Allt-i-ett-datorer på uppgång – förväntad ökning 20 procent under 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Hahaha du ska bara veta vad som ligger i skrivbordslådan, babywipes för händerna, trasor för skärm och tangentbord. Börjar undra om man ska bli som Michael Jackson eller Howard Hughes och bo som en enstöring. Torkar av nån grejerna minst en gång om dagen.

Jag tror ocksa jag lider av samma storning, kor wipes pa min telefon varje dag nar jag kommer till jobbet, och torkar av min skarm hemma varje kvall.
Pa jobbet har jag dock gett upp, varenda javel ska ju pa skarmen och pilla.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Dessa analysföretag. Windows 8 hade 1.03% av marknaden i november, om man skall gå efter de som är optimistiska. Och dessa 1% ska se till att netbooks med förvuxen pekskärm får ett uppsving? PFFFF.

"Jag vet! Vi tar en netbook, och trökar in den bakom en riktigt fet, snygg skärm, med TOUCH!" På så sett har vi en pekplatta... som du inte kan flytta på... men det ser bra ut".

Säljer som sand i öknen gissar jag...

Och som nästan alla andra i tråden påpekar... FY FAN om man måste jobba med en sådan dator. Efter 8 timmars kontorsarbete på en så'n får man väl vara glad om man alls orkar lyfta armarna. Jisses.

Ett kylskåp med inbyggd hårfön känns som en mer logisk kombination.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Aloysius:

Jag fattar inte heller poängen. ...

En kapabel processor, hyffsat med RAM och tillräckligt med snabba expansionsportar för lagring gör det till en kanonbra kontorsdator misstänker jag. För de flesta som jobbar med datorer är grafikkortet verkligen ingen flaskhals, även med typ ett Intel 4000HD etc. Sitter ju ändå en vanlig i7-3770 i senaste iMac:en, 27":aren. Duger verkligen till det mesta man kan slänga på den i simuleringsväg osv. Vill man ha något fetare än det så får man titta på multiprocessor-burkar och det vill man ju ändå inte ha på kontoret, det har man i en serverhall eller liknande.

Permalänk
Medlem

En "ny" fluga som håller i nåra månader och sen dör ut..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

En "ny" fluga som håller i nåra månader och sen dör ut..

Ja, precis som "Internet".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Jag tror ocksa jag lider av samma storning, kor wipes pa min telefon varje dag nar jag kommer till jobbet, och torkar av min skarm hemma varje kvall.
Pa jobbet har jag dock gett upp, varenda javel ska ju pa skarmen och pilla.

Skönt att se att man inte är ensam om denna "störning"
men som du säger... vad är det med folk som måste ta/pilla på skärmen för att visa nåt?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Observera att 20% av ett väldigt liten mängd är fortfarande väldigt få datorer.

Tror du satte alla fel där

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

En kapabel processor, hyffsat med RAM och tillräckligt med snabba expansionsportar för lagring gör det till en kanonbra kontorsdator misstänker jag. För de flesta som jobbar med datorer är grafikkortet verkligen ingen flaskhals, även med typ ett Intel 4000HD etc. Sitter ju ändå en vanlig i7-3770 i senaste iMac:en, 27":aren. Duger verkligen till det mesta man kan slänga på den i simuleringsväg osv. Vill man ha något fetare än det så får man titta på multiprocessor-burkar och det vill man ju ändå inte ha på kontoret, det har man i en serverhall eller liknande.

Fast jag vet inte vad som skulle göra den så bra på mitt kontor.

Här är det jättebilliga stationära datorer (utan diskreta grafikkort såklart) som gäller, lite mer påkostade stationära datorer för speciella behov, eller laptops för de som behöver såna. Tablets skulle säkert också vara bra i vissa lägen. Coolare arbetsplatser skulle antagligen enbart ha laptops och tablets. Vad en AIO-dator skulle fylla för funktion och ha för fördelar ser inte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ärligt talat förstår jag fortfarande inte poängen med dessa. Klumpiga som en stor skärm och klen som en laptop. Visst, du slipper ett chassi som står under bordet, men det är ändå en absolut lättaste delen att placera ut.

Visst kanske man vill ha något allt-i-ett pga dåligt med plats eller så vill man inte ha en tower/desktop dator på golvet/skrivbordet.
Man kan ju "gömma" sin dator i så fall bakom något så att den inte syns, fast med AIO så slipper man faktiskt en den sladdar,
som HDMI/VGA/DVI 1 strömkabel istället för 2. Nackdelen är ju om skärmen pajjar då är hela datorn körd.
Skulle jag köpa en allt-i-ett skulle jag nog tagit Sable Complete, verkar sjukt nice
https://www.system76.com/desktops/model/sabc1
Rekommenderas om man vill köra Ubuntu och garanterat få en dator som inte strular med operativsystemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Vi har letat länge här på IT avdelningen efter något sånt då vi bara har whiteboard nu som anteckning och våra vanliga skärmar

Har ni tittat på Smart board? Vi köpte in par sådana för ca 18 månader sedan, fungerar som en whyte board med med funktioner som en skärm med toutch screen. Allt du skriver på boardet lagras i datorn och kan återskapas, kan dessutom spelas in i realtid. Tja kolla upp det så tror jag att du kommer att se att det är en betydligt bättre ersättare för ett whyta board.

