Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Som ett par andra så har jag aldrig slagit i något när jag spelar, blir nog inte arg heller när jag dör i något spel, det enda som jag blir lite arg av är om ett singleplayer rpg spel som skyrim eller fallout crashar när man inte sparat på en lång stund, då sitter jag och är irriterad för mig själv och kan säga några fula ord men oftast går jag väck från datorn då jag inte orkar spela vidare på någon dag ^^

Men i spel som BF3 förstår jag inte varför folk blir arga, där är folk arge hela tiden, men varför?
DU dör, ja men vad spelar det för roll? Det gör alla förr eller senare, bara springa tillbaka. Så FPS ilskan förstår jag inte.

Hehe jo kraschar i spel är det värsta som finns. Ett FPS-spel jag spelade tidigare som kraschade flera gånger om dagen (1-2 gånger i timmen, men dock inte alltid).
Blev skit förbannad en gång eftersom jag toppade så högt score och skulle precis vinna, och då helt plötsligt så stängs spelet ner och en ruta ploppar upp där det står "Error..." surade ju en stund innan jag startade spelet igen.
Som sagt har jag aldrig förstört någonting eller slagit en mus osv. Dock har de hänt en del att man blir arg

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Hur kan man bli arg när man spelar single player?
Hade förståt om det kanske var online och någon envisades med o djävlas men aja.

Vad spelar det för roll om det är multi eller single?.. Man kan förlora i båda fallen ju. Förresten så går bilspel att spela multiplayer, den teknologin finns.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Endast några svordomar och så blir det givetvis att hämnas på jävligaste vis. Blir endast arg om jag blir dödad av någon som sitter i hörnet av kartan och campar.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Skriker ofta på BF3, iftast på grund av den jävla hitboxen och client-side data, som innebär att någon med 1000 ping kan skjuta mig en sekund efter att jag tagit mig runt väggen...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Varje gång jag dör kliar jag mig lätt på näsan av någon anledning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dniproyvtr:

Haha, vet inte om det redan finns en sån här så om det gör, ta bort denna ! D:

Jag undrar här hur många av som får nåt litet utbrott/damp/psykfall (whatever you call it) när ni dör eller nåt annat när ni lirar nåt spel.
Om ni blir typ som den tysken på youtube (han som smäller ner halva rummet, datorn o allt), eller om ni slår sönder något eller något annat.

Hehe, alltid skoj att veta x)

1 gången: lirade fifa online och förlorade så slog jag sönder PS3 kontrollen + den va lånad för mina har jag med fått psykfall på .. kanske därför jag sålde PS3:et
2 gångerna : det är väl så vissa gör i mw2 när någon motståndare sätter en snygg killcam ... jo man leavar så fort man dör haha
3.gången : SKRIKER som en idiot .. och slängde konstigt nog ut ett ?batteri? genom mitt fönster haha...
4 gången : satte jag en trickshot och det blev host connection
5: internetet fungerar ej .... så resten vill ni inte höra

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

brukar dampa på mina xbox kontroller och andra kontroller^^

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

hehehe helt klart kul att läsa

Nja de hände väll förr mest, på sin höjd har jag fattat 2 hands tag om ett t-bord o svingat rakt i skallen på en cheater kompis på ett lan... ja fick snabbt kontroll över mig själv efter detta, och har än idag inte upprepat händelser av denna natur, nu mera stänger jag oftast bara ner allt så fort ja börjar bli "pissed-off" ist de känns mera vuxet och är billigare än att hålla på

Edit* för er som inte va med "back-in-da-day" så att säga när t-bord va i metall (på insidan) och vägde uppåt 2kg kan ju tänka er att få de svingat me full styrka över bakhuvet, de vart blodigt vill ja lova :/

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av tramsgar:

På den gamla onda tiden när spel var designade av aspberger för aspberger och bara klarades med pixelprecision i millisekundsintervall så hände det väl att joysticken fick sej en smäll vart 20:e försök. Men då var det väl ingen som hört talas om OCD?

