Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Lite för låg dmg och/eller ingen crit så inga enorma mängder, Runt 3-5 miljoner kanske?

Ok, trodde inte damage hade speciellt stor betydelse då den mest kommer från sprint/tornados (om man nu använder den builden)! Men visst, det saknas crit på den så det drar ju ner lite! Aja, lägger ut den så får vi se var den landar! Tack för ditt svar ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

http://tinypic.com/r/2vc6jyt/6

Denna har ja haft otroligt svårt att sälja. När ja först lade ut den så var den billigaste i närheten 25M, varvid ja satte den för 12500000 BID, 17 500 000 buyout, ingen köpare...

har nu sänkt till 7500000 buyout (ligger på AH), fortfarande ingen köpare....visst dexterity antalet e lågt, men priset e också lågt, du får hög crit chance, crit dam, attack speed, cold resist (gjuten för en cold res munk)....

Någon som kan värdera det FAKTISKA värdet på dessa handskar, otroligt tråkigt att de inte säljer

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

http://tinypic.com/r/2vc6jyt/6

Denna har ja haft otroligt svårt att sälja. När ja först lade ut den så var den billigaste i närheten 25M, varvid ja satte den för 12500000 BID, 17 500 000 buyout, ingen köpare...

har nu sänkt till 7500000 buyout (ligger på AH), fortfarande ingen köpare....visst dexterity antalet e lågt, men priset e också lågt, du får hög crit chance, crit dam, attack speed, cold resist (gjuten för en cold res munk)....

Någon som kan värdera det FAKTISKA värdet på dessa handskar, otroligt tråkigt att de inte säljer

Jag sålde ett par liknande fast med lite bättre stats för ca 10m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

http://tinypic.com/r/2vc6jyt/6

Denna har ja haft otroligt svårt att sälja. När ja först lade ut den så var den billigaste i närheten 25M, varvid ja satte den för 12500000 BID, 17 500 000 buyout, ingen köpare...

har nu sänkt till 7500000 buyout (ligger på AH), fortfarande ingen köpare....visst dexterity antalet e lågt, men priset e också lågt, du får hög crit chance, crit dam, attack speed, cold resist (gjuten för en cold res munk)....

Någon som kan värdera det FAKTISKA värdet på dessa handskar, otroligt tråkigt att de inte säljer

Priset är inte lågt. Vitality är såpass lågt att det är nästintill irrelevant för EHP, enstaka elemental resist saknar helt värde och GF värderas inte särskilt högt.
Det är tämligen enkelt att hitta handskar som generellt ger mer skada för runt miljonen på AH, och skippar man alla stats förutom critchans, critdmg och IAS så kan man köpa motsvarande för ~300k.
Vem är det som kan tänkas köpa handskarna? Någon som idag springer omkring på låg MP och letar efter en uppgradering av skada, absolut. Denna person kan då uppgradera till ett par lika bra för en miljon och kommer naturligtvis inte betala 7.5m för dina. Någon som springer omkring på hög MP och behöver en uppgradering av skada/EHP, inte en chans. En sådan person spar sina slantar till en uppgradering som faktiskt håller ett tag, de du säljer är helt enkelt alltför svaga för att vara del av någons end gear.
Du kan säkerligen få några miljoner för dem om du fortsätter lista dem med hög BO men det kan nog ta åtskilliga dagar eller veckor innan "rätt" köpare snubblar på dem, eller så sänker du dina förväntningar till en mer realistisk nivå om du vill ha dem sålda någorlunda snart.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Jag sålde ett par liknande fast med lite bättre stats för ca 10m

Skrivet av twit:

Priset är inte lågt. Vitality är såpass lågt att det är nästintill irrelevant för EHP, enstaka elemental resist saknar helt värde och GF värderas inte särskilt högt.
Det är tämligen enkelt att hitta handskar som generellt ger mer skada för runt miljonen på AH, och skippar man alla stats förutom critchans, critdmg och IAS så kan man köpa motsvarande för ~300k.
Vem är det som kan tänkas köpa handskarna? Någon som idag springer omkring på låg MP och letar efter en uppgradering av skada, absolut. Denna person kan då uppgradera till ett par lika bra för en miljon och kommer naturligtvis inte betala 7.5m för dina. Någon som springer omkring på hög MP och behöver en uppgradering av skada/EHP, inte en chans. En sådan person spar sina slantar till en uppgradering som faktiskt håller ett tag, de du säljer är helt enkelt alltför svaga för att vara del av någons end gear.
Du kan säkerligen få några miljoner för dem om du fortsätter lista dem med hög BO men det kan nog ta åtskilliga dagar eller veckor innan "rätt" köpare snubblar på dem, eller så sänker du dina förväntningar till en mer realistisk nivå om du vill ha dem sålda någorlunda snart.

Antar att ja försökt sälja dem för högt, så klart eftersom ja minskat priset med 2,5M varje period på 36H som gått....visste själv att vit o dexterity värdena var låga, men trodde ändå att de skulle sälja eftersom de har de övriga 3 gyllene statsen (crit chance, crit dam, IAS)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Spelade bara lite vid release och har nu börjat så smått igen så har ingen koll, finns det något värde alls i denna? Har bara spelat Barb. Blandade priser i AH och AR är jäkligt låg.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av uniboot:

Fick tio miljoner för den! ;D

Jäklar också, jag la ju ut mina för 2 miljoner och de hade ungefär samma stats som dina fast med 9% crit chance till Anade att jag underpricade dem när de såldes direkt. Nåja man lär ju sig av sina misstag.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Försöker igen då, vad kan man ta för denna?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Testar här om någon kan göra en bra värdering...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Försöker igen då, vad kan man ta för denna?

