Microsoft kan skrota MSN Messenger – satsar på Skype

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Skype är en påse med "avokado", det är gjort för video chatt och samtal, jag väljer MSN chatten över Skype alla dar i veckan, tvi på skype, hatar skräpet.

+1, jag instämmer helt med dig.
Själv är jag en daglig msn användare, använder det många timmar varje dag.
MSN används, och har alltid använts för att skriva, dela bilder, osv..
Skype används, och har alltid använts för att prata(samtal), inget annat.
Detta beslut anser jag väldigt negativt, dock hoppas jag att msn fortfarande ska vara användbart. Jag bryr mig inte om utvecklingen upphör, sålänge det funkar problemfritt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kanske kommer kolla upp detta, tack för tipset ang reshacker som jag inte hört talas om ännu. Har fått lite sync issues med trillian som sagt får se hur illa det är om jag måste installera msn 2009 igen..

Här, en guide jag skrev på engelska om du vill ha det lite mera utförligt förklarat:

"Begin with uninstalling the 2011 version (If you updated that is) and then download the original 2009 version again here: http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=3945

Run and install it.

Now download and install ResHack here: http://www.angusj.com/resourcehacker/reshack_setup.exe
Once you've done that, open the ResHacker.exe, go to File -> Open and locate the folder you installed MSN 2009, in that folder you will have a file called "msnmsgr.exe", select that and hit the Open-button. This will give you a window that probably looks like this:
http://img266.imageshack.us/img266/8562/24698900.png

As per the order of the numbers, navigate from "Version Info" - > "1" -> "1033". At Nr. 2, change the "Product Version" from 14 to 15 as shown in the picture. Press Compile Scrip, hit File in the upper left corner again and hit Save.

DONE! MSN 2009 should now stop complaining about updates (Downgrades) to a "Newer version" and should let you sign in!"

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitskurk:

Det tvivlar jag starkt på. Skype är ett helt stängt protokoll.

Säg inte det, trillian behöver inte skype installerat och funkar kanon med både röstchatt och text.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Är det någon som får msn/facebook kontakter att synas i mobilen?
Har mergat kontot och lagt till fb på datorn, men i mobilen syns bara skype-kontakter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Låter asbra, om ni frågar mig. MSN känns verkligen som en soptipp som aldrig någonsin kommer att kunna mäta sig med t.ex Skype. Men vi får se. Risken finns ju att Microsoft "förstör" Skype också... men vi får se!

Permalänk
Medlem

msn är ju the shit när det handlar om vanlig text kommunikation. Skype suger för det.
Gillar man inte bloatade msn klienten tar man ner miranda-im.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Kopplade ihop mitt skype med msn konto men ser inte att mina kontakter är sammanslagna :S . Har inte en hotmail.se eller motsvarande adress utan en helt annan adress. kan det ställa till med problem?

/Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enorus:

Finfint? Ljudkvalitén i Skype är den absolut sämsta i alla program (förutom Steam) som jag har testat. Jag förstår inte ens hur det är möjligt med så mycket brus vid så låga ljudnivåer. Att ingen använder push-to-talk gör det ännu värre. Tyvärr finns det ju inte så många alternativ då program med liknande funktioner används av så få personer.

Du måst verkligen ha dåligt ljudsystem/mick bredbandsuppkoppling samt hörsel.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Jag håller inte med. Jag tycker att Skype gick om MSN även på textfronten för flera år sedan... men smaken är som baken!

Permalänk
Medlem

Jag har precis installerat Skype, mot min vilja. Det allra värsta med sociala nätverk, är att det är mainstreamfaktorn som avgör vad man använder och inte använder. Se bara till det löjliga "kik". Snabbmeddelanden, precis som Messenger, som man... kan se som låtsas-sms!? Hur många program finns det inte för det? Herregud.

Den enda anledningen jag kan se gentemot Messenger, är att Messenger 2011/12 är otroligt fult, och fyllt med reklam. Men jag skulle knappast vilja påstå att varken Facebook eller Skype ser bättre ut, där båda dessutom kräver betydligt mer systemresurser. Nej, jag håller mitt patchade & revivade Messenger 2009 ett bra tag till!

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

messengerstatus

Jag har oxå kört in skype nu bara för att...

jag kan nog leva med det om någon talar om för mig hur jag gör för att se statusen på mina messenger-kontakter - nu visas alla som offline (??)

Permalänk

MSN talade om när jag fått nya mail, hur får jag den funktionen i skype? Finns ju liksom ingen mailsymbol.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS