Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd

Jag har ett litet bekymmer som jag inte riktigt förstår mig på.

Telefonen startar om sig lite nu och då, någon annan som det hänt för?
T.e.x, om den bara ligger på bordet i standby så kan jag helt plöstligt se att "Nokia" dyker upp på skärmen och sen
"Windows Phone 8", då har telefonen startat om sig själv. Har väl hänt kanske 4-5 gånger sen jag fick den.

Vad kan detta bero på?

I övrigt så är den precis så underbar som jag trodde att den skulle vara!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Skärmen flimmrar lite fortfarande, det var bra i 2 dagar men nu har det börjat igen, och det händer bara ibland.

Nån som vet vad det kan bero på? Kyla, nätet, en viss ljusstyrka, nånting måste de vara eftersom det inte alltid flimmrar...

Permalänk

Alltså, jag har lyckats fixa en stor fet repa på skärmen! Vet inte när eller hur men hur fan är det möjligt med tanke på Gorillaglaset samt klippet på youtube där han drar nycklar och knivar mot displayen för att inte nämna när han hamrar in en spik med displayen?

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

En vit Lumia med lila tema ser ju bara för exklusiv ut <3

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

En vit Lumia med lila tema ser ju bara för exklusiv ut <3

Ja smaken är som röven, klöven.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag tycker inte skärmen reagerar så bra som den skulle. Med handskar t.ex. Har ej fått någon uppdatering heller. Konstigt.

Skrivet av ZaRreE:

Jag har märkt att skärmen inte funkar med handskar direkt, men om jag gnider en liten stund (med handsken), så funkar det hur bra som helst.

Ur en personlig synpunkt så fungerar de grymt bra. Det enda man måste tänka på är att ha så lite "hanske" som möjligt på skärmen, dvs försöka få det till en spets. Annars har skärmen svårt att läsa av vad man trycker.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Ur en personlig synpunkt så fungerar de grymt bra. Det enda man måste tänka på är att ha så lite "hanske" som möjligt på skärmen, dvs försöka få det till en spets. Annars har skärmen svårt att läsa av vad man trycker.

Hehe det ironiska är att ull/bomullsvantar funkar prima men med skinnhandskar funkar det inte för mig.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Hehe det ironiska är att ull/bomullsvantar funkar prima men med skinnhandskar funkar det inte för mig.

Jag har ett par hanskar av getskin som fungerar utmärkt ^^

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Jag har ett par hanskar av getskin som fungerar utmärkt ^^

Det är jäkligt märkligt, vet hur jag skulle styla för han brevid mig på bussen och skulle slida dat phone med handskarna men inget hände, han undrade nog hur jag fungerade. Funkade dagen innan med bomullsvantar.

Edith: Utan att vilja göra detta till en handsketråd så kanske de är olika behandlade, får det inte att funka med några av mina handskar.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Det är jäkligt märkligt, vet hur jag skulle styla för han brevid mig på bussen och skulle slida dat phone med handskarna men inget hände, han undrade nog hur jag fungerade. Funkade dagen innan med bomullsvantar.

Edith: Utan att vilja göra detta till en handsketråd så kanske de är olika behandlade, får det inte att funka med några av mina handskar.

"Hur träffades ni? Han hade en cool telefon som man kunde använda handskar på"
Jo, det är en fin funktion och man kan impa med den. Men samtidigt så har jag undrat lite hur man ska kunna ta upp telefonen ur fickan utan att ta av sig just handskarna. Ska man sätta på sig dem igen?

BTW en grymt irriterande sak med Lumia 920 är just att ljuduttaget sitter på fel sida. Måste alltid krångla och vända på telefonen när jag ska byta låt. Dessutom så hamnar sladden över skärmen då. Men jag älskar den ändå

EDIT: Haha! Fick precis uppdateringen om Skärm + pekfunktion. När man talar om trollen. Får se om det blir bättre.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Det är jäkligt märkligt, vet hur jag skulle styla för han brevid mig på bussen och skulle slida dat phone med handskarna men inget hände, han undrade nog hur jag fungerade. Funkade dagen innan med bomullsvantar.

Edith: Utan att vilja göra detta till en handsketråd så kanske de är olika behandlade, får det inte att funka med några av mina handskar.

Har du känsligheten inställd på högsta då?

Testade precis igen med mina hanskar och det fungerar felfritt*. Precisionen är väl sämre men det är för att man faktiskt har hanskar på sig

*Måste hitta rätt vinklar med hansken, en vinkel går inte har jag upptäckt, för lite yta tror jag.

Permalänk
Medlem

Har fått nog utav telesnor, skall först ringa elgiganten, kolla om mobilen är undanlagd för min bokning, om den är det så ringer jag telesnor å avbeställer skiten. Sen köper jag mobilen kontant å nytt abg hos telia max 25 surf stor + 4G (+50kr) blir 269kr/mån istället för 399kr(449pott som jag fick rabatt på)

Kommer flytta från tele2, dom suger tyvärr för mig som vill surfa... Har haft surf medium i 1 år (5gb+1gb bas) vilket kostade mig totalt 270-300kr/mån å ändå få ut max 1mbit.(10mbit inkl i medium) fått nytt sim, testat annan lur å andra master men icke. Vart tog alla värdiga operatörer vägen?!!! Bara tre å telenor som jag vet har funkat bra.

Så vi får se om telesnor tappar mig som kund på mobiltelefoni.

Återkommer såklart om hur det går

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Hej!

Är grymt sugen på en Lumia 920! Ska förlänga mitt abg med Telia och skaffa mig en tänkte jag. Men är det bara Telia Flex som har 4G? Kör på Telia Till Vänner nu då de flesta i min närhet har telia.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Är grymt sugen på en Lumia 920! Ska förlänga mitt abg med Telia och skaffa mig en tänkte jag. Men är det bara Telia Flex som har 4G? Kör på Telia Till Vänner nu då de flesta i min närhet har telia.

Mvh J

Ja inkl i priset men du kan lägga till 4g för 50kr på alla abg som inte har det inkl i abg. Va jag har läst mig fram på deras prislistor

Så ar jag tänkt å göra på telia 25 surf stor, den är utan 4g men jag kan lägga till 4G för 50kr bara.

Edit- kul bild, inget som egentligen hör hit förutom 4G.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Alltså, jag har lyckats fixa en stor fet repa på skärmen! Vet inte när eller hur men hur fan är det möjligt med tanke på Gorillaglaset samt klippet på youtube där han drar nycklar och knivar mot displayen för att inte nämna när han hamrar in en spik med displayen?

Det är det som är grejen med gorilla-glass skärmar. De verkar så sjukt bra i sådana videos men så fort du har lite grus i fickan får du repor på skärmen. Nycklar, knivar etc är ju relativt mjuka material som inte kan repa det hårda glaset, små stenar/glas-bitar som ju finns i grus gör det utan problem. Brukar alltid ha skärmskydd faktiskt, tycker det är värt lite förlorade känsla mot att ha ett skyddat glas (som med kondomer )

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Det är det som är grejen med gorilla-glass skärmar. De verkar så sjukt bra i sådana videos men så fort du har lite grus i fickan får du repor på skärmen. Nycklar, knivar etc är ju relativt mjuka material som inte kan repa det hårda glaset, små stenar/glas-bitar som ju finns i grus gör det utan problem. Brukar alltid ha skärmskydd faktiskt, tycker det är värt lite förlorade känsla mot att ha ett skyddat glas (som med kondomer )

Ja plus att det alltid mesgnuggar med en gammal välanvänd nyckel, mina nycklar är inte ett dugg vassa och skulle inte kunna repa någon mobil.

Permalänk

Förresten så såg jag din frustration tidigare i tråden och jag är i samma sits. Halebop säger att de inte har några telefoner på lager och att de inte vet när nya kommer in. Känns riktigt tradigt, men den som väntar på nåt gott. Tycker def. att den röda är den finaste av alla färger.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Angående handskar så kan problemet vara fodringen, är inte kunnig inom el men vad jag förstått så är det att du måste ha konduktivt material mellan handen och skärmen för att det ska fungera, har du läderhandskar med riktligt foder så misstänker jag att det blir svårare. Skrärmen ska också ställa om sig i känslighet, därav gnussandet innan det fungerar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sam_Q:

Jag har ett litet bekymmer som jag inte riktigt förstår mig på.

Telefonen startar om sig lite nu och då, någon annan som det hänt för?
T.e.x, om den bara ligger på bordet i standby så kan jag helt plöstligt se att "Nokia" dyker upp på skärmen och sen
"Windows Phone 8", då har telefonen startat om sig själv. Har väl hänt kanske 4-5 gånger sen jag fick den.

Vad kan detta bero på?

I övrigt så är den precis så underbar som jag trodde att den skulle vara!

uppdatering på gång, på det problemet. Har inget med Nokia att göra utan det ligger i windows systemet. Snart fixat.

