Podcast 10: "Grafikkort och lussebullar"

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker introt är högt som satan?
Intro 2/11 volym, sen upp på 7/11 när ni snackar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Är ingen windows-guru men borde det inte gå att scripta mus-rörelser? Om ni har problem med att det blir för mycket handpåläggning när ni ska slå igång fraps osv så tycker jag det borde gå att scripta det mesta. autohotkey.com har ju en hel del trix man kan utnyttja.

edit: och jag diggar html5-spelaren. Funkar riktigt bra i Safari.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Oliver91:

Varför använder ni inte DiRT Showdown's inbyggda test? den får mitt GTX 680 att svettas och är en DX11 titel med gott om olika inställningar

http://www.youtube.com/watch?v=aJOv21ckieI

den är bara en 1 minut lång slinga som går snabbt och lätt

gjorde ett eget test med GTX 680

http://i.imgur.com/4eJXl.jpg

ni ser ju att det kräver en del

Det var så viktigt att du fick skriva två gånger?

Vi har kikat på Dirt en hel del innan, men testet har aldrig riktigt följt med hela vägen av olika anledningar. Till nästa omgång ska vi kika närmare på Showdown, och se om det går att göra något.

Skrivet av BergEr:

Bara jag som tycker introt är högt som satan?
Intro 2/11 volym, sen upp på 7/11 när ni snackar.

Det där verkar variera och vara lite smaksak. Vissa klagar på samma sak som dig, andra tycker det är precis lagom. Jag kan sänka det ytterligare lite till nästa avsnitt.

Skrivet av boomhowler:

Är ingen windows-guru men borde det inte gå att scripta mus-rörelser? Om ni har problem med att det blir för mycket handpåläggning när ni ska slå igång fraps osv så tycker jag det borde gå att scripta det mesta. autohotkey.com har ju en hel del trix man kan utnyttja.

edit: och jag diggar html5-spelaren. Funkar riktigt bra i Safari.

Det går, och jag har testat det en hel del i bland annat BF3. Utan att gå in på detaljer är dock det stora hindret att/om miljön förändras, vilket den ofta gör i mer dynamiska titlar. Dessutom har sekvenserna en tendens att inte bli 100 procent exakta, vilket gör att man allt som oftast fastnar i en sten. Enklast är en förinspelad slinga, ett rullande demo eller möjligen en sekvens där man springet i stort sett rakt fram (som vi kör för Skyrim).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bara jag som tycker introt är högt som satan?
Intro 2/11 volym, sen upp på 7/11 när ni snackar.

Det är värre på fredagspanelerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det där verkar variera och vara lite smaksak. Vissa klagar på samma sak som dig, andra tycker det är precis lagom. Jag kan sänka det ytterligare lite till nästa avsnitt.

Trevligt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag håller med om att volymen på jinglarna är mycket högre än vad som behövs. Brukar vara så med podcasts. Sänk gärna den. Tack för ett trevligt och underhållande program!

(Jag undrar dock fortfarande vad Greykarn har för hårdvara i sin burk.)

Permalänk
Medlem

Tips till framtida grafikkortstester är att redovisa antalet ROPs och antalet transistorer grafikkorten har i tabellen.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Tips på benchmark spel

Ett 680 får kämpa för att maxa Sleeping Dogs med full AA, och det finns ett ordentligt benchmarkverktyg

Permalänk
Medlem

Jag kan se min skola (Som att jag behövde bli påmind om det även på Sweclockers!)

Permalänk

Joo, mer bakning i podcasten! Ni kombinerade ju två av mina intressen i samma podcast!

Gällande grafikkorten skulle jag även vilja se något eller några tester på GPGPU prestanda, dvs i program som använder GPU för generella beräkningar, varför inte Folding@home som vi kör hårt på här på SweC.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Användarnamnqwer:

Joo, mer bakning i podcasten! Ni kombinerade ju två av mina intressen i samma podcast!

Gällande grafikkorten skulle jag även vilja se något eller några tester på GPGPU prestanda, dvs i program som använder GPU för generella beräkningar, varför inte Folding@home som vi kör hårt på här på SweC.

I den nya testsviten (vilken som sagt är framskjuten) har vi med tre olika GPGPU-tester.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur eller om man äns kan få denna podcast att fungera på sin Lumia 920 ? Citera gärna så jag hittar till ditt svar.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av emilakered:

I den nya testsviten (vilken som sagt är framskjuten) har vi med tre olika GPGPU-tester.

...och baktips?
Strålande!

Permalänk
Medlem

Mer Bullclockers! Vi stänger inte av Podcasten, vi lyssnar extra mycket! =D
Alltid trevligt att höra lita random-snack!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Mer Bullclockers! Vi stänger inte av Podcasten, vi lyssnar extra mycket! =D
Alltid trevligt att höra lita random-snack!

Absolut! Alltid lika kul med skitsnack O jag blir alltid lika förvånad när ni snackat lite skit i 10 minuter, och helt plötsligt säger: "Ja, och vad vi ville komma fram till är att..." Med andra ord fattar ja inte hur ni kan ha SÅÅ bra minne

Så fortsätt med skitsnacket! Alltid kul att se folks reaktioner när man går till/från bussen med hörlurarna på, och ett STORT flin

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Ni borde göra parodi på Grotesco's "Bögarnas fel" med "Konsollernas fel"

Permalänk

Jag har ingen aning om ni tar till er detta eller inte. Spela in ett podcast-avsnitt som endast handlar om riktigt onödiga/roliga/udda produkter som har dykt upp på swec's kontor under året. Publicera det på någon av mellandagarna då redaktionen sysslar med annat, som någon form av smygstart på ett eventuellt videoinlägg där ni summerar året.

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------