Razer röjer specifikationer för Project Fiona – surfplatta för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Vilket OS?

windows 8 skulle ju passa bra.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Haha såg rätt ball ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag ville se Panasonics comeback på spelmarknaden med Panasonic jungle som las ner, det var mer intressant för mig

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Steam big picture på denna då?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Razer gör dåliga produkter, inget kvalitet. De vill bara att produkten ska gå sönder så att kunden betalar för reparation eller köper en ny, helst likadan eller annan Razer produkt !!! Och som redan sagt, köper hellre en stationär

Permalänk
Medlem

1.3 kilos surfplatta anpassad för att köra dagens spel med gamepad för ca 10'000kr.

Nog finns det bättre saker att lägga pengarna på.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions

Folk verkar helt ha missat poängen... Det är ju knappast meningen att den ska ersätta en riktig speldator. Sitter man mycket på buss/tåg/flyg och vill ha något att göra, då finns det väl knappt något bättre än denna på marknaden?

Smakar det så kostar det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zotamedu:

Men vad ska man spela på den då? FPS och RTS går ju bort eftersom den saknar mus och tangentbord. Vad är då kvar? Lite blandat plattformshoppande och lite bilspel? Hur många vill lägga så mycket pengar på en så begränsad produkt? Storleksskillnaden mellan den här och en 13" laptop är inte enorm. Du måste ha en väska till båda för den här prylen är för stor för att ha i en ficka.

Är man ute efter att faktiskt spela så känns det som om man vill kunna spela lite fler genrer än sådär. Behöver man något portabelt finns ju redan Playstation Vita och en hög Nintendo. För att inte tala om mobiltelefoner. Jag ser inte alls varför man skulle välja den där istället för en surfplatta, en spellaptop, en handhållen spelkonsol, en smartphone eller kanske en Windows Surface.

Ja, för det finns inga FPS eller RTS till PS3 och Xbox.

Ohh wait...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Musikälskare

Vilken makaber skapelse lol

Lite "dafuq" känsla över hela grejen, priset med

Ideen är dock helt ok

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

En liten fråga.. var skrev jag "Stationär dator"?

tolkade det som stationär.
Ok, byter ut det mot laptop/stationär om du nu ska hänga upp dig på ordet stationär dator.
Fortfarande handlar det om stor skillnad mellan "dator" och platta.

Som sagt, platta mot platta för att ge rättvis jämförelse.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Priset är för högt för en sån här sak. Tycker hela deras idé med att låta folket bestämma varit dumt ända från början.
Hur bra optimerade kommer spelen vara för dennas kontroller tro?

Vadå håller med om att den är dyr? Sunnis skrev sakligt att den kostade 6000kr, ingenting om sin åsikt om priset.
Om priserna 6000 eller 7000kr är rätt eller fel vet jag inte men snälla sluta överdriva med dubbla priserna.

Du som påstår petigt att jag ska skriva korrekta priser borde ta en titt på din egen matte ^^ 7x2 = 12k ? Jag tror det blir error dära då det är 14 om man ska vara petig

Btw så var det snack om att produkten var dyr då jag jämförde med den dyraste"Vad jag vet" TV konsolen och påpekade att såsom Det sett ut framöver kanske det går att sälja om inte pc industrin tar över smart tv och enskilda konsoler för TV kommer försvinna :).

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Newklear:

Ja, för det finns inga FPS eller RTS till PS3 och Xbox.

Ohh wait...

Ja Starcraft till konsol blev ju verkligen en hit...
Spelar du FPS på en PC så behöver du en mus för generellt har du inte konsollernas auto-aim med. Försöker du spela online kommer du bli så sönderskjuten av alla som har mus att du inte vill vara med längre. Spel till PC är inte designade att köras med handkontroll, de är designade för mus och tangentbord. För att det ska vara kul behöver du ju spel som har handkontroll i åtanke. Många plattformsspel fungerar ju bra rakt av, eller till och med bättre med handkontroll än tangentbord för oss som är uppvuxna med nintendo och liknande. Jag har verkligen svårt att se att någon tycker det är värt 10 000 kr att sitta och spela Starcraft 2 och Battlefield på halvhöga inställningar på en liten skärm med dåliga kontroller.