Det heter 'Asperger'. Förklara gärna din koppling mellan ett funktionshinder och spel, gärna också vad tvångssyndrom har med saken att göra.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

jag kanske har problem med ilskan men tonårs hormonerna ni vet xD

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

Jag kastade mina hörlurar (inte speciellt hårt) i tangentbordet när jag dog i CS en gång för några år sen. Dom studsade in i skärmen (ASUS MK241H) som sprack. Cirkus 4 papp i sjön. Hörlurarna och tangentbord som kostade ett par hundringar höll såklart...
Nu spelar jag inte CS längre, det blir för dyrt.

Permalänk
Medlem

en normal person slår inte sönder saker för att han/hon dör på ett spel. då har spelandet gått för långt

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av sten1930:

en normal person slår inte sönder saker för att han/hon dör på ett spel. då har spelandet gått för långt

Håller helt klart med! Det känns som varannan "kiddo" nu mera rage'ar så fort det ges tillfälle, ibland till och med helt spontant... Värst tycker jag endå folk var i "LoL", de spelet är inget annat än ett okontrollerat dagis i min ögon.

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk

Jag blev argare för några år sedan, kunde bara köpa billiga tangentbord för att jag tog sönder typ ett i månaden, den värsta gången var när jag tog tag tangentbordet och slog mig själv i pannan med det så jag fick ett jack. D måste sett ganska roligt ut
Nu svär jag bara högt ibland när det brister

Permalänk
Medlem

Aldrig hänt. Känner väll att det är inget att brusa upp sig för.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

Aldrig hänt. Känner väll att det är inget att brusa upp sig för.

Vart kommer ditt namn ifrån?

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

First Person Shooter-spel overall. Lika ont gör det i handen varje gång man dör.. :>

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

en normal person slår inte sönder saker för att han/hon dör på ett spel. då har spelandet gått för långt

Definiera gärna en "normal person". Det ska bli intressant.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag har ett funktionshinder som gör det svårt att dämpa impulser, så blir jag riktigt förbannad i spel (det händer ju tyvärr lite då och då) kan jag dra igång värsta ramsorna av svordomar. Jag har förstört ett antal tangentbord, datormöss, gamepads etc genom åren.
En gång blev jag t.o.m tvungen att uppsöka läkare efter att ha smällt näven rätt i betongväggen (jag missade skärmen xD)

Edit: Det bör tilläggas att det var främst när jag var yngre som jag fick såpass rejäla utbrott.

Tack så oerhört mycket för skrattet
Inget illa menat då förstås, men hur kan du missa skärmen som sitter mindre än en meter ifrån dig? Försökte du lägga dig ned på golvet samtidigt?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du kan lägga till mig i den listan också.

Mig med hAha xD
Blir väl mest svordomar vid LoL men vid singleplayer när man fastnat på något konstigt pussel eller race utbrister man OOOOOOOOOOOHHHH så att man själv börjar skratta Datorspel ska man kunna kontrollera tycker jag.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Definiera gärna en "normal person". Det ska bli intressant.

hahahahaha ska vi ta den om kärn familjen oxå? xD

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft utbrott i spel, någonsin. Jag triggar mitt eget misslyckande på att bli bättre! Och det gäller inte bara i digitalspel utan även i sporter/brädspel.

Att få utbrott tar bara en massa kraft, man kan förstöra saker, sprida dålig karma till resten av ens närhet.

Och ja, jag är äckligt disciplinerad! Är inte (och har aldrig varit) en dålig förlorare.

Att vara en dålig förlorare, har jag alltid ansett vara en väldigt dålig egenskap.

Typ som McEnroe som alltid kastade tennisracket och svor på allt o alla, när han fick pisk av den lugne Björn! Och Björn som alltid var lugn, fast han fick pisk av McEnroe (dom få gånger )

Det mina damer och herrar. Det kallas för Sportsanda

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Definiera gärna en "normal person". Det ska bli intressant.

