Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem

Hittade en fin pjäs häromdagen, men när jag tittade på AH efter farm-rundan fick jag en smärre chock. Chests liknanden denna går för runt miljarden (+-200mille). Så nu har jag uppe min för en summa i den här klassen. Men frågan jag ställer mig är om det finns någon realistisk chans att den blir såld för detta? Någon high-end barbar som kan komma med lite input?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ingulf:

Hittade en fin pjäs häromdagen, men när jag tittade på AH efter farm-rundan fick jag en smärre chock. Chests liknanden denna går för runt miljarden (+-200mille). Så nu har jag uppe min för en summa i den här klassen. Men frågan jag ställer mig är om det finns någon realistisk chans att den blir såld för detta? Någon high-end barbar som kan komma med lite input?

http://i.imgur.com/x7SnS.jpg?1

Nu är jag ingen high end barb men den chesten e bättre (lika bra) som Kongors och han har knappast snålat på sitt gear så den prissumman är väl inte helt omöjlig. http://eu.battle.net/d3/en/profile/KingKongor-2672/hero/50747

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Hittade en fin pjäs häromdagen, men när jag tittade på AH efter farm-rundan fick jag en smärre chock. Chests liknanden denna går för runt miljarden (+-200mille). Så nu har jag uppe min för en summa i den här klassen. Men frågan jag ställer mig är om det finns någon realistisk chans att den blir såld för detta? Någon high-end barbar som kan komma med lite input?

http://i.imgur.com/x7SnS.jpg?1

Mjo som det skrevs.. Den är lika bra som Kongors.. Så dvs 1 miljard +
Grattis..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Vad kan denna va värd?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Hittade en fin pjäs häromdagen, men när jag tittade på AH efter farm-rundan fick jag en smärre chock. Chests liknanden denna går för runt miljarden (+-200mille). Så nu har jag uppe min för en summa i den här klassen. Men frågan jag ställer mig är om det finns någon realistisk chans att den blir såld för detta? Någon high-end barbar som kan komma med lite input?

http://i.imgur.com/x7SnS.jpg?1

den passerar nog 1 miljard sträcket helt klart. Grattis!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av PezFTW:

den passerar nog 1 miljard sträcket helt klart. Grattis!

Eller 250euro om man hellre vill ha det

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Eller 250euro om man hellre vill ha det

Nog bättre att ta milljarden och sedan sälja guldet för euro.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha en värdering på denna:

http://tinypic.com/r/2jb4va/6

http://i47.tinypic.com/2jb4va.jpg

Finns ingen liknande på AH. Man får sänka samtliga attribut för att hitta ngn likvärdig. Life on Hit värdet e ju hyfsat högt, max är väl 1000.

Om bilden inte funkar så är det följande item:
Amulet
Intelligence +71
Vitality +63
Life On Hit +957
Fire resistance +34
Attack speed increased +7%
Critical hit damage +58%
Socket (+46 intelligence)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

skulle vilja ha en värdering på denna:

http://tinypic.com/r/2jb4va/6

http://i47.tinypic.com/2jb4va.jpg

Finns ingen liknande på AH. Man får sänka samtliga attribut för att hitta ngn likvärdig. Life on Hit värdet e ju hyfsat högt, max är väl 1000.

Om bilden inte funkar så är det följande item:
Amulet
Intelligence +71
Vitality +63
Life On Hit +957
Fire resistance +34
Attack speed increased +7%
Critical hit damage +58%
Socket (+46 intelligence)

Har inte helt 100% koll på Wiz och WD items men har rätt bra koll överlag på vad som säljer.

Viktiga stats på denna är int, vit, ias, chd (räknar in socket som högre int).

Tyvärr har den låg Int och Vit och medelmåttig ias och chd. Det som sticker ut på den är den extremt höga loh vilket tyvärr inte är en så eftertraktad stat för dessa 2 klasser. Som referens gick precis ut en likvärdig neck som denna som låg uppe för 30mil bid där ingen bida så det reala värdet lär inte vara högre än så i alla fall.

