Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Vad tycker ni om dessa uppkommande speltitlar till WP8?http://www.wpcentral.com/upcoming-lineup-xbox-windows-phone-8. Jag tycker att det verkar intressant!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

gör som många utav oss, skifta till hotmail/outlook när det gäller kalender å kontakter. Om google vill så kan dom förstöra ganska mycket för Microsoft användare

jag har redan skiftat nu till Microsoft helt, tycker Outlook är riktigt trevlig, lite brister i kontakthanteringen men man vänjer sig ganska snabbt. Förmodligen förbättrar dom den också.

kalendern tycker jag är mycket bättre i Outlook, plus mailhanteringen

Så länge Outlook.com saknar tvåfaktorsautentisering är det inte ett alternativ till Gmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

vad tillför whatsapp för funktion?

Det är väl inget man inte klarar sig utan och det finns alternativ. Jag råkar ha en gruppchatt igång där med några bekanta så det var tråkigt att missa allt som sades där i några dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Ni med dålig batteritid

Hej

Sitter själv med en svart lumia 920 och har en batteritid med lite ljudbokslyssnande och allmänt pillande på ungefär 8 timmar (ca 5timmar av detta är standby läge). Har aktiverat batterisparfunktionen, ändrat nät till 3g, sänkt känsligheten på skärmen, sänkt ljusstyrkan till medel, stängt av nfc, stängt av positionering.
Inget av detta hjälper.

Provade dock idag att köra i flygplansläget använt telefonen kontinuerligt i ca 5 timmar och har 95% batteritid kvar, känns som att det är nätsökningen i mitt fall som ställer till med problem, någon som lagt märke till samma sak, och i sådana fall vilken operatör har ni?

Jag har själv Telenor.

Hälsningar Emil

Ps. jag fick tips från nokiasupporten att göra en fabriksåterställning, tror ni att det skulle kunna hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Jag läste någonstans att det har skickats en lista med förslag åt microsoft och på denna lista med önskemål fanns just denna funktion. Så med lite tur så kommer det i en uppdatering. Det skulle tydligen komma en "notification bar" också.

Skickades från m.sweclockers.com

Fyfan vad underbart! De enda två saker jag saknar kommer troligtvis komma

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazil:

Hej

Sitter själv med en svart lumia 920 och har en batteritid med lite ljudbokslyssnande och allmänt pillande på ungefär 8 timmar (ca 5timmar av detta är standby läge). Har aktiverat batterisparfunktionen, ändrat nät till 3g, sänkt känsligheten på skärmen, sänkt ljusstyrkan till medel, stängt av nfc, stängt av positionering.
Inget av detta hjälper.

Provade dock idag att köra i flygplansläget använt telefonen kontinuerligt i ca 5 timmar och har 95% batteritid kvar, känns som att det är nätsökningen i mitt fall som ställer till med problem, någon som lagt märke till samma sak, och i sådana fall vilken operatör har ni?

Jag har själv Telenor.

Hälsningar Emil

Ps. jag fick tips från nokiasupporten att göra en fabriksåterställning, tror ni att det skulle kunna hjälpa?

Hur länge har du haft mobilen? Och har du gått in på trådlöst nätverk och sedan "anslut automatiskt till trådlösa surfpunkter"? Det var denna sak som drog batteri som satan på min android förut så jag stängde av detta det första jag gjorde

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Precis lagt en beställning på en Gul som fanns i lager hos Siba. Sitter på jobbet och fnissade lite lätt för mig själv på väg till skrivaren för utskrift av beställningen .Tog expresspaket så borde komma imorgon om allt vill sig väl

För att vara en god Sweclockers medlem återkommer jag med några rader när jag testat telefonen några dagar med åsikter och funderingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hur länge har du haft mobilen? Och har du gått in på trådlöst nätverk och sedan "anslut automatiskt till trådlösa surfpunkter"? Det var denna sak som drog batteri som satan på min android förut så jag stängde av detta det första jag gjorde

Samma för mig, att klara en dag på en laddning är en utmaning trots att jag utfört allt det där. Ser inte hur det här skall fungera när telefonen är något år gammal och batteriet börjar bli slitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hur länge har du haft mobilen? Och har du gått in på trådlöst nätverk och sedan "anslut automatiskt till trådlösa surfpunkter"? Det var denna sak som drog batteri som satan på min android förut så jag stängde av detta det första jag gjorde

Har stängt av Nätverket, så det är tyvärr inte det.

