Spelveckan: Battlefield 3 – Aftermath, EVE Online Retribution och otrevliga e-sportare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

BF3 goes COD 2.0

2.0 brukar ju oftast innebära en förbättring så du har delvis rätt, BF3 är en MYCKET bättre version av COD

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Aftermath är sjukt kul! Armoured Kill var ju inget vidare. Bara stora tomma banor med nåt enstaka hus här och där. Slutade oftast med att det laget som hade bäst Havoc/Viper pilot vann efter 30 min baserape. Jag gillar speciellt att det finns så många alternativa vägar att ta. Och grafiken ser bättre ut än någonsin. Men Dice får fan skärpa sig med patchandet. Fixa alla buggar någon gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Pro Gamer Simulator... I framtiden kanske vi alla sitter och spelar spel där man är någon som spelar
ett spel där man är någon som spelar ett spel... What?

det lär väl heta sims 4 eller 5 då.

Permalänk
Medlem

Blev glad och överraskad av att se lite warhammer fantasy i detta forum. Förvånande, men kul.

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Entusiast

Vad är detta? Lara Croft med långbyxor? Det går ju inte!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Total War + Warhammer Fantasy Battle kan ju inte bli me än win! Orcs and goblins here we come!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Körde bara en bana men första intrycket av Aftermath var rätt.. tråkigt. Jag som inte är så himla bra får aldrig några mer avancerade vapen än de enklare kpistarna (första efter pistolen). Nästan jobbigt detaljerad grafik i staden och pissdåliga vapen gör att man har noll chans mot folk med AK-47'or och prickskyttegevär... Enda sportsliga man har är om man råkar springa på nån runt ett hörn typ. Hade man fått köra med "sin gubbe" med iallafall de enklare karbinerna hade det kanske varit lite mer rolig då man åtminstonde haft en chans att ha ihjäl nån.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Verkligen inte, kan han inte bete sig har han inte där att göra, varför skulle det vara mer ok bara för att det via ett spel? Hade han gjort och sagt samma saker via facebok tex hade han varit polisanmäld för länge sen. På idioterna bara!

Folk säger saker när dom spelar, tål man inte "fan vad du suger!", "shit vad dålig du!", "vad kass du är, du är ju sämst", "din mamma", "omg pwnd!!1" eller nåt så kanske man ska leka med dockor istället.

Vet inte vad han gjort eller sagt, men han borde då polisanmälas om han säger typ "din mamma" eller nåt?

Skrivet av Minsc S2:

Vet inte om du trollar, men hur exakt är 1 dags avstängning ett straff?
"Du har fått 5 varningar, men nu är måttet rågat - du blir avstängd under hela morgondagen!"

Hade vissa av dessa personer uppfört sig så här mot andra IRL hade de fått grova böter och antagligen kanske också en smäll på käften, men iochmed att allt sker digitalt så slipper man ordentliga straff.

LoL-communityn är direkt vidrig. Under kanske 3 aktiva månaders med LoL-spelande, har jag träffat fler otrevliga personer än under alla mina år av CS/WoW/Övrigt online-spelande kombinerat!

Jag anser att straffen bör bli successivt hårdare. Första straffet bör vara ganska milt.
Även ett milt straff är ett straff och kan ge personen ifråga en tankeställare.
Många kan uppleva det som jobbigt att bara vara avstängd i 1-7 dagar.

Så han borde få grova böter och smäll på käften för att han lite omogen och uppkäftig?

Skrivet av Ixos:

Inte alls hårt.

När det rör sig om proffesionella spelare så är de förebilder för tusentals eller ibland miljontals ungdommar och fans.

Vill man att datorspel skall betraktas som en seriös sport eller idrott så måste också göra som dem och statuera hårda exempel som känns. Det är inte alls ovanligt att idrottare blir avstängda en hel säsong som straff.

Han har väl inte begärt att bli någon förebild för tusentals eller miljontals ungdomar.
Han kanske spelar för att han tycker det är kul.

Om e-sporten inte gillar hans attityd, så behöver inte dom låta honom delta i deras tävlingar.

Skrivet av kr0owe:

Skulle varit livstid istället, ingen som vill lira med en massa otrevliga spelare ändå.

Om du anser att han är otrevlig, så kan du väl lägga /ignore på honom eller avstå från att spela med honom. Finns säkert dom som vill spela med/mot honom.

Skrivet av zin:

Helt tvärt om, borde vara längre. Som professionell gamer har man ett visst ansvar mot sina fans och alla andra åskådare. Denna snubbe verkar knappast ha fått en gnutta träning i vett och etikett.

Han har väl inte bett om att få några fans. Om han beter sig dålig, synd för honom, då kanske han förlorar några fans.

Skrivet av zin:

Grejen är att folk beter sig som skit hela tiden via nätet, många bryr sig inte när det är en random person. Dock även om man är en skithög IRL kan man försöka föregå med gott exempel online där folk faktiskt ser upp till en, speciellt om man spelar för ett känt lag där de har standards.

Om han spelar för ett lag och hans lagkamrater inte tycker om hur han uppför sig så är det väl upp till dom och dom anser att han är så besvärlig att dom vill peta honom från laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Han har väl inte begärt att bli någon förebild för tusentals eller miljontals ungdomar.
Han kanske spelar för att han tycker det är kul.

Tror du alla seriösa idrottare har bett om det heller? De kan väl också spela för de tycker det är kul eller för att tjäna pengar?

Inget av det ändrar det faktum att de alla har ett mycket större ansvar för hur de beter sig som förebilder. Tror du princessan viktoria har bett om att bli förebild också? Det ligger i sakens natur att vara en förebild inte är något man begär själv.

Skrivet av rektor:

Om e-sporten inte gillar hans attityd, så behöver inte dom låta honom delta i deras tävlingar.

Rätta mig om jag har fel, men var det inte precis det dem hade gjort???

Han kan väl göra en ny profil och fortsätta spela hur mycket han vill, precis som avstängda fotbollspelare kan latja hur mycket de vill på gräsmattan utanför sin tomt.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Folk säger saker när dom spelar, tål man inte "fan vad du suger!", "shit vad dålig du!", "vad kass du är, du är ju sämst", "din mamma", "omg pwnd!!1" eller nåt så kanske man ska leka med dockor istället.

Vet inte vad han gjort eller sagt, men han borde då polisanmälas om han säger typ "din mamma" eller nåt?

Jo för det var ju för att han sa något i still med "din mamma" eller de andra exemplen du nämnde som han blev helt avstängd under ett års tid, herregud tänkt till lite först...

Och nej, jag tycker inte språket du förespråkar är ok heller, visst kanske det går hem bland kidsen men varför skulle det vara ok att vara en skitstövel i spelet när man inte ska bete sig så i verkliga livet.

Citat:

Om e-sporten inte gillar hans attityd, så behöver inte dom låta honom delta i deras tävlingar.

Precis vad de gjorde...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Rätta mig om jag har fel, men var det inte precis det dem hade gjort???

Han kan väl göra en ny profil och fortsätta spela hur mycket han vill, precis som avstängda fotbollspelare kan latja hur mycket de vill på gräsmattan utanför sin tomt.

Skrivet av lanbonden:

Precis vad de gjorde...

Nej.
Dom sa inte att han inte fick delta i deras tävlingar/turneringar.

Det dom gjorde var att dom bannade alla hans konton så att han inte kunde spela mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej.
Dom sa inte att han inte fick delta i deras tävlingar/turneringar.

Det dom gjorde var att dom bannade alla hans konton så att han inte kunde spela mer.

Och detta hindrar honom från att skaffa ett nytt konto?

Han lär ju inte komma tillbaka till e-sporten iaf. Ett års frånvaro gör mycket och han lär bli kickad från Dignitas snart

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Skrivet av Yxan:

LOL är ett spel som i huvudsak bygger på snabba reaktioner, inte komplexitet, så dumma och agressiva skithuvuden kan tävla och vara med bland de bästa. Det har förstås en negativ inverkan på communityn eftersom de då flockas dit."

Förstår inte hur du menar här. Bara för man har snabba reaktioner och aggresivt spelsätt så är man korkad och är otrevlig? Hur förklarar du då att Quake (vilken av dem som helst) är bland dem trevligaste communities att vara i? Även ett av dem "noob" vänligare spelen. Inte av själva gameplay men veteraner hjälper gärna till med configs etc.

Men sätter man igång dota 2 som är ett av dem slöaste spelen någonsin. Man gör ett fel och 2-3 spelare skriker "F*** noob, go back into your mothers va***". Inte direkt trevligt nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schkutt:

Och detta hindrar honom från att skaffa ett nytt konto?

Om han skapar ett nytt konto och beter sig illa kommer dom att banna honom igen då?
Eller bannar dom honom bara om han spelar bra, blir känd, och beter sig illa?

Om han skapar ett nytt konto men sköter sig, kommer dom banna honom då?