Sist vill jag säga synd det inte var dex eller str istället för Int

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om dessa? Har försökt komma på nåt bra pris att sätta ut dom för. Finns liknande för ca 30M BO (lite högre str och vit) men då har de inte alls så hög armor. Dom här har nästan dubbelt så hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har inte helt 100% koll på Wiz och WD items men har rätt bra koll överlag på vad som säljer.

Viktiga stats på denna är int, vit, ias, chd (räknar in socket som högre int).

Tyvärr har den låg Int och Vit och medelmåttig ias och chd. Det som sticker ut på den är den extremt höga loh vilket tyvärr inte är en så eftertraktad stat för dessa 2 klasser. Som referens gick precis ut en likvärdig neck som denna som låg uppe för 30mil bid där ingen bida så det reala värdet lär inte vara högre än så i alla fall.

Sist vill jag säga synd det inte var dex eller str istället för Int

Både och, en freeze Wiz borde ha nytta av den, där e d ju viktigt att ha hyfsad LOH och Life regen samt Life steal på vapnet. Iom amuletten har så mkt behöver du knappt ha ngn LoH på övriga items....men precis som du säger, str eller dex hade varit så mkt bättre

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

ge mig <3<3

Permalänk
Medlem

någon som har en inna's vast expanse :)? skulle vilja trade den dock har jag bara 3 mille gold

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

någon som har en inna's vast expanse :)? skulle vilja trade den dock har jag bara 3 mille gold

Har ett par byxor som ligger ute på AH nu, budet som gäller är på runt 8M för tillfället, aldrig haft så högt bud på något förrut.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Nog bättre att ta milljarden och sedan sälja guldet för euro.

Njaa, just nu ligger priset för 1 miljon guld på cirka 0,25€, aka i botten.
Så en miljard guld minus 15% = 850 miljoner
850 miljoner på RMAH så får du "bara" ut ca 180€

Sälja direkt på AH för 250€ så får du ut cirka 211€

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Njaa, just nu ligger priset för 1 miljon guld på cirka 0,25€, aka i botten.
Så en miljard guld minus 15% = 850 miljoner
850 miljoner på RMAH så får du "bara" ut ca 180€

Sälja direkt på AH för 250€ så får du ut cirka 211€

Man kan ju chansa och kanske få 1.8 miljarder. Det sades vara 1 miljard + en hel del till.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Hittade en fin pjäs häromdagen, men när jag tittade på AH efter farm-rundan fick jag en smärre chock. Chests liknanden denna går för runt miljarden (+-200mille). Så nu har jag uppe min för en summa i den här klassen. Men frågan jag ställer mig är om det finns någon realistisk chans att den blir såld för detta? Någon high-end barbar som kan komma med lite input?

http://i.imgur.com/x7SnS.jpg?1

Säg till när du får den såld. Intressant att se vad du får för den.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Säg till när du får den såld. Intressant att se vad du får för den.

Skall jag göra!
Änsålänge så sitter jag på den, fått ett par bud mellan 300-600mille, och ett flera chests som e sämre försvinna från AH som ligger runt 500-600, så den borde gå att få sålt ganska enkelt för en bit över det.
Men för tillfället har jag den på RMAH för 250Euro, och tror det kommer dröja tills den blir såld där. Blir ju även undercuttad med jämna mellanrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har ett par byxor som ligger ute på AH nu, budet som gäller är på runt 8M för tillfället, aldrig haft så högt bud på något förrut.

okey nice dock var det armor jag behövde :), har fått tag på en :), byxor hittade jag under ett act3 farm i inferno mp 1

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

https://dl.dropbox.com/u/45010560/pc.png

Priskoll på denna?

Fanns ingen på ah med närheten av samma stats. Drog jag av 120 vit kom en natalyas ring upp för 150m.

jag har en bättre likadan, vad fick du för din?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

jag har en bättre likadan, vad fick du för din?