Stängde precis av flygplansläge och har förlorat 6% på 15 minuter (gjort samma som när flygplansläget var påslaget). Är nästan säker på att det är sökandet efter bästa nät som jävlas med mig och min telefon.

Några tips eller fungerar inte lumia 920 med Telenor i skåne?

Permalänk
Medlem

Alltså det där med batteriet är lite skumt. Mitt fungerar strålande i typ två dagar med mycket användning och jag har all skit påslagen.
Det enda jag stängt av är auto-skärmbelysning. Jag har den på medium över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazil:

Har stängt av Nätverket, så det är tyvärr inte det.

Stängde precis av flygplansläge och har förlorat 6% på 15 minuter (gjort samma som när flygplansläget var påslaget). Är nästan säker på att det är sökandet efter bästa nät som jävlas med mig och min telefon.

Några tips eller fungerar inte lumia 920 med Telenor i skåne?

det beror ju på hur bra täckning du har, har du dålig täckning så drar det batteri. Spelar ingen roll vad du har för operatör.

Permalänk
Medlem

Har också dålig batteritid. Hade 98% batteri, sen kollade jag på 9gag i en halvtimma med wifi så var den nere på 80 procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hur länge har du haft mobilen? Och har du gått in på trådlöst nätverk och sedan "anslut automatiskt till trådlösa surfpunkter"? Det var denna sak som drog batteri som satan på min android förut så jag stängde av detta det första jag gjorde

Skrivet av tomzaj:

det beror ju på hur bra täckning du har, har du dålig täckning så drar det batteri. Spelar ingen roll vad du har för operatör.

Hej

Har alltid 4-5 staplar för täckning, men jag har sett ett par gånger att när jag inte använt den på ett par timmar så saknar den teckning helt och övre delen av baksidan på telefonen är rätt så varm (betydligt varmare än nedre delen).

Måndagsex eller "working as intended"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazil:

Hej

Har alltid 4-5 staplar för täckning, men jag har sett ett par gånger att när jag inte använt den på ett par timmar så saknar den teckning helt och övre delen av baksidan på telefonen är rätt så varm (betydligt varmare än nedre delen).

Måndagsex eller "working as intended"?

Den blir alltså varm när du inte använt den? Det låter inte helt OK, måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazil:

Hej

Sitter själv med en svart lumia 920 och har en batteritid med lite ljudbokslyssnande och allmänt pillande på ungefär 8 timmar (ca 5timmar av detta är standby läge). Har aktiverat batterisparfunktionen, ändrat nät till 3g, sänkt känsligheten på skärmen, sänkt ljusstyrkan till medel, stängt av nfc, stängt av positionering.
Inget av detta hjälper.

Provade dock idag att köra i flygplansläget använt telefonen kontinuerligt i ca 5 timmar och har 95% batteritid kvar, känns som att det är nätsökningen i mitt fall som ställer till med problem, någon som lagt märke till samma sak, och i sådana fall vilken operatör har ni?

Jag har själv Telenor.

Hälsningar Emil

Ps. jag fick tips från nokiasupporten att göra en fabriksåterställning, tror ni att det skulle kunna hjälpa?

Prova att stänga av Nokia drive i bakgrundstjänster samt alla andra bakgrundstjänster du inte behöver

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Jag uppmanar er att stänga av onödiga automatiska synkningar, helt onödigt för er som pillar på mobilen 1gång i timmen ändå. När ni går in på mobilen brukar ni säkert gå in på mailen en extra gång eller gå in på andra ställen även om ni autosynkningar på dessa program.

stäng av alla synkningar förutom backup kanske(sms, kontakter)

jag har detta avstängt, även wifi när mobilen inte används, positionstjänst(GPS) och så vidare.

var lite förnuftiga, om ni skall använda en tjänst så sätt igång den när ni skall använda den...

ni har väl inte alla era tjänster, program på datorn bara för att den klarar av det? Slöseri med energi/ström/elektricitet.......

sen att den blir varm på övre delen utav mobilen, det blir,min med om jag använder den. Stora delar utav "moderkortet" sitter där. Kopparkylningen sitter också där. Det är inget fel på mobilen, kanske buggar i wp8 som gör så att vissa tjänster används i onödan.

jag har inga problem å dra ut batteriet om jag har alla tjänster igång å bara slösurfar. Men känns vettigare å bara utnyttja den tjänst man behöver för stunden!

förtillfället så har jag en batteritid på 8-12 tim om jag använder den väl. (musik, video, surfande, appletande, mail, spel)
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Jag uppmanar er att stänga av onödiga automatiska synkningar, helt onödigt för er som pillar på mobilen 1gång i timmen. När ni ändå går in på mobilen brukar ni säkert gå in på mailen en extra gång eller gå in på andra ställen även om ni autosynkningar på dessa program.

