Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Har någon Tele2 med surf som kan berätta för mig hur jag får igång 4G?

Jag har en Röd Lumia 920 med Tele2 och 1GB surf. Men som högst har jag sätt H+ på displayen (vilket är turbo 3G va?).

Har valt under inställningar>åtkomstounkt : Tele2 Comviq 4G Hjälper ju endå inte.

Behöver jag nytt micro simkort från Tele2 som klarar 4G eller?

Om du inte har fått en så ring och de skickar en ny micro sim som klarar 4g.
Btw fick du inte 3gb om du tecknade nyss? Med vanlig kompis abb med 1gb data surf är begränsad till 3G nätet upp till 6 mbit/sec.
Nya kompis ger 3gb och tillgång till 4G nätet.

Permalänk
Medlem

Om mindre än 2 timmar börjar mitt simkort att fungera... Kan ni rekommendera några appar? Även några kul spel för tidsfördriv hade varit bra. Fruit Ninja och Angry Birds kommer jag iaf att köpa. Vet inte om man får prata om det här, men tror ni att man kommer att kunna jailbreaka Lumia 920? På N8 kunde jag iaf bara ladda ner filen och installera fulla spel och appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Om du inte har fått en så ring och de skickar en ny micro sim som klarar 4g.
Btw fick du inte 3gb om du tecknade nyss? Med vanlig kompis abb med 1gb data surf är begränsad till 3G nätet upp till 6 mbit/sec.
Nya kompis ger 3gb och tillgång till 4G nätet.

Jag köpte mobilen kontant från Electroworld. Köpte sedan Comviq surf för 70 kronor då får jag 1GB surf plus 30kr att ringa för.

Ska fixa abonnemang snart (Blir nog Tele2's nya Fast Pris för 245 kronor).

Men hur som helst, vad än jag väljer som surfpaket så kan jag inte få igång 4G i dagsläget eller hur?

Måste jag ha nytt simkort som stödjer 4G?

Simkortet som jag har nu fick jag för några dager sedan pga att jag sa upp mitt abonnemang och ville köra vanligt.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Om mindre än 2 timmar börjar mitt simkort att fungera... Kan ni rekommendera några appar? Även några kul spel för tidsfördriv hade varit bra. Fruit Ninja och Angry Birds kommer jag iaf att köpa. Vet inte om man får prata om det här, men tror ni att man kommer att kunna jailbreaka Lumia 920? På N8 kunde jag iaf bara ladda ner filen och installera fulla spel och appar.

Battery Status,Metrotube, connection tiles, tv guiden,microsoft weather, fastball 2

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

Battery Status,Metrotube, connection tiles, tv guiden,microsoft weather, fastball 2

Tack så mycket! Metrotube verkade vara mycket bättre än det vanliga youtube. Även connection tiles såg mycket bra ut!

Permalänk

Hur ser det ut på GULA på Halebop? Någon mer info?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Jag köpte mobilen kontant från Electroworld. Köpte sedan Comviq surf för 70 kronor då får jag 1GB surf plus 30kr att ringa för.

Ska fixa abonnemang snart (Blir nog Tele2's nya Fast Pris för 245 kronor).

Men hur som helst, vad än jag väljer som surfpaket så kan jag inte få igång 4G i dagsläget eller hur?

Måste jag ha nytt simkort som stödjer 4G?

Simkortet som jag har nu fick jag för några dager sedan pga att jag sa upp mitt abonnemang och ville köra vanligt.

Vad jag vet så har inte att tele2 Fast Pris för 245 kronor utan 339kr. Vad jag vet så är det bara Comviq som har Fast Pris för 245 kronor

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Vad jag vet så har inte att tele2 Fast Pris för 245 kronor utan 339kr. Vad jag vet så är det bara Comviq som har Fast Pris för 245 kronor

Sorry, var lite snabb där. Du har helt rätt. Men Comviq Fast Pris ska ju funka lika bra på mitt simkort. Tele2 och Comviq är väll typ samma sak.

Men jag vill ha 4G hastighet på min mobil:(

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Sorry, var lite snabb där. Du har helt rätt. Men Comviq Fast Pris ska ju funka lika bra på mitt simkort. Tele2 och Comviq är väll typ samma sak.

Men jag vill ha 4G hastighet på min mobil:(

Inga Problem Comviq's Fastpris ska även gälla 4G plus du får 3Gb data också!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Inga Problem Comviq's Fastpris ska även gälla 4G plus du får 3Gb data också!

Tankade nyss Comviq Fast Pris 245kr, men har fortfarande ingen 4G på mobilen Fan också. Nått stämmer inte.

Enligt Tele2's täckningskarta finns det 4G där jag bor nu och befinner mig.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Tankade nyss Comviq Fast Pris 245kr, men har fortfarande ingen 4G på mobilen Fan också. Nått stämmer inte.

Enligt Tele2's täckningskarta finns det 4G där jag bor nu och befinner mig.

Tror som ovanstående skrev att du behöver ett nytt simkort helt enkelt.

Permalänk

DU behöver ett 4G sim annars funkar det inte, det ska stå 4G på sim-kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easy_D:

Tror som ovanstående skrev att du behöver ett nytt simkort helt enkelt.

Måste vara nog så. Kan inte vara något annat.

Skrivet av fondlemyballs:

DU behöver ett 4G sim annars funkar det inte, det ska stå 4G på sim-kortet.

Tack för svaret. Då ska jag ringa imorgon till Tele2 och ordna att nytt 4G simkort.

Men vad händer med mitt gamla simkort som jag har tankat för 245 kr?? Går allt åt skogen eller löser Tele2 det på något sätt att föra över paketet Fast Pris till mitt nya simkort som jag ska fixa från de?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dessa "tiles" skulle göra telefonen mer personlig och lättare att få viktig information utan att behöva gå in på "appen" men alla lumia 920 jag sätt hittils har vanliga fyrkanter med en viss färg som nästan är tråkigare än iOS och android där man iaf kan ha en fin bakgrund på något som man själv vill.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Lite tråkigt att dessa "tiles" skulle göra telefonen mer personlig och lättare att få viktig information utan att behöva gå in på "appen" men alla lumia 920 jag sätt hittils har vanliga fyrkanter med en viss färg som nästan är tråkigare än iOS och android där man iaf kan ha en fin bakgrund på något som man själv vill.

Kan verkligen inte hålla med, verkligen, verkligen inte. Haft iphone ett bra tag och är så sjukt trött på detta tråkiga os att jag vill inte ens ha den om jag får en gratis

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Om mindre än 2 timmar börjar mitt simkort att fungera... Kan ni rekommendera några appar? Även några kul spel för tidsfördriv hade varit bra. Fruit Ninja och Angry Birds kommer jag iaf att köpa. Vet inte om man får prata om det här, men tror ni att man kommer att kunna jailbreaka Lumia 920? På N8 kunde jag iaf bara ladda ner filen och installera fulla spel och appar.

Wordament http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/wordament/c62201b...

Blovked in free http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/blocked-in-free/2...

Chickens can't fly http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/chickens-can-t-fl...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Skrivet av Canson:

Måste vara nog så. Kan inte vara något annat.

Tack för svaret. Då ska jag ringa imorgon till Tele2 och ordna att nytt 4G simkort.

Men vad händer med mitt gamla simkort som jag har tankat för 245 kr?? Går allt åt skogen eller löser Tele2 det på något sätt att föra över paketet Fast Pris till mitt nya simkort som jag ska fixa från de?

Du ska ringa Comviq och det finns ingen "info" som sitter i ditt sim, allt är uppladdat till en databas så det spelar ingen roll vilket sim du använder, så länge just DET sim-kortet du ska använda är aktiverat hos din operatör.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag har rätt grova problem med accelerometern :(. Prövade en app som använder den som kontrollmetod och gubben går höger konstant såvida jag inte tiltar en aning åt vänster. Undrar om det är accelerometern som skapar på insidan, sitter den inte som den ska så blir det ju problem.

Testade på en kompis telefon och det problemet fanns inte alls där. Märkte även att min telefon har en aning vekare vibration.

Permalänk
Medlem

Har en liten mailkonversation med WhatsApp Inc. och än så länge har vi väl inte kommit så långt utan jag har mest fått ett standardsvar som en del andra användare där ute också publicerat.

"Hi,

Thanks for your message. Sorry, WhatsApp is not fully supported on Windows Phone 8 and we cannot comment on future timelines.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!

Best / Saludos,
Max

WhatsApp Support Team"

För min del är detta lite av en s.k "deal breaker".
Även om WhatsApp har en liten tvivelaktig historia så är det fortfarande den "appen" jag i särklass använder mest och behöver ha i min telefon. Jag kommer nog sätta i SIM-kortet i Nexusluren igen tills vidare, lite tråkigt faktiskt men liten tuva välter oftast...

Dessutom hoppas och tror jag att WhatsApp kommer till WP8 frågan är bara när, tyvärr har jag alldeles för färska minnen av hur proceduren med WhatsApp till min gamla N9 och MeeGo begav sig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ni som hunnit ha den ett tag (och hunnit tappa den). Är den robust nog att ni tänker köra utan skal/skärmskydd? Min note 2 behöver skal och iphone behöver väl både skal och skärmskydd och det vore optimalt att slippa.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att den vita varianten är riktigt hal så jag borde faktiskt skaffa något skydd eller skal till den om jag vill ha kvar den i nuvarande skick... Men den är ju så satans snygg.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Skal/skärmskydd är fult, inget man borde ha på någon telefon.

Permalänk
Medlem

Jag chansar. Haft en lg med spegelskärm, 3GS och nu iP4. Aldrig skal, aldrig skärmskydd, aldrig tappat och noll repor
Om man är lite rädd om telefonen borde man tappa den lika ofta som en kopp kaffe, kökskniven, sitt barn osv dvs aldrig.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag chansar. Haft en lg med spegelskärm, 3GS och nu iP4. Aldrig skal, aldrig skärmskydd, aldrig tappat och noll repor
Om man är lite rädd om telefonen borde man tappa den lika ofta som en kopp kaffe, kökskniven, sitt barn osv dvs aldrig.

Bra sagt, om man tappar den oftare är det för att man inte bryr sig eller vill ha en ny(eller båda)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Har en liten mailkonversation med WhatsApp Inc. och än så länge har vi väl inte kommit så långt utan jag har mest fått ett standardsvar som en del andra användare där ute också publicerat.

"Hi,

Thanks for your message. Sorry, WhatsApp is not fully supported on Windows Phone 8 and we cannot comment on future timelines.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!

Best / Saludos,
Max

WhatsApp Support Team"

För min del är detta lite av en s.k "deal breaker".
Även om WhatsApp har en liten tvivelaktig historia så är det fortfarande den "appen" jag i särklass använder mest och behöver ha i min telefon. Jag kommer nog sätta i SIM-kortet i Nexusluren igen tills vidare, lite tråkigt faktiskt men liten tuva välter oftast...

Dessutom hoppas och tror jag att WhatsApp kommer till WP8 frågan är bara när, tyvärr har jag alldeles för färska minnen av hur proceduren med WhatsApp till min gamla N9 och MeeGo begav sig.

Vad är problemet här egentligen? WhatsApp finns och fungerar utmärkt till WP8 redan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Har någon Tele2 med surf som kan berätta för mig hur jag får igång 4G?

Jag har en Röd Lumia 920 med Tele2 och 1GB surf. Men som högst har jag sätt H+ på displayen (vilket är turbo 3G va?).

Har valt under inställningar>åtkomstounkt : Tele2 Comviq 4G..... Hjälper ju endå inte.

Behöver jag nytt micro simkort från Tele2 som klarar 4G eller?

Jag har precis samma problem eller vad man ska kalla det, börjar fundera på om det är sim-kortet som nämns ovan.
Jag har redan ett påväg till mig så förhoppningsvis står det 4G uppe till vänster när jag har satt i det och inte H+, som det är nu kommer jag upp i cirka 10mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Vad är problemet här egentligen? WhatsApp finns och fungerar utmärkt till WP8 redan..

Problemet här är att WhatsApp har dragit tillbaka sin version för WP8, MEN har du haft möjligheten att tanka appen INNAN de tog bort den har du fortfarande tillgång till den, men det är ju lite problematiskt för nya användare.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Problemet här är att WhatsApp har dragit tillbaka sin version för WP8, MEN har du haft möjligheten att tanka appen INNAN de tog bort den har du fortfarande tillgång till den, men det är ju lite problematiskt för nya användare.

Aha okej, tack! Det hade jag inte en aning om, fungerar faktiskt finemang för mig, bättre på WP8 än för mig tidigare på WP7,5..

Permalänk
Skrivet av backspace:

Problemet här är att WhatsApp har dragit tillbaka sin version för WP8, MEN har du haft möjligheten att tanka appen INNAN de tog bort den har du fortfarande tillgång till den, men det är ju lite problematiskt för nya användare.

Tror inte detta tar så värst lång tid innan dom lägger ut den igen, med tanke på att den har dragits tillbaka är det säkert nått dom behöver fixa. Dom har uppdaterat den regelbundet till wp7.

Angående bankid som någon fråga om tidigare i tråden så har jag fått detta som svar efter mailkontakt:
"Vi kan inte svara på om och när Mobilt BankID utökas till andra plattformar"

Är det någon som vet om halebop har fått in mer leveranser på den vita? :X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Lite tråkigt att dessa "tiles" skulle göra telefonen mer personlig och lättare att få viktig information utan att behöva gå in på "appen" men alla lumia 920 jag sätt hittils har vanliga fyrkanter med en viss färg som nästan är tråkigare än iOS och android där man iaf kan ha en fin bakgrund på något som man själv vill.

Du får väl glädja dig att du har det "legendariska flytet" i WP8 (fast det bara är enfärgade fyrkanter)...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W