"Vilket grafikkort för X kronor"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Tack så mycket för all hjälp, ett PowerColor 7950 är beställt!

Permalänk
Medlem

Har sen budget dator till sonen:

Prolle: Phonom II X4 945 BE
Nätagg: Kommer inte ihåg men det är känt märke och på 600W.
Upplösning 1680 x 1050 (ja han har en gammal skärm)
Spel han kommer spela: Tja. idag kör han Minecraft, L4d2, Bordelands 2.
Budget 1000:- Nytt eller begagnat spelar mindre roll, helst under 1000:-
Om begagnat länka gärna till annons..

Jag hade ett GT 520 liggande som jag slängde i datorn när jag byggde ihop den.
Än så länge har alla spel fungerat med det kortet, men det är ju precis...

Kraven är ju inte att maxa allt, utan kunna spela nyare spel någorlunda flytande.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk

Strömsnål och tyst, men ändå någolunda kraftig

Jag planerar att bygga en ny dator som skall vara strömsnål och tyst, men ändå någolunda kraftig, men jag har ingen som helst koll på grafikkort så jag skulle önska lite råd.

Jag har mer eller mindre bestämt mig för följande:
*CPU= Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
*PSU= Bestämmer det när jag vet hur mycke ström systemet kommer dra.
*Moderkort= MSI Z77A-G45 ATX
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: kanske inte de allra senaste, just nu kör jag Fallou NV o Portal 2. Skulle jag plocka upp nått nyare spel så måste jag inte spela med de högsta grafikinställningarna. I övrigt kommer det mest grafik-presterande vara Photoshop och SketchUp
*Vilken upplösning du spelar i.
*Din ungerfärliga budget: Priset har inte så stor betydelse, men lågt pris är ju alltid trevligt.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nja, helst inte.

Jag kommer ha två inkopplade skärmar så två DVI utgångar är ett krav, men det brukar ju sällan vara ett problem nu för tiden.

Så är det någon som har något förslag på ett passande kort så skulle jag vara tacksam.

Permalänk
Medlem

Har lovat att grabben ska få va med o spela BF3, och jag skulle vilja ha förslag på ett nytt graffe kort.

Komponenterna i datorn.

Intel® Core i5 3570K, 3.4GHz, 6MB
Corsair Vengeance minne - 8 GB - DIMM 240-pin - DDR3 x2
ASUS P8Z77-I DELUXE
CORSAIR POWER SUPPLY 650W TX M

Hela klabbet sitter i ett Bitfenix prodidgy chassi så kortet kan inte ta mer än två kortplatser, & vid har 3000:- att handla för, tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Har sen budget dator till sonen:

Prolle: Phonom II X4 945 BE
Nätagg: Kommer inte ihåg men det är känt märke och på 600W.
Upplösning 1680 x 1050 (ja han har en gammal skärm)
Spel han kommer spela: Tja. idag kör han Minecraft, L4d2, Bordelands 2.
Budget 1000:- Nytt eller begagnat spelar mindre roll, helst under 1000:-
Om begagnat länka gärna till annons..

Jag hade ett GT 520 liggande som jag slängde i datorn när jag byggde ihop den.
Än så länge har alla spel fungerat med det kortet, men det är ju precis...

Kraven är ju inte att maxa allt, utan kunna spela nyare spel någorlunda flytande.

Jag hade nog tittat efter begagnat med garanti kvar, eventuellt ett eVGA eller annat märke med lång extra garantitid eller som är kända för bra service.

1000:- är precis under vad man kan få vettigt i grafikkortsväg, nytt då. Om man inte har tur vid generationsskifte som ett 6950 för 1100:- (!)

Vill du ha lite hjälp att höka så PM:a mig. Glöm inte nämna var du bor etc så ska jag nog kunna hjälpa till mellan alla mina egna scanningar

EDTI #1: Kom på att ska man köpa begagnat så gäller det att vara snabb, hittar man något vettigt på blocket/swec marknad så gäller det att ta chansen direkt. Jag har missat flera för att jag är så seg.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Har lovat att grabben ska få va med o spela BF3, och jag skulle vilja ha förslag på ett nytt graffe kort.