stäng av alla synkningar förutom backup kanske(sms, kontakter)

jag har detta avstängt, även wifi när mobilen inte används, positionstjänst(GPS) och så vidare.

var lite förnuftiga, om ni skall använda en tjänst så sätt igång den när ni skall använda den...

ni har väl inte alla era tjänster, program på datorn bara för att den klarar av det? Slöseri med energi/ström/elektricitet.......

sen att den blir varm på övre delen utav mobilen, det blir,min med om jag använder den. Stora delar utav modern sitter där. Kopparkylningen sitter också där. Det är inget fel på mobilen, kanske buggar i wp8 som gör så att vissa tjänster används i onödan.

jag har inga problem å dra ut batteriet om jag har alla tjänster igång å bara slösurfar. Men känns vettigare å bara utnyttja den tjänst man behöver för stunden!

Skickades från m.sweclockers.com

Man köper ju en smartphone, då vill man ju kunna använda saker som det är tänkt Inte behöva stänga av allt för att klara sig en dag utan att ladda mitt på dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

Prova att stänga av Nokia drive i bakgrundstjänster samt alla andra bakgrundstjänster du inte behöver

Har släppts en uppdatering på Nokia drive så det ska inte längre vara en batteritjuv. Kan visserligen vara värt ett försök men det ska som sagt inte behövas längre.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Avstängd

Haha herregud vad less man börjar bli..

Har väntat nu i snart 2 veckor för att få mitt sim-kort från Telia, dom lyckades
schabbla till det så det vart försenat. Idag dök det upp ett brev från Telia, och då har
dom skickat ett vanligt sim-kort istället för ett microsim...

Jag har inte kunnat ringa en gång med min tele, känns skitskoj.

Men till telefonen, det enda negativa jag hittat hittills är att den vibrerar konstigt (som många andra har påpekat)
och att jag får random reboots ibland.

Alltså, vart släpps uppdateringar till luren, jag hittar inget alls?

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Haha herregud vad less man börjar bli..

Har väntat nu i snart 2 veckor för att få mitt sim-kort från Telia, dom lyckades
schabbla till det så det vart försenat. Idag dök det upp ett brev från Telia, och då har
dom skickat ett vanligt sim-kort istället för ett microsim...

Jag har inte kunnat ringa en gång med min tele, känns skitskoj.

Men till telefonen, det enda negativa jag hittat hittills är att den vibrerar konstigt (som många andra har påpekat)
och att jag får random reboots ibland.

Alltså, vart släpps uppdateringar till luren, jag hittar inget alls?

Du har ingen telia-butik som du kan knalla in i och hämta ett? De lämnar ut dem över disk..

Permalänk
Avstängd

Jovisst, problemet är väl att den ligger 9 mil bort.
Men jag har mailat dom så vi får väl se vad dom säger. Trist iallafall!

Skrivet av WM8-Erk:

Du har ingen telia-butik som du kan knalla in i och hämta ett? De lämnar ut dem över disk..

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Har precis bytt till en svart Lumia 920 för att jag var nyfiken på WP8.
Har innan kört iPhone samt senaste tiden HTC Android nallar.

Gillar Android och speciellt HTC och deras kvalitet.
Har nu lite frågor som jag inte riktigt förstår....

Detta saknar jag:
Bättre vibrator, känns ju knappt
Sätta seperat volym för media/ring/alarm
Söka efter kontakter i telefonläge likt HTC, t ex söker jag efter Olle så slår jag 6553

Sedan så har jag varit tvungen att köra en hard reset redan efter 2 dagar då Nokia Music hängde sig i download.
Det har även försvunnit tails 3-4 gånger. Sätter tillbaka den och efter några timmar försvinner en annan?!

