Allt-i-ett-datorer på uppgång – förväntad ökning 20 procent under 2013

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Morkul:

Nää det kanske inte själva Wii enheten föresten, tänkte inte på det.

Men saken är den att du får inte att touch med hjälp av ett Wii system. Ja om du inte köper en vanlig toutch skärm men då kan du lika bra använda Windows med pekpenna då det mer motsvarar Smart Board. Fast i 100" så blir det ännu dyrare.

Det du inte får med Wii är när man står framför boarden med t.ex programmerings kod och tappar med handen på en funktion och flyttar den till ett annat ställe igenom "drag and drop". För att Wii kontrollen ska fungera så måste du vara en bit ifrån boarden vilket tar bort hela syftet med boarden.

Brainstroming framför en whyte board men allt sparas automatiskt på den anslutna datorn eller nätverket.

Jag uppmanar dig att ta en titt på www.smartboard.se så kommer du få se att wii kontroller inte ens kommer komma närheten av upplevelsen

Ja ja nu är detta off topic så det kanske är dags att sluta.

Jo, man får väl hoppas på att det finns några fördelar, med tanke på att den billigaste kostar drygt hundra gånger så mycket som en wii-mote

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Man kan få samma funktionalitet med en wii-mote, till ett mycket lägre pris

Skickades från m.sweclockers.com

Dummaste jag någonsin hört!

Skrivet av Ignostic:

Ja och sen är det ju bara att slänga hela skiten, inklusive en fullt fungerande skärm, på skroten när den blir dålig efter 2 år...för det är ingen idé att försöka uppgradera den.

Varför skulle en dator bli "dålig" efter 2 år? En dator fungerar ofta indefinitely, se bara på alla AS/400 system som fortfarande finns i användning. Det du menar är att de inte klarar av senaste spelen längre, men man köper inte en AIO bruk för att spela dessa till att börja med så...

Dessa säljer som smör till vanliga Svensson som vill ha en familjedator att placera i köket eller ena hörnet i vardagsrummet där de kommer kolla mail, Facebook, Skype och andra vardagliga saker. En sådan dator blir inte dålig med mindre man som användare bestämmer sig för att man måste ha senaste operativsystemet (som faktiskt visat sig kräva mindre tung hårdvara för varje release sedan XP).

Skrivet av Newklear:

Jo, man får väl hoppas på att det finns några fördelar, med tanke på att den billigaste kostar drygt hundra gånger så mycket som en wii-mote

Så med andra ord får man inte "samma funktionalitet"?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av emigrating12:

Dummaste jag någonsin hört!

Varför det?

Skrivet av emigrating12:

Så med andra ord får man inte "samma funktionalitet"?

Jo, det är klart man kan få, men antagligen inte till samma precision.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Varför skulle en dator bli "dålig" efter 2 år? En dator fungerar ofta indefinitely, se bara på alla AS/400 system som fortfarande finns i användning. Det du menar är att de inte klarar av senaste spelen längre, men man köper inte en AIO bruk för att spela dessa till att börja med så...

Dessa säljer som smör till vanliga Svensson som vill ha en familjedator att placera i köket eller ena hörnet i vardagsrummet där de kommer kolla mail, Facebook, Skype och andra vardagliga saker. En sådan dator blir inte dålig med mindre man som användare bestämmer sig för att man måste ha senaste operativsystemet (som faktiskt visat sig kräva mindre tung hårdvara för varje release sedan XP).

Ja en dator kan rulla på väldigt länge men samma personer som du snackar om som inte har något kunnande och ingen som kan hjälpa dom installerar även en kvadrilljon toolbars och diverse annan skit och tolkar det som att datorns bäst före datum har gått ut när den blir seg.

En AIO familjedator där ett barn vill spela sims eller motsvarande efter iaf 3 år är inte värd speciellt mycket.
Som svenssondator där dom inte använder något annat än en webbläsare så funkar den länge..
I båda fallen slänger dom nästan säkert hela enheten när dom köper ny dator även om det går att köra skärmen från annan källa.
Ett jävla slöseri helt enkelt men tillverkarna skrattar väl hela vägen till banken.

AIO för svenssons är som alienware för gamers.

Så du menar att Vista krävde mindre än XP?

Edit: fixade lite. Någon oförstående medmänniska tvingade mig att pausa surfandet och jobba lite

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

En AIO familjedator där ett barn vill spela sims eller motsvarande efter iaf 3 år är inte värd speciellt mycket.
Svenssondator där dom inte använder något annat än en webbläsare så funkar den länge..
I båda fallen slänger dom nästan säkert hela enheten när dom köper ny dator även om det går att köra skärmen från annan källa.
Ett jävla slöseri helt enkelt men tillverkarna skrattar väl hela vägen till banken

Men barnen spelar inte "dator" längre, de spelar på surfplattor eller möjligtvis Xbox/playstation/Wii. De få som faktiskt spelar på dator kommer önska sig sin egen att ha på rummet och då blir det en "speldator" som inhandlas färdigbyggd ändå. Tyvärr börjar de redan under två år gamla att spela på iPads på dagis numer.

Du har dock rätt, när den ska uppgraderas köper de allt nytt vilket är ett slöseri, men jag tror inte att vi (powerusers) är något bättre. Det är inte ofta jag har uppgraderat en dator med ny processor eller moderkort utan att samtidigt byta ut resterande. Visst, skärmar har jag väl behållt men ska jag först byta moderkort blir det ju till senaste generationen med allt vad det medför i byte av cpu, ram, grafikkort osv. Jag brukar dock köpa det absolut vassaste så den håller ett par generationer framåt om man säger så.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Men barnen spelar inte "dator" längre, de spelar på surfplattor eller möjligtvis Xbox/playstation/Wii. De få som faktiskt spelar på dator kommer önska sig sin egen att ha på rummet och då blir det en "speldator" som inhandlas färdigbyggd ändå. Tyvärr börjar de redan under två år gamla att spela på iPads på dagis numer.

Du har dock rätt, när den ska uppgraderas köper de allt nytt vilket är ett slöseri, men jag tror inte att vi (powerusers) är något bättre. Det är inte ofta jag har uppgraderat en dator med ny processor eller moderkort utan att samtidigt byta ut resterande. Visst, skärmar har jag väl behållt men ska jag först byta moderkort blir det ju till senaste generationen med allt vad det medför i byte av cpu, ram, grafikkort osv. Jag brukar dock köpa det absolut vassaste så den håller ett par generationer framåt om man säger så.

Nja, det finns fortfarande många som spelar på datorn.

Några som verkligen skulle kunna ha nytta och spara mycket pengar på uppgraderingar är faktiskt svenssonanvändaren.
SSD, nytt minne, kanske grafik och ominstallation så klarar dom sig ett bra tag och är sketnöjda.

Powerusers uppgraderar nog många gånger mer men byter nog en hel del bara pga prylnörderiet