Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Fast på alla sätt såg det ut som att förseningen låg hos Inet eftersom det inte finns någon "packad" status eller lämnad till posten status på Inets sida. Ordrarna som vart försenade pga posten låg som beställt. dvs dem hade inte ens påbörjat packningen.

Då är det väl deras eget ansvar att förmedla informationen om dem inte vill ta på sig förseningen dvs.

Jag fick då mail om att den var både packad och skickad igår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Fast på alla sätt såg det ut som att förseningen låg hos Inet eftersom det inte finns någon "packad" status eller lämnad till posten status på Inets sida. Ordrarna som vart försenade pga posten låg som beställt. dvs dem hade inte ens påbörjat packningen.

Då är det väl deras eget ansvar att förmedla informationen om dem inte vill ta på sig förseningen dvs.

Jag fick då mail om att den var både packad och skickad igår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

Jag fick då mail om att den var både packad och skickad igår

Skickades från m.sweclockers.com

Inte jag

Permalänk
Medlem

Det här kallar jag service!

Tack Inet för ni är bäst!

Permalänk
Medlem

ny produkt

Skrivet av inet.se:

Hallå SweClockers!

Från idag kommer Inet att synas i forumet!

Sedan tidigare har vi haft en bred närvaro med kampanjer och förmånliga erbjudanden för SweClockers medlemmar, nu tar vi ytterligare ett steg genom att finnas tillgängliga direkt i forumet.

I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter, önska nya funktioner i butiken eller bara säga hej till oss som jobbar på Inet.se!

Vi kommer endast att vara tillgängliga och besvara frågor/synpunkter i denna tråd, och det går givetvis även bra att skicka privata meddelanden.

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar.

Kontaktuppgifter
Adress: www.inet.se
Kundtjänst: 031-65 27 00 / order@inet.se
Teknisk support: 031-65 27 07 / service@inet.se

Med Vänliga Hälsningar,
Erik med personal
Inet.se

Hej inet. Har hört att den här tejpen är den bästa när det kommer till modding och man vill få fast saker utan skruvar/nitar. Kallas även "Tape of the gods" bland moddare.

Scotch Clear Mounting Tape #4010

Vad tror ni, kan den tänkas hamna i ert sortiment inom en snar framtid?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Snusfri

Aha, då fick man svaret om varför min beställning vart konstigt (förhoppningsvis).
Beställde ett Define R4 och en Antec Kühler 620, chassit kom idag, men ingen kylare, lite skumt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inet
Skrivet av Lillem4n:

Asus u500 serie är nu på intågande i ert sortiment. Dock så är det toppmodellen i serien som är listad. Kommer ni ta in versionen med hybridlagring som även saknar Nvidia GPUn och har ni någon ETA i sådana fall?

I dagsläget är det tyvärr inget som är aktuellt. Vi kommer endast att ha toppmodellen till en början.

Skrivet av Triffid:

Vet ni något om när ni kommer börja sälja duckys tenkeyless tangentbord som skulle börja komma ut på nordiska marknaden denna veckan enligt ducky?

Som det ser ut nu så är det inget vi tar in i sortimentet men vi ska hålla ett öga öppet!

Skrivet av Acherry:

Hej Inet! Såg att ni har flyttat fram datumet på samsungs 840 ssd serie. Tidigare datum var 2012-11-02 och nu helt plötsligt är det 2012-11-16? Varför har ni gjort detta, försenade leveranser? Andra leverantörer värkar kunna få dem tidigare. Tycker man har fått vänta tillräckligt på dessa :/

http://www.proshop.se/Haarddisk/Samsung-840-Pro-Series-MZ-7PD...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164105-samsung_840_pr...

http://www.inet.se/produkt/4304475/samsung-ssd-pro-basic-840-...

Informationen vi har fått är att vi ska vara bland dom första i Sverige som kommer att ha i lager och att det är första leveransen till Sverige som är försenad. Tyvärr inte så mycket vi kan göra just nu utan att helt enkelt vänta och se.

Skrivet av Superolle:
Skrivet av Oobah45:

Hej inet. Har hört att den här tejpen är den bästa när det kommer till modding och man vill få fast saker utan skruvar/nitar. Kallas även "Tape of the gods" bland moddare.