Permalänk

Jag går själv från bärbar till nya iMac just nu.

Sista PC:n jag byggde var hösten 2008 och visst kunde jag få riktigt prestanda (och en dator som är snabb och pålitlig än i dag), men jag kan inte längre acceptera det gigantiska Antec chassit och alla sladdar. Att jag har flyttat till ett 13 kvd studentrum har nog sin inverkan men jag kommer nog aldrig att köpa en 'dator i delar' igen. PC:n fick vara kvar i den gamla lägenheten.

Tunna datorer (bärbar, AIO etc.) har blivit tillräckligt kraftfulla för att jag som, till exempel, redigerar flera dokument samtidigt och har många internet-sidor uppe kan arbeta obekymrat . De kör också program som Mathematica, spelar HD-film och lätt foto/video redigering om det skulle behövas. Allt i ett format som lätt kan lyftas ner i en låda när man ska flytta/städa/vadsomhelst. Framför allt får den plats på bordet i mitt lilla rum. Nu kan jag inte längre tänka mig en PC som kom i flera delar och sladdar än ifall min mobil hade gjort det, visst det går att använda men... nej.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Morkul:

Har ni tittat på Smart board? Vi köpte in par sådana för ca 18 månader sedan, fungerar som en whyte board med med funktioner som en skärm med toutch screen. Allt du skriver på boardet lagras i datorn och kan återskapas, kan dessutom spelas in i realtid. Tja kolla upp det så tror jag att du kommer att se att det är en betydligt bättre ersättare för ett whyta board.

Man kan få samma funktionalitet med en wii-mote, till ett mycket lägre pris

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ser inte poängen med dessa om man inte MÅSTE ha datorn framme där alla ser den...typ någon reception eller liknande. Hemma är det väl bara att sätta den under bordet så får man dubbel prestanda för samma pengar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Man kan få samma funktionalitet med en wii-mote, till ett mycket lägre pris

Skickades från m.sweclockers.com

VA? Kan 4 personer samtidigt med en varsin penna som ritar på en whyte board som blir text på boarden och i datorn. För att sedan även använda fingrarna för att till exemplet flytta runt på texterna eller andra saker som visas på boarden. Eller varför inte visa upp en karta via google map på boarden och sedan använda pinch zoom, pinch zoom fungerar även på en text man skriver så att man kan skriva den krympa den för att få plats men annan information för att sedan förstora den igen. Eller varför inte markera en text man på boarden och sedan välja sök på google.

Du får gärna visa källa på hur sådana saker kan göras med wii-remote.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Morkul:

Har ni tittat på Smart board? Vi köpte in par sådana för ca 18 månader sedan, fungerar som en whyte board med med funktioner som en skärm med toutch screen. Allt du skriver på boardet lagras i datorn och kan återskapas, kan dessutom spelas in i realtid. Tja kolla upp det så tror jag att du kommer att se att det är en betydligt bättre ersättare för ett whyta board.

Ska kollas på självklart vi måste ha något sånt snart.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Bättre att para en skärm med ett ITX system istället för ha datorn inbyggd i skärmen.
Annars kan man inte byta uta datorn utan att byta ut skärmen.

En sån här dator skulle säkert passa bra med Google Chrome OS.

Perfekt dator för mamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Men är det värt fingeravtryck på panelen för något som bara är ett komplement?

Drar väl till med klassikern som alltid fungerat: Hur långt är ett snöre?

Det är såklart individuellt vad man tycker är värt. Jag tycker inte det är värt. Men Berit Aronsson, 47, kanske tycker det?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Dessa analysföretag. Windows 8 hade 1.03% av marknaden i november, om man skall gå efter de som är optimistiska. Och dessa 1% ska se till att netbooks med förvuxen pekskärm får ett uppsving? PFFFF.

"Jag vet! Vi tar en netbook, och trökar in den bakom en riktigt fet, snygg skärm, med TOUCH!" På så sett har vi en pekplatta... som du inte kan flytta på... men det ser bra ut".

Säljer som sand i öknen gissar jag...

Och som nästan alla andra i tråden påpekar... FY FAN om man måste jobba med en sådan dator. Efter 8 timmars kontorsarbete på en så'n får man väl vara glad om man alls orkar lyfta armarna. Jisses.

Ett kylskåp med inbyggd hårfön känns som en mer logisk kombination.

Man kan juh alltid klaga/tipsa och hålla tummarna om att jobbet ficksar så att skärmen är i bordet så blir det helt enkelt mycket mer ergonomisk, blir som att rita på papper. Och oftast folk som håller på med kontorsarbete pauser 1-2 ggr i timmen för att sträcka/masera olika delar av kroppen, t.ex nacken. Det gör vi på Astra iaf. Funkar kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför endel verkar ställa sig så negativt till konceptet med all in one datorer? Dom funkar ju lika bra som andra vanliga oem burkar fast man får en integrerad lösning som tar mindre plats.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Denna marknad lär fortsätta att växa framöver med snabbare takt. Min mamma har pratat om något sånt och det passar ju perfekt för personer som inte använder datorn jätte mycket och inte behöver något prestanda.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hade bestämt mig för att köpa den här generationens iMac när den släpptes. Men kunde inte ana att de 2012 fortsätter att pumpa ut modeller med 512mb vram
Om jag inte minns fel så fanns modellen över instegsmodellen med 1gb vram?! (rätta mig om jag har fel).
Men 512mb på samtliga modeller med 1080p?!
Och 1gb för 2560x1440?! XD Visst.. dyraste modellen går att konfigurera till 2gb men aldrig i mitt liv att jag köper en dator för de pengarna.
Nä.. Hoppas att nästa uppgradering iMacs släpps tidigare den här gången. Helst i samband med Haswell och då med retina display på samtliga modeller. DÅ köper jag. Annars ska jag luska reda på någon begagnad istället.

Vad jag kan se har instegsmodellen (billigaste) 8 GB ram? Skulle vara väldigt märkligt om de levererades med 512 MB minne när det inte kostar något. 4 GB kunde jag trott för den billigaste och det hade varit okej. Sen tar ju Apple en del cash för sina datorer, då framförallt om man väljer att uppgradera dem lite vid beställningen.
http://store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/imac

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Morkul:

VA? Kan 4 personer samtidigt med en varsin penna som ritar på en whyte board som blir text på boarden och i datorn. För att sedan även använda fingrarna för att till exemplet flytta runt på texterna eller andra saker som visas på boarden. Eller varför inte visa upp en karta via google map på boarden och sedan använda pinch zoom, pinch zoom fungerar även på en text man skriver så att man kan skriva den krympa den för att få plats men annan information för att sedan förstora den igen. Eller varför inte markera en text man på boarden och sedan välja sök på google.

Du får gärna visa källa på hur sådana saker kan göras med wii-remote.

Ja, det är ju ganska simpla saker du rabblat upp där, så varför skulle inte det gå?
Förutom att du använder din wii-mote istället för fingrarna såklart, men det ser jag inga problem med.

Det finns en demonstration på TED.com (som dessutom inte är särskilt ny längre, så det lär ha hänt mer på den fronten nu) om du känner dig nyfiken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Man blir nästan rädd när man ser vissa Sweclockars oförmåga att se bortom sina egna hög prestanda behov, och se att vissa bara vill ha en dator utan massa sladdar och skit, och att denna dator inte behöver ha mega grafikkort och 8 kärnor. Vi på Sweclockers är en minoritet. Majoriteten av datoranvändare läser mailen, kollar lite youtube och sånt och sen facebook. Dessa användare behöver ingen hög prestanda och de slipper gärna ett chassi och massa sladdar till. Skulle jag inte spela och behövde prestandan så skulle jag nog ha en all in one dator.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Man blir nästan rädd när man ser vissa Sweclockars oförmåga att se bortom sina egna hög prestanda behov, och se att vissa bara vill ha en dator utan massa sladdar och skit, och att denna dator inte behöver ha mega grafikkort och 8 kärnor. Vi på Sweclockers är en minoritet. Majoriteten av datoranvändare läser mailen, kollar lite youtube och sånt och sen facebook. Dessa användare behöver ingen hög prestanda och de slipper gärna ett chassi och massa sladdar till. Skulle jag inte spela och behövde prestandan så skulle jag nog ha en all in one dator.

Ja, vissa är verkligen insnöade. Och då syftar jag inte på den rådande väderleken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Ja, det är ju ganska simpla saker du rabblat upp där, så varför skulle inte det gå?
Förutom att du använder din wii-mote istället för fingrarna såklart, men det ser jag inga problem med.

Det finns en demonstration på TED.com (som dessutom inte är särskilt ny längre, så det lär ha hänt mer på den fronten nu) om du känner dig nyfiken.

Jag har millimeter repression på boardet vilket jag inte vår med Wii-kontroll, till att börja med. Sedan har du extrema upplösningproblem med Wi, med 100" board så blir det inte lätt att läsa med Wii:s 480p upplösning. Har man sedan avancerade CAD ritningar som du ska vända och vrida på så skulle inte jag vilja använda Wii i alla fall, frågan är om den har hårdvara för att ens visa upp det.

Jag har sätt den demonstration som du hänvisar till och par andra som är lite nyare och de kommer inte i närheten av smart board, om du tror det så bör du nog kolla upp smart board igen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Morkul:

Jag har millimeter repression på boardet vilket jag inte vår med Wii-kontroll, till att börja med. Sedan har du extrema upplösningproblem med Wi, med 100" board så blir det inte lätt att läsa med Wii:s 480p upplösning. Har man sedan avancerade CAD ritningar som du ska vända och vrida på så skulle inte jag vilja använda Wii i alla fall, frågan är om den har hårdvara för att ens visa upp det.

Jag har sätt den demonstration som du hänvisar till och par andra som är lite nyare och de kommer inte i närheten av smart board, om du tror det så bör du nog kolla upp smart board igen.

Fast, det är väl ändå inte Wii du använder, utan endast dess handkontroll med tillhörande IR-sändare/mottagare.

Visst, har man massa pengar att lägga så kan man ju såklart köpa de dyrare alternativen om man är säker på att de är bättre, men det är bra att det finns billigare alternativ.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enfoz:

Man kan juh alltid klaga/tipsa och hålla tummarna om att jobbet ficksar så att skärmen är i bordet så blir det helt enkelt mycket mer ergonomisk, blir som att rita på papper. Och oftast folk som håller på med kontorsarbete pauser 1-2 ggr i timmen för att sträcka/masera olika delar av kroppen, t.ex nacken. Det gör vi på Astra iaf. Funkar kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som en lösning, fast då får man säkert nackspärr istället.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hade varit skoj om någon tillverkare tog fram AIO-barebones, med eller utan färdigmonterad skärmpanel och med några alternativ på djupet (t.ex. slim, medium, fat). Jag hade tagit en 27" fat i så fall, och packat den med valfritt innehåll.

HP har ju ett chassi som är åt det hållet, men det är för mycket hp-special om jag minns rätt, och så finns det väl bara en storlek?

Tanken finns:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4353#k...

jag har dock inte förstått om det bara är ett koncept eller om den finns till salu, verkar iaf inte finnas i Sverige ännu.

Pris/Prestanda som någon annan nämnde lär fortfarande vara ett hinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Förstår inte riktigt varför endel verkar ställa sig så negativt till konceptet med all in one datorer? Dom funkar ju lika bra som andra vanliga oem burkar fast man får en integrerad lösning som tar mindre plats.

Ja och sen är det ju bara att slänga hela skiten, inklusive en fullt fungerande skärm, på skroten när den blir dålig efter 2 år...för det är ingen idé att försöka uppgradera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Ja och sen är det ju bara att slänga hela skiten, inklusive en fullt fungerande skärm, på skroten när den blir dålig efter 2 år...för det är ingen idé att försöka uppgradera den.

Vi snackar om majoriteten av användarna som surfar runt, kollar videos, nerladdat och på youtube och sen spelar facebookspel. För detta kommer inte datorn bli dålig efter två år, den kommer fungera för detta mycket längre. Sen snackar vi om medelsvensson, medelsvensson byter inga delar i datorn, möjligtvis sätter i en hårddisk eller ramminne men inget mer. All in one är inte gjort för entusiasterna utan för medelsvensson. Personer som inte vill ha massa sladdar och skit, dessa personer kommer verkligen inte börja byta ut delar när datorn blir långsam.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Fast, det är väl ändå inte Wii du använder, utan endast dess handkontroll med tillhörande IR-sändare/mottagare.

Visst, har man massa pengar att lägga så kan man ju såklart köpa de dyrare alternativen om man är säker på att de är bättre, men det är bra att det finns billigare alternativ.

Nää det kanske inte själva Wii enheten föresten, tänkte inte på det.

Men saken är den att du får inte att touch med hjälp av ett Wii system. Ja om du inte köper en vanlig toutch skärm men då kan du lika bra använda Windows med pekpenna då det mer motsvarar Smart Board. Fast i 100" så blir det ännu dyrare.

Det du inte får med Wii är när man står framför boarden med t.ex programmerings kod och tappar med handen på en funktion och flyttar den till ett annat ställe igenom "drag and drop". För att Wii kontrollen ska fungera så måste du vara en bit ifrån boarden vilket tar bort hela syftet med boarden.

Brainstroming framför en whyte board men allt sparas automatiskt på den anslutna datorn eller nätverket.

Jag uppmanar dig att ta en titt på www.smartboard.se så kommer du få se att wii kontroller inte ens kommer komma närheten av upplevelsen

Ja ja nu är detta off topic så det kanske är dags att sluta.