Colorful Geforce GTX 660 Ti WCG gör skäl för namnet

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

ser ut som om "nyan cat" åt ett gtx 660 ti och spydde

HAHAHA

Jävligt snyggt tycker jag att det var, speciellt att kylaren ligger halvvägs utanför själva skalet också. Underbart

Permalänk

Vad i....

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Inte för att jag bryr mig om färgen på grafikkortet (sitter trots allt i ett chassi utan fönster), men den där skapelsen gjorde ont att titta på.

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om färgerna men.. DAT KYLFLÄNS!!!1

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Målningen på kortet är väl bevis nog för att de har barnarbetare i sina fabriker.

Permalänk

Grymt snyggt kort!

Permalänk
Medlem

Om kortet hade varit passivt kylt hade jag köpt direkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än undra över hur kortet skulle se ut om de belystes med UV.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ballt kort, ser lite skumt ut men hur ofta kollar man in i datorn annars kan man måla om/dra bort överdraget så är det en svart kåpa under.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Colorful vet verkligen hur man gör kort som sticker ut. Deras skapelser är ju helt galna. Men vad är poängen med att ha så många stora kylflänsar och ändå sätta på en fläkt? Med så mycket kylarea borde det ju inte vara så svårt att köra kortet helt utan fläkt.

Efter en snabbtitt på prisjakts grafikkortslista över passivt kylda så var det inget som jag tyckte låg nära ett 660 Ti i prestanda så jag vetetusan om detta hade gått att kyla helt passivt, kanske, kanske inte. Sedan om det hade gått så är det ju aldrig fel med lite marginaler.

Jag tror i alla fall att fläktarna inte behöver snurra så väldans fort för att hålla kortet på acceptabla temperaturer.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MulleEng:

Efter en snabbtitt på prisjakts grafikkortslista över passivt kylda så var det inget som jag tyckte låg nära ett 660 Ti i prestanda så jag vetetusan om detta hade gått att kyla helt passivt, kanske, kanske inte. Sedan om det hade gått så är det ju aldrig fel med lite marginaler.

Jag tror i alla fall att fläktarna inte behöver snurra så väldans fort för att hålla kortet på acceptabla temperaturer.

Jag har kört ett HD 4850 passivt med en Accelero S1 i många år med bättre temperaturer än stockkylningen. Lite googlande säger att ett 660 Ti borde dra ungefär lika mycket som ett 4870 och jag vet att det inte var några större problem att kyla den med samma kylare. Eller i alla fall inte GPU, problemet var RAM och spänningsregulatorer som med S1 bara kyls av pyttesmå aluminiumflänsar som man fick tejpa fast. Här verkar de köra heatpipes även där så då ska det inte vara några som helst problem att döda fläkten helt. Fast de borde nog haft lite mer utrymme mellan flänsarna för att köra det passivt.

Radeon 4850 såldes heller aldrig passivt men som sagt så räckte det med en kylare för 200 kr för att sänka temperaturen under standardkylaren helt utan fläkt. Anledningen är att tillverkarna måste vara extremt paranoida när de säljer passiva kort eftersom de i princip kan bli invirade i två lager glasull av någon galen användare och då vill de inte få skit när kortet brinner upp. Men med ett minimum av fläktar är det inga som helst problem. Jag hade 4 Nexus som kördes på 5 V i ett Antec 300 som ju inte är ett under av bra luftflöde. Var dessutom tämligen fullt i hårddiskburen så det var inte alltför mycket luft som kom in.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Det var då det absolut fulaste kortet jag sett på länge...

Inte så att jag bryr mig om hur det ser ut inne i datorn men detta var då f*n de fulaste jag sett, så fult att inte äns jag skulle vilja ha det :S

Permalänk
Medlem

Tänk på att grafikkortet kommer omålat när man köper det, de har målat detta just för att visa att det går. Man kan lämna det helt svart om man vill.

Skrivet av MulleEng:

Efter en snabbtitt på prisjakts grafikkortslista över passivt kylda så var det inget som jag tyckte låg nära ett 660 Ti i prestanda så jag vetetusan om detta hade gått att kyla helt passivt, kanske, kanske inte. Sedan om det hade gått så är det ju aldrig fel med lite marginaler.

