Permalänk
Medlem

Projekt Höstrusk

När vädret inte har mer att erbjuda än en temperatur runt nollan och regn mest hela tiden så krävs det möjlighet till underhållning inomhus, dags att uppgradera lite till TV-rummet!

Min Boxee Box ryker, jag är less på den, den fyller många bra funktioner men tyvärr saknar jag en hel del, den får hamna på marknaden eller i sovrummet kanske. Nu är det äntligen dags att bygga en liten och kompetent HTPC som kan göra allt det där som jag vill kunna göra, och kanske lite till...

Efter ett par veckors (läs månaders...) velande så har jag nu fastnat för ett antal produkter och beställningen gick iväg i tisdags, igår kom allt utom processorn och och kylaren till densamma. Posten strulade till det och missade att köra ut paketet till mitt utlämningsställe...

Projekt Höstrusk ska innehålla följande:

Chassi:
Streacom F1C Evo

Moderkort:
Asus P8Z77-I Deluxe

Processor:
Intel i3 3225

Minnen:
Corsair Vengeance LP Blue 1600MHz 2x4GB

Hårddisk:
Corsair Force GT 120GB (Kommer inte matcha färgmässigt, men jag hade en över...)

Kylare:
Scythe Kozuti

Nätagg:
Streacom ST-NANO150

Jag hoppas kunna bjuda på lite bilder och intryck om hur dessa komponenter fungerar tillsammans under ett par veckor framöver. Om någon önskar bilder på något specifikt eller har frågor så är det bara att skriva så ska jag se vad jag kan göra!

Projekt Höstrusk

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Ser verkligen fram emot fortsättningen

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Lite overkill moderkort med den prollen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

hur ska du kyla cpun?
kan man få in ett trinity bygge i en sån här lite plutt ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jäkligt trevligt bygge!

En sak bara, på Streacoms hemsida står följande "Max CPU cooler height: 34mm without 2nd SSD (24mm with 2nd SSD installed)". Vad jag kan se är kylaren du valt 40mm hög? Vilket innebär att den inte kommer passa om du inte planerar att skippa 2.5 tums enheten?

Mvh Terrakowski

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av joshoa:

hur ska du kyla cpun?
kan man få in ett trinity bygge i en sån här lite plutt ?

Scythe Kozuti
Trinity i mITX format går bra såklart.

Skrivet av terrakowski:

Jäkligt trevligt bygge!

En sak bara, på Streacoms hemsida står följande "Max CPU cooler height: 34mm without 2nd SSD (24mm with 2nd SSD installed)". Vad jag kan se är kylaren du valt 40mm hög? Vilket innebär att den inte kommer passa om du inte planerar att skippa 2.5 tums enheten?

Mvh Terrakowski

Han ska skippa vaggan för den optiska enheten och sätta SSD:n på sidan av moderkortet istället. Moderkort____ [| SSd

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Scythe Kozuti
Trinity i mITX format går bra såklart.

Han ska skippa vaggan för den optiska enheten och sätta SSD:n på sidan av moderkortet istället. Moderkort____ [| SSd

Tänkte mest på ventilationen, en spelar man på en trinity lär den väl värmas upp rätt bra där om man inte får ut luften,

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Fin dator!

Vet du vad skillnaden är mellan den vanliga F1C och EVOn, mer än placeringen av ejectknappen?

Jag ska ha DVD till min och jag behöver veta om knappplaceringen på själva DVD-läsaren har betydelse.

Permalänk

Vilken söt liten dator du har!

Permalänk

Lycka till med dedär chassit. Jag körde ett passivt asus mobo med inbyggd cpu i en sån men lyckades aldrig bli av med värmen...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Gillar ditt bygge, funderar på något liknande själv. Tänkte passa på att fråga ifall du har testat spela upp hd från viaplay eller liknande tjänst som använder silverlight? Isf fungerade det bra?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk

Tänkte bara kolla om du vill slänga upp lite bilder på datorn färdigbyggd med kylaren på osv .. Är väldigt intresserad av detta chassi och är väldigt nyfiken över hur det gick för dig