Scotch Clear Mounting Tape #4010

Vad tror ni, kan den tänkas hamna i ert sortiment inom en snar framtid?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, tyvärr är dessa två inget som är aktuellt just nu att ta in i sortimentet.

Skrivet av Votarg:

Kommer inet ta in Microsoft Surface i utbudet när den släppts? Jag har ingen aning om det ens finns några leveranser till sverige, verkar bara som att de stora länderna i Europa fått surface levererat. Dvs, tyskland, frankrike och storbritannien.

Japp, vi kommer att ha i lager men gissar på att vi kommer se första leveransen i Q1 som tidigast som det ser ut just nu.

Jobbar på att få fram bättre besked!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av spda242:

Tjo,

Sitter med jätteångest om jag ska beställa en Prodigy eller node 304 av Er men oavsett så hittade jag detta lite kortare Modular/Guld Power Supply från Silverstone som verkar vara ren nätaggsporr

Kommer ni att ta in SilverStone ST55F-G i sortimentet?

Upplagt nu! http://www.inet.se/produkt/6901590/silverstone-strider-550w-s...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Blir det nåt event i samband med öppningen i Malmö ?

Permalänk

Kommer ni ta in Corsairs sleevade kablar till TX/AX-modellerna? Skulle vara riktigt schysst, för jag vill inte beställa från komplett (hehe)
Mvh

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken över att jag inte fick någon pingvinstång med mitt Define R4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushkot:

Blev lite besviken över att jag inte fick någon pingvinstång med mitt Define R4!

Dom kan ju inte öppna chassilådan precis...för då hade du istället gnällt på att lådan har varit öppnad.

Till Inet: Man kanske tar tåget ner till er nån gång!
Vi kanske kan få några sneakpeakbilder på butiken? :3 (insidan)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

hejsan inet

hej jag skulle vilja bli sponsrad av er jag ska bygga ett trä chassi i skolan ett :skolprojekt:
och skolan har inte mycket pengar derför skulle jag vilja bli sponsrad tacksam för hjälp

Permalänk
Inet
Skrivet av knubbsalen:

Blir det nåt event i samband med öppningen i Malmö ?

Blir inget direkt event men kommer att finnas riktigt bra erbjudanden! Kan tipsa om att hålla koll på Metro som går nu på fredag

Skrivet av skibbetyskott:

Kommer ni ta in Corsairs sleevade kablar till TX/AX-modellerna? Skulle vara riktigt schysst, för jag vill inte beställa från komplett (hehe)
Mvh

Vi tittar på det men tyvärr inget som ser ut att vara aktuellt inom den närmsta tiden.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag råkade köpa fel windows 7 och kan inte aktivera windows!

Köpte windows 7 uppgrade istället för den vanliga till mitt nybygge :(.

Kan jag byta ut mot en vanlig version?

Permalänk

Om jag köper ett 7970 från er, tex http://www.inet.se/produkt/5409375/xfx-radeon-hd7970-3072mb-d... får jag med sleeping dogs och koder till dom andra 3 spelen då? En till fråga är, vart sitter denna kod sak till dom 3 spelen som följer med och hur ser den ut? Och sist men inte minst, om jag har beställt ett 7970 förr i tiden, kan jag då få koder till spelen ändå? Om du/ni inte känner till vad jag snackar om så har du en länk, tacksam för svar!
http://www.sweclockers.com/nyhet/16041-amd-storsatsar-infor-j...

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Inet
Skrivet av Triffid:

Vet ni något om när ni kommer börja sälja duckys tenkeyless tangentbord som skulle börja komma ut på nordiska marknaden denna veckan enligt ducky?

Ligger uppe nu! Lägger du en beställning idag så bör vi ha det hemma innan helgen eller senast i nästa vecka!

http://www.inet.se/sok/ducky-tenkey

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av samwester:

hej jag skulle vilja bli sponsrad av er jag ska bygga ett trä chassi i skolan ett :skolprojekt:
och skolan har inte mycket pengar derför skulle jag vilja bli sponsrad tacksam för hjälp

Hej Sam! Vi får väldigt många förfrågningar om sponsring varje vecka och har tyvärr inte möjlighet att sponsra dom allra flesta projekten.

Men till rätt projekt så är givetvis inget omöjligt och vill du göra ett försök så skicka en detaljerad beskrivning och plan på ditt projekt till info@inet.se så ser vi till att det hamnar hos den som är ansvarig.

