Microsoft gör inte DirectX 11.1 för Windows 7

Permalänk
Avstängd

Det är ju uselt måste jag säga. Windows 7 är ju det populäraste OS'et just nu, istället för att tvinga folk att köpa W8 så kan dom väl även uppdatera Windows 7? Dom tjänar väl pengar på varje såld Windows 7 utgåva också eller?

Känns som att dom skjuter sig själva i foten.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Då menar du "det perfekta operativsystemet för thunderboy88", för jag kan garantera att allas mjukvarubehov inte är i närheten av att täckas upp av linux

kan så vara, men jag vet då många as bra program rent ut sagt som icke fungerar nå bra med windows heller. men som sagt i Windows kan man ju inte ändra saker hur man vill vilket du kan göra i Linux försök hitta den friheten hos MS eller Äpplet.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

kan så vara, men jag vet då många as bra program rent ut sagt som icke fungerar nå bra med windows heller. men som sagt i Windows kan man ju inte ändra saker hur man vill vilket du kan göra i Linux försök hitta den friheten hos MS eller Äpplet.

Ja om man har lätt för att koda och kompilera om systemet så kan man ändra det mesta, men hur många fixar det?
Själv skulle jag jättegärna vilja ändra så att knapparna minimize, maximize och close hamnar på höger sida av fönstret i Ubuntu Unity ÄVEN i maximerat läge. Fixa det åt mig så blir jag glad

Och ja, det är lätt att flytta på knapparna med inställningar, men det gäller tyvärr inte i maximerat läge.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Hur ska någon kunna ta Linux på allvar när ni själva och självaste Torvalds inte kan komma överens om vilken distro det är som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ja om man har lätt för att koda och kompilera om systemet så kan man ändra det mesta, men hur många fixar det?
Själv skulle jag jättegärna vilja ändra så att knapparna minimize, maximize och close hamnar på höger sida av fönstret i Ubuntu Unity ÄVEN i maximerat läge. Fixa det åt mig så blir jag glad

Och ja, det är lätt att flytta på knapparna med inställningar, men det gäller tyvärr inte i maximerat läge.

Vet inte med unity eftersom jag vägrar använda skiten. Men med gnome så kan man ändra det i gconf-editor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vet inte med unity eftersom jag vägrar använda skiten. Men med gnome så kan man ändra det i gconf-editor.

Själv gillar jag faktiskt unity, med undantag för knapparna som de så gärna vill ha på vänster sida ala OSX-stil.
Finns massor med guider på nätet om hur man ändrar detta snabbt och lätt och visst funkar det, men så fort man maximerar fönstret så hamnar skiten på vänster sida igen tills det att man återgått till fönsterläge.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Och så blev detta en tråd om Linux...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Själv gillar jag faktiskt unity, med undantag för knapparna som de så gärna vill ha på vänster sida ala OSX-stil.
Finns massor med guider på nätet om hur man ändrar detta snabbt och lätt och visst funkar det, men så fort man maximerar fönstret så hamnar skiten på vänster sida igen tills det att man återgått till fönsterläge.

Ja smaken är som baken.
Låter som en bugg i unity då. Är den rapporterad isf?
(Lite off T)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Hur ska någon kunna ta Linux på allvar när ni själva och självaste Torvalds inte kan komma överens om vilken distro det är som gäller.

Tror nog att de flesta kan hålla med om att Debian är en solid grund, även om många kör med Ubuntus något mindre stabila modifikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Tror nog att de flesta kan hålla med om att Debian är en solid grund, även om många kör med Ubuntus något mindre stabila modifikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det håller jag med om. Alltid gillat distributioner baserade på debian. Gillar .deb-filer och jag gillar apt-get osv.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Ni funderar inte på att ta Linux snackat i rätt forum?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arie:

Ni funderar inte på att ta Linux snackat i rätt forum?

haha vi vill ju bara påvisa att man behöver inte DX11.1 när man kan istället försöka framhäva utvecklarna att köra det mycket roligare OpenGL och att Linux är bättre än windows iaf i frågan om Frihet och möjligheter att skapa sitt egna kryp in.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Tur att ni hittade en tråd som enbart handlar om Windows för att påvisa det då ! Linux är är Guds skapelse men, "does it just work? " Nej.

