Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem

Tills vidare undviker vi engångskoder som CDON 50 kr och liknande, vi har startat en diskussion internt om hur vi ska göra framtidsvis.
Utveckla gärna här vad ni tycker, själv är jag kluven.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Tills vidare undviker vi engångskoder som CDON 50 kr och liknande, vi har startat en diskussion internt om hur vi ska göra framtidsvis.
Utveckla gärna här vad ni tycker, själv är jag kluven.

Framförallt kan jag tänka mig att det är några hundra som kollar dessa trådar för varje nyckel. Och frågan är om det är värt för alla som testar koden i förhållande till den enstaka som får nytta av den.

Permalänk
Medlem

Ja gillar att det går att lägga ut koder men kanske det borde hänvisas till "skänkes" ändå? Dock den som använder eller skriver får gärna skriva det Ja köper ofta smågrejer på CDON för kanske 60 -100 kr och som den student ja är så njuter ja av mer pengar i plånboken

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Hedersmedlem

I marknad är det inte tillåtet att lägga ut rabattkoder.

gitarrpoet: Samma argument kan användas på demo-ex i tråden, det är klurigt att komma fram till något vettigt. Jag har föreslagit att rabattkoder och liknande får postas endast ihop med en fyndlänk som det går att utnyttja koden till. Kunde vara en kompromiss.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

I marknad är det inte tillåtet att lägga ut rabattkoder.

gitarrpoet: Samma argument kan användas på demo-ex i tråden, det är klurigt att komma fram till något vettigt. Jag har föreslagit att rabattkoder och liknande får postas endast ihop med en fyndlänk som det går att utnyttja koden till. Kunde vara en kompromiss.

Jaha, jag fick tipset att lägga ut det på skänkes av ngn annan tidigare =S Väldigt trist att jag blev felinformerad. Men då vill jag slå ett slag för att lägga dem i en egen tråd eller att de får läggas i dagens fynd tråden. Det är ändå sådan rörelse i tråden att det borde inte vara någon fara. Eller som alternativ att det läggs i diskussionstråden då.

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

I marknad är det inte tillåtet att lägga ut rabattkoder.

gitarrpoet: Samma argument kan användas på demo-ex i tråden, det är klurigt att komma fram till något vettigt. Jag har föreslagit att rabattkoder och liknande får postas endast ihop med en fyndlänk som det går att utnyttja koden till. Kunde vara en kompromiss.

Just nu har CDON en drive med 20% på samtliga hörlurar, är det okej att posta?

Citat:

Alla hörlurar 20% rabatt
Nu har du ett bra tillfälle att köpa dig ett par riktigt bra hörlurar. Vi ger dig 20% rabatt på hela vårt sortiment. Skäm bort dig med ett par trådlösa för gaming, in-ear hörlurar till löprundan eller brusreducerande för bästa musikupplevelsen. Ange nedanstående kod i kassan för att utnyttja rabatten.

Kod: xY7Xc2nM

(Dök upp i deras reklamutskick som de tenderar att bomba min inbox med lite då och då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Just nu har CDON en drive med 20% på samtliga hörlurar, är det okej att posta?

(Dök upp i deras reklamutskick som de tenderar att bomba min inbox med lite då och då).

Vafan, jag som väntat på ett bra tillfälle att beställa Logitech G35, och så har de inte det i lager just nu. Helvete.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

I marknad är det inte tillåtet att lägga ut rabattkoder.

gitarrpoet: Samma argument kan användas på demo-ex i tråden, det är klurigt att komma fram till något vettigt. Jag har föreslagit att rabattkoder och liknande får postas endast ihop med en fyndlänk som det går att utnyttja koden till. Kunde vara en kompromiss.

Det tycker jag låter som en bra idé. En rabattkod på säg 50kr är bara mesigt att länka. Blir liksom inte att man chansar på något impulsköp mha. den då risken redan är stor att den är nyttjad. Skräpar bara ner i tråden. Men om man länkar ett fynd och har en kod till övers så kan man lika gärna länka, för då triggas ju inte någon onödigt uppdateringsmejl. Demo-ex ser man lättare om de är brukade och samtdigt rör det sig om mer än ynka 50kr.