Ligger ute på ah nu för bid på 5.5m. Trodde jag skulle få bättre respons men icke.

Den måste tydligen vara grön för att vara värd nåt.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thom.g:

Ligger ute på ah nu för bid på 5.5m. Trodde jag skulle få bättre respons men icke.

Den måste tydligen vara grön för att vara värd nåt.

Nja men critchans måste den ha.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Ligger ute på ah nu för bid på 5.5m. Trodde jag skulle få bättre respons men icke.

Den måste tydligen vara grön för att vara värd nåt.

Sålde en liknande ring för 4m. Så värst jättebra är den inte.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Hittade en fin pjäs häromdagen, men när jag tittade på AH efter farm-rundan fick jag en smärre chock. Chests liknanden denna går för runt miljarden (+-200mille). Så nu har jag uppe min för en summa i den här klassen. Men frågan jag ställer mig är om det finns någon realistisk chans att den blir såld för detta? Någon high-end barbar som kan komma med lite input?

http://i.imgur.com/x7SnS.jpg?1

Skulle nog sälja den för 250€, säg att du får 1 miljard så försvinner det först 15% på auktionen och du får ut 850 miljoner. Nu säljer guldet för 0.25€/miljon och det blir alltså 212.5€, på detta har du sedan 30% avgifter och summan på ditt Paypalkonto blir 148.75€. Säljer du den istället för 250€ på RMAH så blir det 15%+1€ i avgifter och får då alltså ut 211.5€.

Guldet du säljer den för behöver vara värt 312.14€ för att gå jämt ut med att sälja den för 250€ på RMAH, vilket alltså är 1.24856 miljarder. Slutsats, sälj endast på guld-AH om du får >1.24856 miljarder.

Edit: Hur upplever ni att det funkar att sälja på AH nu? Har varit ordentligt buggat för mig senaste dagarna och har typ inga av mina items har kommit ut som de ska på AH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Edit: Hur upplever ni att det funkar att sälja på AH nu? Har varit ordentligt buggat för mig senaste dagarna och har typ inga av mina items har kommit ut som de ska på AH.

Det finns ett otal trådar om detta på b.nets forum, ja AH är knallat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det finns ett otal trådar om detta på b.nets forum, ja AH är knallat.

Jo det visste jag, tänkte mest om någon hade märkt någon förbättring. Börjar bli trångt i stashen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Skulle nog sälja den för 250€, säg att du får 1 miljard så försvinner det först 15% på auktionen och du får ut 850 miljoner. Nu säljer guldet för 0.25€/miljon och det blir alltså 212.5€, på detta har du sedan 30% avgifter och summan på ditt Paypalkonto blir 148.75€. Säljer du den istället för 250€ på RMAH så blir det 15%+1€ i avgifter och får då alltså ut 211.5€.

Guldet du säljer den för behöver vara värt 312.14€ för att gå jämt ut med att sälja den för 250€ på RMAH, vilket alltså är 1.24856 miljarder. Slutsats, sälj endast på guld-AH om du får >1.24856 miljarder.

Edit: Hur upplever ni att det funkar att sälja på AH nu? Har varit ordentligt buggat för mig senaste dagarna och har typ inga av mina items har kommit ut som de ska på AH.

Har aldrig sålt bättre på AH än nu faktiskt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har aldrig sålt bättre på AH än nu faktiskt...

håller med, samma för mig!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

håller med, samma för mig!

Efter ett par dagars stiltje sålde jag helt plötsligt 4 items för totalt runt 100 Euro på RMAH idag så verkar som de fått ordning på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Nu är jag ingen high end barb men den chesten e bättre (lika bra) som Kongors och han har knappast snålat på sitt gear så den prissumman är väl inte helt omöjlig. http://eu.battle.net/d3/en/profile/KingKongor-2672/hero/50747

Så det är dessa items man ska ha för att få en bra barbar? Funkar hans build som ww?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"