Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Frågar också igen, ingen som vet hur man gör om man vill ställa in kompassen till GPSen en gång till, dvs göra åttan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Hepp nu har jag fixat alla mina kontakter så är det nästa problem. Telefonen vägrar synka mina google kalendrar. Har gått in på den där m.google.com/sync och telefonen kommer upp där, likaså min gamla iphone för vilken alla kalendrar syns men trycker man på wp8 telefonen så finns det inga kalender grejor alls. Ganska seg start detta.

Kanske det här är till någon hjälp?

http://support.microsoft.com/kb/2430181/sv

Permalänk

Jag fixade det nu, jag hade igår när inget funkade lagt till google kontot som ett exchange konto men det gillade tydligen inte den där m.google.sync sidan. Tog bort det gamla kontot och la till det som ett nytt google konto och då kom det upp. Nu verkar allt funka som det ska.

Förresten, är det någon som kör med skärmskydd? Jag hade köpt några men de funkade inte alls bra, täckte ju inte hela skärmen och det såg riktigt illa ut. Finns det något bra som täcker hela skärmen? Eller ska man helt enkelt skita i att ha skydd....? Känns lite läskigt Hade alltid skydd på min iphone och gillade vetskapen om att man hade en fräsch skärm under.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Frågar också igen, ingen som vet hur man gör om man vill ställa in kompassen till GPSen en gång till, dvs göra åttan?

Ladda ner Jack of Tools från Marketplace (gratisversionen fungerar) och testa din kompass där, behöver den kalibreras så säger programmet till! När du kalibrerar gör stora snabba åttor så kommer det fungera, min gick från 25% fel till 2% fel efter en ordentlig kalibrering.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Kanske det här är till någon hjälp?

http://support.microsoft.com/kb/2430181/sv

Den guiden funkar inte längre, fick med hjälp med detta på MS community forum och på så sätt fick jag in alla kalendrar

http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp8-wpemail...

Permalänk
Medlem

hur låser man skärmen i det läge den är i? galet irriterande att inte veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

hur låser man skärmen i det läge den är i? galet irriterande att inte veta

i dagsläget går det inte :\

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Jättekonstigt, när jag skulle gå in och skriva sms stod det skrivskyddat meddelande. Vadfalls är detta?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Ladda ner Jack of Tools från Marketplace (gratisversionen fungerar) och testa din kompass där, behöver den kalibreras så säger programmet till! När du kalibrerar gör stora snabba åttor så kommer det fungera, min gick från 25% fel till 2% fel efter en ordentlig kalibrering.

Grymt!
Laddade ner den, öppna den och testa kompassen. öppnade citylens igen och då fungerade även den bra

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med marketplace? typ som att dom uppdaterar den eller att den är överbelastad ? O.o

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Någon som har problem med marketplace? typ som att dom uppdaterar den eller att den är överbelastad ? O.o

Min funkar inte heller!

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

edit-
Speciellt batteritiden ^^, runt kl 11 idag drog jag ur laddkabeln på både i4s:en å 920n. iphonen har inget simkort i sig, flygplansläge på och har inte rört den sen dess. Lumian däremot har jag haft lite samtal i(10-15min några st), kollat youtube, spelat lite, tagit videorna som jag posta här tidigare samt surfat en del.

Iphonen har 9% i batteri just nu å Lumian ligger på 44-45% där det även står att batteriet tar slut kl ~08.00 imorgon

Då måste du verkligen ha kört hårt med din 4s. Har jag min på flygplansläge så klarar den sig 2-3dagar lätt.
Lumian ligger på 79% med batterispar på när jag vaknade, ingen 3g eller wifi heller. Detta efter att ha full-laddat den och spela angry birds i ca 5 min innan jag la mig.
Vet inte vad det är som suger så mycket batteri men det går åt ohyggligt fort:(

Annars är jag helnöjd. Baconit appen har en najs funktion då den tankar hem låsskärmsbilder från valfri sub-reddit.
Astronomy lockscreen är grym den också med ny bild till lockscreen varje dag från Nasa.
Nu måste jag börja utveckla lite appar bara för att fylla vissa tomrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Nu måste jag börja utveckla lite appar bara för att fylla vissa tomrum

Bra initiativ! Kör på och gör sjukt bra appar! Gör en HTC liknande klocka som en live tile, vore grymt

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av b&w:

Ändra åldern på hotmail kontot och om inte d går så skapa nytt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, höll på bli galen på detta... Skitdålig info kring det hela.

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Detta märkte jag också efter ett tag! Det går inte att ha telefonen avstängd när den laddas!! Även om du har den på och stänger av den samtidigt som du laddar den så bootar den bara om!!!

Väldigt märkligt.. men ändå inget att bry sig om! Jag har aldrig min mob avstängd ändå så för min del gör det absolut inget!

Varför vill du ha den avstängd? Är ju helt meningslöst att ha mobilen avstängd?
Är den på medans den laddas så kan du ta emot samtal, sms you name it. en avstängd mobil är lika användbar som en sten

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Varför vill du ha den avstängd? Är ju helt meningslöst att ha mobilen avstängd?
Är den på medans den laddas så kan du ta emot samtal, sms you name it. en avstängd mobil är lika användbar som en sten

Tror att du inte riktigt läste hela mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av alejon:

Filmar jag i 1080p är bitraten 20mbps, i 720p är den 15mbps.

Se till i inställningarna att den för över till skydrive i högsta kvalitet, annars komprimerar den ner till 5mbit.

Hur har du noterat att du har 20mbps/15mbps ?
Har du läst mina inlägg? vad har detta med skydrive att göra..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Varför vill du ha den avstängd? Är ju helt meningslöst att ha mobilen avstängd?
Är den på medans den laddas så kan du ta emot samtal, sms you name it. en avstängd mobil är lika användbar som en sten

Om man är ute och vandrar så är det jäkligt skönt att kunna stänga av mobilen för att spara batteri men ändå ha en väckarklocka till hands.
Men det verkar ju vara en funktion som vi nog aldrig får se mer tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Köpte mig en röd igår, och jag älskar den. Valet var mellan gul och röd, men tyckte att gult var för skrikit.

Permalänk
Medlem

Nu tappade jag all kontakt med alla nät. Tog ut simkortet och märkte att det glappade rätt rejält i simhållaren. Någon annan med samma problem?

Permalänk
Medlem

Nu har min telefon blivit skickad från Tele2! Det första jag ska göra är att filma när jag öppnar den, samt gå igenom en checklista från http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202100-bug-defect.... Efter detta är gjort är det bara att sitta framför brasan med varm choklad och leka runt med den. Längtar något oerhört!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimjavel:

Om man är ute och vandrar så är det jäkligt skönt att kunna stänga av mobilen för att spara batteri men ändå ha en väckarklocka till hands.
Men det verkar ju vara en funktion som vi nog aldrig får se mer tyvärr.

Givetvis kan du stänga av telefonen! Vill du även ha en laddare till hands kan du ju sätta på flygplansläge, då kommer telefonen att hålla batteriet i flera dagar då den inte har något att göra i bakgrunden och kommer "somna" helt när du släcker skärmen.

Det är bara det att den startar när du kopplar den till laddaren, är den avstängd då så kommer den att starta. Det är inget jag kommer att bry mig om men jag kan förstå varför det är helt onödigt att tvinga telefonen att starta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Givetvis kan du stänga av telefonen! Vill du även ha en laddare till hands kan du ju sätta på flygplansläge, då kommer telefonen att hålla batteriet i flera dagar då den inte har något att göra i bakgrunden och kommer "somna" helt när du släcker skärmen.

Det är bara det att den startar när du kopplar den till laddaren, är den avstängd då så kommer den att starta. Det är inget jag kommer att bry mig om men jag kan förstå varför det är helt onödigt att tvinga telefonen att starta.

Tror att han syftade på att väckarklockan inte fungerar när den är avstängd. Eller så citerade du fel inlägg.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jfqvist:

Tror att han syftade på att väckarklockan inte fungerar när den är avstängd. Eller så citerade du fel inlägg.

Läste mest dåligt raden med väckarklockan.

När jag har vandrat har jag låtit mitt armbandsur väcka mig, det känns mer pålitligt än att låta mobiltelefonen göra det

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lust att reda ut det här med bitrate på videokvaliten som Lumia920 filmar? Det verkar som att bitraten absolute INTE stämmer överens med vad som det faktiskt står i fil informationen... Det lilla jag har kollat upp så värkar filerna bli stora(MB) mot vad det faktiskt bitraten och kvalitén på videon är, eller normala för "äkta" 1080p beroende hur man ser på saken, .. Hur är det möjligt? Filmar inte L920 i "äkta" 720p/1080p?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Knaket i telefonen blir värre och värre, hela skalet flexar... och nu vill den inte hitta något nät längre :/ då är man snart inne på sin tredje...

Edit: Tydligen är det problem i Halebops nät, alltid nåt!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Läste mest dåligt raden med väckarklockan.

När jag har vandrat har jag låtit mitt armbandsur väcka mig, det känns mer pålitligt än att låta mobiltelefonen göra det

En klocka kan inte spela temat till Metal Gear Solid 2. Hur ska man kunna vakna på rätt humör då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Då måste du verkligen ha kört hårt med din 4s. Har jag min på flygplansläge så klarar den sig 2-3dagar lätt.
Lumian ligger på 79% med batterispar på när jag vaknade, ingen 3g eller wifi heller. Detta efter att ha full-laddat den och spela angry birds i ca 5 min innan jag la mig.
Vet inte vad det är som suger så mycket batteri men det går åt ohyggligt fort:(

Annars är jag helnöjd. Baconit appen har en najs funktion då den tankar hem låsskärmsbilder från valfri sub-reddit.
Astronomy lockscreen är grym den också med ny bild till lockscreen varje dag från Nasa.
Nu måste jag börja utveckla lite appar bara för att fylla vissa tomrum

Testa att sätta av position och NFC! Använd inte heller facebook om du nu gör det. Den är buggad atm och äter batteri.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Angående Skypen, är det någon som får den att fungera i bakgrunden?
Skypen är i dagsläget en "förhandstitt" om jag förstått det rätt, men ska fungera i bakgrunden men kan ev inte göra det ibland?

Jag har Loggat in med mitt microsoftkonto, aktiverat "brödrosten" men när jag stänger skypen så står jag ej som online när jag kollar mitt konto via ett annat konto.
Det går heller inte skicka meddelanden så att de kommer fram till mig eller ringa, videochatta.

Någon fler som har samma problem? testat att installera om skypen men hjälper inte.
Eller bättre upp, någon kanske har en lösning om hur jag fixar det hela?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!