Humble Bundle satsar på spel från THQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Kan man välja att endast köpa company of heroes spelen eller måste man köpa alla?

Du måste köpa alla, men det känns väl knappast som ett problem när du betalar vad du vill.

Det fick bli den summan för min del

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Kan man välja att endast köpa company of heroes spelen eller måste man köpa alla?

Eftersom du väljer själv vad du vill betala spelar det ju mindre roll

Fritt fram att betala vad du tycker ett eller ett par av spelen är värt och helt enkelt inte röra de andra sen.

Permalänk
Hedersmedlem

Gav självfallet över snittet och hade redan COH med expansioner och Metro 2033 sedan innan. CoH och Metro är för övrigt två av spelen på min top 10-lista ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Langade in 10 dollares. Avarege är 5,71 just nu....

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Klart man kan köpa spelen igen
Kanske skulle ge bort ett par keys också till vänner, så får man en meganyckel som unlockar allt eller får man flera olika keys?

THQ gör verkligen bra spel, förutom Saints Row då, anser jag själv i min högst personliga uppfattning.

Man får en meganyckel och en till saints Row

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du ser, detta skulle du skrivit direkt. Det finns så klart vissa fall där det är "ok" (enligt mig) att bara ge 1$, och detta är bl.a om man redan har alla spelen och/eller som i ditt fall, ogillar THQ. (Dock verkar du vara den enda i denna tråden med dom åsikterna, men jag kan inte klandra dig då jag antagligen hade haft liknande åsikter om jag blivit bemött på samma sätt.)

Nu kan jag istället förstå din åsikt (även om jag inte håller med den), och du framstår inte längre som en snål unge som verkar tycka att det är "helt okej" att ge 1$ för 5 spel + 2 expansioner.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är bra att företag vill ge pengar till välgörenheten, men att humble bundle som börjar att sälja titlar från stora företag är jag mer tveksam till.

Det är ju bra för vissa stora spelföretag om deras titlar går lite knackigt. Typ som Company of Heroes dem har inte jättemånga spelare online men det är används fortfarande av många. De får ju lite nytändning nu innan deras nya spel kommer snart; Company of Heroes 2.

Kanske snurra till det jag sa, men hoppas du förstog vad jag menade!

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Jag ger 10 dollar för varje humblebundlepaket, undantaget några som var helt ointressanta jag inte köpte. Jämför med hur mycket pengar vi plöjer ner i Steamreor på spel som kanske inte ens spelas, 10 dollar är lagom. Tror många betalar så, och de som ger 1 dollar har säkert sin orsak till det.

Men visst hade det vara kul att se statistik, sitter kanske ett gäng å betalar tusentals dollar bara för den goda sakens och utvecklarnas skull om de ändå har pengarna. (Notch)

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att betala via paypal?

Har testat två gånger, får "payment error" varje gång. Har genererat e-kort nummer, aldrig haft problem med det förut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Skänk till THQ så de inte går i konkurs, det är nämligen anledningen till denna humble bundle, THQ har det rätt så uselt ekonomiskt.

Detta behöver citeras mera. Ge THQ 100% av era köp, för att göra detta måste de vara verkligt desperata.

Permalänk
Avstängd

gav 7dollar.

40/40 till THQ/Charity och resterande 10% till humble.

Bra paket!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Såg tyvärr inte kommentarerna ang. THQ dåliga ekonomi, gav mina 10 bucks till välgörenhet, hoppas de går till någon nytta iaf :S

Väldigt bra erbjudande, har aldrig spelat något av spelen så mycket att se fram emot

Permalänk
Medlem

Tänk på att om ni väljer att ge till välgörenhet vid köpet så glöm inte att ni kan fördela summan där också, ni kan ge till Amerikanska röda korset eller Child's Play. Skulle personligen ge till Child's Play om något, annars fördelas det 50/50. Har fortfarande inte lyckas genomföra mitt köp :/

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

gav 7dollar.

40/40 till THQ/Charity och resterande 10% till humble.

Bra paket!

Hur är det med matten egentligen?

On topic
Köp för mig också, får se om gt555m:an och 2670QM i bärbara klarar av Metro 2033 i 1080p med hyfsade inställningar...

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk

Har köpt varenda humble bundle för över avarage pris sedan de började med tjänsten. Kan dock säga att jag blev måttligt besviken när jag såg THQ bundeln. 7 spel som jag redan har, och som jag betalat dyra pengar för x)

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Har köpt varenda humble bundle för över avarage pris sedan de började med tjänsten. Kan dock säga att jag blev måttligt besviken när jag såg THQ bundeln. 7 spel som jag redan har, och som jag betalat dyra pengar för x)

Bara vänta för deras riktiga Humble Indie Bundle som ger lite större frihet än vad THQ spel gör, iaf det är vad jag gör.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Tvärt om, men dagens DRM-skydd fungerar piratversionerna bättre än versionerna de betalande kunderna får...

För 5 år sedan eller mer hade jag hållit med dig men nu när inga kopieringsskydd längre kräver att du har någon installationsdisk i driven varje gång du ska spela så tycker jag det du säger är kvalificerat skitsnack. Det är lika smidigt att starta ett Steam-spel som en piratkopia och dessutom enklare att installera.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av zin:

Någon annan som har problem med att betala via paypal?

Har testat två gånger, får "payment error" varje gång. Har genererat e-kort nummer, aldrig haft problem med det förut.

Verkar inte fungera att betala dessa bundle med e-kort via paypal längre. Det fungerar med amazon.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem

Slängde iväg $10 till THQ och en till Humble. Äger redan COH och kan väl prova Metro för sakens skull. De andra spelen såg inte så intressanta ut...

Funderar på att förköpa COH2. Synd det skall vara så djävla dyrt på steam.. Tycker de kunde sänkt priset då det är förköp...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jag suger på FPS spel, jag bara dog och fick slut på gasmasker hela tiden så jag gav upp :&

Så du säger att Metro är sämst för att du är dålig? Som att jag skulle säga att ett bilspel är sämst för att jag krockar hela tiden...

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

jag betalade precis och fått varken koder eller "confirmation" eller kvitoo, hur länge ska jag räkna att det dröjer eller gick något snett? förstår att jag inte får koden innan betalningen gått igenom men borde jag inte få nån form av mail?

EDIT: det va inget, jag hade inte klickat förbi sista rutan där dom frågar om man vill skaffa paypal konto eller ej, trodde det bara va reklam tills jag fattade att man skulle trycka nej tack innan det slutfördes.

THQ fick 8 dollars och Humble fick 2, inget emot välgörenhet men inget förtroende för rödakorset.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Humble indie bundle, fuck yeah!
Cross-platform, fuck yeah!
DRM-fri, fuck yeah!
Indie, fuck yeah!

Bara indie kan göra bra spel. Alla stora utvecklare bara gör tråkiga skitspel som redan gjorts hundra gånger.
Det är bara indie studios som tar fram nya, roliga, innovativa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

För 5 år sedan eller mer hade jag hållit med dig men nu när inga kopieringsskydd längre kräver att du har någon installationsdisk i driven varje gång du ska spela så tycker jag det du säger är kvalificerat skitsnack. Det är lika smidigt att starta ett Steam-spel som en piratkopia och dessutom enklare att installera.

För att bara flika in lite, CoH är ett 6 år gammalt spel, och det är deras DRM på skivan köpt i butik som jag personligen varit missnöjd med fram tills nu när det är överfört på steam och fungerar smidigare

Permalänk
Testpilot
Skrivet av rektor:

Humble indie bundle, fuck yeah!
Cross-platform, fuck yeah!
DRM-fri, fuck yeah!
Indie, fuck yeah!

Bara indie kan göra bra spel. Alla stora utvecklare bara gör tråkiga skitspel som redan gjorts hundra gånger.
Det är bara indie studios som tar fram nya, roliga, innovativa spel.

Kan inte hålla med där.. tycker THQ och Relic har levererat sjuka titlar!
CoH, Dawn of War, Metro, Saints Row.. kan säga att både jag, min bror och ett gäng kompisar har nog lätt över 500timmar var på online CoH och DoW/DoW2.

Kan inte säga detta nog.. KÖP DENNA BUNDLE OCH RÄDDA THQ

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

För 5 år sedan eller mer hade jag hållit med dig men nu när inga kopieringsskydd längre kräver att du har någon installationsdisk i driven varje gång du ska spela så tycker jag det du säger är kvalificerat skitsnack. Det är lika smidigt att starta ett Steam-spel som en piratkopia och dessutom enklare att installera.

Lustigt med alla som nu för tiden tar DRM där bak bara för att det är "så smidigt" när det inte alls har med saken att göra. Jättesmidigt om man inte har internet eller steam stänger ner servrarna (eller att de är överbelastade osv...).

Skrivet av Ixos:

För att bara flika in lite, CoH är ett 6 år gammalt spel, och det är deras DRM på skivan köpt i butik som jag personligen varit missnöjd med fram tills nu när det är överfört på steam och fungerar smidigare

Det var samma usla DRM som typ Steam långt tidigare, det är inget nytt med Internet-check utan skiva.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Köpt åt mig+julklappar till polarna. Allt till THQ såklart.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Eftersom e-kort funkar så lysande med alla alternativen undrar jag om någon är sugen på att betala för mig så skickar jag över pengar?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Gav 6$.

Hade inte köpt något av spelen ändå förutom möjligtvis Metro 2033.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Metro 2033 var ju hur bra som helst, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, samt grafiken i spelet är slående i DX11

Helt klart. Köpte dessa spel mest för skojs skull och för att jag var nyfiken på grafiken i Metro. Trodde det skulle vara mer sci-fi, men har nu kört ett par timmar och är HELT fast. Har annars otroligt svårt att fastna i moderna spel, men det är lite Half-Life över spelkänslan, fast andra miljöer och så. Otroligt trevligt spel!

Permalänk
Skrivet av Lidodido:

Helt klart. Köpte dessa spel mest för skojs skull och för att jag var nyfiken på grafiken i Metro. Trodde det skulle vara mer sci-fi, men har nu kört ett par timmar och är HELT fast. Har annars otroligt svårt att fastna i moderna spel, men det är lite Half-Life över spelkänslan, fast andra miljöer och så. Otroligt trevligt spel!

Exakt vad jag tycker om spelet.
Tror jag läste att de faktiskt tagit inspiration från hl2

Skickades från m.sweclockers.com