Komponenterna i datorn.

Intel® Core i5 3570K, 3.4GHz, 6MB
Corsair Vengeance minne - 8 GB - DIMM 240-pin - DDR3 x2
ASUS P8Z77-I DELUXE
CORSAIR POWER SUPPLY 650W TX M

Hela klabbet sitter i ett Bitfenix prodidgy chassi så kortet kan inte ta mer än två kortplatser, & vid har 3000:- att handla för, tack på förhand!

Lite över budget men bra http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_670_oc_2gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-20304411?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_se. Tror sweclockare kan få 5% rabbat också SWEC1112.

Annars finns t.ex. http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_660ti_dircetcu_ii_top_2gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-21417321?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_se

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga 670 helt klart!

Tycker personligen att 660Ti är ganska dyrt i jämförelse med 670

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, blir nog ett 670 isåfall!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag hade nog tittat efter begagnat med garanti kvar, eventuellt ett eVGA eller annat märke med lång extra garantitid eller som är kända för bra service.

1000:- är precis under vad man kan få vettigt i grafikkortsväg, nytt då. Om man inte har tur vid generationsskifte som ett 6950 för 1100:- (!)

Vill du ha lite hjälp att höka så PM:a mig. Glöm inte nämna var du bor etc så ska jag nog kunna hjälpa till mellan alla mina egna scanningar

EDTI #1: Kom på att ska man köpa begagnat så gäller det att vara snabb, hittar man något vettigt på blocket/swec marknad så gäller det att ta chansen direkt. Jag har missat flera för att jag är så seg.

Vad ligger ett vettigt nytt på då? Säg max 1500:- vilket gäller då?

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

*CPU= i7 920
*PSU= Corsair HX 650W
*Moderkort= Gigabyte GA-EX58 Extreme
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela.
För tillfället främst Skyrim, CoD BO2 och GW2, men jag vill att det ska klara av nyare spel ett par år framåt.

*Vilken upplösning du spelar i. 1920x1080, men vill kunna spela på högre upplösning/fler skärmar senare.
*Din ungerfärliga budget: Runt 2000kr. Ett prisvärt kort framför allt.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ganska.
Isåfall:
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Kanske.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Kanske.

Nuvarande kortet (HD5770) börjar ge upp. Behöver ett nytt rätt snart, men som student så badar man tyvärr inte i pengar. Kan som mest sträcka mig till 2000, men priset får gärna vara lägre. Det ska hålla måttet ett par år framåt. Tillverkare eller märke spelar ingen roll sålänge kortet är prisvärt.

Ljudnivån är relativt viktig, och även om jag inte riktigt har råd att lägga extra för tystare kylning så spelar det ändå in.

Har noll koll på grafikkort, men jag har kollat runt lite och hittat:
http://www.inet.se/produkt/5409664/gigabyte-geforce-gtx-660-2... - Ungefär vad jag hade tänkt mig i prisväg.
http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7870_ghz_editi... - I dyraste laget, Är prestandavinsten värd de 200Kr man lägger över GTX660?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161578-sapphire_radeo... - Attraktivt pris. Hur står den sig mot ovanstående kort? Hur tacklar den de senaste titlarna?

Finns det bättre förslag på kort? Liknande kort med bättre ljudnivåer för samma pris? All hjälp mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Vad ligger ett vettigt nytt på då? Säg max 1500:- vilket gäller då?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161578-sapphire_radeo... är ett bra kort både prismässigt och prestandamässigt. billigare kort än så tycker jag nog inte är värda att köpa nytt, då får du mer prestanda begagnat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

GTX 660 vs ATI 7850 - Max 2000 kr på cdon

*CPU= I5 3550
*PSU= Corsair VX 450 80+
*Moderkort= Gigabyte Z77-DS3H
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E 3.0
*Vilka spel du ska spela. WoW, Civ 5, Max Payne samt nysläppta Hitman
*Vilken upplösning du spelar i. Just nu 1280x1024 1 Skärm. Kan dock bli byte till 1920x1080 snart.
*Din ungerfärliga budget 2000 kr är taket
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ja.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Ska köpa nytt grafikkort på cdon. Eftersom jag vill ha ett tyst så lutar jag åt ett Asus med DCII-kylaren. Det här är väl mitt huvudalternativ: http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_660_directcu_ii...

1853 kr inkl swec-rabatt och frakt. Ett 660 TI med DCII-kylaren blir för dyrt. Har ett HD 5670 kort i dag och det lär inte orka med Hitman... (Till WoW MoP fungerar det helt okej på Ultra).

Permalänk
Medlem

*CPU= Intel Core i7-3770K @ 4.7Ghz
*RAM= Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB (4x4GB)
*PSU= Fractal Design Newton R2, 800W PSU
*Moderkort= Asus P8Z77-V Deluxe
*CF/SLi= Ja men kör helst bara ett kort.
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: TUNGT moddat Skyrim och vill köra nya spel med högsta grafikinställningar.
*Vad du har för skärm: Samsung 23" LED S23A700D
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1080
*Din ungerfärliga budget: 3000-4000kr
* Nuvarande kort: XFX ATI HD6970 2GB XXX Edition
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nja, det skadar förstås inte men är inte det viktigaste.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Vist.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Jajamensan.

* Övrigt: Kör allra helst Nvidia kort, mitt nuvarande kort var mitt första ATI kort och har funkat bra att spela med men jag kör även Linux på datorn och det funkar rätt kasst med ATI kort.

Har precis betalat av mitt nuvarande grafikkort och tänkte att man kanske skulle passa på att uppgradera, funtar på ett KFA2 GeForce GTX 670 EX OC 2GB men jag tänkte kolla om ni har några andra förslag. Är det puckat att byta kort över huvudtaget eller borde jag kanske inte va så ivrig och vänta lite?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K CPU @ 4.7GHz | Phanteks PH-TC14PE | P8Z77-Deluxe | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB (4x4GB) | ASUS GeForce GTX 680 DirectCU II TOP | Samsung 23" LED S23A700D (120Hz) | Fractal Design Newton R2, 800W PSU | Toshiba THNSNC256GBSJ 256GB SSD | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNDO_2000:

Jag planerar att bygga en ny dator som skall vara strömsnål och tyst, men ändå någolunda kraftig, men jag har ingen som helst koll på grafikkort så jag skulle önska lite råd.

Jag har mer eller mindre bestämt mig för följande:
*CPU= Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
*PSU= Bestämmer det när jag vet hur mycke ström systemet kommer dra.
*Moderkort= MSI Z77A-G45 ATX
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: kanske inte de allra senaste, just nu kör jag Fallou NV o Portal 2. Skulle jag plocka upp nått nyare spel så måste jag inte spela med de högsta grafikinställningarna. I övrigt kommer det mest grafik-presterande vara Photoshop och SketchUp
*Vilken upplösning du spelar i.
*Din ungerfärliga budget: Priset har inte så stor betydelse, men lågt pris är ju alltid trevligt.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nja, helst inte.

Jag kommer ha två inkopplade skärmar så två DVI utgångar är ett krav, men det brukar ju sällan vara ett problem nu för tiden.

Så är det någon som har något förslag på ett passande kort så skulle jag vara tacksam.

http://cdon.se/hemelektronik/videocard-pci-express-amd_gigaby... har tillräcklig prestanda för nya spel, tyst kylare och lågt pris. är det ändå för dyrt tycker du så kanske http://www.inet.se/produkt/5409399/xfx-radeon-hd7770-1024mb-d... har tillräcklig prestanda och ljudnivå för dina önskemål, även om det egentligen är lite för långsamt för att vara ett bra spelkort enligt mig

Skrivet av OliverG:

*CPU= i7 920
*PSU= Corsair HX 650W
*Moderkort= Gigabyte GA-EX58 Extreme
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela.
För tillfället främst Skyrim, CoD BO2 och GW2, men jag vill att det ska klara av nyare spel ett par år framåt.

