Permalänk
Avstängd

hur många watt drar den i full fart ?
edit: ser att du svarat på det redan, OH MY !!!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Sexigt nanting!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vilken formfaktor har moderkortet?, coolt!

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Vilken formfaktor har moderkortet?, coolt!

Formfaktorn heter SWTX och är riktigt stor - kortet får inte plats i något standardchassi. Jag har gjort om ett Cooler Master HAF 932 Advanced och fick då borra hål i plåten för flera nya moderkortsdistanser - men kortet hänger ändå över kanten av moderkortsplåten så det finns inget bra stöd för den översta raden av fästpunkter i moderkortet. Mer information om moderkortet finns här

I den här tråden diskuteras olika chassin och hur de kan modifieras för att passa detta moderkort. Det finns ett exempel på CM HAF 932 där också.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl_XII:

För att köra folding at home effektivt finns det många fördelar med serverhårdvara. I detta galleri kommer tre olika foldingriggar att beskrivas - alla baserade på Supermicro H8QGL-IF+ moderkort med kapacitet för fyra AMD Opteron G34 processorer.

Supermicro 4p AMD Opteron G34 folding machine

Moderkortet monterat på en träplatta med 15 mm metalldistanser som är jordade till spänningsaggregatet.

Skulle du kunna visa bilder på hur du har jordat moderkortet mer exakt? Kanske kopierar det till min rigg om det är lugnt?

Skrivet av VHggstRm:

Vilken formfaktor har moderkortet?, coolt!

Finns även denna tråd
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=702389

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Skulle du kunna visa bilder på hur du har jordat moderkortet mer exakt? Kanske kopierar det till min rigg om det är lugnt?

Det syns bäst på bild nr 7.
Under moderkortet ser man distanserna (15 mm långa, köpta på ELFA) vilka är fastskruvade i gängade hål i träplattan. Under distanserna sitter anslutningar till en kabel som förgrenar sig mellan alla moderkortsfästpunkter och slutligen går till kraftaggregatets ytterhölje via en av fästskruvarna. Ett bättre sätt att jorda hade varit att ha en plåt i stället för träskivan, men det fungerar fint så här också.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Skrivet av Carl_XII:

Det syns bäst på bild nr 7.
Under moderkortet ser man distanserna (15 mm långa, köpta på ELFA) vilka är fastskruvade i gängade hål i träplattan. Under distanserna sitter anslutningar till en kabel som förgrenar sig mellan alla moderkortsfästpunkter och slutligen går till kraftaggregatets ytterhölje via en av fästskruvarna. Ett bättre sätt att jorda hade varit att ha en plåt i stället för träskivan, men det fungerar fint så här också.

Hur länge hade du tänkt köra den där riggen?

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribbler:

Hur länge hade du tänkt köra den där riggen?

Vilken av de tre riggarna menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Skrivet av Carl_XII:

Vilken av de tre riggarna menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Alla tre antar jag trodde det var en, menar det blir ändå en slant i slutändan finns det någon kvot man vill nå upp till eller något liknande?

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk

Riktigt imponerande, ++karma också

Permalänk
Medlem

Jag kör på så länge jag kan eller tills det dyker upp något ännu bättre projekt där datorkraften kan komma till nytta. Foldingberäkningar känns vettigare än att leta efter utomjordingar i SETI-projektet tycker jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Skrivet av Carl_XII:

Jag kör på så länge jag kan eller tills det dyker upp något ännu bättre projekt där datorkraften kan komma till nytta. Foldingberäkningar känns vettigare än att leta efter utomjordingar i SETI-projektet tycker jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl_XII:

Jag kör på så länge jag kan eller tills det dyker upp något ännu bättre projekt där datorkraften kan komma till nytta. Foldingberäkningar känns vettigare än att leta efter utomjordingar i SETI-projektet tycker jag...

Skickades från m.sweclockers.com

World Community Grid via Boinc är ju ett annat alternativ om du vill gynna mänskligheten med din beräkningskraft!
http://boinc.berkeley.edu/
http://www.worldcommunitygrid.org/index.jsp

I stort sett det enda jag kör för tillfället!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Trevlig rigg. Jag kanske kommer plugga i höst och få gratis el. Tänkte mig en budget på 10 000kr. Vad är det bästa man kan bygga för folding med den prislappen? Har kikat lite på Ebay, men är inte expert precis när det gäller serverkomponenter.

Permalänk
Medlem

Hej doktor Fredrik!

Här börjat folda jag med, fantastiska riggar du har vad kul att få se lite bilder på dom!

Följer dina poäng på topplistan och på folding.extremeoverclocking.net

Cred till dina fina riggar och att du kör just folding!

Själv ska jag strax införskaffa 2st 280X eller ett 290X och folda 24/7 på!

Go sweclockers team @ folding!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"