Visa era Windows Phone 8 startskärmar

Permalänk

Finns nog nån Custom tile maker eller liknande.

Permalänk
Medlem

Den med Iron Man var hur grym som helst! Här är appen! http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/custom-tiles-make... Ska ladda ner den direkt. Blir mycket att göra hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Finns nog nån Custom tile maker eller liknande.

det finns en som heter Megstile och då väljer du ett foto som den skapar tiles av.

EDIT: Asusboy han först men då har vi två alternativ.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Finns nog nån Custom tile maker eller liknande.

Eller photoshop. Inte direkt ett svårt interface att imitera. Finns tillochmed en app till Android som gör det.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Den med Iron Man var hur grym som helst! Här är appen! http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/custom-tiles-make... Ska ladda ner den direkt. Blir mycket att göra hehe

Tackar, har man lite att testa då.

Permalänk

Blir till att ladda ner Custom tiles maker imorgon, tack Asusboy!

Sjukt mycket snyggare

Permalänk
Medlem

Prova även wiztiles.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Testade både wiztiles och custom tile maker PRO, hittar inget sätt att assigna genvägar till tilesen, bara färdigkomponerade sms, mail, websökningar, lite synd faktiskt, men antar att det är en restriktion i WP8 och inte appen i sig, hoppas på lite mer frihet av M$ i framtiden, eller finns det kanske någon annan app som klarar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Testade både wiztiles och custom tile maker PRO, hittar inget sätt att assigna genvägar till tilesen, bara färdigkomponerade sms, mail, websökningar, lite synd faktiskt, men antar att det är en restriktion i WP8 och inte appen i sig, hoppas på lite mer frihet av M$ i framtiden, eller finns det kanske någon annan app som klarar detta?

Det fanns ju en bild där någon hade lyckats få text osv på startmenyn så det är la nån app som kan göra det. Det gäller bara att hitta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Det fanns ju en bild där någon hade lyckats få text osv på startmenyn så det är la nån app som kan göra det. Det gäller bara att hitta den.

Det är Wiztiles det. Man laddar ner ett tema, sedan är det bara att pinna dem till startskärmen. Har provat, men de var för lågupplösta så att det såg hemskt ut.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Det är Wiztiles det. Man laddar ner ett tema, sedan är det bara att pinna dem till startskärmen. Har provat, men de var för lågupplösta så att det såg hemskt ut.

Kunde man verkligen göra såhär http://mytil.es/tile/50c3bdc815d6b42fb2000005/original i wiztiles? Får ladda ner det igen och kolla mer då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Kunde man verkligen göra såhär http://mytil.es/tile/50c3bdc815d6b42fb2000005/original i wiztiles? Får ladda ner det igen och kolla mer då.

Yep. Finns ett tema som heter category tiles.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Yep. Finns ett tema som heter category tiles.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Som jag redan nämnt är det lågupplöst, den du visade är något annat. Men funktionen är samma.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Som jag redan nämnt är det lågupplöst, den du visade är något annat. Men funktionen är samma.

Tyckte inte att det var så farligt lågupplöst. Man kan ju iofs göra egna ikoner och använda dem, men för en som jag som är alldeles för lat för att göra det så blir det ett nej tack hehe. Du vet inte om man kan ta bort ikonerna och bara ha texten?

Undrar även om du vet vad skillnaden mellan pro versionen och den vanliga versionen är? Känns ju som hela versionen gratisversionen.

Edit: Hittade en video om hur man bara får text
http://www.youtube.com/watch?v=JW3E2cAVnK4

Lär ta tid innan man är het klar iaf...

Permalänk

Här är min, tycker själv den ser riktigt bra ut.

Dold text

Ser bättre ut när väderappen visar bilden dock..

Permalänk
Medlem

Inte riktigt hunnit med så mycket utseendemässigt.. så har mest bara raddat upp allting!
Men det får duga till helgen

Dold text
Permalänk
Skrivet av Sonoka:

Inte riktigt hunnit med så mycket utseendemässigt.. så har mest bara raddat upp allting!
Men det får duga till helgen

Ganska fet!

Permalänk

Har lekt runt lite nu med Wiztiles men har inte riktigt bestämt mig än hur jag vill ha det, finns ju en miljon sätt man kan ha det på

Den är inte ens halvfärdig. Stör mig också på vissa Tiles, som Xbox´s, varför måste dom vara lime gröna, ser för jävligt ut,
Antingen gör man en ordentlig Tile eller så kör man med en bild, men en egen logga ser bara skräp ut.

Dold text
Permalänk
Medlem

Har lekt runt lite mer, inte riktigt nöjd... men är kanske på rätt väg, får se vad det blir för slutresultat!

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Det är antagligen därför tråden har dött.

Det ser ut som folk postar i den här tråden - inklusive du själv.

Tycker annars att just detta är fördelen med WP jämfört med iOS och Android. Men framförallt emot iOS där du bara kan ha ikoner. Med WP (och till en del Android) så kan man enkelt lägga upp informationen som man vill ha den.

Kan lägga upp några skämdumpar ifrån mina telefoner som exempel.

Men ni som föredrar tex iOS, kan ju annars visa en dump på era startskärmar istället för att bara klaga på andra system, eller andras startskämar.

Bra mycket mer konstruktivt än det poänglösa gnällandet ni kommer med nu.

Personligen så uppskattar jag att kunna se hur andra lagt upp det (även om jag inte har samma ide kring det).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Men alla startskärmar ser ju likadana ut ???

Jo, håller med om att de inte riktigt har samma ide kring upplägg som jag själv har (skall ta och lägga upp exempel ifrån mina telefoner). Men mer variation än att bara ha ikoner att välja på (även om med WP8 nästan kan få det att se ut som iOS/Android - om man vill).

Kan inte också duTrollhättan slänga upp en dump på din startskärm (oavsett om du använder WP, Android eller iOS) så kan du visa vad du tycker fungerar bättre än de som visats här?

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Lite uppdaterad nu

Dold text

Ska dock se vad man kan göra med denna app kallad Wiztiles ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

den är så aktiv att folk som inte ens har WP8 skriver i den.

Vad är din väderapp? min funkar helt ok , men är inte så färggrann som den du har ser jag tror min heter kort och gott,,väder.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Min ser ut så här just nu

EDIT: Bildernarna verkar inte visas. Man får högerklicka på de och öppna de i en ny flik

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Vad är din väderapp? min funkar helt ok , men är inte så färggrann som den du har ser jag tror min heter kort och gott,,väder.

Ingen aning vad den hette, tror jag tog första bästa på marknaden men har en ny nu.
Använder Frost och Accuweather nu.

-
Nu är min screen färdig för den här månaden iallafall, tycker det blev rätt bra faktiskt fastnat för den bruna färgen med, tycker den passar mot den mattsvarta telefonen.

Dold text
Permalänk

ahhhhhhhhh halebop för fan. Var är min Nokia??????

Permalänk
Medlem

Här kommer v2 då!

Dold text
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

^_^

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Här har ni min, High Contrast ftw!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *