LG 84LM960W på väg till Sverige – 4K UHDTV för 139 000 kronor

Permalänk
Permalänk

Vad ska man använda den till?

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Blir ju precis samma.

Blir pixeltätheten samma bara för antalet pixlar är samma?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Blir pixeltätheten samma bara för antalet pixlar är samma?

Om det är över lika stor yta ja.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Om 5-10 år finns den för 5-10000 kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonthan:

Om 2-3 år så kostar den 13 900:-

14k för 84"? Tveksamt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Gillar glossy med bättre färger bättre bild överlag!

Men visst 139k st visst jag tar 2 på dirr.

Det ger bättre spegelbild, inget annat

Permalänk
Medlem

Den finns att kika på i Gallerian i Stockholm på Media Markt

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Skrivet av samforshort:

Vad ska man använda den till?

Se pa TV, film, vad annars?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Eller så kan man gå ut och titta på naturen i organisk "true-HD"-upplösning gratis, och man slipper bete sig som ett svin.

... ?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det ger bättre spegelbild, inget annat

Tänkte det samma. Om en sådan effekt önskas är det bara att dra fram lamineringsmaskinen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av frankof:

"råd med" är inte det största problemet, att motivera kostnaden är det som brister

Haha, tru story bro
Min smärtgräns ligger på, eventuellt 20.000kr men då lär det vara något extra ordinärt för att jag ens ska tänka på det.
Fick min nuvarande 60" för 8990kr och den är underbar!

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Se pa TV, film, vad annars?

4k-sändningar då eller?

Permalänk

Usb 2.0 vad onödigt, usb 1.0 hade räckt eller varför inte enbart en printerport (LPT)?
Skämt åsido, jag stör mig på tillverkare som bygger värstingprylar och lägger in gammal dritt för att spara enstaka ören. Nu kommer i o.f.s denna tv säljas i en sådan låg volym så att utvecklingskostnaden blir hög i förhållande till den rörliga produktionskostnaden.

Annars en okej tv, jag själv skulle nog använda den som typ en miniprojektor och visa upp saker.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Lagom högt pris ju, eller inte.
Tack men nej tack, 60"-aren som står i allrummet räcker och blir över.

Känns mer som denna är tänkt att konkurrera med projektorer än vanliga TV-apparater.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Vilken normal människa har råd med detta?

Det behövs inte. De som har enormt med pengar fyller funktionen genom att kunna köpa lyx, på så vis får tillverkarna in pengar att utöka produktionen för att sälja mer och vi vanliga dödliga kan sedan köpa.
Kapitalism funkar.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem

Lite Dyrt Just Nu

En aningen dyrt just nu xD men det är skönt att det börjar komma lite! inom 2 år så lär det vara ganska så vanligt med 4K tror ja

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen ganska oviktigt vad en av de första kommersiella 4k-apparaterna kostar, det intressanta är att det hela fått ett avstamp. Ju förr de börjar, desto tidigare får vi apparater till rimliga priser.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nä vad ska man med 4K till på en TV? finns inget idag som ens har sådan upplösning?

Som dator skärm vad annars ?

Permalänk
Medlem

Blir ju perfekt med passiv 3D i fullhd. Eller så kan man ju visa fina bilder med htpc'n

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Jäkla tur att den är slim!
Annars hade jag aldrig fått plats med den i badrummet då jag bara har 4kvm badrum så är en tjockare platt-TV inte aktuell!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Eller så kan man gå ut och titta på naturen i organisk "true-HD"-upplösning gratis, och man slipper bete sig som ett svin.

Naa, det är så 1200 and late.

Permalänk
Medlem

Kul att de tänkt på pixeltätheten med 4k upplösning. Synd bara att de spred ut den igen med 84 tum.

OT

Skrivet av Kingofmoon:

... Kapitalism funkar.

I lol'd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofmoon:

Det behövs inte. De som har enormt med pengar fyller funktionen genom att kunna köpa lyx, på så vis får tillverkarna in pengar att utöka produktionen för att sälja mer och vi vanliga dödliga kan sedan köpa.

Nej, den mängden vinst som företagen gör på den här typen av produkter är ingenting i jämförelse med vad dom gör på mainstream marknaden.

Precis som dom värsta grafikkorten inte är dom som ger mest vinst till grafikkortsproducenter.

Men att ha det värsta ger PR vilket leder till att märket får mer uppmärksamhet och säljer mer av sina mainstreamvaror vilket ger mer vinst.

Sen är det så klart en viktig poäng i att få igång produktionen och utveckla den ingenjörskonst som krävs för att kunna tillverka det kostnadseffektivt.

Permalänk
Medlem

För er som spekulerar kring prissättningen så har jag följt priser ett tag nu. Nu har jag inga källor mer än mitt eget minne så ni får ta det för vad det är: 2007 har jag för mig att plasmor i 60" kostade omkring 250.000, året därpå hade det halverats till 125000. Ytterligare ett år senare kostade de omkring 60.000 för att året därpå kosta omkring 25000. Minns inte om det var 2010 eller 2011 när det fanns modeller för 12.000-15.000 kr och hade blivit mainstream och blivit så prispressade de kunde bli.
Kommer produktionen av dessa igång, om än i liten skala så skulle jag tippa på en prishalvering per år på ett ungefär.
Jag tror faktiskt man kommer kunna köpa snikvarianter av 4k skärmar i ca 60-80" om kanske 3 år som vi konsumenter kommer ha råd med. Förutsatt att inte den globala ekonomin går totalt åt skogen dvs.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

dyr

Varför så dyr? Såg Sonys i Kina kostade något under 90.000kr.

Visst är Kina lite billigare men det brukar röra sig om några procent, det här är 50% prisskillnad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kakann:

Siffror som de där gäller ju så klart bara personer vars tillgångar överstiger dess skulder med mer än 1 miljon. Har man ett hus värt 5 miljoner och lån på 5 miljonär är man så klart inte miljonär och man kommer heller inte framställas som det.

Har man ett hus "värt" 5 miljoner och 4 miljoner i lån så är man däremot "miljonär".