Så fortfarande, vem är köparen? Vilka spel ska spelas och i vilka sammanhang? Vad gör den här som inte en handhållen konsol, en laptop eller en mobiltelefon/surfplatta kan lösa?

Känns ju väldigt ovärt att köpa den där för att spela småspel på bussen för det är mycket pengar och en stor kloss. Det är inget du kör LAN med direkt. Slöspela hemma i soffan? Jag ser verkligen inte marknaden mer än kanske de som ska ha alla häftiga prylar bara för att.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Windows 8 och ett vettigt pris så vore den iaf intressant för mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Folk verkar helt ha missat poängen... Det är ju knappast meningen att den ska ersätta en riktig speldator. Sitter man mycket på buss/tåg/flyg och vill ha något att göra, då finns det väl knappt något bättre än denna på marknaden?

Smakar det så kostar det.

1.3 kilos surfplatta. Bättre med ett Nintendo DS eller PS Vita. Väger mindre och har spel anpassade för gamepads. Inte precis som en släpbar konsol med mus och tangentbordanpassade spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zotamedu:

Ja Starcraft till konsol blev ju verkligen en hit...
Spelar du FPS på en PC så behöver du en mus för generellt har du inte konsollernas auto-aim med. Försöker du spela online kommer du bli så sönderskjuten av alla som har mus att du inte vill vara med längre. Spel till PC är inte designade att köras med handkontroll, de är designade för mus och tangentbord. För att det ska vara kul behöver du ju spel som har handkontroll i åtanke. Många plattformsspel fungerar ju bra rakt av, eller till och med bättre med handkontroll än tangentbord för oss som är uppvuxna med nintendo och liknande. Jag har verkligen svårt att se att någon tycker det är värt 10 000 kr att sitta och spela Starcraft 2 och Battlefield på halvhöga inställningar på en liten skärm med dåliga kontroller.

Det finns fler RTS till konsoll än starcraft, sen hur populära de blev är en annan femma.

Det finns även ett par FPS (finns ännu fler om man räknar in PS3 (finns ännu fler om man räknar in Wii)).

Skrivet av Zotamedu:

Så fortfarande, vem är köparen? Vilka spel ska spelas och i vilka sammanhang? Vad gör den här som inte en handhållen konsol, en laptop eller en mobiltelefon/surfplatta kan lösa?

Vad gör en macbook air som en vanlig laptop för halva priset inte klarar?
Vad gör en Galaxy S3 som en mobil för halva priset inte klarar?

De fyller ett behov som kanske inte alltid är helt nödvändigt, för att man har råd med det.

Skrivet av Zotamedu:

Känns ju väldigt ovärt att köpa den där för att spela småspel på bussen för det är mycket pengar och en stor kloss. Det är inget du kör LAN med direkt. Slöspela hemma i soffan? Jag ser verkligen inte marknaden mer än kanske de som ska ha alla häftiga prylar bara för att.

Har folk pengar så köper de dyrare prylar, vare sig de "behöver" det eller inte. Det är väldigt trångsynt att tro att ingen har behov av något, bara för att man själv inte har råd/har behovet.

"Spela småspel på bussen" gör man med en mobil, med denna kan man förhoppningsvis spela bättre spel än angry birds-skräpet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket skeptisk, med tanke på Razers tidigare försök att bredda sitt sortiment med annat än bara möss och tangentbord. De klarar inte ens av att hålla jämn kvalitet på sina nuvarande produkter, av de 3 möss jag ägt från dem har USB-interfacet pajat inom ett halvår på två, och den tredje var död från fabrik varvid jag tröttnade och tjöt på Webhallen att de borde bojkotta Razer.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Men vad är det för fel på vissa i det här forumet?
Ni gnäller på att det är för dyrt, att den är för klumpig och att den är onödigt kraftfull!

Sweclockers får ju skämmas att ha såna lipsillar som medlemmar. Jag trodde att merparten av medlemmarna här är intresserad av ny avancerad teknik och är FÖR prestanda och utveckling. Men såklart, det är enklare att kritisera och såga allt på en gång.

Till dem som säger att den är onödigt påkostad, "- Det hade varit bättre om det var bla bla bla (klenare CPU och grafikkort)".
Varför åker ni inte till närmaste butik och köper en platta då? Dem finns ju i mängder överallt!!!

Sen att den är för dyr? Jaha, det innebär att INGEN någonsin mer kommer att köpa en Ferrari, ok.

Personligen hoppas jag att dem väljer Core i5, eftersom en i7:a kan vara overkill. Hoppas också på att dem inte stirrar sig blinda på 1920x1080. Skärmupplösningen får gärna vara det (eller ännu bättre 1920x1200), men optimalt vore om man kunde köra i exakt 1/4-HD, dvs 960x540 i minst 60hz med allt ögongodis och AA på MAX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Men vad är det för fel på vissa i det här forumet?
Ni gnäller på att det är för dyrt, att den är för klumpig och att den är onödigt kraftfull!

Sweclockers får ju skämmas att ha såna lipsillar som medlemmar. Jag trodde att merparten av medlemmarna här är intresserad av ny avancerad teknik och är FÖR prestanda och utveckling. Men såklart, det är enklare att kritisera och såga allt på en gång.

Till dem som säger att den är onödigt påkostad, "- Det hade varit bättre om det var bla bla bla (klenare CPU och grafikkort)".
Varför åker ni inte till närmaste butik och köper en platta då? Dem finns ju i mängder överallt!!!

Sen att den är för dyr? Jaha, det innebär att INGEN någonsin mer kommer att köpa en Ferrari, ok.

Personligen hoppas jag att dem väljer Core i5, eftersom en i7:a kan vara overkill. Hoppas också på att dem inte stirrar sig blinda på 1920x1080. Skärmupplösningen får gärna vara det (eller ännu bättre 1920x1200), men optimalt vore om man kunde köra i exakt 1/4-HD, dvs 960x540 i minst 60hz med allt ögongodis och AA på MAX.

Folk älskar att hata. Tycker det är lite samma sak som att väldigt många älskar att hata Apple, nu jämför jag inte Razer och Apple, men folk beter sig på exakt samma vis bara för att det är ett visst företag. Folk borde sluta vara trångsynta och ignoranta och inse att det finns synvinklar utöver ens egna.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Hmmm... Bärbar dator+padda+gameboy= Fiona?

Vi får se om den säljer, lite för dyrt för mig själv men hade det funnits finanser hade den införskaffats helt klart

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja Starcraft till konsol blev ju verkligen en hit...
Spelar du FPS på en PC så behöver du en mus för generellt har du inte konsollernas auto-aim med. Försöker du spela online kommer du bli så sönderskjuten av alla som har mus att du inte vill vara med längre.

Varför välja det enkla alternativet? ^^

Klart man väljer något som kräver mer skills än att spela med mus

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Men vad ska man spela på den då? FPS och RTS går ju bort eftersom den saknar mus och tangentbord. Vad är då kvar? Lite blandat plattformshoppande och lite bilspel? Hur många vill lägga så mycket pengar på en så begränsad produkt? Storleksskillnaden mellan den här och en 13" laptop är inte enorm. Du måste ha en väska till båda för den här prylen är för stor för att ha i en ficka.

Är man ute efter att faktiskt spela så känns det som om man vill kunna spela lite fler genrer än sådär. Behöver man något portabelt finns ju redan Playstation Vita och en hög Nintendo. För att inte tala om mobiltelefoner. Jag ser inte alls varför man skulle välja den där istället för en surfplatta, en spellaptop, en handhållen spelkonsol, en smartphone eller kanske en Windows Surface.

Du är medveten om att den större skalan FPS spelare lirar på Ps3 o Xbox hoppas jag.
Det är bara vi datanördar som e tjuriga med Tgb/mus.
Codkidsen måste ju ha handkontroll med bara tillräckligt med knappar och autoaim!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Men vad är det för fel på vissa i det här forumet?
Ni gnäller på att det är för dyrt, att den är för klumpig och att den är onödigt kraftfull!

Sweclockers får ju skämmas att ha såna lipsillar som medlemmar. Jag trodde att merparten av medlemmarna här är intresserad av ny avancerad teknik och är FÖR prestanda och utveckling. Men såklart, det är enklare att kritisera och såga allt på en gång.

Till dem som säger att den är onödigt påkostad, "- Det hade varit bättre om det var bla bla bla (klenare CPU och grafikkort)".
Varför åker ni inte till närmaste butik och köper en platta då? Dem finns ju i mängder överallt!!!

Sen att den är för dyr? Jaha, det innebär att INGEN någonsin mer kommer att köpa en Ferrari, ok.

Personligen hoppas jag att dem väljer Core i5, eftersom en i7:a kan vara overkill. Hoppas också på att dem inte stirrar sig blinda på 1920x1080. Skärmupplösningen får gärna vara det (eller ännu bättre 1920x1200), men optimalt vore om man kunde köra i exakt 1/4-HD, dvs 960x540 i minst 60hz med allt ögongodis och AA på MAX.

Man kan vara entusiast, gilla design (form+funktion!), nya prylar etc utan att för den skull köpa allt som kommer ut på marknaden.

Är man mer "entusiast" bara för att man har råd att köpa alla nya prylar och därför också gör det? Förstår inte.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av luddev:

Man kan vara entusiast, gilla design (form+funktion!), nya prylar etc utan att för den skull köpa allt som kommer ut på marknaden.

Är man mer "entusiast" bara för att man har råd att köpa alla nya prylar och därför också gör det? Förstår inte.

Ingen har sagt att man måste köpa allt nytt, men att säga att en pryl inte fyller någon funktion bara för att man själv inte har råd eller inte har nytta av produkten, är väldigt trångsynt.

PS: Bryt inte mot forumets regler

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

av min erfarenhet med razers saker lär den ha mjukvaruproblem så det heter duga...

tänker aldrig köpa något mer från dem.

Permalänk
Medlem

Detta är en produkt som skulle passa mig väldigt bra när jag jobbar natt.
Då det är "jourhavande" verksamhet nattetid så kan jag behöva släppa allt och springa på jobb direkt.
En gaming tablet är då väldigt smidig och enkel att stoppa undan jämnfört med en laptop.

Lite högt pris, men man får dock en jävligt potent tablet för pengarna.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt borde de satsat på ARM och Android. Nvidia Tegra har duglig prestanda för skärmformatet och få människor skulle klaga över att grafiken är dålig. 1080p med motsvarande "medium på dator" är inte tekniken och marknaden redo för än. Den räcker att den kan visa 720p eller 1080p och köra spel liknande Unreal tournament och Warcraft 3.

Om de nu tvunget ska ha x86 och Windows så hade en långsammare och strömsnål AMD APU varit mer fördelaktigt. Mindre störmförbrukning, storlek och en prestanda som även den räcker för formatet. T.o.m. Intel Atom med dedikerad grafikkrets hade varit ett bättre val.

Razer måste inse att de inte ha budget för att skapa ett nytt produktsegment av högprestanda tablets. För det krävs kontrakt med utvecklare för optimerade spel, aggressiv marknadsföring och en lång tid innan de kan gå med minst. Jag tror inte Razer är intresserade av att lägga ut tiotals miljarder under 5 år innan de kan skörda sin frukt. Och ska man se det hela objektivt är det nog en högupplöst skärm och spelkontrollerna och möjligtvis x86-stöd som är det mest värdeskapande på den, inte prestandan.

Man får tänka på att denna kommer konkurrera med PSP, Android plattor, kommande Windows 8 plattor och iPad. Då kan du inte ha 2-4 gånger priset för en plattform med, låg batteritid, klumpig form, hög tyngd och dåligt spelstöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Som tidigare sagt borde de satsat på ARM och Android. Nvidia Tegra har duglig prestanda för skärmformatet och få människor skulle klaga över att grafiken är dålig. 1080p med motsvarande "medium på dator" är inte tekniken och marknaden redo för än. Den räcker att den kan visa 720p eller 1080p och köra spel liknande Unreal tournament och Warcraft 3.

Om de nu tvunget ska ha x86 och Windows så hade en långsammare och strömsnål AMD APU varit mer fördelaktigt. Mindre störmförbrukning, storlek och en prestanda som även den räcker för formatet. T.o.m. Intel Atom med dedikerad grafikkrets hade varit ett bättre val.

Razer måste inse att de inte ha budget för att skapa ett nytt produktsegment av högprestanda tablets. För det krävs kontrakt med utvecklare för optimerade spel, aggressiv marknadsföring och en lång tid innan de kan gå med minst. Jag tror inte Razer är intresserade av att lägga ut tiotals miljarder under 5 år innan de kan skörda sin frukt. Och ska man se det hela objektivt är det nog en högupplöst skärm och spelkontrollerna och möjligtvis x86-stöd som är det mest värdeskapande på den, inte prestandan.

Man får tänka på att denna kommer konkurrera med PSP, Android plattor, kommande Windows 8 plattor och iPad. Då kan du inte ha 2-4 gånger priset för en plattform med, låg batteritid, klumpig form, hög tyngd och dåligt spelstöd.

Möjligt att den konkurrerar med enheter som ps vita och andra bärbara spelenheter, men att den ens skulle konkurrera med anda "vardags" surfplattor är inte riktigt det som de inriktar sig på, som jag nämnt tidigare är en mer sannolik konkurrent bärbara speldatorer. Och om Razer håller vad de lovar med sina punkter "i5/i7, och mid-tier discrete gpu" Så kommer den ju prestera nämnvärt mycket bättre än en vita eller någon av Nintendos motsvarigheter. Lite mindre kraft än en bra bärbar speldator, men mycket mer mobil är tanken kan jag tänka mig.

Sen är det ju inte alls omöjligt att Razer vill spendera mycket pengar för att bli marknadsledande på just detta segmentet. De har gjort en riskbedömning och anser att det är värt risken att satsa pengar på detta. Man måste våga satsa för att vinna, ingen blir bäst på något bara genom att göra lika bra, liknande produkter som andra.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Det enda som skulle kunna få mig att ens överväga denna "gamingplatta" skulle nog vara att, med den hårdvaran som nämnts, få ett batteri vars batteritid är värdig att nämna, speciellt under tung användning av plattan.
Men, får jag gissa så lär väl batteriet hålla i en timme eller så om man planerar på att spela.
Det är dessutom väldigt viktigt att GPUn kommer hålla. Förväntar mig inte en som "klarar crysis", men att kunna spela exempelvis Diablo 3 eller liknande on-the-go låter inte allt för illa.

Permalänk
Medlem

Intressant skapelse. Börjar man kolla efter det så finns det många spel som fungerar bra med gamepad. Själv satt jag mycket på tåg och spelade Skyrim på en laptop förra året... perfekt tidsfördriv.

Ett problem jag ser är ju batteritiden. En surfplatta idag är ju grymt smidig då den kan man pilla med ganska mycket innan man behöver oroa sig för batterierna (jämfört släpbar dator). Det är alltid jobbigt att behöva leta efter sittplatser med eluttag på tågen...

Annars kan den vara smidig att dra med sig om det är enkelt att ansluta till en tv utan allt för mycket sladdar och bök. En wii-konsol är ganska liten, men fifan vad sladdar och pyssel det är innan det bara är att köra, så därför tar man den gärna inte med sig till polaren... Då skulle nånting sånt här kunna vara perfekt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Ser ut att det skulle bli en hit för barn men deras pengar går till en mobil så tyvärr Razer.

Skrivet av som99:

Jag ville se Panasonics comeback på spelmarknaden med Panasonic jungle som las ner, det var mer intressant för mig

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/10/jungle1...

Finns de att få tag på?

Och så har vi ju Linux-konsolen Pandora (yumYum!)

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)