Samsung visar upp 85-tums TV med 4K på CES 2013 i januari

Permalänk
Inaktiv

Måste inte alla anpassa sig, tex kameror som gör program och filmer etc etc. Måste kosta rätt mycket att byta ut allt antar jag. Jag är för 4k, men kommer ta lång tid innan det blir vanligt + att större nödvändigtvis inte är bättre! ;p

Ge mig datorskärmar med hög upplösning!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har läst den här artikeln?
http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57366319-221/why-4k-tvs-...

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Ja det är jätte synd om mig. Brukar ringa till dom olika kanalerna och skrika som en bebis som inte får sitt godis i mataffären- Precis så synd om mig är det.

då är det dags att växa upp

Permalänk

Dom flesta här snackar om att vilja ha 4k till datorskärmar!
Fördelarna tack?

Men vad ska man använda skärmen till? Surfa?
Finns väll inga spel med den upplösningen? Eller kommande. Om det fanns, dom flesta vill ju ha 27 tum datorskärm, minst 60fps i spel, Men får vänta bra länge till det finns grafikkort som orkar driva det! och dom flesta vill bara ha ett kort.

Och ladda ner en blueray film med 4k, +70Gig, även vi som sitter med 100mbit linor så kommer detta ta en välldigt lång tid. (Men vändpukten för filmförsäljningen kanske) Då får vi sitta vid datorn och kolla filmen.

Men det finns iaf billiga hdmi kablar som klarar 4k:http://mypi.se/hdmi-kabel-1

Permalänk
Medlem

Nej, tittar knappt tv. En datorskärm däremot.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Nej, tittar knappt tv. En datorskärm däremot.

Precis som alla andra här på SC gissar jag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalasta:

Vilket troll då, total retard.

Permalänk
Medlem

Desto tidigare de börjar sälja 4k, desto bättre

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Helt orimligt är det inte att streama.

Om man kollar på en normal 1080p film idag så ligger dom på ca 16gb för 1.5h

Det är ca 3mbyte/s

4k blir då ca 12mbyte/s

DVS 96mbit :>

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkstrom:

Helt orimligt är det inte att streama.

Om man kollar på en normal 1080p film idag så ligger dom på ca 16gb för 1.5h

Det är ca 3mbyte/s

4k blir då ca 12mbyte/s

DVS 96mbit :>

Inte BD, de tar betydligt mer plats. Max bitrate för en BD är 40 Mb/s vilket nästan är dubbelt upp mot 24 Mb/s som du säger.

Att tänka på är att det är rätt många som sitter med ADSL/VDSL och de kommer inte upp i närheten vad som krävs. Även om det går att buffra så skulle folk nog bli rätt irriterade om det är säg 10-15 minuters väntan innan filmen startar.

Permalänk

@darkstrom

Det där stämmer inte i praktiken.

Det kan dippa upp till 50MB/s (ca 400mb) lite beroende på vad som visas.

Det är ju bara att testa att streama en film MED surroundljud i bästa kvalitet, det *kan* hacka till även med 512mb / 64 MB.

edit / bra scener att testa max på är t.ex där dom zoomar in från en satellit ned så man ser en massa hus, eller flera träd som täcker största delen av bilden gärna där det blåser lite så alla löv rör sig. Här börjar det hacka även med en buffer på 600MB (4800mb)

Permalänk

Ah det är klart. Tänkte inte längre än näsan där
I stand corrected!

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

finns redan ute
såg en 70tums 1080p tv på elgiggan för 27k eller om det va 24k

Ja men den ar skit, ska ju saklart vara nagot innanfor.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anon@tor:

Vilket troll då, total retard.

Jag tyckte det var ovanligt förnuftiga ord. Lite tanke bakom ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har en 32" med 720p. Känner inte att jag behöver högre upplösning än så när jag kollar på film från drygt två meters avstånd.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Skrivet av snakedad:

Har en 32" med 720p. Känner inte att jag behöver högre upplösning än så när jag kollar på film från drygt två meters avstånd.

Min 59 har 1080p och en film som har bra kvalite racker med 720p aven for mig, synd bara alla TV kanaler inte ar I HD.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

PFFFT

Samsung borde nog testa en lögndetektor.
Panasonic har redan en 4K skärm, och den är inte någon köks-tv på 85" utan briljerar med 152".
Vad än koreanerna kommer med, så har Japanerna redan fixat det minst 1 år tidigare.

Alright Panasonicen är ingen tv apparat utan istället en skärm, MEN hur många utnyttjar tv funktionen i en tv dom är lätträknade,
de flesta kör med digitalbox inkopplad och då räknas tvn likförbannat som skärm, för ingen skulle väl vara p12 nog att kalla en Philips 190X för tv?

Dessutom känner vi ju Samsung som är en parodi av Apple på tv-fronten, överpris på B-vara.

http://business.panasonic.co.uk/visual-system/our-4k2k-plasma...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

En sak som är bra med upplösningen är ju också att man inte behöver glasögon för 3D material.