Windows 8 ÄR oanvändbart, på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

?!

Förstår inte hur du tänker.

1. Microsoft äger Windows.
2. De har drygt 90 procent av marknaden för hemanvändare.
3. Därmed, de gör vad de vill.
4. Före detta chefen för Windows 8 har fått sparken...

Om de vill ändra något radikalt i sin senaste megasatsning kan inte vi ändra det enkelt mer än genom att köpa Windows 7 snarare än Windows 8.

Normalsvensson som köper en pc tror att siffran "8" är "bättre" än siffran "7". Mer än två tredjedelar av alla oberoende "proffstyckare" anser/inser att Windows 8 är bra för pekplattor men sämre för användare med mus och tangentbord.

Vänta på Windows 9 eller köp Windows 7.

Det är fortfarande inte MS som stänger dörren för alla utvecklare. Dom gör program för desktop,
varför skulle dom sluta med det och börja enbart göra Metro "appar"?
Jisses vad tjafs över något som ni inte äns verkar fatta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Vi som inte gillar 8'an är faktiskt inte rädda pensionärer, tvärt om har många av oss stor erfarenhet av både Windows och andra operativsystem. Jag kan konfiguera en workgroup med nätverksskrivare och NAS, sätta upp en LAMP server manuellt, och reparera en kraschad Windows-installation, men Win8 får mig att ragequitta datorn inom tio minuter. Enligt mig är Win8 ett dumt och fult operativsystem med sämre funktionalitet än sin föregångare.

Men det finns tyvärr massor av människor som okritiskt älskar allt Microsoft släpper. Det fanns massor med folk som försvarade Vista också.

Jag håller med. Och problemet är inte bara det att okunniga människor får det svårt med 8an utan även 'power users' dampar på 8ans lite nya kantiga användargränssnitt. Personligan stör det mig inte mycket. Men jag förstår de som dampar. Du har även rätt i att 8an är faktiskt något bantad, på funktionalitet. Det är både för och nackdelar med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Varför menar du att användare skall be till "gudarna" för att de skall få använda ett OS de förstår.

Det finns flera hundra miljoner användare som behöver _köpa_ funktionen "användbarhet", pga "Windows 8"

Läs ytterligare artikel om eländet som Windows 8 har skapat:

http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57496506-292/how-to-get-...

Du behöver inte betala ett öre för det. Du måste inte heller använda något program för att ha klassiska startmenyn överhuvudtaget.
Desktop interfacet kan användas utan någon startknapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Där lät det som han skapat ett elände för sig själv. Bland det första han skriver är att han tycker det bästa sättet att starta ett program är att använda folder-strukturen i startmenyn. Det enda långsammare sättet att starta ett program är väl att öppna utforskaren och leta reda på varje exe-fil den vägen.

Återigen får man självklart tycka om precis vilket arbetssätt man vill, men artikeln var ett tydligt exempel på att man ibland behöver utmanas i sitt arbetssätt ibland för att bli effektivare.

Visst finns det bättre sätt att komma åt programmen på, men man vill ändå ha någon gemensam samlingspunkt för allt på datorn så att om man inte kan genvägarna eller vet var man ska vända sig kan man alltid starta där (därav namnet Start-menyn). Bäst är väl att lägga genvägar i aktivitetsfältet, men inte heller den funktionen är särskilt lyckad då de flesta kunder som varit ovana vid datorer som jag haft att göra med aldrig ens förstått att man kan lägga genvägar där.

Startskärmen vore egentligen inte en så dum startpunkt för alla program om den bara var bättre integrerad med skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Varför menar du att användare skall be till "gudarna" för att de skall få använda ett OS de förstår.

Det finns flera hundra miljoner användare som behöver _köpa_ funktionen "användbarhet", pga "Windows 8"

Läs ytterligare artikel om eländet som Windows 8 har skapat:

http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57496506-292/how-to-get-...

Vad menar du med att flera hundra miljoner användare behöver "köpa" funktionen "användbarhet"? Classic Start Menu är gratis. Säger inte emot att det inte är dumt att startmenyn är bortplockad, och det vore idioti om de inte valde att lägga tillbaka den i framtiden, men att påstå att man måste köpa användbarhet är lite överdrivet.

Windows 8 är egentligen helt idiotiskt i standardutförande, men det är oerhört lätt fixat, tar bara någon minut och kostar inget. Hatar själv tanken att måsta göra 3:e-partsgrejor för att skiten ska funka (ungefär som Android som oftast levereras med mobiltillverkarnas skräp och måste ständigt lagas med massa appar som kluddar ner systemet), men kan leva med det med tanke på hur snabbt det känns, hur mycket bättre utforskaren och aktivitetshanteraren känns osv.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Det är fortfarande inte MS som stänger dörren för alla utvecklare. Dom gör program för desktop,
varför skulle dom sluta med det och börja enbart göra Metro "appar"?

