Corsair lanserar budgetorienterade CX-serien med modulära kablar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

I för sig har du rätt. Menade bara allt som det står japan på är inte högkvalité:)

Vilka märken eller serier tänker du på? Jag kan bara minnas en eller två serier Nichicon (för 10-15 år sedan) som inte höll toppklass.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Vilka märken eller serier tänker du på? Jag kan bara minnas en eller två serier Nichicon (för 10-15 år sedan) som inte höll toppklass.

Kanske tänkte på kopior :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superst4r:

http://www.hardwaresecrets.com/article/Anatomy-of-Switching-P...

Information som kan vara bra att känna till om nätaggregat. You're welcome

Stort tack till dig, min vän

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Att Corsair gör något som är värdigt deras namn, inte budgetskräp a la Ace. Att ha diodbryggan helt utan kylfläns är ett exempel på undermålig konstruktion, oavsett prisläge.

Men faktum kvarstår, det är ett budget nätagg och man får vad man betalar för, så har de alltid fungerat, kasta fram mer pengar om du vill ha något bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Men faktum kvarstår, det är ett budget nätagg och man får vad man betalar för, så har de alltid fungerat, kasta fram mer pengar om du vill ha något bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Nej man får inte vad man betalar för, man får mindre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Om nu kondensatorerna inte skapar oväsen så vore det spännade att modda ett billigt CX-430 modular med en USB-styrd fläkt, bygga en semipassiv HTPC där CPU och PSU kan köras i tyst läge när GPU jobbar med film. Strömförbruk borde gå att få ner under 60 watt för CPU så hela systemet kanske ligger på 150-200 watt max

Permalänk
Skrivet av zodiakonline:

Om nu kondensatorerna inte skapar oväsen så vore det spännade att modda ett billigt CX-430 modular med en USB-styrd fläkt, bygga en semipassiv HTPC där CPU och PSU kan köras i tyst läge när GPU jobbar med film. Strömförbruk borde gå att få ner under 60 watt för CPU så hela systemet kanske ligger på 150-200 watt max

http://forumbilder.se/images/172020128500369e0.jpg

Finns bättre agg för HTPC bruk:) Det heter PicoPSU. Men har du redan en hyfsad stor låda hemma eller har inte ett litet moderkort o.s.v. Så vist går det med ett sådant agg.

Men man vill ju att HTPC burken ska vara liten

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Finns bättre agg för HTPC bruk:) Det heter PicoPSU. Men har du redan en hyfsad stor låda hemma eller har inte ett litet moderkort o.s.v. Så vist går det med ett sådant agg.

Men man vill ju att HTPC burken ska vara liten

jag har använt Pico-PSU men den håller inte måttet för en HTPC som kan nått, ska man köra på Intel Atom eller HTPC som saknar eller endast har en disk kan man lika gärna välja RaspXBMC eller en WD TV Live G3

Permalänk
Avstängd

Förvisso en billigare produkt men den är ju delvis modulär. Inget att ha. En hel del tillverkare benämner sina aggs som "modular" och så har de suddat ut 24/20-pinskontakten & annan skit i den svarta nätstrumpan som inte är löstagbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Dark power eller CX

Dark power Riktigt nöjd!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av zodiakonline:

jag har använt Pico-PSU men den håller inte måttet för en HTPC som kan nått, ska man köra på Intel Atom eller HTPC som saknar eller endast har en disk kan man lika gärna välja RaspXBMC eller en WD TV Live G3

Jo, vissa håller inte måttet. Det finns dom som gör det. Tyvärr är det få. Cx håller ju inte måttet häller (om man jämför). Men håller med att vissa Pico-psu inte borde få säljas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar