Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cheewie:

id software var nog stotla över utseendet i Quake-serien med.

Ja det är helt otroligt att ingen fick ont i ögonen och grinade över att behöva sleva runt i den brungröna pixelgröten.. Kanske var spelarna inte lika känsliga på den tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd

Blir ärligt talat ledsen när jag se vad andra skriver (det är deras spel spela det som det är eller spela det inte alls).

Om det inte skadar någon annan så tycker jag det är en ren självklarthet att man ska få göra det, Vi betalade för spelet så vi ska få göra precis vad vi vill med det om inte det skadar någon. Ser inte färg som ett övertag eller något som kan klassas som fusk, Blir besviken på dem som säger att vi ska spela spelet som det är, Och att vi inte har något att säga om detta om vi inte tycker om det så ska vi inte spela det.

blir besviken och ledsen på dem som säger att vi ska spela spelet som det är om det inte skadar någon så ska vi få ändra det hur mycket vi vill vi ville ha mod verktyg och vi fick dem inte

modding är som att uppgradera en dator ska man bli avstängd från datorn för att man byter grafikkort till nvidia när företaget som gjorde den vill att den ska ha ati?

kan ärligt talat säga att till en viss bit så tycker jag om den kalla tonan i vissa platser i spelet har inget emot den men jag tycker att färger ser bättre ut om det inte blir för färgglatt har inte med färgerna att göra men jag tycker inte frostbite motorn passar i så mycket färger använder en fullkallibrerad sony gdm fw900 24 tums trinitron skärm och har färgen satt i 9300k vilket är ganska kallt så har inte emot kalla färger i övrigt men tyckte inte om mycket med frostbite motorn i battlefield 3

cryengine 1 är tex en motor som är helt underbart med färger far cry var också helt underbart i otroligt bländande färger

kan också säga att jag avinstallerade spelet för flera månader sedan tycker inte alls om grafik motorn i battlefield 3 ser riktigt beta lik ut vet inte varför jag tycker detta men det är något fruktansvärt fel med den så färger gör den inte så otroligt mycket bättre tyckte att color correct modden gav en känsla av "over saturated"

är iallafall så jag tycker kan självklart ha fel men blir besviken på dem som säger att vi ska spela spelet som det är om alla hade den attityden så hade inte mods existerat rockstar games tex har ingt officiellt stöd för moddining men dem gör inte allt dem kan för att stoppa det för att dem vill att spelet ska vara som det är

är väldigt besviken på dice om den enda anledningen dem gjorde detta var för att dem inte ville att någon skulle ändra vilket enligt mig är riktigt riktigt dåligt

dem sa innan att dem hade planer för mod tools men detta går ju emot precis allt som har med mods att göra dem hatar det för att det ändrar deras spel vilket gör mig riktigt besviken

tycker man ska få ändra hur mycket man vill om inte det skadar någon annan ser inte färg som fusk men har inte spelat spelet på månader så det är bara en nära gissning

dem som säger spela det som det är eller spela det inte alls skulle vara lätt om inte vi betalade för spelet om dem hade tillåtit att man kan lämna tillbaka spelet och få sina pengar tillbaka så tror jag inte många hade blivit arga över detta beslutet

men vi får inte våra pengar tillbaka så att bara sluta med spelet är ett slöseri med pengar som jag egentligen redan har gjort men är inte speciellt glad över det slängde runt 500.kr till ingenting

ursäkta för min grammatik/stavning

Permalänk

Den där flaren alltså.. undra hur gånger man svurit på den. Wake island ser bra mycket roligare ut också på den där bilden.

Permalänk
Medlem

Fattar ärligt talat inte hur detta skulle vara en dealbreaker huruvida man spelar spelet eller ej... Men tydligen är färgtonen det viktigaste?!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Jävligt komiskt att läsa alla inlägg av kids som blint anser att Dice bör ha rätt att ändra/låta bli att ändra exakt vad som helst i sina spel. Sedan kan man ju fråga sig vem det gynnar när spelutvecklarna totalt pissar på sina kunder. Kommer definitivt inte att köpa BF4. Sug på den.

Visa signatur

Intel.