*Vilken upplösning du spelar i. 1920x1080, men vill kunna spela på högre upplösning/fler skärmar senare.
*Din ungerfärliga budget: Runt 2000kr. Ett prisvärt kort framför allt.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ganska.
Isåfall:
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Kanske.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Kanske.

Nuvarande kortet (HD5770) börjar ge upp. Behöver ett nytt rätt snart, men som student så badar man tyvärr inte i pengar. Kan som mest sträcka mig till 2000, men priset får gärna vara lägre. Det ska hålla måttet ett par år framåt. Tillverkare eller märke spelar ingen roll sålänge kortet är prisvärt.

Ljudnivån är relativt viktig, och även om jag inte riktigt har råd att lägga extra för tystare kylning så spelar det ändå in.

Har noll koll på grafikkort, men jag har kollat runt lite och hittat:
http://www.inet.se/produkt/5409664/gigabyte-geforce-gtx-660-2... - Ungefär vad jag hade tänkt mig i prisväg.
http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7870_ghz_editi... - I dyraste laget, Är prestandavinsten värd de 200Kr man lägger över GTX660?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161578-sapphire_radeo... - Attraktivt pris. Hur står den sig mot ovanstående kort? Hur tacklar den de senaste titlarna?

Finns det bättre förslag på kort? Liknande kort med bättre ljudnivåer för samma pris? All hjälp mottages tacksamt.

http://www.inet.se/produkt/5409664/gigabyte-geforce-gtx-660-2... är nog det bästa valet för dig, med både bra prestanda, bra kylare och bra pris. det är dock inget kort jag skulle vilja spela i höga inställningar på flera skärmar med, det vet jag inte riktigt om det orkar med.

Skrivet av fredl:

*CPU= I5 3550
*PSU= Corsair VX 450 80+
*Moderkort= Gigabyte Z77-DS3H
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E 3.0
*Vilka spel du ska spela. WoW, Civ 5, Max Payne samt nysläppta Hitman
*Vilken upplösning du spelar i. Just nu 1280x1024 1 Skärm. Kan dock bli byte till 1920x1080 snart.
*Din ungerfärliga budget 2000 kr är taket
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ja.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Ska köpa nytt grafikkort på cdon. Eftersom jag vill ha ett tyst så lutar jag åt ett Asus med DCII-kylaren. Det här är väl mitt huvudalternativ: http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_660_directcu_ii...

1853 kr inkl swec-rabatt och frakt. Ett 660 TI med DCII-kylaren blir för dyrt. Har ett HD 5670 kort i dag och det lär inte orka med Hitman... (Till WoW MoP fungerar det helt okej på Ultra).

kör på ett asus 660 du som du tittat på, det är ett bra val

Skrivet av Benzinex:

*CPU= Intel Core i7-3770K @ 4.7Ghz
*RAM= Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB (4x4GB)
*PSU= Fractal Design Newton R2, 800W PSU
*Moderkort= Asus P8Z77-V Deluxe
*CF/SLi= Ja men kör helst bara ett kort.
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: TUNGT moddat Skyrim och vill köra nya spel med högsta grafikinställningar.
*Vad du har för skärm: Samsung 23" LED S23A700D
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1080
*Din ungerfärliga budget: 3000-4000kr
* Nuvarande kort: XFX ATI HD6970 2GB XXX Edition
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nja, det skadar förstås inte men är inte det viktigaste.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Vist.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Jajamensan.

* Övrigt: Kör allra helst Nvidia kort, mitt nuvarande kort var mitt första ATI kort och har funkat bra att spela med men jag kör även Linux på datorn och det funkar rätt kasst med ATI kort.