För att Microsoft har sagt att det är så det ska bli.
Tanken är att desktop ska fasas ut, och alla nya program ska vara gjorda för Metro. Desktop finns kvar i den här versionen för bakåtkompatibilitet med gamla applikationer, men planen är/var att den ska plockas bort till nästa version av Windows.

Användaren ska använda Metro, logga in via Windows Live och köpa sin musik och mjukvara på Windows Store, det är visionen som Windows nu byggs kring.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

För att Microsoft har sagt att det är så det ska bli.
Tanken är att desktop ska fasas ut, och alla nya program ska vara gjorda för Metro. Desktop finns kvar i den här versionen för bakåtkompatibilitet med gamla applikationer, men planen är/var att den ska plockas bort till nästa version av Windows.

Användaren ska använda Metro, logga in via Windows Live och köpa sin musik och mjukvara på Windows Store, det är visionen som Windows nu byggs kring.

En källa sitter ju aldrig fel...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Fan då, länge varit sugen på en ny bärbar och har tänkt slå till ifall jag hittar nån prisvärd på mellandagsrean. Är PC-användare sen länge men börjat tröttna mer och mer på Windows och istället börjat kolla in Mac..
Känns dock väldigt omotiverat att lägga ut uppåt 10k på en bärbar och som det ser ut nu har jag snarare lutat mot en Vivobook med Windows 8 då jag blev positivt överaskad vid provkörning i butik.. Så var tråkigt att läsa det här, bör jag provköra Windows 8 lite mer för att få en bättre uppfattning?? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Visst finns det bättre sätt att komma åt programmen på, men man vill ändå ha någon gemensam samlingspunkt för allt på datorn så att om man inte kan genvägarna eller vet var man ska vända sig kan man alltid starta där (därav namnet Start-menyn). Bäst är väl att lägga genvägar i aktivitetsfältet, men inte heller den funktionen är särskilt lyckad då de flesta kunder som varit ovana vid datorer som jag haft att göra med aldrig ens förstått att man kan lägga genvägar där.

Startskärmen vore egentligen inte en så dum startpunkt för alla program om den bara var bättre integrerad med skrivbordet.

Men du hittar ju allt som fanns i mappstrukturen i startmenyn under "all apps" på startskärmen. Om det är vad man eftersöker är den enda skillnaden att du ser allt på en gång istället för att det göms i mappar (då det inte finns någon "expandera alla"-funktion på startmenyn). Det blir om något färre klick för att komma åt ett godtyckligt valt program, snarare än fler, så det är svårt att kalla det mer omständigt.

Själv är jag dock av åsikten att om man är på nivån där man inte ens vet att man kan fästa program på aktivitetsfältet så är det en brist hos användaren snarare än systemet. Därmed anser jag att varje datoranvändare måste skaffa sig lite grundkunskaper. Och i förlängningen krävs det ju även grundkunskaper för att leta sig runt i startmenyn då en del nybörjare inte ens förstår sig på mappstrukturer innan man lärt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo8:

Fan då, länge varit sugen på en ny bärbar och har tänkt slå till ifall jag hittar nån prisvärd på mellandagsrean. Är PC-användare sen länge men börjat tröttna mer och mer på Windows och istället börjat kolla in Mac..
Känns dock väldigt omotiverat att lägga ut uppåt 10k på en bärbar och som det ser ut nu har jag snarare lutat mot en Vivobook med Windows 8 då jag blev positivt överaskad vid provkörning i butik.. Så var tråkigt att läsa det här, bör jag provköra Windows 8 lite mer för att få en bättre uppfattning?? :/

Det är svårt att säga eftersom det är individuellt. Jag hade avsevärt mycket svårare att komma in i OS X från Windows 7 än jag hade att komma in in Windows 8. Det gick såklart med OS X då jag faktiskt försöker fatta och inte börjar gnälla efter första grej jag inte kan och skyller på systemet, som han i videon, men det är ju fler saker som är olika med OS X än mellan valfri modern Windows-version.

Jag skulle nog tro att de flesta negativa bitarna med Windows 8 kommer fram vid provkörning eftersom det är då allt är som mest nytt för en, men det är baserat på min erfarenhet och jag är en av de som tyckte övergången var enkel, vilket inte alla gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

För att Microsoft har sagt att det är så det ska bli.
Tanken är att desktop ska fasas ut, och alla nya program ska vara gjorda för Metro. Desktop finns kvar i den här versionen för bakåtkompatibilitet med gamla applikationer, men planen är/var att den ska plockas bort till nästa version av Windows.