Jag tycker inte att dom bör kränka hans rättighet till att vara ett rövhål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Förstår inte hur du menar här. Bara för man har snabba reaktioner och aggresivt spelsätt så är man korkad och är otrevlig? Hur förklarar du då att Quake (vilken av dem som helst) är bland dem trevligaste communities att vara i? Även ett av dem "noob" vänligare spelen. Inte av själva gameplay men veteraner hjälper gärna till med configs etc.

Men sätter man igång dota 2 som är ett av dem slöaste spelen någonsin. Man gör ett fel och 2-3 spelare skriker "F*** noob, go back into your mothers va***". Inte direkt trevligt nej.

Jag menade "knulla-din-mamma" agressiv attityd, inte agressivt spelsätt. Sedan är det så att ett spel som har väldigt låg intelligenströskel för att man ska kunna bli bra i det lockar till sig dumma människor och dumma människor har sämre självkontroll och sämre omdöme än smarta. Dessutom kan man, om man tappar en spelare, inte ge upp innan det gått 20 minuter, så att råka på en idiot eller två per spelsession suger snabbt upp tiden man har över. Det är helt enkelt inte kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yxan:

Jag menade "knulla-din-mamma" agressiv attityd, inte agressivt spelsätt. Sedan är det så att ett spel som har väldigt låg intelligenströskel för att man ska kunna bli bra i det lockar till sig dumma människor och dumma människor har sämre självkontroll och sämre omdöme än smarta. Dessutom kan man, om man tappar en spelare, inte ge upp innan det gått 20 minuter, så att råka på en idiot eller två per spelsession suger snabbt upp tiden man har över. Det är helt enkelt inte kul.

Att hävda att det skulle krävas lägre intelligens i Dota för att bli bra än andra spelgenrer kan nog vara en av tidernas sämsta uttalanden på detta forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Om han skapar ett nytt konto och beter sig illa kommer dom att banna honom igen då?
Eller bannar dom honom bara om han spelar bra, blir känd, och beter sig illa?

Om han skapar ett nytt konto men sköter sig, kommer dom banna honom då?

Jag tycker inte att dom bör kränka hans rättighet till att vara ett rövhål.

Jag tror att han som person är bannad. Han får inte skaffa ett nytt konto men får väl se till att vara anonym.

Hans rättighet till att vara ett rövhål existerar inte. Varför ska andra stå ut med hans beteende bara för att han tycker att det är OK?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag anser att straffen bör bli successivt hårdare. Första straffet bör vara ganska milt.
Även ett milt straff är ett straff och kan ge personen ifråga en tankeställare.
Många kan uppleva det som jobbigt att bara vara avstängd i 1-7 dagar.

Jag håller med att straffen bör bli successivt hårade, dock verkar det som att denna killen gick över gränsen för länge sedan. Hur många varningar hade han fått? Tyckte någon sa att han hade fått ett flertal varningar, och om man inte har fått ett tankeställare efter "några varningar" så krävs det faktiskt lite mer drastiska åtgärder.

Visst, ett års avstängning är kanske lite väl hårt som första straff (beroende på vad killen har sagt och gjort), men om man redan har fått ett flertal varningar så bör straffet ändå vara så pass hårt att det känns, och 1-7 dagar är långt ifrån tillräckligt för detta.

Citat:

Så han borde få grova böter och smäll på käften för att han lite omogen och uppkäftig?

"Lite omogen och uppkäftig" är hur jag skulle beskriva majoriteten av LoL-spelare. Det är dom killarna som sitter och trollar med sitt lag och svär/flamar lite rent allmänt.
Denna killen verkar ha skött sig betydligt sämre, och som någon sa: är man inte en anonym snubbe utan en erkänd proffs-spelare så blir det värre om man sköter sig illa. (Du vet, "ju högre upp man är, desto längre blir fallet.")

Jag kan i allafall säga så här: Om någon jag inte känner hade gått fram till mig på stan och sagt "Din mamma är en hora och jag hoppas du dör i smärtsam cancer" hade jag antagligen slagit ner vederbörande, eller iallafall försökt. I normala fall hade det killen sa till mig räckt för att han ska åka dit för förtal eller ärekränking (= böter).

Nu får jag faktiskt höra liknande saker ganska ofta, men eftersom det sker via internet och anonymt så går det inte att anmäla (eller för den sakens skull, slå ner) killen som sa det - det "värsta" jag kan göra är att anmäla honom till Riot Games efter matchen, och det värsta som händer då är att hans konto blir avstängt...

Så ja - folk som beter sig riktigt illa på nätet ska enligt mig bli bestraffade precis som om det personen gjorde hade skett i "verkligheten". Tyvärr så kommer 99% av alla skitstövlar undan på nätet, eftersom mentaliteten hos folk (och polisen) är att saker och ting är mindre allvarligt om det sker genom nätet, något jag inte alls håller med om.