Har precis betalat av mitt nuvarande grafikkort och tänkte att man kanske skulle passa på att uppgradera, funtar på ett KFA2 GeForce GTX 670 EX OC 2GB men jag tänkte kolla om ni har några andra förslag. Är det puckat att byta kort över huvudtaget eller borde jag kanske inte va så ivrig och vänta lite?

amd väntas släppa nya prestandagrafikkort runt nyår, nvidia inte förrän i vår. eftersom du ville ha nvidia så är det alltså ett halvår du måste vänta för att få något bättre än vad du kan få idag

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_680_directcu_ii... går med sweclockersrabatt på 4080kr, maximal prestanda tillsammans med en fet, bra och tyst kylare

annars är det väl ett http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_670_oc_2gb_... det självklara valet av ett 670 som redan det ger 40-50% mer prestanda än ett 6970

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

amd väntas släppa nya prestandagrafikkort runt nyår, nvidia inte förrän i vår. eftersom du ville ha nvidia så är det alltså ett halvår du måste vänta för att få något bättre än vad du kan få idag

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_680_directcu_ii... går med sweclockersrabatt på 4080kr, maximal prestanda tillsammans med en fet, bra och tyst kylare

annars är det väl ett http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_670_oc_2gb_... det självklara valet av ett 670 som redan det ger 40-50% mer prestanda än ett 6970

Tack för ditt svar! funtar på lägga en extra 200kr på ditt 680 förslag och köra på ett http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_680_directcu_ii...
Ska man slå på stort så ska man Får se hur det blir nu när lönen kommer i morgon.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K CPU @ 4.7GHz | Phanteks PH-TC14PE | P8Z77-Deluxe | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB (4x4GB) | ASUS GeForce GTX 680 DirectCU II TOP | Samsung 23" LED S23A700D (120Hz) | Fractal Design Newton R2, 800W PSU | Toshiba THNSNC256GBSJ 256GB SSD | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Ska man slå till på ett HIS Radeon HD 7870 2GB GDDR5 för 1799kr ?

Jag uppgraderar från ett XFX 5870.
Säljer jag det nu kan man ju få slant, säljer jag det när 8k serien kommer får man nog inte en krona.
Då kan man kanske köpa ett till 7870 och köra CF

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Grabben önskar sig ett nytt grafikkort till sin dator han har hos sin mamma. Nu sitter det ett X1950XTX i som har hyfsat med kraft (för att vara så gammalt) men det är ju bara directX 9 stöd på det så en del spel vill inte starta upp ens (tror att det är därför iaf).

*CPU= Intel Core 2 Duo 2.4Ghz
*PSU= 500W
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Minecraft, Black Ops 2, m.m.
*Vilken upplösning du spelar i: Max upplösning 1600*900, han bryr sig inte om hur snygg grafiken är eller upplösningen, bara det flyter på bra.
*Din ungerfärliga budget: 12-1400.- Fan att man ska vara arbetslös. Vill ju köp ordentliga grejer till han egentligen.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

Permalänk
Avstängd

Mitt radeon 5770 börjar ta ut sin rätt, är ingen hardcore gamer men vill ändå ha lite mer att ge när det gäller spel, för max 2500:- vad ska jag välja? Ej begagnat. AMD eller Nvidia spelar ingen roll, bang for the bucket är det viktiga.. Har varit nöjd (och ibland missnöjd) ägare av båda märkena.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedeHog:

Grabben önskar sig ett nytt grafikkort till sin dator han har hos sin mamma. Nu sitter det ett X1950XTX i som har hyfsat med kraft (för att vara så gammalt) men det är ju bara directX 9 stöd på det så en del spel vill inte starta upp ens (tror att det är därför iaf).

*CPU= Intel Core 2 Duo 2.4Ghz
*PSU= 500W
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Minecraft, Black Ops 2, m.m.
*Vilken upplösning du spelar i: Max upplösning 1600*900, han bryr sig inte om hur snygg grafiken är eller upplösningen, bara det flyter på bra.
*Din ungerfärliga budget: 12-1400.- Fan att man ska vara arbetslös. Vill ju köp ordentliga grejer till han egentligen.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

http://www.inet.se/produkt/5409686/xfx-radeon-hd6870-1024mb

Skrivet av retro123:

Mitt radeon 5770 börjar ta ut sin rätt, är ingen hardcore gamer men vill ändå ha lite mer att ge när det gäller spel, för max 2500:- vad ska jag välja? Ej begagnat. AMD eller Nvidia spelar ingen roll, bang for the bucket är det viktiga.. Har varit nöjd (och ibland missnöjd) ägare av båda märkena.

660 ti eller 7950, finns delade åsikter där men båda är värda sin slant!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ivybridge:

660 ti eller 7950, finns delade åsikter där men båda är värda sin slant!

Tackar Ivyb , blev ett 660ti beställt.

Permalänk

Blev ett HIS Radeon HD 7870 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort.

Permalänk
Medlem

*CPU= i5 650
*PSU= 460w 80+ bronze
*Moderkort= Bra fråga! Något skräp som sitter i acers skräpdatorer
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. Bf3, cod mm
*Vilken upplösning du spelar i. 1080x1920
*Din ungerfärliga budget 2000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: nej
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Har ett 5850 nu

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

*CPU= (vad för processor du har) AMD FX(tm) - 8120 8 kärnig
*PSU= (nätagg) silver power sp ss500 500w (ska uppgradera till en 750 eller dyligt innan jag skaffar nytt grafikkort),
*Moderkort= (Vilket moderkort du har) gigabyte ga 990fxa -ud3 socker am3+
*CF/SLi= (Om ditt moderkort har stöd för Crossfire eller SLi) ja
*Gränssnitt= (Om du har PCI-E eller APG anslutningar för GPU) PCI E
*Vilka spel du ska spela. battlefield 3 - crysis 2-3
*Vilken upplösning du spelar i. 1920x1080
*Din ungerfärliga budget max 4000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: helst tyst. men är inte allt för kräsen
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? ja

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

*CPU= i5 650
*PSU= 460w 80+ bronze
*Moderkort= Bra fråga! Något skräp som sitter i acers skräpdatorer
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. Bf3, cod mm
*Vilken upplösning du spelar i. 1080x1920
*Din ungerfärliga budget 2000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: nej
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Har ett 5850 nu

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_660_directcu_ii..., och glöm inte sweclockersrabatten, länk finns i min signatur

Skrivet av Seetela:

*CPU= (vad för processor du har) AMD FX(tm) - 8120 8 kärnig
*PSU= (nätagg) silver power sp ss500 500w (ska uppgradera till en 750 eller dyligt innan jag skaffar nytt grafikkort),
*Moderkort= (Vilket moderkort du har) gigabyte ga 990fxa -ud3 socker am3+
*CF/SLi= (Om ditt moderkort har stöd för Crossfire eller SLi) ja
*Gränssnitt= (Om du har PCI-E eller APG anslutningar för GPU) PCI E
*Vilka spel du ska spela. battlefield 3 - crysis 2-3
*Vilken upplösning du spelar i. 1920x1080
*Din ungerfärliga budget max 4000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: helst tyst. men är inte allt för kräsen
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? ja

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd.... nästa steg upp är ett gtx 680, men det kostar mer än 4000kr om du vill ha en någorlunda tyst kylare. och som jag skrev ovan, glöm inte sweclockersrabatten på cdon

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Julklapp till mig själv

Då jag inte räknar med att få någon vettig julklapp av någon så tänkte jag själv ge mig lite julklappar. Hittade tillbaka till min stationär dator som legat nerpackad 2 år...sedan jag köpte den (kapitalförstöring jo visst). Har använt portalbla och ipad,iphone och annat skräp. Men som en sann gammal gamer så hittade jag tillbaka till stationära datorer. Men tiden går fort i PC världen har inte hängt med alls de senaste åren vad som gäller och tänkte byta grafik kort och sendan en ny skärm också med högre upplösning så om ni har tips på ny skärm kan jag ta det också. Behöver också nya gaming lurar om ni har några på förslag. Har lite ledighet runt jul så tänkte fixa upp datorn då och spela massor

*CPU= i7 920 2,67 Ghz ( en noctua NH-U12P ligger fortfarande nedpackat efter några år, men kanske får tid att sätta på den och öka Ghz lite)
*PSU= Corsair HX1000W (vet overkill men tanken var att bygga något tungt från början och hatar att byta PSU är trött på att byta nätagg)
*Moderkort= Asus P6T dekuxe tidig ver rev 1.XX ?
*CF/SLi= JA
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. Just ny skyrim, diablo 3 ,starcraft..i morgon civilisation, medal of honor, samt alla andra RPG spel dock ej MMO trött på detta
*Vilken upplösning du spelar i. 1920*1080, men ny skärm skall ha högre upplösning är det 2560*xxxx som är nästa steg ?
* minnen: 3'2gb trichannel corsair....
*Din ungerfärliga budget ca 2000-4000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: ja, men måste inte vara stentyst med inga dammsugare.
* Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
* Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? ja

har just nu: ett radeon 4850 500m. har funkat bra men antar at utvecklingen sprungit ifrån detta nu. antar att det inte fungerar i CF med dagens kort, men vet någon om det kan fungera ?

Läste precis att 7000 serien verkar vara bra..från är hur mycket bättre är ett 7850 vs 7870. Som sagt om ni har något bra kort med bra pris shoot så min jul blir bra !

Permalänk
Medlem

Grafikkort Budget < 1500 kr

Söker grafikkort till kusinen, han spelar bara vanliga spel typ som LoL och andra MOBAs. Han sitter just nu på det integrerade grafikkortet i moderkortet (AMD Radeon 3000 tror jag den hette?) men han skulle vilja ha något bättre så han kan spela spel i bättre upplösning/fps.

*CPU= AMD Phenom2 X4 955 3.2GHz BE AM3
*PSU= Corsair CX 500W V2 80+
*Moderkort= MSI 760GM-E51
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E X16 (2.0?)
*Vilka spel du ska spela: LoL och DotA2
*Din ungerfärliga budget: <1500 kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

Många utav dagens kort är väl PCI-E 3.0, fungerar det på en PCI-E 2.0? Är de bakåtkompatibla?

Mvh Marcus

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Curmas:

Söker grafikkort till kusinen, han spelar bara vanliga spel typ som LoL och andra MOBAs. Han sitter just nu på det integrerade grafikkortet i moderkortet (AMD Radeon 3000 tror jag den hette?) men han skulle vilja ha något bättre så han kan spela spel i bättre upplösning/fps.

*CPU= AMD Phenom2 X4 955 3.2GHz BE AM3
*PSU= Corsair CX 500W V2 80+
*Moderkort= MSI 760GM-E51
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E X16 (2.0?)
*Vilka spel du ska spela: LoL och DotA2
*Din ungerfärliga budget: <1500 kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

Många utav dagens kort är väl PCI-E 3.0, fungerar det på en PCI-E 2.0? Är de bakåtkompatibla?

Mvh Marcus

AMD's 7850 skulle utan tvekan passa super i detta system, finns för cirka 1500 lappen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

*CPU: i5 760 2.80 GHz (Ska överklockas senare och kommer att köras med H100i)
*PSU: Chieftec Super Series 650W
*Moderkort: ASUS P7P55D-E LX
*CF/SLi: Nej
*Gränssnitt: PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Battlefield 3, Borderlands 2, GTA IV och GTA V sen när det släpps.
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1080
*Din ungerfärliga budget: 3-4000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Inte speciellt viktigt
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

*CPU= AMD Phenom (tm) II X4 965 Processor 3,40 GHz
*PSU= Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart,
*Moderkort= MSI 970A-G54
*CF/SLi= Ja
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Counter-Strike:GO, Battlefield 3, Farcry 3 och GTA V.
*Vilken upplösning du spelar i. 1440x900
*Din ungerfärliga budget. 2000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Nej, ska dock inte låta som ett jetplan.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Nej.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Nuvarande kort: Geforce 9800GT

Permalänk
Medlem

*CPU= AMD Phenom (tm) II X4 955 Processor 3,7GHz (OC)
*PSU= Fractal Design integra 500w
*Moderkort= Gigabyte GA-MA770-UD3
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E (2.0 har mitt moderkort endast :/)
*Vilka spel du ska spela: GTA V eventuellt, men spel i allmänhet.
*Vilken upplösning du spelar i: Helst 1920x1080
*Din ungerfärliga budget. 2000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

Nuvarande kort: HD5770 1GB

Helst NVIDIA. Funderar på ett GTX660. Gör det mycket att mitt moderkort inte har stöd för PCI-e 3.0?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P