Användaren ska använda Metro, logga in via Windows Live och köpa sin musik och mjukvara på Windows Store, det är visionen som Windows nu byggs kring.

Jaså? Har MS sagt det till dig personligen eller?
Nej man kommer fortfarande kunna utveckla program för desktop. Och även om man inte "får" göra det ja då kan
dom skapa för W7 som ändå funkar i W8 så det spelar ingen roll.

Skrivet av flyawaynille:

En källa sitter ju aldrig fel...

Tvekar på att det blir någon

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

...igen

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Jag har nu kört win8 på 3 datorer sen det släpptes.
Visst det fungerar när man lärt sig alla snabbkommandon.
Men det var ju absolut ingen uppgradering. Snarare en degradering.
Varje gång jag kör win7 känns det som en uppgradering från windows8 istället.

Första gången någonsin jag tyckt att ett nytt windows är sämre.
Inte ens Vista tyckte jag var så skumt.

Tekniskt känns det bra och snabbt. Men det är fortfarande skumt att jobba med.

Kan kanske öppna för de som gör en massa tillägg till operativet. Så som stardocks t.ex eller andra bra o ha grejor. Om nu det inte är låst mot sådant, vilket jag inte vet om det är.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SysGhost:

Det framgår att många funktioner kommer att vara oåtkomliga så länge du kör Windows 8 i "trial mode". Det är väl ändå upp till Microsoft att bestämma hur deras produkter fungerar.
Vill du använda alla funktionerna, skaffa en proper licens.

Det är inget ovanligt att mjukvaror i demo/trial/shareware/limited -läge är funktionsbegränsade.

Jag skulle inte köra Windows 8 om jag ens fick en betal version gratis.

Det är den perfekta presenten att ge till någon man inte tycker om.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Jag skulle inte köra Windows 8 om jag ens fick en betal version gratis.

Det är den perfekta presenten att ge till någon man inte tycker om.

Jag förstår inte hur man kan hata något så mycket, det är ju operativsystem vi pratar om, inte pedofiler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAAb:

http://www.youtube.com/watch?v=WTYet-qf1jo

Brian Boyko förklarar i en video varför Windows 8 är oanvändbart i längden och borde återkallas.

Kan bara säga att jag upplever Windows 8 som bättre än Windows 7.
Startknappen var förlegad ändå, iaf i mitt fall där jag knappt använde den utan hade ikoner på skrivbordet för mina spel, och dessutom går det snabbare att hitta ett visst program, inställningar eller filer i Windows 8 än i Windows 7, detta med hjälp av WIN+W. Förstår inte varför folk är så rädda för lite förändring, det krävs ju inget geni direkt för att lära sig hantera Windows 8.

Permalänk
Hedersmedlem

Att folk gnäller när MS ändrar något i gränssnittet är knappast något nytt, det enda ovanliga är att det inte går att byta så att det blir som gamla versionen utan tredjepartsprogram därför är det extra mycket gnäll nu.

Folk gnällde när Win95 kom för att de inte ville lära sig använda skrivbord och startmeny men det gick att byta tillbaks till programhanteraren genom att ändra i system.ini.

Folk gnällde när XP kom med en omdesignad startmeny och skrivbordstema. Det gick att byta till klassisk startmeny och tema men jag tror ändå termen "fisher price" spikade i altavista på den tiden...

Folk gnällde när Vista kom för att de inte tyckte om Aero och startmenyn var annorlunda igen. Tror det var nästan lika mycket klagomål om det som om verkliga problem som dålig prestanda och stabilitet.

Windows 7 fick en ny aktivitetsfält och startmenyn gick inte att köra i klassisk win95-läge längre. Åh nej, då är det bäst jag installerar ett 10 år gammal OS på min nya dator så den iaf går att använda.

Alltid är det samma argument också, allt från "jag är mer produktiv med version-1" till att nya operativet är "helt oanvändbart". Enda nya är att vi nu har två grupper som klagar, de som alltid gnällt och de som bytte till "klassiskt läge" utan att klaga så mycket (men de gnällde när nästa version kom istället för de hade inte lärt sig nya gränssnittet som blir det "klassiska" i nästa version).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Men du hittar ju allt som fanns i mappstrukturen i startmenyn under "all apps" på startskärmen. Om det är vad man eftersöker är den enda skillnaden att du ser allt på en gång istället för att det göms i mappar (då det inte finns någon "expandera alla"-funktion på startmenyn). Det blir om något färre klick för att komma åt ett godtyckligt valt program, snarare än fler, så det är svårt att kalla det mer omständigt.