Permalänk

Jag har ett problem jag skulle vilja köpa BF3 Premium men jag undrar att om jag köper Premium Edition med spelet är det möjligt att ge spelet till en kompis som inte har spelet och behålla premium själv?

Om det är någon som vet som kan svara mig snabbt så skulle det vara riktigt schysst!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Just nu har CDON en drive med 20% på samtliga hörlurar, är det okej att posta?

Jag hoppas den är OK - jag lade ut den precis ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag hoppas den är OK - jag lade ut den precis ...

Vore egentligen konstigt om det inte vore okej, det rör sig trots allt om 20% på samtliga hörlurar i CDONs sortiment, varav vissa de redan har lägsta ordinarie pris. Så kan bli en rätt rejält rabatt på vissa av lurarna. Definitivt något som bör anses vara ett fynd.

Permalänk

Koden funkar ju inte på Logitech G930 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simcon:

Just nu har CDON en drive med 20% på samtliga hörlurar, är det okej att posta?

Skrivet av Roger W:

Jag hoppas den är OK - jag lade ut den precis ...

Jag ser det som ett fynd även om det inte höjde min puls. Låter det stå.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Fynda 7970

Tjosan!

Finns väldigt billigt 7970 OC på CDON. 3275 kr

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

3324 kr med frakt. Mkt billigare än billigaste på prisjakt samt att det är en känd butik. Det går på närmare 4000 kr i andra butiker.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1373981

Vill dock tillägga att SWECOKT12 inte fungerade för mig vilket gör att om den fungerar för er så har ni 5% extra rabatt på priset

Happy hunting!

Kan också tillägga att jag kontaktat deras kundtjänst för att få svar på om de kommer vara med i AMDs Holiday bundle.

Lägger till prisjämförelse
Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Vafan, jag som väntat på ett bra tillfälle att beställa Logitech G35, och så har de inte det i lager just nu. Helvete.

Skrivet av OnlyCasanova:

Koden funkar ju inte på Logitech G930 ?

Verkar som att det enbart är ett erbjudande på hörlurar, inte headsets.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Verkar som att det enbart är ett erbjudande på hörlurar, inte headsets.

Enligt nyhetsbrevet ska det gälla trådlösa gaming headsets

Alla hörlurar 20% rabatt
Nu har du ett bra tillfälle att köpa dig ett par riktigt bra hörlurar. Vi ger dig 20% rabatt på hela vårt sortiment. Skäm bort dig med ett par trådlösa för gaming, in-ear hörlurar till löprundan eller brusreducerande för bästa musikupplevelsen. Ange nedanstående kod i kassan för att utnyttja rabatten.

Kod: xY7Xc2nM

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Enligt nyhetsbrevet ska det gälla trådlösa gaming headsets

Alla hörlurar 20% rabatt
Nu har du ett bra tillfälle att köpa dig ett par riktigt bra hörlurar. Vi ger dig 20% rabatt på hela vårt sortiment. Skäm bort dig med ett par trådlösa för gaming, in-ear hörlurar till löprundan eller brusreducerande för bästa musikupplevelsen. Ange nedanstående kod i kassan för att utnyttja rabatten.

Kod: xY7Xc2nM

Ta och kontakta CDONs kundtjänst och se vad de säger :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

I marknad är det inte tillåtet att lägga ut rabattkoder.

gitarrpoet: Samma argument kan användas på demo-ex i tråden, det är klurigt att komma fram till något vettigt. Jag har föreslagit att rabattkoder och liknande får postas endast ihop med en fyndlänk som det går att utnyttja koden till. Kunde vara en kompromiss.

Varför inte bara skapa en till tråd "Rabattkods tråden" där man kan lägga in alla cdon 50:- och fri frakt koder, logitech koder, steam koder och dylikt? Kanske alla koder också som gäller för alla hela tiden ex. CDONS 5% för SweCs etc... Sedan att om man lagt in en så får man ta bort den sen när man vet att den gått ut, typ radera inlägget och så, så att det blir lättare att hitta de koder som fortfarande inte har gått ut (men som dock redan kan vara använda). En ide kanske?