Jag tror i alla fall att fläktarna inte behöver snurra så väldans fort för att hålla kortet på acceptabla temperaturer.

Med tanke på att Colorful själva har gjort ett passivt GTX 680 så borde det definitivt vara möjligt med ett passivt 660Ti.

Permalänk
Medlem

Fint... fast ändå fult på samma gång...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Hehe man borde fan få ringa fråga dom om man kan få en egen hemma gjort bild på ett grafikkort skulle varit coolt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

GTX 660 TI Gay Pride Edition? Skämt åsido , fränt som fan , dom utstickande kylflänsarna är dock ganska löjliga.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem

skitcoolt ju

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Mer färger! Yay!
Även om jag inte vill ha en regnbåge i datorn så skulle det vara trevligt med andra färger än svart och vitt i en dator!

Det är nog bara bra att denna tillverkare sätter foten i marken rejält, så kanske andra tillverkare vågar leka liiite mer

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Av galningar, för galningar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

lite lätt överdriven kylfläns..(i plural?). de gillar vi

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Jag vill ha! Fan vad coolt med en RAINBOW DATOR

Permalänk
Avstängd

Vad i hela... blåbärskogen är det där för något? Ser ut som något direkt ur prideparaden :S

Skrivet av Marcusk:

Med tanke på att Colorful själva har gjort ett passivt GTX 680 så borde det definitivt vara möjligt med ett passivt 660Ti.

Colorful verkar vara företagens motsvarighet till Emmett Brown..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Måste då vara den fulaste komponenten överhuvudtaget jag sett i hela mitt liv.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att vara 45cm+ långt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ja det var inte vackert.

MEN! Dom där extra kylflänsarna tycker jag känns som ett genidrag! Om man har en fläkt i sidan på chassit som blåser in luft på grafikkorten så borde ju dom där extra flänsarna förbättra kylningen avsevärt. Förutsatt att dom får plats i lådan.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag har kört ett HD 4850 passivt med en Accelero S1 i många år med bättre temperaturer än stockkylningen. Lite googlande säger att ett 660 Ti borde dra ungefär lika mycket som ett 4870 och jag vet att det inte var några större problem att kyla den med samma kylare. Eller i alla fall inte GPU, problemet var RAM och spänningsregulatorer som med S1 bara kyls av pyttesmå aluminiumflänsar som man fick tejpa fast. Här verkar de köra heatpipes även där så då ska det inte vara några som helst problem att döda fläkten helt. Fast de borde nog haft lite mer utrymme mellan flänsarna för att köra det passivt.

Radeon 4850 såldes heller aldrig passivt men som sagt så räckte det med en kylare för 200 kr för att sänka temperaturen under standardkylaren helt utan fläkt. Anledningen är att tillverkarna måste vara extremt paranoida när de säljer passiva kort eftersom de i princip kan bli invirade i två lager glasull av någon galen användare och då vill de inte få skit när kortet brinner upp. Men med ett minimum av fläktar är det inga som helst problem. Jag hade 4 Nexus som kördes på 5 V i ett Antec 300 som ju inte är ett under av bra luftflöde. Var dessutom tämligen fullt i hårddiskburen så det var inte alltför mycket luft som kom in.

Hmm, sant. Dock så gissar jag helvilt på att detta grafikkortet är aningen OC.

Skrivet av Marcusk:

Tänk på att grafikkortet kommer omålat när man köper det, de har målat detta just för att visa att det går. Man kan lämna det helt svart om man vill.

Med tanke på att Colorful själva har gjort ett passivt GTX 680 så borde det definitivt vara möjligt med ett passivt 660Ti.

Just det hade glömt bort det, men har det släppts eller förblev det ett konceptkort? De är ju inte så väldans aktiva i Sverige

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Haha! <3 colorful^^

Permalänk
Medlem

fyfan så fult och va stort.. får det ens plats i ett vanligt chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkalmanBC:

Varför ge ut et såpass kraftigt kort i sammband med WCG som inte har ngt gpu krävande spel med i sortimentet längre......

Starcraft 2, de andra kan jag inget om då dom inte berör mig...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Mer altenativ till röd&svart åt folket!