Håller som sagt på att utforska fortfarande och gillar telefonen fast att jag saknar vissa detlajer
Ljudet är ju något som verkligen är bra, både i tal och vid musik lyssning
Kameran är bra
Den är verkligen snabb och jag får ingen lagg någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Man köper ju en smartphone, då vill man ju kunna använda saker som det är tänkt Inte behöva stänga av allt för att klara sig en dag utan att ladda mitt på dagen.

detta problem lider alla smartphones utav som har senaste tekniken.

så jag kan verkligen inte hålla med dig, vem köper något som har en massa teknik i sig för att ha ALLT på samtidigt även om du kanske bara använder 2 utav dom under dagen.

nä, du får komma med något bättre för att övertyga mig. Jag köper inte det du säger, jag har inga problem med att använda mina prylar så som dom är byggda för att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

detta problem lider alla smartphones utav som har senaste tekniken.

så jag kan verkligen inte hålla med dig, vem köper något som har en massa teknik i sig för att ha ALLT på samtidigt även om du kanske bara använder 2 utav dom under dagen.

nä, du får komma med något bättre för att övertyga mig. Jag köper inte det du säger, jag har inga problem med att använda mina prylar så som dom är byggda för att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart att man vill kunna använda enheten som den är tänkt att användas?
Inte vill jag väl behöva sitta och pilla i inställningarna varje kvart?!

Telefonen är ju till för att underlätta min vardag och inte tvärtom. Exempelvis min android slår på GPSen när jag startar kartappen, annars inte. Nokias telefoner gör säkert så också, men det är bara ett exempel på hur telefonen ska anpassa sig och inte jag!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Man köper ju en smartphone, då vill man ju kunna använda saker som det är tänkt Inte behöva stänga av allt för att klara sig en dag utan att ladda mitt på dagen.

du köper oftast en smartphone för att kunna göra allt utan att behöva gå till en dator eller en radio eller ha en separat GPS. En smartphone är i dagens läge inte tänkta för att man skall ha 10tjänster+ igång när ändå bara använder 1 eller 2 i taget.

om 10 år kanske är vi närmare det du försöker mena. Men i dagens läge, nej.

min i4s å tjejens i5 har nästan sämre batteritid än Nokian, vilket är löjligt. Iphone ska väl hålla i 24tim minst ?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Jag kör på Amazing Weather (tile) och Weather Flow (lockscreen), värda varenda krona. Sjukt snygga.

Har inte tillgång till ett trådlöst nätverk hemma som krävs för att ladda ner appar som är större än 20 mb. Hur gör jag för att ladda ner dessa till telefonen? Amazing weather verkar vara grym, men är ju på totalt 80 mb stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Telefonen är ju till för att underlätta min vardag och inte tvärtom. Exempelvis min android slår på GPSen när jag startar kartappen, annars inte. Nokias telefoner gör säkert så också, men det är bara ett exempel på hur telefonen ska anpassa sig och inte jag!

självklart, om det nu är så att wp8s funktioner inte buggar så kan man ha dom på sådan inställning. Då förbättrar man batteritiden mycket. Men som jag tycker fortfarande är att man bör stänga av onödiga tjänster om man börjar klaga på batteritiden. Dom största problemen ligger hos wp8 å inte hos lumian.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

detta problem lider alla smartphones utav som har senaste tekniken.

så jag kan verkligen inte hålla med dig, vem köper något som har en massa teknik i sig för att ha ALLT på samtidigt även om du kanske bara använder 2 utav dom under dagen.

nä, du får komma med något bättre för att övertyga mig. Jag köper inte det du säger, jag har inga problem med att använda mina prylar så som dom är byggda för att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej så lider verkligen inte alla smartphones utav Jag har inget avstängt på min Note 2, en jäkla massa extra jämfört med min 920 som synkas. Slår aldrig av wifi, bluetooth och gps på den och stänger inte ner programmen i bakgrunden utan de får ligga kvar och köras. Och när jag lägger den på nattduksbordet vid 23 tiden så har jag alltid 20-30 % kvar. Nokian har jag redan fått ladda innan dess trots att jag använder den mindre. Till och med min S III klarade sig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

självklart, om det nu är så att wp8s funktioner inte buggar så kan man ha dom på sådan inställning. Då förbättrar man batteritiden mycket. Men som jag tycker fortfarande är att man bör stänga av onödiga tjänster om man börjar klaga på batteritiden. Dom största problemen ligger hos wp8 å inte hos lumian.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag ser det som en helhet då jag är konsument.
Har nokia valt att använda Microsoft så får de ju samarbeta för att göra en bra produkt, kommunikation.

Det är helheten som är viktigt för konsumenten, android failar totalt i detta fräsmt pga fragmentering. Apple är väl egentligen bäst hitills, även om jag tror väldigt mycket på att Microsoft kommer att lyckas!

Ungefär som när Apple krävde av intel att tillverka strömsnålare CPUs, så gjorde de det. Istället för att sätta in de strömslukande CPUerna och säga "ja men det är ju inte apples fel utan intels att batteriet håller dåligt!!!"...

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Drygt att folk har fått sina när jag beställde för en månad sedan

Vilken färg och vars beställde du från?