Skrivet av D00mbr0s:

Jag råkade köpa fel windows 7 och kan inte aktivera windows!

Köpte windows 7 uppgrade istället för den vanliga till mitt nybygge :(.

Kan jag byta ut mot en vanlig version?

Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se så hjälper vi dig!

Skrivet av Swedishguy32:

Om jag köper ett 7970 från er, tex http://www.inet.se/produkt/5409375/xfx-radeon-hd7970-3072mb-d... får jag med sleeping dogs och koder till dom andra 3 spelen då? En till fråga är, vart sitter denna kod sak till dom 3 spelen som följer med och hur ser den ut? Och sist men inte minst, om jag har beställt ett 7970 förr i tiden, kan jag då få koder till spelen ändå? Om du/ni inte känner till vad jag snackar om så har du en länk, tacksam för svar!
http://www.sweclockers.com/nyhet/16041-amd-storsatsar-infor-j...

Koderna skickas med som separata kuponger till grafikkortet och just nu så får du med båda.

Angående den nya kampanjen så är det lite av en kommunikationsbrist mellan oss och AMD där vi ännu inte fått några kuponger/koder och vet inte exakt vilka kort det är som gäller i kampanjen.

Får återkomma om detta när jag vet mer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har Inet slutat med pingvinstänger?

Fick nyss tre paket men ingen pingvinstång

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur länge det tar för inet att få saker i lager? Jag väntar på att det ska komma en 140mm fläktfilter i lager, en sån här: http://www.inet.se/produkt/5321885/flaktfilter-140mm-metall-s...

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Hej! jag köpte ett Msi 560gtx-ti twin frozr II hos er för lite mindre än ett år sedan. Idag fick någon komponent på kortet för sig att mer eller mindre brinna upp. Är det något som kan gå på garanti? Har inte kört det klockat.

Permalänk
Inet
Skrivet av Ladestam:

Har Inet slutat med pingvinstänger?

Fick nyss tre paket men ingen pingvinstång

I dom fallen där vi inte har något ytteremballage (t ex skrivare, skärmar) så skulle vi behöva bryta förpackningen för att skicka med en pingvinstång - vilket såklart inte gör.

Skrivet av nitroid:

Nån som vet hur länge det tar för inet att få saker i lager? Jag väntar på att det ska komma en 140mm fläktfilter i lager, en sån här: http://www.inet.se/produkt/5321885/flaktfilter-140mm-metall-s...

Ska komma i lager i nästa vecka om leverans kommer som bekräftat!

Skrivet av SA3L:

Hej! jag köpte ett Msi 560gtx-ti twin frozr II hos er för lite mindre än ett år sedan. Idag fick någon komponent på kortet för sig att mer eller mindre brinna upp. Är det något som kan gå på garanti? Har inte kört det klockat.

Det är svårt att säga något konkret utan att själva ha tittat på kortet. Du får felanmäla det här: http://www.inet.se/support/OrderList så får vi ta in det för en felsökning.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fick svar förra veckan att skärmen asus pb278q skulle komma in någon gång i mitten av denna vecka, stog 1 november på intets sida, men den står nu som försenad. Jag har beställt en och undrar när den kommer.

Permalänk
Medlem

Hej!

När beräknar ni att få in GoPro HD HERO3 Black Edition Adventure?
Jag hittar ingen information om vad som skiljer surf och adventure åt?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Hej

Ungefär när tror ni att ni får in detta tangentbord: http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det något fel på eran webbplats? Eller har ni extreme megarea på grafikkortskylare?

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Nu är jag en av de få IE10 användarna ni har kanske men jag trivs ganska bra att vara det.

Eran sida har fungerat utmärkt fram till idag i IE10 men nu får jag detta problem vilket är lite halvt störande (Inte i chrome som jag också testat)
http://i.imgur.com/Yn7BQ.png

Ville bara uppmärksamma det ihop om att ni tar en koll på det, annars får jag leva med det och använda Chrome för mina Inet ärenden

Permalänk
Medlem

Gött att ni öppnar i Malmö och fyller hålet JME lämnade efter sig. Det har fattats en bra återförsäljare med kunnig personal!

Permalänk

Tråkigt att erbjudandet på routern och ssdn för 499kr st bara gäller i butiken som öppnat i malmö annars hade det varit ett givet köp.
Men förstår att det är ett öppningserbjudande

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415