Förövrigt så har Microsoft bestämts sig av Windows 7 nu ska få någon form av Directx 11.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Förövrigt så har Microsoft bestämts sig av Windows 7 nu ska få någon form av Directx 11.1.

Var läser du det?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Var läser du det?

http://blogs.msdn.com/b/chuckw/archive/2012/11/14/directx-11-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Tur att ni hittade en tråd som enbart handlar om Windows för att påvisa det då ! Linux är är Guds skapelse men, "does it just work? " Nej.

Förövrigt så har Microsoft bestämts sig av Windows 7 nu ska få någon form av Directx 11.1.

Ersatte Windows med linux på frugans bärbara. Blev så trött på att behöva hjälpa henne stup i kvarten. Med ubuntu så slipper jag det i princip helt och hållet. Det bara funkar.. + bättre batteritid enligt henne.

Någon form av 11.1? Har du någon länk där man kan läsa mer om vad det är för något?
Edit: nevermind

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Ersatte Windows med linux på frugans bärbara. Blev så trött på att behöva hjälpa henne stup i kvarten. Med ubuntu så slipper jag det i princip helt och hållet. Det bara funkar.. + bättre batteritid enligt henne.

Vad fint, men du postade fel: http://www.sweclockers.com/forum/17-linux-och-ovriga-operativ...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tack

Permalänk
Avstängd

haters are gona hate linux jämt liksom men det beror på att dom atingen inte har givit linux en rejäl chans, eller så har dom aldrig ens testat det

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

haters are gona hate linux jämt liksom men det beror på att dom atingen inte har givit linux en rejäl chans, eller så har dom aldrig ens testat det

Eller så har vi olika operativsystem på olika burkar, och vet vad som passar oss bäst i olika lägen.
Man MÅSTE inte välja en sak som man älskar, och sedan hata resten.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Eller så har vi olika operativsystem på olika burkar, och vet vad som passar oss bäst i olika lägen.
Man MÅSTE inte välja en sak som man älskar, och sedan hata resten.

Helt sant. Ska man ha en burk dedikerad för gaming så självklart kör man Windows, något annat vore dumt. Har man en annan dator för surf och videouppspelning så funkar Linux perfekt. Känns liksom onödigt att kasta ut pengar på Windows för en dator som klarar sig utmärkt på Linux.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Helt sant. Ska man ha en burk dedikerad för gaming så självklart kör man Windows, något annat vore dumt. Har man en annan dator för surf och videouppspelning så funkar Linux perfekt. Känns liksom onödigt att kasta ut pengar på Windows för en dator som klarar sig utmärkt på Linux.

inte köpt windows sedan XP kom ut, kört dock diverse XP varianter, typ 2FastXP / XP64(som sög förövrigt i frågan om drivare). sedan blev det en snabb titt på Vista som inte fick något grepp om min dator utan vart ArchLinux och Ubuntu som senare fick se sig utkörd utav MINT

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Arie:

Tur att ni hittade en tråd som enbart handlar om Windows för att påvisa det då ! Linux är är Guds skapelse men, "does it just work? " Nej.

Förövrigt så har Microsoft bestämts sig av Windows 7 nu ska få någon form av Directx 11.1.

Inte så oväntat, allt de sa var också att det inte DX11.1 inte var planerat för närvarande, vilket jag iofs också betvivlar.

Citat:

DirectX 11.1 is part of Windows 8, just like DirectX 11 was part of Windows 7. DirectX 11 was made available for Vista [...] but at this point there is no plan for DirectX 11.1 to be made available on Windows 7.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Pja, om folk inte vill ha Windows 8 trots löjligt rabatterat pris och mördande reklam, kanske de ändrar sig om de inte kan få... öhm, finns det några "must have" funktioner i DX11.1?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Mycket krig om gränssnittet: barnprogrammet bloated Barbapappafönster i win8.
Kan man välja sin egen startupsound nu eller är det lika svårt som med win7 att byta ut?

DirectX 11.1 stödet i win7 verkar vara ha med KB2670838 att göra, men hittar den inte i windows update, eller historik.
Dock så har jag aldrig uppdaterat Explorer mer än bara säkerhetshål då jag inte använder den.

Däremot sidan: http://windows7forums.com/software-updates/86771-dx11-1-windo...
Märkligt att ett 10 år gammalt spel blev snyggare med 11.1 som sägs i länken.
Med en länk till "a standalone prerelease update." http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35661

Någon som testat den?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!