Du sa själv att "om man spelar online så bör man vara beredd på att skit" (eller något liknande), och det är synd att det ska vara på detta sättet, och denna mentaliteten måste bort!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Att hävda att det skulle krävas lägre intelligens i Dota för att bli bra än andra spelgenrer kan nog vara en av tidernas sämsta uttalanden på detta forum.

Men nu diskuterar vi LOL och inte DOTA. Jag kan inte uttala mig om DOTA eftersom jag inte har spelat det. LOL är ett konceptuellt väldigt enkelt spel som inte kräver någon nämnvärd begåvning för att bemästra väl. Det är meningen att det ska vara så eftersom man då når en så bred publik som möjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schkutt:

Jag tror att han som person är bannad. Han får inte skaffa ett nytt konto men får väl se till att vara anonym.

Hans rättighet till att vara ett rövhål existerar inte. Varför ska andra stå ut med hans beteende bara för att han tycker att det är OK?

Om inte andra tycker att han är trevlig så kan dom ju göra /ignore på honom eller avstå från att spela med honom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

"Lite omogen och uppkäftig" är hur jag skulle beskriva majoriteten av LoL-spelare. Det är dom killarna som sitter och trollar med sitt lag och svär/flamar lite rent allmänt.
Denna killen verkar ha skött sig betydligt sämre, och som någon sa: är man inte en anonym snubbe utan en erkänd proffs-spelare så blir det värre om man sköter sig illa. (Du vet, "ju högre upp man är, desto längre blir fallet.")

Jag kan i allafall säga så här: Om någon jag inte känner hade gått fram till mig på stan och sagt "Din mamma är en hora och jag hoppas du dör i smärtsam cancer" hade jag antagligen slagit ner vederbörande, eller iallafall försökt. I normala fall hade det killen sa till mig räckt för att han ska åka dit för förtal eller ärekränking (= böter).

Nu får jag faktiskt höra liknande saker ganska ofta, men eftersom det sker via internet och anonymt så går det inte att anmäla (eller för den sakens skull, slå ner) killen som sa det - det "värsta" jag kan göra är att anmäla honom till Riot Games efter matchen, och det värsta som händer då är att hans konto blir avstängt...

Så ja - folk som beter sig riktigt illa på nätet ska enligt mig bli bestraffade precis som om det personen gjorde hade skett i "verkligheten". Tyvärr så kommer 99% av alla skitstövlar undan på nätet, eftersom mentaliteten hos folk (och polisen) är att saker och ting är mindre allvarligt om det sker genom nätet, något jag inte alls håller med om.

Du sa själv att "om man spelar online så bör man vara beredd på att skit" (eller något liknande), och det är synd att det ska vara på detta sättet, och denna mentaliteten måste bort!

Så nån ska behöva böta för att han dissar din mamma?
Väx upp. Verkligenheten är hårdare än så.
Folk ska inte behövas tas i med silkeshandskar.

Ja, på Internet så får man ibland se och höra saker som man inte vill.
Du kanske tycker man ska censurera sånt dom upprör dig också, som goatse, tubgirl och lemonparty?

Istället för att gråta över att någon sårar dig får du väl växa upp, skaffa lite distans lära dig inte ta åt dig av allt andra säger.
Det finns faktiskt ofta en /ignore funktion som man kan tillämpa på irriterande folk.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Så nån ska behöva böta för att han dissar din mamma?
Väx upp. Verkligenheten är hårdare än så.
Folk ska inte behövas tas i med silkeshandskar.

Ja, på Internet så får man ibland se och höra saker som man inte vill.
Du kanske tycker man ska censurera sånt dom upprör dig också, som goatse, tubgirl och lemonparty?

Istället för att gråta över att någon sårar dig får du väl växa upp, skaffa lite distans lära dig inte ta åt dig av allt andra säger.
Det finns faktiskt ofta en /ignore funktion som man kan tillämpa på irriterande folk.

Varför ska man behöva acceptera rena trakasserier på internet som man inte behöver acceptera någon annanstans? Eller är det enligt dig ok att förolämpa folk helt fritt?

Jämförelsen med Goatse och liknande är korkade till och med för att komma från dig. Det är saker som du mer eller mindre aktivt besöker och de är tämligen lätta att undvika. Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med det där. Ibland får man se saker man inte vill i verkligheten också. En kompis fick för ett tag sedan se resterna av en person som begått självmord framför ett tåg. Det var otrevligt men betyder det att samma person ska behöva stå ut med trakasserier och förolämpningar? Vad är sambandet?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Varför ska man behöva acceptera rena trakasserier på internet som man inte behöver acceptera någon annanstans? Eller är det enligt dig ok att förolämpa folk helt fritt?

Jämförelsen med Goatse och liknande är korkade till och med för att komma från dig. Det är saker som du mer eller mindre aktivt besöker och de är tämligen lätta att undvika. Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med det där. Ibland får man se saker man inte vill i verkligheten också. En kompis fick för ett tag sedan se resterna av en person som begått självmord framför ett tåg. Det var otrevligt men betyder det att samma person ska behöva stå ut med trakasserier och förolämpningar? Vad är sambandet?

Man kan ju skicka en länk till någon "titta på den här söta katten", så är det en bild på goatse.
Så det är inte alls att man aktivt väljer att besöka sådant, det är lätt hänt att någon blir vildeledd eller lurad.
Kan man stå ut med det, så borde man väl kunna stå ut med "din mamma utför fellatio på uteliggare" och andra elakheter också.

Ja man ska behöva stå ut med lite föroöämpningar ibland. Sen är det skillnad på förolämpningar och trakasserier.
Blir man förolämpad och tar illa upp, så kan man sätta personen på /ignore om man vill undvika eventuella fler förolämpningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det finns faktiskt ofta en /ignore funktion som man kan tillämpa på irriterande folk.

Du har helt rätt, även Sweclockers har en och jag tänker använda den mot dig nu.
Dina argument håller inte och du pratar bara strunt.
Tydligen så är du den typen av människa som tycker det är helt acceptabelt att gå runt och förolämpa andra människor hur som helst utan någon anledning, så jag tror inte att jag kommer sakna dina inlägg i framtiden ändå.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Man kan ju skicka en länk till någon "titta på den här söta katten", så är det en bild på goatse.
Så det är inte alls att man aktivt väljer att besöka sådant, det är lätt hänt att någon blir vildeledd eller lurad.
Kan man stå ut med det, så borde man väl kunna stå ut med "din mamma utför fellatio på uteliggare" och andra elakheter också.

Ja man ska behöva stå ut med lite föroöämpningar ibland. Sen är det skillnad på förolämpningar och trakasserier.
Blir man förolämpad och tar illa upp, så kan man sätta personen på /ignore om man vill undvika eventuella fler förolämpningar.

Jag kollar alltid alla länkar jag får skickade till mig innan jag klickar på dom. Att bara klicka på alla länkar som dyker upp är ett lysande sätt att få alla virus och allt spyware som finns på hela internet. Men det är fortfarande helt irrelevant för äckliga bilder är något helt annat än förolämpningar.

Fast ignore är en rätt dålig lösning i ett spel som kräver lagarbete och kommunikation. Vore det inte bättre om spelare som missköter sig blir sparkade så de som faktiskt vet hur man beter sig civiliserat kan få spela spelet som det var tänkt? Att bara ignorera spelaren drabbar ju hela laget negativt så varför ska alla andra få massa extra jobb för att en person inte vet hur man beter sig?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jag kollar alltid alla länkar jag får skickade till mig innan jag klickar på dom. Att bara klicka på alla länkar som dyker upp är ett lysande sätt att få alla virus och allt spyware som finns på hela internet. Men det är fortfarande helt irrelevant för äckliga bilder är något helt annat än förolämpningar.

Fast ignore är en rätt dålig lösning i ett spel som kräver lagarbete och kommunikation. Vore det inte bättre om spelare som missköter sig blir sparkade så de som faktiskt vet hur man beter sig civiliserat kan få spela spelet som det var tänkt? Att bara ignorera spelaren drabbar ju hela laget negativt så varför ska alla andra få massa extra jobb för att en person inte vet hur man beter sig?

Det är inte helt enkelt att veta om en länk till imgur, imageshack, tinypic, etc pekar till en bild på en katt eller goatse.
Kan man ta att se en bild på goatse, lemonparty, etc så kan man väl ta ett "din mamma" eller andra fräcka förolämpningar också.

Ingen tvingar dig att spela i samma lag som ett rövhål. Gå med i ett lag som har trevliga spelare.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känner mig ärad att ni länkade till min WarHammer tråd :stolt:

Bra att ni skrev om CoH 2 också. Får hoppas det blir grymt!
Filmen däremot....usch, ska inte ses.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Sånt händer dock även i andra game modes. För att inte tala om campande attackers i Rush. -.-

Finns folk till alltxD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.