Fredagspanelen 48: AMD lägger ned i Norden, Intels vd avgår och Star Citizen slår rekord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

120/5 blir inte alls lika bra då får du 3 rutor för ena ögat och 2 för det andra. Finns en anledning till att man kör 144 på bio.

Fast det som skrivs är ju att 120 Hz går lika bra för 2D, vilket stämmer. Varje frame fem gånger, oavsett öga.

Permalänk
Medlem

Fortsätt den trevliga fredagspanelen :)

Tycker alltid ni har ett trevligt program , fortsätt det bra jobbet!!

Det är trevligt att kolla på detta på veckobasis.

Jag skulle vilja att ni kollar lite vad som hänt med e2-1800 processorn? Kommer dom släppa ett liknande mitx kort som e45m1 eller vad det hette tex?

Permalänk

Korrekturmilisen strikes back! Chris Roberts hade inget med Freespace att göra (Volition/Parallax, Interplay), det var istället Freelancer, Starlancer, och kanske ett RTS vid namn Conquest, då med Microsoft-anslutna Digital Anvil. (Sedan blev det en eller flera filmer av tveksamt underhållsvärde, men nu har han kommit på rätt köl igen.)

Sedan undrar jag lite spontant... Nu när kinesiska har kommit lite i ropet (Björklund, ditt ägg! - dvs. JAN Björklund, f'låt), och eftersom en del hårdvarutillverkare verkar hålla till på den sidan Uralbergen: Ser ni en framtid där ni lär er mandarin (el. annat relevant språk) just för att göra det lättare att åka omkring där borta på mässor och annat eller prata med representanter?

Aaaaaargh, för många Björklundar!
Permalänk
Medlem

Haha! Vad jag älskar fredagspanelen!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Ett litet förslag till vad 144Hz kan vara bra till. Jag är inte jättepåläst om skärmar och dess uppdateringsfrekvenser etc.
Men jag har sett att dem på bio nu inför The Hobbit ska visa filmen i något som heter HFR (High Frame Rate) och vad HFR innebär är att filmen som sänds ut visar 48 bilder i sekunden mot den tidigare 3D som visats på bio som "bara" visat 24 bilder per sekund.
Källa: SF.se

Och det som slog mig angående denna HFR 3D var att ( 3 * 48 = 144 ) och då att det möjligen är 48hz per Dimension!?
Tittade lite snabbt på nätet också, och såg på ett forum där det hävdades att det är 72hz per öga som visas. Jag vet inte vad som är rätt länkar till forumet också nedan.
Källa #2 om 3D

Hoppas det gjorde ngn klokare haha

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2