Själv är jag dock av åsikten att om man är på nivån där man inte ens vet att man kan fästa program på aktivitetsfältet så är det en brist hos användaren snarare än systemet. Därmed anser jag att varje datoranvändare måste skaffa sig lite grundkunskaper. Och i förlängningen krävs det ju även grundkunskaper för att leta sig runt i startmenyn då en del nybörjare inte ens förstår sig på mappstrukturer innan man lärt dem.

Absolut, plus att man får massa readme's och vissa program direkt ute i rooten av startmenyn och vissa under mappar eller under utvecklarens namn osv osv, med ikoner uppradade på en skärm blir det ungefär som på en telefon. iPhone har ju klarat sig rätt bra på det konceptet... Men det jobbiga blir just när man ska gå från skrivbordet till startskärmen. Vill jag ha ett program uppe i skrivbordsmiljö vill jag kunna öppna programmet i skrivbordsmiljö, men någon slags minimerad start-skärm som öppnas som en ruta likt startmenyn utan att gå in i fullskärmsläge kanske skulle kunna funka? Bara man inte kastas mellan Metro och skrivbordet utan kanske kan baka in Metro-struket I skrivbordsmiljön istället.

Permalänk
Medlem

Det folk måste göra är att ge windows 8 en ärlig chans och förändra sitt arbetssätt. Är man inte beredd att göra detta så är det en bättre idé att stanna kvar vid windows 7.

För de program man använder mest, pinna de i aktivitetsfältet, ikoner på skrivbordet.
För att komma åt administrativa verktyg, högerklicka i skärmens vänstra hörn.
För att stänga av datorn, håll musen i skärmens högra hörn -> settings, power.
För att växla/stänga metroappar håll musen i skärmens vänstra övre/under hörn och dra musen rakt ner/upp.(Högerklick på appen, för alternativ för att stänga)

Detta är iprincip det man behöver veta för att kunna arbeta effektivt i windows 8.

Detta gås igenom till viss del under installationen, i uppstartsfasen.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Orka med detta, har en kompis som är lika nöjd med win 8 som jag. Alltså kan vi konstatera att win 8 är utvecklat i Finland för finländare och det är bra så. Låt det va, kör win 7 ni övriga och va nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Absolut, plus att man får massa readme's och vissa program direkt ute i rooten av startmenyn och vissa under mappar eller under utvecklarens namn osv osv, med ikoner uppradade på en skärm blir det ungefär som på en telefon. iPhone har ju klarat sig rätt bra på det konceptet... Men det jobbiga blir just när man ska gå från skrivbordet till startskärmen. Vill jag ha ett program uppe i skrivbordsmiljö vill jag kunna öppna programmet i skrivbordsmiljö, men någon slags minimerad start-skärm som öppnas som en ruta likt startmenyn utan att gå in i fullskärmsläge kanske skulle kunna funka? Bara man inte kastas mellan Metro och skrivbordet utan kanske kan baka in Metro-struket I skrivbordsmiljön istället.

Det finns tredjepartsprogram som kan ha en startmeny som ser ut som startskärmen fast i mindre skala. Är inte så insatt i programmen själv, då jag inte använder dem, så jag vet inte vilket/vilka men jag har sett screenshots på det så det finns för den som vill ha.

Jag har inte använt varken startmeny eller -skärm så mycket fast när jag gjort det har jag inte direkt känt något problem med startskärmens storlek. Jag klickar mig dit jag vill så snabbt som möjligt så jag har ändå inte tid att titta på något annat under tiden, och uppenbarligen har jag inte något allmänt emot helskärmsrutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

En källa sitter ju aldrig fel...

Kolla på hur Windows 8 ser ut, det borde räcka väl? Man tar inte sån stor risk och lägger ner flera års arbete på att ta fram något nytt bara för att lägga ner det eller? Det är inte direkt så att Microsoft kom på den här iden med Windows 8 och Windows Store förra året direkt. Man får väl anta att ett gobalt företag har visioner och målsättningar för flera år framåt?

Målet är att faas ut desktop. Hur snabbt det sker få vi väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

*Fixed

Det finns två typer av Windows 8 användare.

1. De som installerar det i hopp om att få ett snabbare operativsystem men inser att det är katastrofalt UI vilket gör det segare än Windows 7. (Bryr sig, dom klagar för att få ändring, och får skit för att dom strävar efter något bättre i världen)
2. De som installerar det och inte bryr sig om det är snabbare eller inte, för att det är "nytt/inne/modernare".

En datorvan person gör _ALLT_ snabbare på Windows 7, sätter du 2 personer brevid varandra, en kör Windows 7 och en kör Windows 8, och testar vem som är snabbast på att göra saker, så är det garanterat att Windows 7 är mångfaldigt snabbare.

Det är precis som han säger att det är som att köra bil utan ratt, (ni) som använder Windows 8 nu och "inte klagar" jag är säker på att 99% av er kör med Windows 8 Moddad Startmeny, och det är som att ni har gjort en egen temporär ratt av silvertejp och några plankor. Ni försvarar Windows 8.. MED.. Startmeny

Vi klagar på Windows 8 i grunden, som det kommer, utan att behövas moddas.. det är bokstavligen talat katastrofalt, det borde återkallas omedelbart.

Det enda jag begär av Windows 8 är att Metro "låses upp" och tas bort, precis som Windows Media Center, det är en application som du kan använda om du vill, men du blir inte tvingad till det.

Dom ger en inget val, då sitter man där med noll jävla koll, som sagt har jag suttit sedan Windows 3, och jag fattade _ingenting_ av Windows 8 när jag först provade det, hade inte läst på någonting innan för jag hade ingen aning om att det skulle vara en sådan katastrof, han i videon har lärt sig 5 operativsystem under så många års tid, han är mycket datorvan och hade exakt samma problem som mig, att folk sitter i tråden och säger att vi som suttit framför datorn i 15 år med extrem datorvana, vi är "IQ" befriade om vi klagar på Windows 8, snarare ni som är helt ute och cyklar.

Windows 7 > Windows 8 för människor som använder den till mer än att hänga på Facebook hela dagarna

Arbetar i en oförändrad takt i Windows 8 jämfört med Windows 7 utan några modifieringar. Förstår inte vad som ska "ta så mycket längre tid" i Windows 8 faktiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo8:

Fan då, länge varit sugen på en ny bärbar och har tänkt slå till ifall jag hittar nån prisvärd på mellandagsrean. Är PC-användare sen länge men börjat tröttna mer och mer på Windows och istället börjat kolla in Mac..
Känns dock väldigt omotiverat att lägga ut uppåt 10k på en bärbar och som det ser ut nu har jag snarare lutat mot en Vivobook med Windows 8 då jag blev positivt överaskad vid provkörning i butik.. Så var tråkigt att läsa det här, bör jag provköra Windows 8 lite mer för att få en bättre uppfattning?? :/

Seriöst. Har den Vivobooken du tittat på 'touch-skärm' är Win 8 nog ditt bästa val!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

http://www.youtube.com/watch?v=WTYet-qf1jo

Brian Boyko förklarar i en video varför Windows 8 är oanvändbart i längden och borde återkallas.

Tack för länken! Jag har inte orkat ge mig in i pajkastningen för jag orkar helt enkelt inte förklara varför Microsoft "Window" 8 inte passar mig. Då är det skönt när någon annan kan göra det.

De som inte orkade se hela klippet för att de tycker att han har fel missade kanske när han citerade Raluca Budiu´s uttalande;

Citat:

Windows 8 is optimized for content consumption rather than content production and multitasking

Till er som gillar W8; Ni behöver inte bli arga på mig eftersom jag bara konstaterar att W8 aldrig kommer att bli mitt favorit OS.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

förstår inte gnället faktiskt. Kör W8 både på jobbet och hemma. Funkat perfekt hela tiden. Tog mig 10 minuter att sätta mig in i hur allt funkade i början men sedan dess har det flutit på som vanligt. Gillar att ha en 'startskärm' där jag kan lägga program.

Permalänk
Medlem

Klarar inte av att lyssna på honom, fyfan vilket läspande.

Men ja, windows 8 verkar inte vara en höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

detta visste man redan då de ändrade windows logon... nej jag håller mig till varannat os som man gjort sedan 90 talet

Windows 95 <-- Kass
Windows 98 <-- Uberkass
Windows 98 Second Edition <-- Lite bättre men fortfarande kass
Windows Me <-- Kass
Windows XP <-- Bra
Windows NT och Windows 2000 kom ju nånstans där emellan men det var väll riktat rakt mot företags marknaden?

Det här "varannan bra" grejen är ju nån slags efterkonstruktion folk har fått för sig pga XP->Vista->W7

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Varför!?

Vad har du för nytta med att behöva klicka dig runt? Allt som finns där finns det snabbknappar till, och om du ska in på program så söker du bara!?

Det finns ärligt talat inget som helst anledning att använda den?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Han har alltså spenderat flera timmar på att göra en video om hur dåligt ett operativsystem är som han testat i 30 minuter? Det kallar jag epic fail.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...