Permalänk

En 13 åring datorhörna

Hej. Detta är då min datorhörna ft alla tillbehör. Ni undrar säkert vad komponenterna i datorn är + tillbehören

Dator:

Chassie: Thermaltake Commander White
Moderkort: Asusu m5a87-L
Grafikkort: Club 3d Radeon 6950 2gb
Cpu: Amd phenom 965 3.8ghz(stockkylare )
Ram: Random 8gb 1600mhz
Nätaggregat: Thermaltake SMART 550w 80+ Bronze
Fläktar: 120mm Thermaltake blå led,120mm Zalman blåled x2
+En liten hårddisk på 500gb.

Tillbehör

Högtalare: Logitech z230
Mus: Logitech g400
Tangentbord: Random a4tech( Verkligen dåligt)
Musmatta: Steelseries
+Ps3
Skärm: BenQ g2450

Enjoy Mah Galleri

Btw.. Ursäkta för lite suddiga bilder tagna med en Samsung ES65

En 13 åring datorhörna

Permalänk
Avstängd

Ibland är det faktist bra att man skriver ut åldern på ägaren till hörnan så man slipper fundera över valet av design på prylar!
Hoppas du är nöjd med grejerna! ser riktigt nice ut

Ser att du fått in lite klock på cpun med stock kylaren ändå vilket är nice ! håll koll på tempsen och köp en hävare kylare när du har råd...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Som post ovan, håll koll på temperaturen ingame
Använd afterburner eller liknande.

Annars en betydligt roligare setup än jag hade som 13åring!
Förhållandevis bra bilder och kul inblick.
Bli inte besviken för kassa poäng, sweclockers nissar är nog de mest kräsna på denna jord

EDIT: har du android telefon?
Underbart stoff om man vill övervaka allt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trigonesoft...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker du borde vända på fläkten på chassie-sidan så den blåser in kall luft på grafikkortet/prolle, ser ut som alla fläktar blåser ut. mvh!

Permalänk
Medlem

Varför vägrar så många förstå att det heter CHASSI?!

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att sätta ner baslådan på golvet. Basen kommer bli mycket* bättre om du har den på golvet.

Förövrigt ganska snyggt!

*= Bror ju på vart på golvet du ställer den o.s.v.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Pappa betalar? ;P

Jag känner ett visst agg mot fadersfigurer här.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Ibland är det faktist bra att man skriver ut åldern på ägaren till hörnan så man slipper fundera över valet av design på prylar!
Hoppas du är nöjd med grejerna! ser riktigt nice ut

Ser att du fått in lite klock på cpun med stock kylaren ändå vilket är nice ! håll koll på tempsen och köp en hävare kylare när du har råd...

TackTack :). Tempsen är det inga problem med (35-50 idle load: 50-60)

Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Som post ovan, håll koll på temperaturen ingame
Använd afterburner eller liknande.

Annars en betydligt roligare setup än jag hade som 13åring!
Förhållandevis bra bilder och kul inblick.
Bli inte besviken för kassa poäng, sweclockers nissar är nog de mest kräsna på denna jord

EDIT: har du android telefon?
Underbart stoff om man vill övervaka allt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trigonesoft...

Tack för kritiken. Jao tempsen är nog okej (inlägget ovan ^^) Poängen spelar inge roll egentligen,ville bara dela med mig av mina bilder.
Appen skall definitivt testas:)

Permalänk
Skrivet av tubbää:

tycker du borde vända på fläkten på chassie-sidan så den blåser in kall luft på grafikkortet/prolle, ser ut som alla fläktar blåser ut. mvh!

Den är nnog rätt för det kommer kall luft in från sidofläkten, Tror jag???

Permalänk
Skrivet av SmickS:

Ett tips är att sätta ner baslådan på golvet. Basen kommer bli mycket* bättre om du har den på golvet.

Förövrigt ganska snyggt!

*= Bror ju på vart på golvet du ställer den o.s.v.

Tack:) Sladden är ganska kort så kanske så borde jag förlanga den lite men nån skarv kabel?Men detta ska funderas på.

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Pappa betalar? ;P

Nä,betalat nästan allt själv(Allt förutom högtalarna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Pappa betalar? ;P

Någonstans så känner jag att det är så himla onödigt att slänga ur sig den kommentaren när du inte är 100% säker på att det är så.
Är du sne för att du inte fått grejer eller? Det är väl kul att intresset matas så att det inte dör.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Någonstans så känner jag att det är så himla onödigt att slänga ur sig den kommentaren när du inte är 100% säker på att det är så.
Är du sne för att du inte fått grejer eller? Det är väl kul att intresset matas så att det inte dör.

du noterade inte frågetecknet efter meningen va?
det var en fråga, inget påstående.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Någonstans så känner jag att det är så himla onödigt att slänga ur sig den kommentaren när du inte är 100% säker på att det är så.
Är du sne för att du inte fått grejer eller? Det är väl kul att intresset matas så att det inte dör.

Du noterade mitt frågetecken? Det innebär väl,att jag OTROLIGT nog faktist FRÅGADE han om pappa betalade. Jag SA inte att det var så...

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Pappa betalar? ;P

Var väl inga speciellt dyra saker detdär? Jag har sett tusen gånger värre. Till exempel ett galleri som ligger på första sidan på senaste gallerier, som heter "en 16-åringt hörna." eller något sånt. Försök räkna ut hur länge man behöver spara studiebidraget för att ha råd med såna grejer? Lika offtopic där som här dock, det är ett snyggt galleri han har.

Bara man inte köper godis för alla pengar, så tar det inte lång tid att spara ihop till en sån dator

Permalänk

Byggde du datorn själv? Fräsch hörna iaf och reflektionen kan nog vara att du håller musen på "Visa skrivbordet knappen" nere i högra hörnet

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Skrivet av RasmusKvist:

Byggde du datorn själv? Fräsch hörna iaf och reflektionen kan nog vara att du håller musen på "Visa skrivbordet knappen" nere i högra hörnet

TackTack Joo jag byggde datorn själv. Och jag hade just tagit ner allt med den knappen så kan ju ha med det att göra.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Var väl inga speciellt dyra saker detdär? Jag har sett tusen gånger värre. Till exempel ett galleri som ligger på första sidan på senaste gallerier, som heter "en 16-åringt hörna." eller något sånt. Försök räkna ut hur länge man behöver spara studiebidraget för att ha råd med såna grejer? Lika offtopic där som här dock, det är ett snyggt galleri han har.

Bara man inte köper godis för alla pengar, så tar det inte lång tid att spara ihop till en sån dator

Tack! Nä inte var det speciellt dyrt.Jag idrottar ochså så äter egentligen inte mycket godis ,så att spara ihop till den tog inte speciellt länge.

Permalänk
Medlem

Helt ok bygge , ganska snyggt chassi , lite 80-tals doftande kanter på det , det enda som jag tyckte vart lite fel är samma som andra redan nämnt , att skaffa 16 gb ram men bara ett 630 kort, men man lär sig av sina misstag det tror jag alla här inne gjort , inklusive mig!

Bra jobbat!!!

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Skrivet av warhead:

Helt ok bygge , ganska snyggt chassi , lite 80-tals doftande kanter på det , det enda som jag tyckte vart lite fel är samma som andra redan nämnt , att skaffa 16 gb ram men bara ett 630 kort, men man lär sig av sina misstag det tror jag alla här inne gjort , inklusive mig!

Bra jobbat!!!

Tror det där blev lite fel galleri
Tror du menar detta http://www.sweclockers.com/galleri/10553-the-budget-o-scout

Tjolahopp!