Det finns en snarlik på AH där auktionen slutar om tio minuter, håll koll på vad den landar på.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jag har tyvärr bara skrot-gear på mina gubbar men hittade både en staff och en crossbow i samma runda (efter ca 100 rundor utan något alls). Jag rasslade även runt med min sopkassa barbar och någon vänlig själ kastade åt mig lite gear vilket aldrig har hänt förut. Fick ett Set item Svärd av honom. Någon som vet ungefär hur mycket grejjerna är värda?

Permalänk
Inaktiv

Känns BiS

Permalänk
Medlem

Bara om du inte använder ngt set såsom nats / innas.... vilket ger dig bättre setbonusar än denna, men den var sjukt nice

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Followeritem får du ingenting för. Vendor direkt.

Fick 490k för den så värdelös var den inte..

Permalänk
Medlem

Vad är dessa värda tro?

1

2

3

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på brimstones tyvärr. Kan ju ha fel men känns rätt.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Spara skölden då den har crit chance, inte säker på exakt vad en stormshield med crit går för men är antagligen värt att kolla upp. De andra två är tyvärr vendortrash

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk

Som sagt skölden är nog värd i alla fall 5mil+ medan de andra 2 är brimstones.

Permalänk

Känns spontant som jackpot då det inte finns något jämförbart på ah och alla stats är bra (tänk om den haft ias istället för ad ) samt förhållandevis höga, några gissningar om prisklass?

Permalänk
Medlem

e det fortfarande folk som använder sköld? det känns som att antigen kör folk med skorn eller dual wield ju.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Skrivet av MrJiM:

e det fortfarande folk som använder sköld? det känns som att antigen kör folk med skorn eller dual wield ju.

Sålde en stormshield med typ 260 str och 150 vit samt 32% block för 25 miljoner för nån vecka sen så visst finns det folk som använder sköld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Sålde en stormshield med typ 260 str och 150 vit samt 32% block för 25 miljoner för nån vecka sen så visst finns det folk som använder sköld.

jävlar! ska nog sluta göra brimstones av sköldar av ren princip. :/

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Har dessa 2 Echoing furys på min WW barb nu. En ska jag använda själv och en ska jag sälja? Men vad är de värda ungefär? Och vilken ska jag använda själv?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av PezFTW:

http://i.imgur.com/EgmnY.png

Har dessa 2 Echoing furys på min WW barb nu. En ska jag använda själv och en ska jag sälja? Men vad är de värda ungefär? Och vilken ska jag använda själv?

Rätta mig om jag har fel någon, men "increases attack speed by 9%" i den högra är väl redan inräknad i dps:en på vapnet?

Alltså ta den vänstra, då den har högre dps och du får hp.

Sen har jag aldrig sett "+0,25 attacks per second" förr. Är det också redan inräknat?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Rätta mig om jag har fel någon, men "increases attack speed by 9%" i den högra är väl redan inräknad i dps:en på vapnet?

Alltså ta den vänstra, då den har högre dps och du får hp.

Sen har jag aldrig sett "+0,25 attacks per second" förr. Är det också redan inräknat?

att spd e viktigt som fan på offhand för ww barb om jag inte har fel. man typ väljer högre att spd före dmg.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Priset är inte lågt. Vitality är såpass lågt att det är nästintill irrelevant för EHP, enstaka elemental resist saknar helt värde och GF värderas inte särskilt högt.
Det är tämligen enkelt att hitta handskar som generellt ger mer skada för runt miljonen på AH, och skippar man alla stats förutom critchans, critdmg och IAS så kan man köpa motsvarande för ~300k.
Vem är det som kan tänkas köpa handskarna? Någon som idag springer omkring på låg MP och letar efter en uppgradering av skada, absolut. Denna person kan då uppgradera till ett par lika bra för en miljon och kommer naturligtvis inte betala 7.5m för dina. Någon som springer omkring på hög MP och behöver en uppgradering av skada/EHP, inte en chans. En sådan person spar sina slantar till en uppgradering som faktiskt håller ett tag, de du säljer är helt enkelt alltför svaga för att vara del av någons end gear.
Du kan säkerligen få några miljoner för dem om du fortsätter lista dem med hög BO men det kan nog ta åtskilliga dagar eller veckor innan "rätt" köpare snubblar på dem, eller så sänker du dina förväntningar till en mer realistisk nivå om du vill ha dem sålda någorlunda snart.

Skrivet av dj_aleks:

Jag sålde ett par liknande fast med lite bättre stats för ca 10m

Fick handskarna tillslut sålda för 5,250 M, efter 15% bortdraget

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Hittades dem med en halvtimmas mellanrum.. hade en mf på 280 typ

Handskarna kan vara värda en del va?

Yxan är väl inget märkvärdigt om man inte är fire wiz

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

att spd e viktigt som fan på offhand för ww barb om jag inte har fel. man typ väljer högre att spd före dmg.

Attack speed överlag är viktigt för ww barb, de tornados som spawnas från sprint tar sin damage från mainhand, men hur många gånger de tickar beror på vilken APS du har när du sprintar och när du kör whirlwind så slår du varannat slag med MH och varannat med OH så ibland kommer de ticka enligt MH och ibland enligt OH.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Möjligt att du kan få ngnting för handskarna pga väldigt hög dexterity + Max crit chance. Dock saknar de crit dam och/eller attack speed och/eller all resist så de e inte värda asmkt

Bältet skulle ja inte ge mkt för... En barb som vill ha t.ex mkt vit på bältet vill högst troligen också ha all resist...

Bara att högerklicka på itemet och välj search similar items så får du upp liknande items

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]