Permalänk

Säger som så många andra, innan color tweaken kom var det ingen som klagade på färgerna på detta sättet. Spelet såg ut såhär när ni köpte det. Tråkigt bara att dom inte bara sa nej istället för att trissa upp folkets förväntningar. Tycker fortfarande spelet är kul och ser jäkligt bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagofiguren:

Säger som så många andra, innan color tweaken kom var det ingen som klagade på färgerna på detta sättet. Spelet såg ut såhär när ni köpte det. Tråkigt bara att dom inte bara sa nej istället för att trissa upp folkets förväntningar. Tycker fortfarande spelet är kul och ser jäkligt bra ut!

Håller fullstændigt med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Ja det är helt otroligt att ingen fick ont i ögonen och grinade över att behöva sleva runt i den brungröna pixelgröten.. Kanske var spelarna inte lika känsliga på den tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen brungröt med Voodoo-kort inte, möjligtvis i software-läget. För övrigt tänkte jag mest att de faktiskt lät spelarna ändra utseendet i spelen som de ville, genom hela serien.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk

Bra att DICE står för vad dom tycker. Olika färgförhållanden kan ju faktiskt medföra orättvisa fördelar (och kanske nackdelar, vilket som är båda illa). Själv tycker jag BF3 ser bra ut som det gör.

Permalänk
Medlem

Tråkigt beslut. Intresset för en ominstallation dog helt. Lyssna på fansen eller dö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagofiguren:

Säger som så många andra, innan color tweaken kom var det ingen som klagade på färgerna på detta sättet. Spelet såg ut såhär när ni köpte det. Tråkigt bara att dom inte bara sa nej istället för att trissa upp folkets förväntningar. Tycker fortfarande spelet är kul och ser jäkligt bra ut!

Jag håller med!

Jag tycker att de som klagar på detta nu hade ju kunnat klaga på detta i betan istället då DICE hade förmodligen tagit åt sig kritiken lättare, då produkten inte var riktigt klar och folk fick ju också spela på metro under betan som är den map de flesta visar upp som man verkligen ser att det är blått, så det blåa har ju inte varit helt omöjligt att missa. Man kan ju inte komma och klaga på något som folk verkar ha kunnat klara sig med i över ett år snart. Så jag förstår att det känns dumt för DICE att fixa detta i spelet för det är ju en ärdig produkt för dem.

Så jag tycker folk borde ta sina klago mål och börja ge DICE feedbak till deras nästa spel istället.

Sen är det dumt av DICE anställda att gå ut med något som de inte verkar ha duskuterat ordentligt inom företaget innan man går ut med något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bra att DICE står för vad dom tycker. Olika färgförhållanden kan ju faktiskt medföra orättvisa fördelar (och kanske nackdelar, vilket som är båda illa). Själv tycker jag BF3 ser bra ut som det gör.

Jo, det är riktigt bra att ett spelföretag skiter i vad majoriteten i ett community tycker, speciellt angående att behålla deprimerande och blå färgsättning. *slår sig i pannan*
Det är inte så att detta beslutet hade påverkat er som vill fortsätta spela med blåfilter så varför bry er.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Jo, det är riktigt bra att ett spelföretag skiter i vad majoriteten i ett community tycker, speciellt angående att behålla deprimerande och blå färgsättning. *slår sig i pannan*
Det är inte så att detta beslutet hade påverkat er som vill fortsätta spela med blåfilter så varför bry er.

Och du vet att majoriteten av communityt tycker detta, hur?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Och du vet att majoriteten av communityt tycker detta, hur?

Sök i tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jo, det är riktigt bra att ett spelföretag skiter i vad majoriteten i ett community tycker, speciellt angående att behålla deprimerande och blå färgsättning. *slår sig i pannan*
Det är inte så att detta beslutet hade påverkat er som vill fortsätta spela med blåfilter så varför bry er.

Vi bryr oss för att det är så märkligt att detta har blivit så stort nu och inte när spelet kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Sök i tråd.

så sweclockers utgør majoriteten?

Hmm jag undrar hur många 14 åringar som sitter och ragar sønder I trådarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

Ingen konstnär kan hindra dig från att själv ändra färgtonen på en tavla med målarpensel. Gör man det på ett spel kommer "konstnären" och tar ditt spel fastän man har betalat för det.

Brukar bli endel uppståndelse även om inte konstnären själv alltid kan göra något åt saken. Man ändrar inte någon annans konst utan tillåtelse det är kutym!
http://www.svt.se/kultur/konst/aldre-kvinna-forstor-1800-tals...

Men vist skulle man kunna få ändra lite i ett spel tycker jag, kanske inte göra det så fult som högra bilden men justera om de gråa lite.
Men detta går att göra i grafikdrivrutinerna så förstår inte riktigt problemet.

Permalänk
Medlem

Varför är det ens en diskussion? Det fattar man ju med lilltån att de inte tillåter färgändring då det ger såna fördelar i responsen att se motståndaren först, att nästan alla som tror att de är bäst snart därefter skulle köra med denna modifiering. Redan på Quake1s tid hoppade pro-spelarna över OpenGL och körde i 320x240 minecraft pga fördelarna. Hur kul vore det sedan för Dice när nätet svämmar över med screenshots och filmer från deras moderna spel, som helt plötsligt skulle se minst fem år äldre ut.

Huvudvärk och liknande åkommor har alltid varit förknippat med FPS. Har man såna problem är man en överkänslig person och bör nog syssla med en annan hobby, iaf lära sig att man har begränsningar i hur länge man klarar av att spela.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Norton:

Varför är det ens en diskussion? Det fattar man ju med lilltån att de inte tillåter färgändring då det ger såna fördelar i responsen att se motståndaren först, att nästan alla som tror att de är bäst snart därefter skulle köra med denna modifiering. Redan på Quake1s tid hoppade pro-spelarna över OpenGL och körde i 320x240 minecraft pga fördelarna. Hur kul vore det sedan för Dice när nätet svämmar över med screenshots och filmer från deras moderna spel, som helt plötsligt skulle se minst fem år äldre ut.

Huvudvärk och liknande åkommor har alltid varit förknippat med FPS. Har man såna problem är man en överkänslig person och bör nog syssla med en annan hobby, iaf lära sig att man har begränsningar i hur länge man klarar av att spela.

Dom har ju själva sagt det inte ger någon fördel att slippa blåfiltret, så vet inte vad du babblar om.

Diskussion är för att över 50% vill ha detta. Ganska uppenbart det blir diskussion då...

Permalänk
Medlem

kan dom inte i en uppdatering gå halva vägen
det behöver kanske inte bli så jätte grönt och fint men inte heller jätte grått och tråkigt

de borde väll kunna fixa något mitt i mellan så att båda sidorna av tyckare här blir nöjda
för min del så skulle jag gärna se att det var lite finare färger

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jag håller med!

Jag tycker att de som klagar på detta nu hade ju kunnat klaga på detta i betan istället då DICE hade förmodligen tagit åt sig kritiken lättare, då produkten inte var riktigt klar och folk fick ju också spela på metro under betan som är den map de flesta visar upp som man verkligen ser att det är blått, så det blåa har ju inte varit helt omöjligt att missa. Man kan ju inte komma och klaga på något som folk verkar ha kunnat klara sig med i över ett år snart. Så jag förstår att det känns dumt för DICE att fixa detta i spelet för det är ju en ärdig produkt för dem.

Så jag tycker folk borde ta sina klago mål och börja ge DICE feedbak till deras nästa spel istället.

Sen är det dumt av DICE anställda att gå ut med något som de inte verkar ha duskuterat ordentligt inom företaget innan man går ut med något.

Betan var ju inte lika blå. Sen har många irriterat sig på detta sen dag 1 men det har du tydligen missat, och det blossade väl upp än mer nu när DICE lovade att det skulle gå att ändra.

Skrivet av Norton:

Varför är det ens en diskussion? Det fattar man ju med lilltån att de inte tillåter färgändring då det ger såna fördelar i responsen att se motståndaren först, att nästan alla som tror att de är bäst snart därefter skulle köra med denna modifiering. Redan på Quake1s tid hoppade pro-spelarna över OpenGL och körde i 320x240 minecraft pga fördelarna. Hur kul vore det sedan för Dice när nätet svämmar över med screenshots och filmer från deras moderna spel, som helt plötsligt skulle se minst fem år äldre ut.

Huvudvärk och liknande åkommor har alltid varit förknippat med FPS. Har man såna problem är man en överkänslig person och bör nog syssla med en annan hobby, iaf lära sig att man har begränsningar i hur länge man klarar av att spela.

Ja, varför orkar du ens diskutera detta om du nu gillar blåfiltret, varför gick du in på denna diskussion alls? Bara fortsätta spela och vara glad, eller?
Så jag, som spelat BF2 i över 500 timmar utan problem skulle alltså vara överkänslig mot FPS-spel?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxkill:

Dom har ju själva sagt det inte ger någon fördel att slippa blåfiltret, så vet inte vad du babblar om.

Diskussion är för att över 50% vill ha detta. Ganska uppenbart det blir diskussion då...

Läste igenom länkarna och såg "gives no major competitive advantage". Lite skillnad på det du skrev. Jag har egna ögon för den delen, jämför jag bilderna är det självklart att högra har en fördel i respons genom sin enklare färgskala.

Skrivet av NAD:

Ja, varför orkar du ens diskutera detta om du nu gillar blåfiltret, varför gick du in på denna diskussion alls? Bara fortsätta spela och vara glad, eller?
Så jag, som spelat BF2 i över 500 timmar utan problem skulle alltså vara överkänslig mot FPS-spel?

Ja, tydligen är det så att du nått en gräns eftersom många med mig kan spela BF3 utan att känna obehag. Det är inte heller troligt att Dice går tillbaka i utvecklingen och släpper BF4 med grafik anno BF1942 igen och BF är 100% MP så det är allt eller inget som gäller. Givetvis har deras beslut med ekonomi att göra.

Blå nyans är ett bra sätt att ge en scenografiskt, dramatisk känsla, genom att det emulerar rökrik atmosfär utan prestandaförlust.
Se exempelvis: http://www.youtube.com/watch?v=DtVxdY7vsEQ eller nån av filmerna i remsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Betan var ju inte lika blå. Sen har många irriterat sig på detta sen dag 1 men det har du tydligen missat, och det blossade väl upp än mer nu när DICE lovade att det skulle gå att ändra.

Nej det var inte mindre blått då än vad det är nu, kolla på den här videon så ser du: https://www.youtube.com/watch?v=hhRUEdpPUS4

Jag ser ingen skillnad alls på det blåa sen start så skitsnack att det var mindre då.

Sen kan det hända att jag missat inlägg som folk har tagit upp detta tidigare, men det kanske inte är så konstigt kanske, var ju massa klagande på vapen och fordorn i början för folk tyckte de var OP, så det här problemet kanske försvann in i mängden.:D

Men det är fortfarnde märkligt, folk borde ha fortfarnde snappat upp detta mera efter alphan, för det fanns ju bilder och videos från alphan som visade hur det såg ut då där, så då kunde väl fler ha reagerat på detta under betan om detta nu är ett jätte problem för vissa och inte nu ett helt år efter bara för att några gör en mod som gör att man kan stänga av det och lite till, plus att som sagt en DICE anställd klantar sig och går ut med att ett kommando kommer släppas som kommer fixa detta, men som visar sig att det inte var okej det heller.

Permalänk

Den blåa tinten är väldigt jobbig tycker jag. Jag har valt att inte köpa spelet, så för mig spelar det mindre roll. Med det sagt så hade jag köpt spelet om det såg ut och spelade mer som BF1942/BF2.

Och ni som säger att det är småbarn som klagar på färger: Hej, jag är 30+ och har spelat BF1942 och BF2 och provat BF3. Jag föredrar färgerna i BF1942 och BF2. Jag ogillar den blåa stilen i BF3. Det är inte en åldersrelaterad åsikt.

Vad gäller DICE och EA så är inte direkt förtroendet på topp längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Bara för många vill nåt betyder inte det att det ska genomföras... Ta world of warcraft. Några noobs säger att en boss är för svår och de blir en nerf , hur kul är de för dem som kan spela ?. Dice gör helt rätt här. Kunden har inte alltid rätt. Framför allt inte slackers som endast använder det för tidsfördriv.

HAHAHAHA! Var den sämsta jämförelsen jag någonsin hört. Du vet att du inte kommer vara tvungen att ta bortfiltret? Det skulle var en instälning som man både kunnde stånga va och sätta på. Det påverakr inte på något sätt förutom positivt... Dem som inte vill ha det kan ju strunta i att slå på det medans dem som vill ha det slår på det? Om du "anklagar" mig för att bara använda det som tidsfördriv så har du ganska fel. Sen är det skillnad på att några noobs ropar på något och när hela 100 000 tal ropar efter det. Sen lyssnar ju dice på alla som gnäller på att det och det vapnet är op osv. Vilket ni om något borrde klaga på. Då det faktiskt påverkar gameplayet.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av MeanGreen:

Hej!
Hur är det att vara en gud, vars åsikter är de enda rätta och därmed oändligt mycket mer betydelsefulla än alla andras? Känns det inte konstigt att vara så allsmäktig men inte ha upplevt mer än att detta är det bästa som någonsin har hänt Er?

Jag påstår inte att jag är Gud, bara att JK och jag är polare.

Citat:

Du som är så vis, kan inte du vara snäll och definiera eller åtminstone försöka förklara vad som kännetecknar "de riktiga fansen" för såna som mig?

De riktiga fansen är de som inte bara tar ett game då och då utan att bry sig hur det går. De skulle lika gärna kunna spela CoD men nu blev det BF istället. De spelar inte heller över 600 tickets frivilligt på standard kartorna.

Citat:

Och dum som jag måste vara så förstår jag ju inte heller hur det kan komma sig att DICE ska lyda en liten grupp spelare istället för en stor. Om det inte är för mycket begärt kan du väl vara snäll och försöka förklara även detta för lilla mig? Jag har ju bara följt spelserien sedan 1942 kom och jag lusläste sönder PC Gamers specialnummer tills sidorna ramlade ur, suttit uppe en hel natt i Dreamhacks BF-monter när man kunde spela BF2 innan det släpptes, hamnat bra till i SM i BF2 och så vidare, men eftersom jag skulle uppskatta den här funktionen och framförallt uppskattade att DICE verkade gå tillbaks till sina rötter och hålla lite mer direkt kontakt med sin community så är jag ju per (Er) definition inget "riktigt fan" av serien - korrekt?

För att de måste följa vad folk med smak tycker. Folk utan smak är irrationella och det är svårt veta vad de egentligen vill ha. Om de bara lyssnar till sig själva får vi ett genomtänkt BF men om massan hade bestämt så hade vi fått en sörja. Trender kommer och går men smak består.

Citat:

En sista liten fråga bara (innan jag går och lägger mig i min vanliga, tråkiga IKEA-säng här nere på jorden); varför spelar Ni på vanliga servrar om ni är så pass "hardcore"? Borde Ni inte spela enbart på den allra översta klanelitens servrar, där det säkerligen skulle finnas möjlighet att stänga av "orättvisa fördelar" som annorlunda färger (tydligen) innebär?
Må ni vara barmhärtig, ty jag är ju bara en människa i Er värld, min skapare.

Ska vi behöva lida mer för andras inkompetens? Hellre att vi har flera servrar med de rätta inställningarna än massan har det. Om de lägger till det kommer det inte finnas bra servrar kvar.

Citat:

PS. Jag förväntar mig givetvis ett utförligt svar på detta, med tanke på dina påhopp på denne "Ozzed" för att hen inte besvarat dig. Jag kan dock förstå hen, då det ju omöjligen går att bemöta din visdom med annat än tack och förståelse.

edit: omformulering.

Svarar på tilltal som varje gentleman borde. Ozzed är bara rädd att ha fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att med färgfiltret avaktiverat skulle BF3 ge en mer verklig känsla. Förstår inte vad problemet är; om det läggs till som alternativ i inställningarna skapas ju inga fördelar för någon, eftersom alla kan välja.

Permalänk
Medlem

Är det här verkligen upp till DICE och har EA på hedersord inte lagt sig i det här?

Förresten, 1942 och BF2 såg inte så "tintat" ut så varför ska battlefield serien skylla på sin "stil"? Det försämrar spelupplevelsen för vissa, det här gällde RE5 och där kunde man fixa bort färgen utan problem i multiplayer med tror jag.

Jag tycker bara det är tråkigt, BF4 kommer väl vara likadant. Jag håller mig till BF2 sålänge då.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Nej det var inte mindre blått då än vad det är nu, kolla på den här videon så ser du: https://www.youtube.com/watch?v=hhRUEdpPUS4

Jag ser ingen skillnad alls på det blåa sen start så skitsnack att det var mindre då.

Nad minns fel. Det var i Alphan som det inte fanns nåt färgfilter. Problemet är att när de slog på färgfiltret i betan var det många som klagade, och DICE lovade att minska färgfiltret innan release. Sedan sket de i det, och communityt förtsatte att klaga, men de flesta hade gett upp. När så färgmoddarna kom blev folk glada för att de skulle kunna spela spelet igen på de sättet de önskade. När då DICE slår ned deras hopp med att klassa det som fusk (vilket jag inte invänder mot på grund av hur moddarna fungerar), gör folk glada igen genom att säga att de skulle fixa det, och sedan, när alla var som lyckligast, släpper DICE den ultimata bomben. Hade DICE skött detta på ett annat sätt från början hade detta aldrig varit ett problem.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5