Till annan topic.
Va det någon som fyndade något på denna rean på Elgiganten i Piteå (#12833049) är lite nyfiken

Är dessa hörlurar bra ljud i?
http://cdon.se/hemelektronik/akg_k_912_e_wireless-8867514
Funderar på att köpa dem nu på rean med 29% off. Eller finns det bättre?
Tänkte typ bara ha dem på nästa sommar på balkongen och lyssna på musik när man solar, han dem när jag lagar mat och diskar och på kvällen om jag vill ligga i sängen och kolla på film/musik med hög volym (låg volym på kvällen så kan jag ju lika väl ha det som jag har nu)...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Är dessa hörlurar bra ljud i?
http://cdon.se/hemelektronik/akg_k_912_e_wireless-8867514
Funderar på att köpa dem nu på rean med 29% off. Eller finns det bättre?
Tänkte typ bara ha dem på nästa sommar på balkongen och lyssna på musik när man solar, han dem när jag lagar mat och diskar och på kvällen om jag vill ligga i sängen och kolla på film/musik med hög volym (låg volym på kvällen så kan jag ju lika väl ha det som jag har nu)...

Jag vet inte... Men frågan är vad som menas med inte brus vid låg volym. Någon skrev att denne fick huvudvärk efter en halvtimme och bruset verkar vara något som fler tar upp!

Åandra sidan, min flickvän(och stundom jag) har använt dessa:
http://www.clasohlson.com/se/Tr%C3%A5dl%C3%B6sa-stereoh%C3%B6...

och tilltrots recensionerna så har varken hon eller jag upplevt något direkt problem med det(fast jag vet vad som menas). Hur känslig är du för brus? Annars finns ju...

http://www.pricerunner.se/sp/3.5mm-f%C3%B6rl%C3%A4ngning-0,5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Varför inte bara skapa en till tråd "Rabattkods tråden" där man kan lägga in alla cdon 50:- och fri frakt koder, logitech koder, steam koder och dylikt? Kanske alla koder också som gäller för alla hela tiden ex. CDONS 5% för SweCs etc... Sedan att om man lagt in en så får man ta bort den sen när man vet att den gått ut, typ radera inlägget och så, så att det blir lättare att hitta de koder som fortfarande inte har gått ut (men som dock redan kan vara använda). En ide kanske?

Till annan topic.
Va det någon som fyndade något på denna rean på Elgiganten i Piteå (#12833049) är lite nyfiken

Är dessa hörlurar bra ljud i?
http://cdon.se/hemelektronik/akg_k_912_e_wireless-8867514
Funderar på att köpa dem nu på rean med 29% off. Eller finns det bättre?
Tänkte typ bara ha dem på nästa sommar på balkongen och lyssna på musik när man solar, han dem när jag lagar mat och diskar och på kvällen om jag vill ligga i sängen och kolla på film/musik med hög volym (låg volym på kvällen så kan jag ju lika väl ha det som jag har nu)...

Faktiskt en RIKTIGT Bra idé! Jag började själv med att skapa en tråd för att få en bra översikt på vilka medlemsrabatter vi har på Sweclockers då de finns en del butiker och inte verkar finnas ngn klistrad tråd om detta. Det vore bra om vi kunde ha en sådan och sen kunde man lägga in rabattkuponger i själva tråden när man har en till övers som tex. ifrån CDON.

Ex.

Klistrade rabatter:

Alina gratis frakt

CDON 5 %

INET gratis frakt

-----------------------------------------------------
Forum: rabattkoder

Vad tror du/ ni andra om det?

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem
Skrivet av gitarrpoet:

Jag vet inte... Men frågan är vad som menas med inte brus vid låg volym. Någon skrev att denne fick huvudvärk efter en halvtimme och bruset verkar vara något som fler tar upp!

Åandra sidan, min flickvän(och stundom jag) har använt dessa:
http://www.clasohlson.com/se/Tr%C3%A5dl%C3%B6sa-stereoh%C3%B6...

och tilltrots recensionerna så har varken hon eller jag upplevt något direkt problem med det(fast jag vet vad som menas). Hur känslig är du för brus? Annars finns ju...

http://www.pricerunner.se/sp/3.5mm-f%C3%B6rl%C3%A4ngning-0,5-...