Permalänk
Skrivet av anon207603:

uppdatering på gång, på det problemet. Har inget med Nokia att göra utan det ligger i windows systemet. Snart fixat.

Just det, läste på prisjakt att det finns tydligen en bugg med att eposten lägger sig i oändlig loop när den synkas. Kan vara en av orsakerna till batteriproblemet kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Just det, läste på prisjakt att det finns tydligen en bugg med att eposten lägger sig i oändlig loop när den synkas. Kan vara en av orsakerna till batteriproblemet kanske?

Det har flera orsaker men dom största bovarna verkar va någon form utav synkning som buggar ur mobilen, typ eposten å nokia drive..

Men det lär nog komma en update inom kort, var så säker på de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Angående handskar så kan problemet vara fodringen, är inte kunnig inom el men vad jag förstått så är det att du måste ha konduktivt material mellan handen och skärmen för att det ska fungera, har du läderhandskar med riktligt foder så misstänker jag att det blir svårare. Skrärmen ska också ställa om sig i känslighet, därav gnussandet innan det fungerar.

Nej det måste man inte, det är det som är grejen med skärmen att den även är tryckkänslig. Funkar utmärkt med allt möjligt. Jag använder en snusdosa utan problem.

Permalänk
Medlem

jag sitter med telia max 25 och stor surf, kommer jag få 4g om jag trycker in mitt micro sim från min iphone 4 i en lumia 920?

ja/nej?

Permalänk
Skrivet av xarl:

jag sitter med telia max 25 och stor surf, kommer jag få 4g om jag trycker in mitt micro sim från min iphone 4 i en lumia 920?

ja/nej?

Är det ett 4G sim kort? Jag var tvungen att byta sim kort till ett 4G kort.. Har dock Tele2!

Permalänk
Skrivet av csjaunja:

Nej det måste man inte, det är det som är grejen med skärmen att den även är tryckkänslig. Funkar utmärkt med allt möjligt. Jag använder en snusdosa utan problem.

Prova använd den med plastgaffel

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Nej det måste man inte, det är det som är grejen med skärmen att den även är tryckkänslig. Funkar utmärkt med allt möjligt. Jag använder en snusdosa utan problem.

Nej den är inte tryckkänslig utan kräver ledande föremål. Men den är mycket känsligare. Vill man veta mer så finns det en del info på synaptics hemsida (de som uppfunnit tekniken). Det här är från Nokias hemsida:

"Den adaptiva tekniken innebär att skärmen själv justerar sin känslighet efter alla ledande föremål som den berörs av. De här innebär att du kan använda din smartphone med handskar på, med naglar, med en vanlig penna eller till och med en spik om du så vill, något som med dagens vanliga touch-skärmar inte är möjligt. Den nya tekniken kommer att göra touch-upplevelsen bättre för alla och ger en bättre känsla oavsett vad du använder för att styra just din skärm."

Snusdosan är säkert ledande då den har lite gammal handflott o svett på

Permalänk

Asså detta med super sensitive touch är inte direkt något nytt!
Jag har använt en Nokia N900 och den hade också super sensitive touch! Skillnaden va att den fungerade 100 ggr bättre på N900:an...

På den kunde jag använda EXAKT vad som helst.. sugrör, plastkniv, läder, ALLT!
Det dåliga va att man inte kunde stänga av funktionen som på L920!

Permalänk

Har någon hört nått från halebop idag, att dom inte kan uppdatera sin hemsida med information kring leveranser är ofattbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Har någon hört nått från halebop idag, att dom inte kan uppdatera sin hemsida med information kring leveranser är ofattbart.

Jag är glad att jag valde Telia istället för Halebop, velade mellan de båda med trodde jag skulle få bättre support med mera hos Telia. Verkar som jag hade rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Asså detta med super sensitive touch är inte direkt något nytt!
Jag har använt en Nokia N900 och den hade också super sensitive touch! Skillnaden va att den fungerade 100 ggr bättre på N900:an...

På den kunde jag använda EXAKT vad som helst.. sugrör, plastkniv, läder, ALLT!
Det dåliga va att man inte kunde stänga av funktionen som på L920!

Nytt och nytt, det är i vartfall annorlunda eftersom Synaptics skriver att 920 och 820 är första mobilerna någonsin som har deras teknik. Jag säger inte att N900 inte hade super känslig skärm och och säkert bättre, men det var inte samma teknik som i L920.

Kunde du använda EXAKT vad som helst så var det en tryckkänslig skärm vilket L920 inte har.