Enkelt. den som inte rage'ar när man dör på spel och inte låter spelande gå ut över annat som t.ex. arbete/skola, matvanor, kondition, Irl sociala livet mm.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Det enda spelet jag kan bli riktigt förbannad i är nog BF3, då det ibland (relativt ofta jämfört med andra spel) händer att det inte är ens eget fel att man dött, utan är pga. något problem med deras sketna nätverkskod eller liknande, och sånt kan få mig riktigt förbannad, speciellt om det händer flera gånger på rad, dör jag av att jag själv klantat mig eller inser att jag skulle gjort på något annat sätt. Har dock aldrig slagit sönder något för att jag i sista sekund inser hur dyrt det blir att ersätta xD Brukar funka bättre att ta en paus och gå loss på en kudde eller liknande för att bli kvitt lite frustration

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Enkelt. den som inte rage'ar när man dör på spel och inte låter spelande gå ut över annat som t.ex. arbete/skola, matvanor, kondition, Irl sociala livet mm.

Fel. Läs majoriteten av kommentarerna i denna tråd så får du se att de "normala" blir sura/arga i spel ibland.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det enda spelet jag kan bli riktigt förbannad i är nog BF3, då det ibland (relativt ofta jämfört med andra spel) händer att det inte är ens eget fel att man dött, utan är pga. något problem med deras sketna nätverkskod eller liknande, och sånt kan få mig riktigt förbannad, speciellt om det händer flera gånger på rad, dör jag av att jag själv klantat mig eller inser att jag skulle gjort på något annat sätt. Har dock aldrig slagit sönder något för att jag i sista sekund inser hur dyrt det blir att ersätta xD Brukar funka bättre att ta en paus och gå loss på en kudde eller liknande för att bli kvitt lite frustration

BF3's netcodes och hitdetection är anledningarna till att jag inte spelar det så ofta längre. Skitjobbigt att bli dödad sekunder efter man har tagit skydd. ._.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Entusiast

Det är ju klart att det inte är roligt att förlora, däremot så ser jag en förlust mer som något att ta lärdom ifrån än något att bli förbannad över.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Enkelt. den som inte rage'ar när man dör på spel och inte låter spelande gå ut över annat som t.ex. arbete/skola, matvanor, kondition, Irl sociala livet mm.

Så du menar att det inte är normalt att ha känslor? Alla är olika bra på att dämpa sina känslor, men det är i allra högsta grad normalt att bli upprörd när saker inte går ens väg. Sedan kan man väl kanske tycka att vissa saker är onödiga att bli upprörd över, men det är en helt annan sak. Nu drar du upp saker som inte har med den här diskussionen att göra. Varför skulle någons utbrott vid spelande nödvändigtvis påverka något annat i vardagslivet? Jag har svårt att se kopplingen mellan dåliga matvanor, misskötsel av arbete eller skola för att jag blir förbannad när jag sitter hemma vid datorn.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Enkelt. den som inte rage'ar när man dör på spel och inte låter spelande gå ut över annat som t.ex. arbete/skola, matvanor, kondition, Irl sociala livet mm.

Det har ju inte att göra med hur viktigt spelandet i sig är, handlar mer om att man blir förbannad av frustrerande saker. Det är sällan detta sägs om idrottare som skriker av frustration när det går åt helvete, presterar man sämre än man är van är det lätt att bli förbannad, har aldrig hört någon säga om idrottaren "Seriöst, han har ju verkligen tappat kontrollen över sitt liv.", att dessutom kalla dem för onormala är ett steg för långt.

Det enda vettiga råd jag har att ge dig är att inte se lika trångsynt på din omgivning, och inte vara så snabb med att döma, så tror jag att andra kommer vara försiktigare med att döma dig för dina brister.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av WardonE:

Jag har märkt att det händer oftast i bilspel... Jävla bilar som inte kör dit jag vill att de ska

JÄVLA BILAR OCH DERAS JÄVLA SAKER SOM DE ÅKER IN I! WAAAAAAHHHHH!

*Sitter tyst medans man inser att man vinner ändå...*