Hmm ja recensionerna va lite blandade men jag lyssnar ofta rätt högt om jag har slutna hörlurar/headsett på mig. Om jag har lågt ljud i headsettet så lyssnar jag hellre på det vanliga 5.1 hemmabion då det är tillräckligt lågt så att det bara hörs i just detta rum. Får kolla runt lite till

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nobbe34:

Faktiskt en RIKTIGT Bra idé! Jag började själv med att skapa en tråd för att få en bra översikt på vilka medlemsrabatter vi har på Sweclockers då de finns en del butiker och inte verkar finnas ngn klistrad tråd om detta. Det vore bra om vi kunde ha en sådan och sen kunde man lägga in rabattkuponger i själva tråden när man har en till övers som tex. ifrån CDON.

Ex.

Klistrade rabatter:

Alina gratis frakt

CDON 5 %

INET gratis frakt

-----------------------------------------------------
Forum: rabattkoder

Vad tror du/ ni andra om det?

Precis så jag tänkte Vore sjukt najs om det kan bli en sådan tråd som Dagens Fynd typ Har fått söka runt i forumet några gånger själv för att hitta fri frakt koder och sånt, dessutom ser man jättemånga skänkes annonser med just 50:- på cdon i marknaden så det får man ju bort då också... Kul att du tyckte det var en bra ide. Fler som skulle vilja ha en "Rabattkods tråd" med alla koder och rabatter som vi SweCs får av diverse butiker ?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem

En sådan tråd finns redan, hade ni varit så entusiastiska som ni skriver borde ni hittat den.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

En sådan tråd finns redan, hade ni varit så entusiastiska som ni skriver borde ni hittat den.

jaha sorry, jag sökte ganska länge i forumet men hittade ingen därför försökte jag skapa en egen =S Men vad heter tråden då?

Den enda jag hittar när jag söker på "sweclockers rabatter" är den jag själv skapade nyligen:

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

länkar
Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Gott, dock bara en rabattkods tråd och inte en sammanställning över våra rabatter. Har däremot börjat följa den nu!
När man söker på CDON koder så kommer det nämligen upp hur många trådar som helst om icke fungerande koder osv, tror därför att denna tråd kommer ganska långt bort tyvärr. Kan ha varit därför jag missade den =/ Går det att "pusha" upp den i söklistan?

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem

Vilken slump att många high-end lurar är "tillfälligt slut" när de kör en 20% kampanj...

T.ex. Bose Quiet Comfort 15 NC, Sennheiser RS-serien, Sony MDR-DS6500. Annars hade jag nog slagit till på QC 15 inför en kommande flygresa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nobbe34:

Gott, dock bara en rabattkods tråd och inte en sammanställning över våra rabatter. Har däremot börjat följa den nu!
När man söker på CDON koder så kommer det nämligen upp hur många trådar som helst om icke fungerande koder osv, tror därför att denna tråd kommer ganska långt bort tyvärr. Kan ha varit därför jag missade den =/ Går det att "pusha" upp den i söklistan?

Räcker väl att lägga ett inlägg i den så hoppar den upp?
Att "bumpa" upp trådar är inte tillåtet hur som helst dock, så fyll i ett vettigt tips i den så hoppar den rimligen upp.

Skrivet av fredl:

Vilken slump att många high-end lurar är "tillfälligt slut" när de kör en 20% kampanj...
T.ex. Bose Quiet Comfort 15 NC, Sennheiser RS-serien, Sony MDR-DS6500. Annars hade jag nog slagit till på QC 15 inför en kommande flygresa.

Mmm, jag reagerade på detsamma! Även många Creativelurar var slut lager tex.

AKG verkade däremot ha en hel del inne, inklusive tex 701 serien, men den var för dyr på cdon för att vara intressant!

Audio Technicas lurar fanns det även en del intressanta på lager. (M50 som sagt, men kanske även AD700 och AD900 för de som är intresserade)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

GTX 670 för 3095 kr på Komplett

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751361

Permalänk
Medlem
Skrivet av elpapo:

Gratis Crossover till Linux/Mac bara idag 31/10. 12mån support ingår. Ord pris $59.95.
http://flock.codeweavers.com/

Hur bra funkar det, är det värt att testa en sväng o hur funkar spel och så?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |