Corsair släpper Hydro H80i och H100i

Permalänk
Medlem

Hmm precis köpt h100 på inet och såg att dom har satt ner priset på h100i med 100kr. Undrar om det är värt att byta.

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående H100i ..
Får den plats i taket på ett Fractal Design Define R4? Kommer antagligen köra 2 st SP120 QE eller HP, antar redan nu att det INTE går att köra PnP i samma chassi?

off topic. på Bild 7 av 8 så har dem monterat H100i modellen på samma skitmoderkort som jag har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag installerade H100i i min Fractal Design R3 låda idag...
Den fick inte plats som tänkt med alla skruvarna då moderkortet blir lite ivägen för de medföljande fläktarna
men den sitter ok med 3 skruvar i taket. Helt optimalt såklart är det inte men funkar !
Jag kanske fixerar med lite silvertejp för att stötta något.
Fläkarna låter mycket när man startade Link programmet, kikade på inställningarna och såg de hamnat by default i "Fixed mode"
på 2500 varv såklart det låter lite då, ställde om de till "Quiet mode" och nu låter det inte mera än medföljande Intelfläkten som
inte funkade så bra. Jag kom upp förut i 85 grader när jag jobbade med Lightroom 4 nu ser det ut som tempen håller sig på kring 30 grader även i LR4. Såklart är det bara att ändra till performance eller nåt när man ska spela och då låter det ju mera men kyler ännu mera. Får utvärdera mera men i stort sett funkar och rullar på här...