolig besvikelse. Fulare, dummare AI, sämre bandesign och knappt någon skräck.
Jag spelade igenom första Call of Juarez. Det var grymt bra. BiB är 2'an eller? Jag får ta och testa det då isf. Fast fov 65 låter bedrövligt. Jag har problem med fov 90.
Crysis och Crysis Warhead har jag säker lirat igenom 10 ggr. Frihet frihet frihet. Sen besluta Crytek att gör 2'an till nåt ja jag vet inte vad. En axelryckning?

Tackar för tipsen!

Haha, kul ^_^
Rekommendera gärna lite spel om du har några du gillar som inte nämnts än.

Det enda FEAR2 lyckades med bättre än ettan var spökena. De sekvenserna var läskiga på riktigt, mycket eftersom det var så mörkt och de var så svåra att se. I ettan var de lite för lätta att se.
Resten av FEAR2 var ett stort kliv neråt

BiB är tvåan, ja. Det finns på Steam för 20€(kommer nog på 50 eller 75% rea till jul).
Jag tycker personligen att en FoV på ~100 är lagom, men har inga problem ner till ~75. Efter det blir det lite jobbigt dock :/
Men som sagt; det är det största felet med spelet. Det är i övrigt sjukt kul. (det kanske finns mod för FoV, men har ej hittat någon, dela gärna med dig om du hittar en)
Jag har hört att Techland håller på med ett nytt spel i serien
The Cartel(som var SKIT) utvecklades inte av Techland, de utvecklade bara 1:an och 2:an.

Ah, så du tyckte om Crysis. Då rekommenderar jag starkt att leka lite med configs. Att kunna springa snabbare och längre och att kunna stealtha längre gör en himla skillnad, tycker jag.
För att ändra: gå in i Crysis/Game och öppna diff_hard.cfg (en backup är inte fel att göra heller).
Leta sedan efter g_suit och g_playerSuit och lek lite med värdena
Ändringarna sker bara för Hard om du jobbar med diff_hard.cfg, men det kanske du redan listat ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Elder Scrolls Online kan gå och dra nått gammalt över sig.

Hurså? Jag tror TESO kan bli riktigt kul, faktiskt.
Det behövs lite mer actionbaserade MMO-s.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hoppas det mobila borderlands dyker upp till Android med! Elder scrolls online är något jag väntar på med spänning, jag hoppas för allt i världen att det blir ett riktigt bra spel

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

dom anställda på danger close kommer aldrig få ngt jobb utanför EA .. har skitit i det blå skåpet för många gånger nu

Permalänk
Sötast
Skrivet av FearKill:

Typ alla FPS-spel är ju designade på detta sätt idag.

Du skrev till och med poängen med videon i ditt eget inlägg utan att inse det.

Bisquit precis som många av oss andra som tillhör en något eller mycket äldre skara är trötta på dagens skit, det är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vi verkar ha på pricken lika spelsmak. Första FEAR var helt underbart. Bästa AI'n jag mött. Miljöerna var lite stela men det glömde man då striderna var så sjukt givande. FEAR2 var en otrolig besvikelse. Fulare, dummare AI, sämre bandesign och knappt någon skräck.
Jag spelade igenom första Call of Juarez. Det var grymt bra. BiB är 2'an eller? Jag får ta och testa det då isf. Fast fov 65 låter bedrövligt. Jag har problem med fov 90.
Crysis och Crysis Warhead har jag säker lirat igenom 10 ggr. Frihet frihet frihet. Sen besluta Crytek att gör 2'an till nåt ja jag vet inte vad. En axelryckning?

Tackar för tipsen!

Om man tycker FEAR 2 var fulare än 1an bör man kanske se efter sin definition av "fult".
Ja Fear 1 mycket bättre spel som hade en del skräckelement likt doom3.
Fear 2 katastrof port till PC:n som inte gjorde serien rättvisa men det var absolut snyggare än 1an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Om man tycker FEAR 2 var fulare än 1an bör man kanske se efter sin definition av "fult".
Ja Fear 1 mycket bättre spel som hade en del skräckelement likt doom3.
Fear 2 katastrof port till PC:n som inte gjorde serien rättvisa men det var absolut snyggare än 1an.

Var FEAR2 en kass port?
Jag minns att det fanns vissa små saker, men det var ju inte å jämföra med Dark Souls eller Prototype 2.. (vad jag minns)

Överlag ser FEAR2 bättre ut, men jag tror vi alla kan hålla med om att FEAR är ett mycket bättre spel än tvåan.

Permalänk

MOHW är helt ok. har lirat igenom singleplayer delen och storyn är det inget fel på men vad fan händer med upplösningen i biljaktsuppdragen? 1280x720 ställer den ner till. Är det bara jag som råkar ut för detta eller?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Händer för mig också , vet inte varför.

Permalänk
Medlem

Gutt. Då var man Rank 100 efter 40 timmars speltid

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP